Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-03-2014, 21:59   #21
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,259
Default Re: Bookingbrølere

Tidssoner og datoer er normalt ikke noe problem men i forrige mnd klarte jeg å lande i MAD et døgn seinere pga feilberegnet tidssoner når jeg kom fra østen. Oppdaget det når jeg så mailen fra noshow@booking.com sånn ca 1 minutt før jeg var ved taxi holdeplassen på vei til sentrum. Var bare å snu og gå til innsjekk for neste flight så man unngikk ytterligere krøll i planen.

To uker seinere tok jeg en natt i Hanoi. Kjøpte billetten to dager før avreise BKK. Kampanje billett. Alt vel til innsjekk i Hanoi. Fikk spm om når jeg hadde tenkt å reise. Nå, svarte jeg.
Det var ikke damen helt enig i. Fant fort ut at datoen stemte. Det gjorde ikke mnd.
Kostet meg $335. Billig kampanje må eg si

To brølere på samme fritur.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.


Last edited by FQTV; 24-03-2014 at 22:01. Reason: Update
FQTV is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2014, 22:29   #22
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Bookingbrølere

Argh!
Lot meg rive med på fotballtur til Liverpool og greide å booke en tur/retur til Manchester i nøyaktig samme tidsrom som jeg skal til Nice. Endret billett til uken etter og London som destinasjon. 1700,- til MAN ble fort 2600,- til LHR; glatt den dyreste flyturen jeg har hatt dit med booking i så god tid.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2014, 22:56   #23
Hagen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
Default Re: Bookingbrølere

Min mor skulle fly OSL-HAU 19:30 på onsdag med SAS men ble tidligere ferdig og reiste til flyplassen tidlig med min søster som også skulle med samme fly. Min søster hadde Plus-billett og ville prøve å få endret denne til 16:55 avgangen da hun ankom OSL. Hun tenkte hun kunne prøve å få endret min mor sin billett (i Go) i tillegg siden de så at 19:30 avgangen var helt utsolgt. Da oppdaget de under innsjekk at min mor hadde kjøpt returbillett til 12. august 2015(!).

Mannen i innsjekk endret billetten til min mor til en C-klasse billett til 16:55 avgangen og sa de måtte springe for å prøve å nå flyet. De nådde den ikke og siden 19:30 avgangen var full måtte i utgangspunktet min mor vente til 21:50 avgangen. Men siden mannen i innsjekk hadde endret billetten til C-klasse billett fikk hun stå på standby og kom seg med 19:30 flyet sammen med min søster. Dette må vel være i overkant av hva en kan forvente seg av service etter å ha selv ha rotet og bestilt feil dato. Thumbs up SAS!
Hagen is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2014, 23:34   #24
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Bookingbrølere

Når man leser dette får man en litt sur bismak i munnen etter i går ha lest om Diamond kunden som måtte vente i flere timer på cph da sas ikke ville booke han om til Oslo selv om sas endret tidspunkt på flighten til cph fra nrt....

Men godt at du finnes løsningsorienterte medarbeidere, bare synd at det er så mange som er vanskelige og ikke kundefokuserte..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2014, 09:50   #25
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Bookingbrølere

Ikke mindre enn tre ganger har jeg - hos henholdsvis KLM, Austrian og Air France - prestert å forveksle euro med kroner ved booking. Alle tre gangene har jeg booket t/r OSL-europeisk hovedstad for mellom 800 og 1000 kroner, eller rettere sagt euro. To av gangene oppdaget blemmen i tide; den tredje ble det i det minste en overraskende tur i business til AMS.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2014, 12:09   #26
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Ikke mindre enn tre ganger har jeg - hos henholdsvis KLM, Austrian og Air France - prestert å forveksle euro med kroner ved booking. Alle tre gangene har jeg booket t/r OSL-europeisk hovedstad for mellom 800 og 1000 kroner, eller rettere sagt euro. To av gangene oppdaget blemmen i tide; den tredje ble det i det minste en overraskende tur i business til AMS.
Hehe, jeg hadde kanskje trodd at man hadde blitt litt oppmerksom på dette etter å ha røket på de to første brølerne.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2014, 22:46   #27
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Når man leser dette får man en litt sur bismak i munnen etter i går ha lest om Diamond kunden som måtte vente i flere timer på cph da sas ikke ville booke han om til Oslo selv om sas endret tidspunkt på flighten til cph fra nrt....

Men godt at du finnes løsningsorienterte medarbeidere, bare synd at det er så mange som er vanskelige og ikke kundefokuserte..
Da må det vel ha vært på separate bookinger. Da løper man en risk for å spare litt penger, så jeg er i utganspunktet pragmatisk til at selskapene må være litt strenge der. Men irriterende, så klart. Det er faktisk bittelitt anderledes når de er forsinket, synes jeg. Men om de flyttet den mer enn 60-70 minutter er jeg ganske sikker på at han kunne fått avbestilt CPH-NRT. Har opplevd lignende selv.

Anyway - bookingmisser - too many to mention
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 00:48   #28
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Har (bank i bordet) ikke gjort værre brølere enn umenneskelig tidlig avgangstid, samt 7 timers transfertid på TRD en gang.
Som ekte flynerd ser jeg ikke problemet med den transferen.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 11:32   #29
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Da må det vel ha vært på separate bookinger. Da løper man en risk for å spare litt penger, så jeg er i utganspunktet pragmatisk til at selskapene må være litt strenge der. Men irriterende, så klart. Det er faktisk bittelitt anderledes når de er forsinket, synes jeg. Men om de flyttet den mer enn 60-70 minutter er jeg ganske sikker på at han kunne fått avbestilt CPH-NRT. Har opplevd lignende selv.
Etter at sas har endret reisetidspunkt har jeg nå 3,5 timer på cph. Spør pent i lougen om å få bli med et av tidligere flyene til Oslo, de henviser til servicedesken (enda ingen positive opplevelser med den desken). Servicedesken har masse ledige seter, men kan nok ikke gi meg en tidliger avgang hjem, til tross for at jeg er diamant og det er de som har endret avreise fra tokyo med flere timer... Well played!

http://forum.bonusfeber.no/threads/e...erdt-det.1912/

Jeg synes dette høres ganske firkantet ut, men har vel også inntrykk av at de er langt mer firkantet i CPH enn på OSL..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 15:48   #30
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Bookingbrølere

Forholdsvis fersk brøler. Skulle booke TRD-SBA i desember; dette gjennom reisebyrå. Når det var tid for å loppe meg for mine surt opptjente kroner kom en BankID-sekvens opp. En slik sekvens blir for tung å håndtere for Google Chrome på Mac, så jeg måtte hoppe over til Firefox. Gikk litt fort i svingene når jeg la inn all info på nytt, så utreise ble booket ganske nøyaktig en måned for tidlig. Ordnet seg for øvrig etter en rask telefon til København ...
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2017, 11:41   #31
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Bookingbrølere

Trur egentlig han her topper hele kaka og then some

Quote:
Milan Schipper (18) fra Nederland hadde flybillettene klare og hadde pakket reisesekken med sommerklær - klar for «backpacking» på østkysten av Australia.

Men turen gikk alt annet enn som planlagt for 18-åringen fra byen Vaassen.

Blid og fornøyd satte han seg på flyet til Sydney i Australia, og sjokket var derfor stort da han landet i en langt kaldere by - nemlig Sydney i Nova Scotia, Canada.


Det var da han mellomlandet i Toronto, at Schipper skjønte at noe var galt. Særlig da han så Air Canada-flyet som skulle ta ham til siste stopp - Sydney. I tillegg så han at flyet gikk i feil retning på verdenskartet.

- Jeg så at flyet fløy mot høyre, og ikke venstre. Det var da jeg skjønte at det var til en annen by med navn Sydney, sier Milan
http://www.dagbladet.no/nyheter/mila...abben/67453316
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2017, 15:16   #32
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Bookingbrølere

Men, må man ikke ha godkjent eTA for å kunne reise til Canada?
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2017, 18:36   #33
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Bookingbrølere

Jo, regner med han trodde han bare skulle mellomlande og da måtte han ha eTA uansett.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2017, 20:21   #34
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Trur egentlig han her topper hele kaka og then some



http://www.dagbladet.no/nyheter/mila...abben/67453316
HAHA
Stort større bom er det vel nesten umulig å gjøre. Men for en sjanse han fikk til å utforske noe han ALDRI ville kommet på på egenhånd.

Sånne brølere vil jeg også gjøre! Tror jeg. Hvis det passer. Men hotellene må være bra. Ihvertfall frokosten og senga. Og dusjen. Også en gullegod lounge etter fast-track-sikkerhetsting på hjemturen.
Skal ikke mye til for å få folk til å tilpasse seg.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 00:07   #35
Doll
ScanFlyer Blue
 
Doll's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
Default Re: Bookingbrølere

Fløy til Kiev fra Stavanger med Lufthansa for et par år siden. Da jeg endelig hadde kommet frem sent på natten, og akkurat hadde komt meg under dyna, tikket følgende melding inn på telefonen :
«Your flight LH871 Bergen - Frankfurt/Main is now ready for Check-in»
Husker jeg bråvåknet, satte meg opp i sengen og lurte på hva dette var for noe tull, men etter litt febrilsk tankevirksomhet kom jeg frem til at, joda det stemmer det.ja da, riktig.
Hadde kjøpt billett fra Bergen på Widerøe et halvt år i forveien
uten å legge den til i M&M profilen.
En annen gang med et par øl formye innenbords, slo jeg til på et weekend salg hos Lufthansa.
Jeg gikk å la meg og glemte hele greia.
Neste dag var tilbudet like bra, så jeg kjøpte en helt make reise en gang til!!
jeg oppdaget ikke fadesen før det var for sent.
Ringte til en veldig snill dame på LH kundeservice som etter å ha spurt superveiseren sin, fikk kansellert den ene billetten.
Veldig bra service som jeg ikke hadde krav på.
«Ok Sir, you have two tickets tooo the same destination, on the same date on exactly the same flights»
Har begynt å legge alle flyreiser til i kalenderen med en gang etter dette.
__________________
Doll is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 19:13   #36
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Da må det vel ha vært på separate bookinger. Da løper man en risk for å spare litt penger, så jeg er i utganspunktet pragmatisk til at selskapene må være litt strenge der. Men irriterende, så klart. Det er faktisk bittelitt anderledes når de er forsinket, synes jeg. Men om de flyttet den mer enn 60-70 minutter er jeg ganske sikker på at han kunne fått avbestilt CPH-NRT. Har opplevd lignende selv.

Anyway - bookingmisser - too many to mention
Nope, kjøpt gjennomgående billett. Fikk ikke endret sas plus billett i osl, tidliger, var snakk om 1 time.. mye rart ute å går ja
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 21:55   #37
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Bookingbrølere

Ikke mindre enn tre ganger - hos KLM, Austrian og Swiss - har jeg forvekslet priser i euro med kroner, og kastet meg over bestillinger i Biz for hva jeg trodde var små 5000 kr. for to personer (hos KLM sågar en ikke-refunderbar variant). Det gikk heldigvis greit å få det refundert, også fra KLM da jeg la meg flat og forklarte tabben.

Det har derimot ikke vært mye å hente fra SAS de gangene jeg har prestert å booke feil strekning eller segmentrekkefølge (type OSL-ARN i stedet for ARN-OSL eller OSL-BOO i stedet for OSL-BGO). Det er jo like greit som straff for å være sløv.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 12:24   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Bookingbrølere

Har nå klart 2 hotellbookingtabber nå i sommer:

1. Scandic Park Hotel Sandefjord: Bestilte rom for familen, det jeg trodde var 2 dager frem i tid, men visste seg å være dagens dato. Oppdaget etter 2 timer, og fikk ringt resepsjonen som fikset for meg. Booket billigste, og dermed ufleksibelt

2. Radisson Blu OSL: Booket i april for en reise med tidlig fly nå i september. Oppdaget nå denne uken jeg hadde bommet med en dag på bestillingen. Ringte nummeret til hotellet og tastet meg frem så jeg endte på et eller annet sentralt bookingkontor. Siden jeg hadde en ufleksibel booking var det en veldig "computer says no" holdning og ikke noe de kunne gjøre med. Ringte på nytt og tastet meg rett til resepsjonen hvor en hygge dame kunne hjelpe med med å rydde opp i tabben min og flytte til riktig dato


Konklusjonen er at det er bra med noen løsningsorienterte resepsjonister lokalt på hotellet, som kan bistå å rydde opp når jeg tabber meg ut med bestillingene

Dessuten, alt ble ordnet i det stille og under radaren til kona
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 22-08-2019 at 12:28.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 13:16   #39
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Bookingbrølere

Ikke den voldsomste, men dog:

Skulle booke tog Gøteborg-Stockholm. I første klasse.
Pris en veg; ca. 350 svenske for billigste, ikke-fleksible. Ca. 700-og-noe for dyreste, mest fleksible (var i hvertfall litt over dobbelt-så-dyrt for den dyreste).

Åpnet appen som spurte: "Vär vil du resa?". Jeg tastet: "Göteborg (her burde det begynt å skurre...).

Taster meg videre, velger sete, legger inn kortinfo og betaler. Kjøpet går gjennom, og jeg titter ned på billetten som nå ligger i appen: "Stockholm-Gøteborg".

Avbestiller (uten å få igjen en krone), og booker på nytt, riktig veg. Fram-og-tilbake er like dyrt, eller'no.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 13:37   #40
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Bookingbrølere

Klarte å bestille OSL-CPH-STN istedet for LHR på en tur senere i høst.
Returen ble fra "riktig" flyplass.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.