Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2019, 10:24   #21
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
CPH-SIN-CPH åpner SQ F award stort sett når det er F4 (4 igjen for salg), de kan også åpne ett award sete når det er F3. Merk at på websiden deres kan det stå at de har to billetter igjen, dette kan være A-klasse, selv om det fortsatt er F4.

Tror ikke de åpner award når det er F2, det må isåfall være tettere på avgang.

SQ har også åpnet noen F awards på første avgangen LHR-SIN med 77W, dette krever en overnatting med inbound connection fra Norge.
Takker Sir.

Er det noen som har klart å få til First med Lufthansa FRA-SIN noen gang?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 11:01   #22
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takker Sir.

Er det noen som har klart å få til First med Lufthansa FRA-SIN noen gang?
Det er mulig ja, men er vel den vanskeligste ruten å få det på. BKK og HKG er også vanskelig har jeg skjønt. Størst mulighet på PEK, PVG og i noen perioder HND.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2019, 00:48   #23
johnj
Newcomer
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 1
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Hei,

Jeg har en utfordring. Jeg har idag 140 K Eurobonuspoeng. Disse går ikke ut før i 2020.

Jeg har dog en AMEX-Companion Ticket som går ut imorgen 15.01.2019. Sant skal sies så har jeg hatt dette de siste 4 årene men de har ALLTID gått ut.

Kloke hoder har sagt at jeg kan bestille en bonus reise imorgen og bruke det slik. Mitt problem er at jeg ikke vet når jeg evt har tid til å reise i 2019. Samt heller ikke ønsker å kaste bort bonuspoengene hvis jeg ikke får reist..

Så spm er vel hva jeg kan jeg gjøre som en nødløsning ?

kan jeg selge en Companion ticket ?
kan jeg bytte den inn i 10 deosticks ?
kan jeg bytte den i 30 snusbokser ? :-)
kan jeg bruke den som betaling på hotel i egen by for the fun of it ?

Er det noe jeg kan gjøre eller går den i sluket sammen med de andre 4 siste årene... svir litt merker jeg

alle tips taes imot med takk:-) !!

johnj
johnj is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2019, 21:54   #24
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Legg den ut på finn, med bonuspoeng som tilhører. Det er flere andre som legger dem ut på finn, men hvorvidt de blir solgt er jeg usikker på.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2019, 19:30   #25
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by johnj View Post
Hei,

Jeg har en utfordring. Jeg har idag 140 K Eurobonuspoeng. Disse går ikke ut før i 2020.

Jeg har dog en AMEX-Companion Ticket som går ut imorgen 15.01.2019. Sant skal sies så har jeg hatt dette de siste 4 årene men de har ALLTID gått ut.

Kloke hoder har sagt at jeg kan bestille en bonus reise imorgen og bruke det slik. Mitt problem er at jeg ikke vet når jeg evt har tid til å reise i 2019. Samt heller ikke ønsker å kaste bort bonuspoengene hvis jeg ikke får reist..

Så spm er vel hva jeg kan jeg gjøre som en nødløsning ?

kan jeg selge en Companion ticket ?
kan jeg bytte den inn i 10 deosticks ?
kan jeg bytte den i 30 snusbokser ? :-)
kan jeg bruke den som betaling på hotel i egen by for the fun of it ?

Er det noe jeg kan gjøre eller går den i sluket sammen med de andre 4 siste årene... svir litt merker jeg

alle tips taes imot med takk:-) !!

johnj
Du skulle ha vært raskere med denne, så hadde jeg lett kjøpt CT og poengene av deg. Var nettopp på CT tur, og har 2 uker igjen med fri, så kunne lett tatt en tur til.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 13:17   #26
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Trenger litt råd til en liten første verden challenge på en booket CT i slutten av mars, kun med Dragen. Singapore Airlines business OSL-CPH-SIN-LHR-OSL men ser på et annet alternativ - Tokyo.. Hva mener dere?

Singapore CT:
+ Flyturen er sikret som en fin opplevelse SQ
+ Det er godt og varmt
+ Deilige "rimelige hoteller"
- Har vært der "hundre" ganger før.
- Lite åpninger for First Class

Tokyo CT:
+ Kulere by
+ Dragen har ikke vært der
+ Større sjanse for First(?) (Routingen så langt er da FRA-PEK-HND-PEK-MUC - LH748 A380 så her har man bookede flighter som har First potensielt og man har selvf direkte FRA-HND som ofte åpner seg)
- Kaldt (Det er faktis det største ankepunktet)
- Litt kjipe reisetider så det blir veldig lite Tokyo

What to do?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 21:39   #27
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Hvor lenge skal dere være borte?
Jeg ville nok valgt Tokyo. Syntes det er mer sjarm med byen/landet. Har dere 1-2 uker så kan dere jo ta en tur sør til Okinawa.. Der er det varmere.

Hva med routing med Asiana?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 14:42   #28
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Hvor lenge skal dere være borte?
Jeg ville nok valgt Tokyo. Syntes det er mer sjarm med byen/landet. Har dere 1-2 uker så kan dere jo ta en tur sør til Okinawa.. Der er det varmere.

Hva med routing med Asiana?
Takker - det er til drøfting med ledelsen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 14:44   #29
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Kan man booke OSL- via etteller anner - JFK - EWR - ett eller annet OSL med CT?

På United så går jo JFK og EWR under NYC.. (Jepp - jeg vet det er forskjellige stater osv)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 15:05   #30
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Kan man booke OSL- via etteller anner - JFK - EWR - ett eller annet OSL med CT?

På United så går jo JFK og EWR under NYC.. (Jepp - jeg vet det er forskjellige stater osv)
Jeg har iallfall ankommet ewr og hatt retur fra jfk på eb bonusbillett. Er det kirsebærblomstring i Tokyo er vel det noe som kan være fint å ha sett (selv om eplehageblomstring vel egentlig går ut på det samme).

Dersom du mener det er mulig å finne F hjem fra Tokoyo er vel det en dagflight som øker verdien av F for min del iallfall.

Last edited by Chriscross; 01-02-2019 at 15:07.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2019, 23:03   #31
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Er litt på overtid for å booke årets hyttetur til tropene, dvs. destinasjonen er som regel Bangkok. Ikke noe must å fly Thai, men det er jo i mange tilfeller praktisk og tilgjengeligheten har også ofte vært god. Har pleid å bruke United.com for å finne awardbilletter, men det ser ikke ut til å dukke opp noen TG-flighter. Ikke SQ heller... Hvorfor?

Noen som har tips på alternative søkeverktøy?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2019, 23:41   #32
funkenstein
Newcomer
 
Join Date: Apr 2017
Posts: 9
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Er litt på overtid for å booke årets hyttetur til tropene, dvs. destinasjonen er som regel Bangkok. Ikke noe must å fly Thai, men det er jo i mange tilfeller praktisk og tilgjengeligheten har også ofte vært god. Har pleid å bruke United.com for å finne awardbilletter, men det ser ikke ut til å dukke opp noen TG-flighter. Ikke SQ heller... Hvorfor?

Noen som har tips på alternative søkeverktøy?
Det er visst noe rusk i avtalene som har gjort at United ikke er like bra for awardsøk, ja. Har vel vart noen få uker allerede. Men ANAs awardsøk funker fremdeles, du må bare melde deg inn i kundeprogrammet for å få tilgang.
funkenstein is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2019, 23:58   #33
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by funkenstein View Post
Det er visst noe rusk i avtalene som har gjort at United ikke er like bra for awardsøk, ja. Har vel vart noen få uker allerede. Men ANAs awardsøk funker fremdeles, du må bare melde deg inn i kundeprogrammet for å få tilgang.

Takker. Er faktisk medlem i programmet til ANA, men tror kortet gikk i det store arkivet i forbindelse med flyttepakking... Får se om jeg finner igjen noen elektroniske spor.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2019, 09:42   #34
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Takker. Er faktisk medlem i programmet til ANA, men tror kortet gikk i det store arkivet i forbindelse med flyttepakking... Får se om jeg finner igjen noen elektroniske spor.
Lifemiles fungerer også utmerket å søke etter *A award, finner ikke like mange gjennomgående routinger som united.com, så anbefaller også å søke segment for segment.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2019, 20:17   #35
closebutnocigar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 73
SAS Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Booket bonusbillett via SAS sine sider som endelig er oppe og går igjen. Fungerte veldig fint! Alt var gjort og betalt i løpet av et par minutter. Så da blir det SFO-YUL-YYZ-SFO i april med AC 7M8, A330 og B789! Cattle-class riktignok, men jeg er ikke så bortskjemt med C, så det går fint!
Eneste minus jeg oppdaget med bookingsiden: informasjon om flytype fant jeg ikke, det måtte jeg til ANA for å finne.
__________________
_______________________________________
Recreational flyer, Upcoming:
22-27/12-23 OSL-KRS-OSL SK
14-17/2-24 OSL-CPH-BRU-CPH-OSL SK
22-31/3-24 OSL-ADD-CPT-ADD-OSL ET
closebutnocigar is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2019, 01:20   #36
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by closebutnocigar View Post
Booket bonusbillett via SAS sine sider som endelig er oppe og går igjen. Fungerte veldig fint! Alt var gjort og betalt i løpet av et par minutter. Så da blir det SFO-YUL-YYZ-SFO i april med AC 7M8, A330 og B789! Cattle-class riktignok, men jeg er ikke så bortskjemt med C, så det går fint!
Eneste minus jeg oppdaget med bookingsiden: informasjon om flytype fant jeg ikke, det måtte jeg til ANA for å finne.
SAS har vel ikke tilfeldigvis klart å få lagt inn F-award også siden de brukte flere uker på å fikse siden?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2019, 14:53   #37
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Har nettopp bestillt CT til CUN.

Prøvde å gjøre det via sas.no, men web sidene fungere ikke for bestillinger til CUN i alle fall. Som vanlig fant jeg mulige flighter på United og ANA sine sider, og ringte deretter til SAS som vanlig, etter å ha funnet noen alternativer på nettet. Det fungere som regel veldig bra. Når de svarer at de ikke finner de alternativene du har funnet på nettet, så bare insistere på at det faktisk finnes de alternative du har forslått, så får du som regel de billettene du ønsker til slutt.

Routing ble OSL-IST-MEX-CUN-IST-OSL i biz med TK. Har reiste med TK på long halt tidligere. så var fornøyd med denne routingen. Greit å slippe å reise via USA også. Dessuten blir det med TK's nye dreamliner fly som leveres senere i år, som da har deres nye business class cabin
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2019, 14:27   #38
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Hvordan tror dere tilgjengeligheten på SK-bonusbilletter blir utover høsten? Sikter meg inn på SFO, ser at tilgjengeligheten er dårlig nå, men dette kommer kanskje mer over sommeren?
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2019, 14:57   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Hvordan tror dere tilgjengeligheten på SK-bonusbilletter blir utover høsten? Sikter meg inn på SFO, ser at tilgjengeligheten er dårlig nå, men dette kommer kanskje mer over sommeren?
SFO er vel kronisk dårlig på Eurobonustilgjengelighet, så eneste håp er vel noen avbestillinger?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2019, 15:08   #40
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SFO er vel kronisk dårlig på Eurobonustilgjengelighet, så eneste håp er vel noen avbestillinger?
Det er ganske bra tilgjengelighet nå de neste mnd. (i alle fall i Plus), så det er mulig det er lurt å vente litt. Evt. fly til LAX.
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. VirreVapp Reiseforum 1352 28-12-2018 10:40
Finne bonusreise, og Companion Ticket. E-UT Reiseforum 12 18-11-2014 00:36
Endre Companion ticket VirreVapp Reiseforum 3 04-06-2014 17:59
Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter Ph34r Reiseforum 15 01-01-2014 18:59
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) NORing Reiseforum 7 15-11-2011 01:00


All times are GMT +2. The time now is 00:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.