![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Flyselskap som Aer Lingus og, vel også Icelandair, har jo de fleste eggene i USA kurven. Mange andre selskap har veldig mange egg i den samme kurven men har også flere alternativer. Europa-USA v.v. er jo et enormt marked hva volum angår og mange operatører i ymse segmenter. Antallet amerikanere som besøker Irland er visstnok betraktelig redusert i forhold til i fjor (Irland/Europa begynner vel også å bli dyrt for dem siden USD svekker seg mot EUR). Hvis det nå begynner å bli færre som går den andre veien også kan det fort bli en strevsom sommer. Flyselskapene er jo ikke akkurat kjent for å være veldig raske til å tilpasse seg og de liker jo ikke tilfeldige usikkerhetsmomenter, som vel administrasjonen i USA kan kalles nå. Sparepakkene begynner vel allerede nå å pakkes inn og klargjøres til distribusjon, kan jeg tenke meg. Det hele ser jo litt ut som Brexit på steroider (alt er jo my større i USA), som jo også var et flott prosjekt som oppnådde ingenting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da formulerte jeg meg nok noe feil, det var ikke risikoen for fengsel jeg tenkte på. Jeg ville frem til at det er mye lettere å reise til et annet sted enn å bruke titusenvis på en USA-tur for så å risikere å bli avvist på grensa uavhengig om det er i Irland eller ankomst USA. Greit nok om man får igjen flykostnader og eventuelt kan avbestille hotell, men hva gjør man så? Det er jo ikke alltid det bare er å snu og bestille ny destinasjon for en ubetydelig differanse i kroner og øre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
[QUOTE=dc-8-63
Samme mulighet som Turtle nevner går også via Canada, all immigrasjon foregår i Canada og skulle det gå galt, ta ferie i Canada som veldig mange oppdager at utrolig flott i disse dager ![]() Sorry, betyr det at YVR-HNL, betraktes som innenriks, eller? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare skyter inn - ref min tidligere kommentar om at det ikke er gøy lenger å reise til USA med dollarkurs på 11 - så har det kommet forslag her om å både korte ned ferien med et par netter for å kompensere for valutakursen, samt å booke hotell utenfor byen. Det blir feil løsning på situasjonen.
Det er i hvert fall jevnt over hos alle som jobber i reisebransjen lunken USA-feber om dagen. Og på toppen av valutaen kommer presidenten. Et tilsvarende eksempel er Dubai. Kjempestas å reise dit i 2011, med fornuftige priser, grei kurs og lite woke. Ikke like gøy nå, både fordi det har blitt svindyrt å feriere der, i tillegg til at man er blitt mer bevisst på arbeidsvilkår, menneskerettigheter o.l., som ingen av oss ofret en tanke for 12 år siden ![]() Ola Nordmann har fått smekk på pengepungen, og vi er ikke lenger småkonger på ferie |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det må vel bli det, siden DUB-PHL jeg fløy i forrige uke var innenriks USA ved avgang fra DUB
![]() ![]() Det er vel bare begynnelsen før avgang fra et hvilketsomhelst sted i Kanada blir innenriks! Last edited by Turtle; 15-04-2025 at 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Sjekket og kjøpte SEA - NCE for min kone - “alle” tilbød USD 760.00 t/r det er 50% lavere enn i April 2024 med BA. Endte opp med Lufthansa til basis USD 560.00 med oppgradering til Premium Economy kom den på USD 1050.00 ned fra USD 2900.00 i april 2024. Så akkurat en Lufthansa Annonse for: Seattle - Hamburg og finner helt til USD 500.00 t/r i neste uke hvis en tar tog FRA - ZMB (Hamburg Sentralstasjon) med fly FRA - HAM blir det USD 99.00 dyrere. Men som sagt dette er fra USA
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#69 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ja både YVR - HNL og YVR - OGG går i fra YVR Terminal E og ankommer som innenriks. Om en starter i Vancouver tar man med seg bagasjen til US Toll Behandling rett etter innsjekk så bag dropp off. Deretter US Immigrasjon og Terminal E har vel rundt 30 Gater (det er noen Flex Gater som kan benyttes Internasjonalt og til US.
![]() |
#70 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Se kommentarene
https://youtu.be/wnbNRdJQVbQ?si=potw0gUyPFb-jjSg |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og reiser fra/til i Munchen airport | sunshine | Reiseforum | 30 | 14-02-2024 11:40 |
Tilgjengelighet på enveis EB-reiser til USA i juni | meheeco | Reiseforum | 6 | 22-11-2012 20:01 |
Snart mulig å kjøpe oppgradering på Europa-reiser? | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 19-09-2011 09:17 |
De nye USA- flygningene fra CPH til USA | litt-amatør | Flyforum | 21 | 24-05-2006 10:50 |