Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-05-2017, 11:51   #21
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Det har vel kanskje noen med tonen i innlegget som virker ganske irriterende, det ligger en slags insinuasjon om at de mange millioner som reiser med Norwegian og er fornøyd med dette er dumme nek som er flyr Norwgian fordi de tror på "Kjos-propaganda", mens alle andre er opplyste og dannede mennesker som velger andre flyselskaper, og helst "høyere klasser". Når både formuleringer og ortografi ligger i det lavere sjikt og ikke framstår som en TripReport men en lang rant mot en person som det kan framstå som trådstarter neppe liker i utgangspunktet, Kjos, så er det vel ikke så rart at det kommer enkelte motforestillinger.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2017, 12:48   #22
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Har holdt meg en stund, men vil jo faktisk ta poster littegrann i forsvar også jeg da.

Har ikke prøvd economy longhaul hos DU. Ei heller hos SK de senere år.

Men jeg har sammenlignet DU Premium mot SAS PLUS på longhaul. Nå skal det innrømmes at jeg var i godt humør og fikk råkkestjernebehandling på SK, og var i dårlig humør når jeg boardet DU.

Men selv når jeg forsøker å kompensere for det, mener jeg at hele instillingen til service og flyopplevelse. Samt kvaliteten på interiør, mat og drikke var av en annen division hos SK. Skrev en TR på det på et annet forum i Januar, og den var vel like surmulen overfor DU som trådstarteren her sin.

Og for min del er det ikke et "hatprosjekt" mot Norwegian. Faktisk flyr jeg ganske mye Norwegian om dagen og er kjempefornøyd. Men det er shorthaul. Og nå har jeg flydd nok til å tjene doble cash points også.

Men long haul funker dårlig for meg.

Har, på den andre siden, kollegaer i USA som flyes til Norge på DU economy og de er sykt fornøyd. Så det er tydeligvis litt "morra & dattra"
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2017, 13:19   #23
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Man kan mene hva man vil, men slimlinesetene gjør opplevelsen for knærne dine langt bedre enn de fleste alternativene. De som har fløyet Vueling eller charter fra England vet hva jeg snakker om. Spesielt 767-varianten med 2-4-2 og flere seter enn de fleste 777'ene.

Kan jeg få bitche om KLM nå ....?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 01-05-2017, 20:10   #24
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Litt ot, men jeg som er 194 cm sitter av en eller annen idiotisk grunn marginalt bedre hos DY enn SK short-haul, mens en kompis som er et par cm lengre er det stikk motsatte.

Vår konklusjon er at han har lengre ben enn meg, siden jeg ganske greit får stikki bena under setet forran meg på DY, mens jeg sliter litt mer på SK. Han derimot har ikke sjanse og sitter bedre på SK.

Hverken han eller jeg er veldig pro det ene eller andre, men velger det som for oss er behageligst!

Så ja, det må være lov med sine egne subjektive meninger, og smaken er minst som baken..


Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2017, 16:05   #25
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Det var da voldsomt da ...


Du får det du betaler for og betalte du kun 3 laken for det, så fikk du mest sannsynlig for mye ...

Midtsete er ikke kjekt på noen flyselskap og hadde du lest deg opp på Norwegian så hadde du ikke blitt overrasket over at ting er annerledes. Ekstra mat kan bestilles via skjermen i setet mot et beløp, samme kan laken etc.


Du er nok blitt bortskjemt ja.

Personlig så har jeg ikke fløyet annet enn economy og jeg har blant annet flydd lange turer til Stillehavet, noe som er over 20 timer ( skifte av fly underveis men stadig economy ) før du kommer fram. Klager som regel ikke Bruker heller pengene på bedre hotell eller lengere opphold når jeg kommer fram.

Fløy Lufthansa mellom Rio og Frankfurt for noen år tilbake i economy. En Boeing 747-8I og det var trangt, veldig trangt. Så trangt at jeg nesten ikke kunne bevege armene for å spise. Det er den eneste gangen jeg har følt at economy har vært ukomfertabelt .... Overraskende med Lufthansa.
Fult klar over at man kunne bestille på skjermene. Men når man er sulten er ikke boxerchips eller melkesjokolade det som frister mest. Må da være mulig å få noe ordentlig og sunt å sette tennene i.

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Er du 190 cm høy er ikke langdistanse økonomi noe for deg. Og ihvertfall ikke midtsete.



Som andre har nevnt må også pleddene kjøpes ombord via menyen på skjermen. (Egenlig må de vel leies, man får de vel ikke med seg ut av flyet.) Velkommen til no-frills befraktning.
Har reist på økonomi før og har aldri opplevd liknende. Da jeg bestilte var det kun midtseter som var ledig. Valgte derfor midtsete ved nødutgang, da dette ga noe ekstra benplass.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Noen liker moren og noen liker datteren.. du starter jo med å fortelle at du mere eller mindre aldri flyr øko long haul så da blir man jo fort skuffet.

Jeg hører stort sett det motsatte og har flere venner og kollegaer som er meget fornøyde med Norwegian long haul og dette selv om de ofte er poeng-junkies med edle kort.
Det er sant. Men jeg hadde heller ikke store forventninger til Norwegian. Det jeg er skuffet over er først og fremst servicen, i tillegg til de forferdelige setene selvfølgelig. Synes setene i SAS GO på LH er mye bedre f.eks.

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
1) Først skriver du at du valgte NLH fordi det var det eneste å oppdrive på så kort varsel, og så skriver du at du har flydd SAS og BA til samme pris. Vel, jo tidligere du booker - jo billigere blir det. Så du kan ikke sammenligne en kampanje billett hos SK vs "last-minute" hos DY. Jeg tørr ikke å tippe hva samme billett hadde kostet hos BA eller SK.

2) Hvorfor sammenligner du servicen hos SAS PLUS/business og BA WT+ med den billigste billetten hos billigselskapet Norwegian? Hvis du absolutt skal flotte deg selges det seter i den fremre kabinen.

3) Du har ikke lov til å sjekke inn på selvbetjente maskiner når du reiser til USA, dette gjelder også for BA og SK. Så det kan du ikke "ta" Norwegian på.

4) Det som irriterer meg mest på denne "rapporten", eller "opplevelsen" din - er at du klager på sete du fikk. Vil du ha midtgang- eller vindusplass, så bestill det. Du har også en mulighet til å endre på innsjekk. Det at du havnet mellom en halvfeit brite og ei kjerring som hosta konstant er din egen feil.

Maten kan jeg ikke kommentere da jeg ikke var der, men hvis den vannflasken betyr så mye for deg - ja så kjøp en ekstra før du går ombord. Til info får du et bedre måltid og en hel vannflaske for deg selv i Norwegian Premium. Foresten; pitchen, eller avstanden til sete foran, lik på economy hos SK og DY. Mens på premium economy har SK 38" vs DY 46".

Jeg jobber hverken for SAS eller Norwegian, men syntes det er skikkelig irriterende at disse "SAS-elskerene" skal hakke ned på DY uansett hva. Det som er det kjipte her, er at du helt sikkert skrev denne rapporten i det du bestilte billetten. Med SAS-kortet og vannflaska i hånden, såklart

Gleder meg allerede til returen. Kanskje du kan sammenligne Norwegian Economy vs SAS Business? Evnt Norwegian Economy vs BA First?
1: Nå skal det sies at ting endret seg kjapt ifht hjemreise. Hadde opprinnelig en Plus billett med SAS uken etter, men måtte avbestille da jeg trengte tidligere hjemreise til Norge. Liker ikke å fly Amerikanske selskaper på langdistanse da det ofte involverer flere stopp med lang total reisetid. Derfor falt valget på Norwegian.

2: Sammenligner ikke SAS Plus eller WT+ med Nax eco. Sier bare at det er det jeg stort sett er vandt til. Har som sagt prøvd både AF, SAS og KL i eco og hatt fine opplevelser hos disse. Grunnen til at jeg ikke kjøpte Norwegians såkalte "Premium" er fordi det kostet 10K én vei. Ved gate kostet upgrade 400 dollar. Så var meget uaktuelt å betale såpass mye for et produkt som i mine øyne er milevis fra tilsvarende Eco+ produkter hos andre konkurrenter. De reisene jeg gjør i SAS Plus/Biz er som regel enten bonusbilletter eller oppgradert med poeng via Plusgrade eller Gate. Så har aldri betalt mer enn ca 3-4K t/r med SAS + eventuelle poeng videre til høyere klasser. Føler derfor jeg har fått mye for pengene når jeg har flydd SAS Plus eller Business.

3: Dette stemmer sikkert. Selv om jeg flere ganger har sjekket inn på automat og deretter levert på bagdrop når jeg har reist fra Værnes til USA med SAS. Vet ikke om dette er fordi jeg både har green card og Norsk pass?

4: Som nevnt lenger opp i posten her var ABSOLUTT alt av vindu/midtgang tatt da jeg booket sete online. Knåkfull flight..

Angående vann osv som du nevner har jeg ingenting imot å betale ekstra for dette. Er mer prinsipielt: Når jeg betaler like mye én vei hos Norwegian som t/r med SAS, KLM osv, så skjønner jeg ikke at slike ting ikke kan være inkludert. Disse såkalte lokkeprisene til Norwegian på 999,- en vei, de gangene jeg har sett, har kun vært på veldig få og ugunstige datoer. Ellers synes jeg Norwegian er like dyrt, om ikke dyrere, enn konkurrentene på langdistanse.

Nå er jeg ingen Norwegian-hater som du skal ha det til. Synes Norwegian har et vel så bra produkt som SAS på short haul. Men på langdistanse var de totalt ubrukelige.

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
CaptainMorgan: Nu har jeg aldrig været o/b i en DY B787 og kender derfor ikke
config. og sæder, men: hvad havde du egentlig forventet i eco i en LCC, især
når du er vant til at "gå til venstre" i et fly?

Når det er sagt, så vil jeg lige nævne, at jeg forleden gik en tur gennem
maskinen til SK909 (A343). Jeg syntes faktisk, at sæderne i 'go' så
OK ud, og benpladsen så også ud til at være acceptabel.
Jeg lavede samme nummer i en Lufthansa B748 sidste år, og jeg må
sige, at deres economysæder så meget trange, tynde og ubehagelige ud.
Det kunne være interessant at vide, hvordan DYs eco sæder er til sammenligning.

Hvad man ellers synes om hr. Kjos og hans forretning, så skal han
da have ros for, at han har givet mange mennesker mulighed for at
besøge fjerne destinationer til en billig penge!
Når man har hørt så my skryt av Norwegian både på forum, presse og ikkeminst Kjosern sjøl, så forventet jeg i det minste å ha descent benplass og plass generelt i setet. Spesielt mtp at man vet at Norwegian bruker slim-line seter. I tillegg har man jo hørt masse om denne kabinluften, som dessverre i mine øyne bare var nok et dårlig salgsargument fra Kjos og Co. Ikke var det wifi ombord heller, noe SAS tilbyr på alle sine langdistanse-fly.

Selvfølgelig vil jeg si meg enig i at Kjos har gjort en kjempejobb med å bli så store som de er blitt. Men han er veldig flink til skryte mye i pressen, og det er en ting jeg ikke liker. Spesielt når mye ikke stemmer.

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Men hvis du vil ha premium-klasse, hvorfor kjøpte du ikke det? I stedet for å jamre og bære deg over at en siste liten økonomiklasse-billett til 3000 kr ga deg omtrent akkurat det du betalte for?
Som sagt, kostet 10 000 kroner online, og 400 dollar i gate. Uaktuelt når det koster mer enn det smaker.

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Var det foresten 3000 kroner for en vei, eller rund-tur?
Leste OP på nytt, men det sto ikke.
Sikkert en vei da, $350, relativt billig det, for tur-retur, råbillig.
Uansett, man må ta med seg at det ikke er særlig komfy der bak.
Som å ta bussen isteden for drosje.

Selv er jeg bortskjemt, fly gratis resten av livet på første og business med verdens største flyselskap men foretrekker likevel å betale Premium Klasse med Kjos for å slippe flybytte og lange køer i London eller Paris.
Prøvde å kjøpe SAS business for noen måneder siden fra MIA til OSL men det kostet mere enn det smakte, tror det var 4-5 ganger mere enn Norwegian på Premium.
Finnes vel kanskje en e-Mail liste fra SAS hvor dem sender ut tilbud og spesial priser hvis flyene er nesten tomme og det er billigsalg på butikk klasse?
Noen som har link til slikt, eller må man være Gull eller bedre?
Det var 3500 én vei. FLL-LGW-TRD. + 1100 for ekstra koffert på flyplassen (var ikke mulig å bestille online. Prøvde, men nettsidene hang seg bare opp selv om jeg prøvde på flere enheter og nettlesere.) så totalt landet jeg på 4600 kroner.

Som jeg allerede var litt inne på, så pleier jeg enten kjøpe SAS VIP Plus og oppgradere videre med poeng/cash på plusgrade. Men det jeg vanligvis gjør, siden jeg er under 26, er å kjøpe skambillige ungdomsbilletter (typisk 3-4 tusen t/r) og oppgraderer meg videre enten via plusgrade eller i gate. Har aldri fått avslag på dette, så føler det fungerer bra.

Last edited by CaptainMorgan; 02-05-2017 at 16:16.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2017, 16:42   #26
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Det har vel kanskje noen med tonen i innlegget som virker ganske irriterende, det ligger en slags insinuasjon om at de mange millioner som reiser med Norwegian og er fornøyd med dette er dumme nek som er flyr Norwgian fordi de tror på "Kjos-propaganda", mens alle andre er opplyste og dannede mennesker som velger andre flyselskaper, og helst "høyere klasser". Når både formuleringer og ortografi ligger i det lavere sjikt og ikke framstår som en TripReport men en lang rant mot en person som det kan framstå som trådstarter neppe liker i utgangspunktet, Kjos, så er det vel ikke så rart at det kommer enkelte motforestillinger.
Absolutt ikke. Jeg ønsker bare å rette kritikk mot noe som er skrytt i været av både media og selskapet selv. Folk skal få reise med det de vil. Som jeg allerede sa i innlegget over så synes jeg Norwegian har et kjempeprodukt på shorthaul. Men når Kjos bruker argumenter som at billetten inkluderer "Dreamlineropplevelsen" og det rett og slett bare er humbug, så kan man ikke annet enn å le.

Jeg mener man kan sammenligne stort sett hvilket som helst økonomi-produkt i den vestlige verden og Norwegian vil komme så å si dårligst ut. Både mtp pris, komfort, service og totalopplevelse. Har vært litt inne på Norwegians nettsider og kiket på priser nå, og jeg er ikke imponert ifht hva Herr Kjos lover.

Jeg sier ikke man er dum om man reiser med Norwegian. Jeg synes bare det er viktig at folk får opp øynene ifht hva man får ifht pris sammenliknet med andre selskaper.

Personlig foretrekker jeg god komfort, bra service, inkludert bagasje osv kontra LED-lys i taket og større vinduer. Det er ikke noe salgsargument spør du meg!

Ikke meningen å tråkke på noen, men skjønner jo selvfølgelig det er mye følelser knyttet til slike tema som dette, spesielt her inne på Flyprat. Jeg sier bare jeg hadde en forferdelig opplevelse, og synes det er viktig å få delt dette med andre reisende.

Last edited by CaptainMorgan; 02-05-2017 at 16:45.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2017, 17:12   #27
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 932
Norwegian Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post

I tillegg har man jo hørt masse om denne kabinluften, som dessverre i mine øyne bare var nok et dårlig salgsargument fra Kjos og Co.
Når det gjelder kabin luften så er det først og fremst Boeing som har brukt det som salgsmoment for Dreamlineren. Kjoser'n har bare hengt seg på ...
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2017, 17:38   #28
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post
Når det gjelder kabin luften så er det først og fremst Boeing som har brukt det som salgsmoment for Dreamlineren. Kjoser'n har bare hengt seg på ...
Merker stor forskjell når jeg flyr 787 vs 777, av og til gjør jeg det ganske tett sammen, en uke mellom.
Man blir mindre uttørket og sliten etter en tur med 787, det er ikke humbug, men fakta. Kabin trykket er vesentlig høyere i 787 med høyere luftfuktighet, egentlig ikke noe å diskutere, men hvordan man personlig føler det er jo en annen sak.

Siden jeg har bodd i Florida i mange år har det stadig vært besøk og de som kommer på economy med 787 til Norwegian har stort sett vært fornøyd.
Har aldri prøvd selv og er redd for å bli klaustrofobisk baki der men mange mennesker tett sammen og liten mulighet for å strekke seg ut og slappe av.
Er 1,86 og 100 kg, kommer aldri til å kjøpe longhaul økonomi.
Har spinket og spart hele livet er nå helt fri for gjeld, med rimelig bra inntekt, derfor kjøper jeg gjerne sete på Kjos sin 787 i Premium, første grunn er direkte til Oslo, neste er nettop kabintrykket. Maten derimot er ubrukelig og teller ikke.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 00:49   #29
Spruce Goose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

HELT enig med LN-RTP. De tingene nevner, er det som utgjør den store forskjellen og er ikke diskuterbart. Du kommer frem i bedre form rett og slett. Samt støyen oppfatter jeg som lavere selvom jeg åff kårse benytter noise cancelling. En kaptain jeg snakket med, påstod også det er bedre mtp. avgasser fra motorene som gjerne kan gi deg hodepine o.l. på lange turer.
Spruce Goose is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 01:20   #30
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Konsentrerte meg spesielt godt for å avgjøre motorstøy på 787'n, men kan ikke si jeg merket noen stor forskjell fra Airbus A330 f.eks. Skuffende nok..
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 02:04   #31
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 379
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Vedr LH SAS+ og Norwegian Premium så er Norwegian best etter mitt skjønn. Men CPT Morgan kan ikke sammenligne noe han etter sigende ikke har prøvd. Om det er verdt den noe høye prisen de skulle ha ved ditt bestillingstidspkt el ved gate oppgradering, det er en annen sak(el en subjektiv sak). Men å avfeie Norwegians premium produkt(som du ikke har prøvd)med andre selskapers + som du har prøvd(på long haul), for så å konkludere med at de andre selskaper er milevis bedre, blir feil(el forutinntatt).

Hvis jeg skal være snill så ligger Norwegian Premium et sted mellom selskapers Eco + og Business og da nærmere eco +. Setene er ihvertfall gode, servicen er som den skal være og det er enkelt, greit og ikke noe unødig fjas. Flymaten er som all annen flymat=ikke noe å rope hurra for. Som LN-RTP benytter jeg de endel. Med dobbel Cashpoints inntjening, blir det fort mange gratis turer.
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 03:46   #32
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Ja, setene er verdt prisen og vel så det. (Norwegian Premium LH)
Når det er sagt så varierer prisene på Premium ganske mye også.
Er man tidlig ute så blir det samme som LH eller BA på economy.
Venter man til siste liten har det doblet seg. Ikke uvanlig med systemet som heter "Yield Management" som min tidligere sjef Robert Crandall oppfant og som alle flyselskap adopterte etterhvert.
Det er også noen triks for billigere priser på Norwegian LH men vil ikke slippe det ut her og nå, men send meg en PM hvis noen lurer på. (Folk som bor i USA som meg)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 12:43   #33
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Smak og behag er jo en ting, men jeg lurer litt på fakta rundt om det faktisk er så trangt på disse 787ene?
Vi har nå flydd 787-8 med Qatar, og 787-9 med British Airways. Vil beskrive oss som ganske småvokste, ingen av oss er over 176, og ingen veier mer enn 80 kg.

Likevel var det rett og slett ikke noe særlig god opplevelse plassmessig, jeg mener at det er for trangt med 3-3-3 på Economy i en 787, de burde heller kjørt 2-4-2 for komforten sin del. Hvis alle tre sitter noenlunde oppreist i setet og slapper av blir det rimelig skvis i skulderpartiet. Og ved matservering er det bortimot umulig for alle tre å kunne spise samtidig uten å konstant skumpe og dytte i sidemann/kvinne. Jeg valgte å sitte sidelengs i setet å spise, ikke akkurat en høydare det heller....

Valgte disse flygningene fordi vi er flynerds, og selvsagt ville teste produktet, men innrømmer glatt at vi velger bort 787 fremover om vi kan det.

Nå skal Singapore sin A 350-900 testes i Economy fra AMS til SIN i sommer, blir spennende å se hvordan det er.
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 12:53   #34
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Ser at OP har hatt en litt dårlig tur med DY, men jeg synes kritikken er ganske hard.

OP hyller blant annet SK Eco, som kanskje er industriens nest dårligste LH carrier i eco. Ingen andre større selskaper som tar seg betalt for drikke enn SAS. Så argumentet med mat og drikke faller på steingrunn for meg.

Man må jo også se hva man betaler, last minute, one way, transatlantisk for bare 4600 kr er jo et steal. Og med et stappfullt fly så har nok revenue management hos DY sovet i timen for her kunne de sikkert tatt mye mer.

Men som jeg har sagt før, Monkey er Monkey. Helt marginale forskjeller selskapene i mellom, og et midtsete hos SAS er ikke akkuratt en fryd det heller.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2017, 13:01   #35
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH synsvinkel.

Det med forventninger, ideosynkrasier og tolerancetærksler er et
interessant studium, når det gælder folks oplevelser af en long haul flight!
Jeg har for længst
besluttet, at det er slut med vanlig LH eco efter en rædselstur på et
midtersæde med KLM fra LAX til AMS for nogle år siden! Nu flyver jeg
ikke så meget LH, så problemet er ikke så stort, heller ikke fra en
økonomisk synsvinkel.

M.h.t Norwegian LH: jeg hat to sæt venner, som sidste år begge fløj
DY eco mellem CPH og JFK. Begge par er rimelig rejsevante og kvalitetsbevidste, og de er ikke afhængige af at købe til billigste pris.

Det ene hold.var ganske fornøjede med turen, men nævnte dog, at maden
ikke var noget at skrive hjem om! Det andet par syntes, at der var for
meget 'Aldi' over hele konceptet (Aldi er en tysk discount supermarkedskæde,
som vist ikke findes i Norge). Dette par vil flyve SAS næste gang.
Måske har crewets dagsform også noget med deres oplevelser at gøre,
men lidt interessant er det alligevel!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)

Last edited by oy-viv; 03-05-2017 at 13:11.
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 02:01   #36
LN-JAV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Akershus
Posts: 150
Norge Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Litt OT, men nå som man kan by på oppgradering hos Norwegian LH så trenger det ikke være så dyrt å fly foran. Fløy OSL-BOS for 1099 forrige uke. La inn bud på 1495 noen dager før dep. Oppgradert 48t før avreise.
LN-JAV is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 04:29   #37
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by LN-JAV View Post
Litt OT, men nå som man kan by på oppgradering hos Norwegian LH så trenger det ikke være så dyrt å fly foran. Fløy OSL-BOS for 1099 forrige uke. La inn bud på 1495 noen dager før dep. Oppgradert 48t før avreise.
Er det kroner,euro eller dollar du snakker om?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2017, 13:49   #38
Citiation
Newcomer
 
Join Date: May 2014
Posts: 1
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Fløy DY OSL-BOS-OSL forrige uke, la inn bud på 1495NOK hver vei og oppgradert begge veier. Ingen erfaringer med DY LH fra før, premium var helt greit det. Nå er det riktignok forholdsvis korte flighter med dog.
Citiation is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2017, 02:58   #39
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Quote:
Originally Posted by Citiation View Post
Fløy DY OSL-BOS-OSL forrige uke, la inn bud på 1495NOK hver vei og oppgradert begge veier. Ingen erfaringer med DY LH fra før, premium var helt greit det. Nå er det riktignok forholdsvis korte flighter med dog.
787 eller 737MAX?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com

Last edited by LN-RTP; 09-06-2017 at 05:00.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2017, 04:24   #40
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Opplevelse: Norwegian 787 LH

Det er 787. MAX er ikke klar for levering ennå og vil heller ikke fly OSL-USA. Ihvertfall ikke foreløpig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Søker Norwegian 787-8 Iberworld Samlerhjørnet 0 02-12-2018 20:20
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 LN-CGJ Flyforum 4 28-08-2015 23:13
Norwegian 787 3. desember Behaz Register- og ATC-Forum 2 29-11-2013 02:19
787-9 till Norwegian? L-1011 Småprat 0 18-10-2013 13:26
Norwegian 787 interiørbilder _volcom_ Bilder & foto 39 18-07-2013 22:08


All times are GMT +2. The time now is 14:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.