Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2019, 02:11   #21
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Flyplass Hotel ved EVE Lufthavn

Norwegian og SAS har 2 crew hver. 24 personer totalt om er -800 med 6 i besetningen.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2019, 12:13   #22
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Flyplass Hotel ved EVE Lufthavn

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Hotellrom passer vel helt greit innenfor de målene man får i en slik modul, så det er ikke gitt at det trenger å bli dårlig. Mye bygges i moduler nå til dags, uten at standarden blir dårligere av den grunn.
Til den bruken her passer målene helt sikkert greit. Ja mye i dag bygges med moduler, og kvaliteten på det behøver ikke å være dårlig. Men i dette tilfellet er det den billigste løsningen som er valgt, og med tanke på at dette settes opp litt nordpå så håper jeg det er gjort noen forbedringer i forhold til standarden.
LN-HFH is online now   Reply With Quote
Old 31-08-2019, 00:11   #23
Orbiter
ScanFlyer Blue
 
Orbiter's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Troms
Posts: 178
Default Re: Flyplass Hotel ved EVE Lufthavn

For de interesserte så hadde G Travel Getaway Vesterålen en høyst uformell anmeldelse av flyplasshotellet på deres Facebook side i går

"Hotellet har alt en kan forvente av et flyplass hotell. Gunstige priser som inkl frokostbuffé (fra kl. 04.00!) og ikke minst en deilig kveldsbuffet (til 22.00). WiFi, treningsrom, konferanserom og flott "Nordlysbalkong" gjør sitt til at dette er et hotell vi varmt anbefaler!."

For bilder se @gtravelvesteralen på FB
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2019, 09:21   #24
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Flyplass Hotel ved EVE Lufthavn

Det første jeg tenkte da jeg så brakkehotellet var at dette er bygd for å fungere som flyktningmottak.

Ett av problemene med hotellet er at det er litt for langt unna flyplassen til at det er i gangavstand. Man vil ofte trenge egen brøyting(over dobbelt så mye nedbør som Gardermoen) og transporten til hotellet er det få andre i nærområdet som vil trenge. Det betyr at flere må jobbe med transport bare for dette lille hotellet tidlig om morgenen og det vil ikke være tilgjengelig på kort varsel. Og som nevnt er det særdeles lite å se og gjøre i nærområdet. Det tar kun 10 minutter å kjøre til Bogen hvor man allerede har hotell rett ved hovedvei, sjø, befolkning og litt mere infrastruktur.

Det er i tillegg allerede planlagt et nytt og større hotell i gangavstand til flyplassen hvor det også er planlagt shoppingsenter, bilutleie, turistinfo, parkeringshus, treningssenter, resturant, fast food, pub, 25 serviceleiligheter(et tall som ikke er tilfeldig valgt....) og ikke minst konferansesenter. Mangelen på møterom er jo skrikende for flyktning.... eh... lavprishotellet som akkurat har åpnet.













Serviceleilighet:


__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 01-09-2019 at 09:55.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2019, 09:58   #25
Staralliance
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2018
Posts: 121
Default Re: Flyplass Hotel ved EVE Lufthavn

Hvor er det man har planlagt med ytterligere hotell og kjøpesenter nærmere terminalen? Er det på området som i dag brukes til langtidsparkering(privateide og billigste parkeringen på EVE)?
Staralliance is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2019, 10:27   #26
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Flyplass Hotel ved EVE Lufthavn

Det er planlagt på begge sider av tilkjørsveien til flyplassen der hvor det allerede er provisorisk parkering på sørsiden av veien. Det vil gå nesten ned til Langvannet hvor det også er planlagt nye aktivitetstilbud. Det er selvsagt krangel om hvem som skal bruke arealet. https://e24.no/naeringsliv/i/kJKEkL/...ing-paa-evenes

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flyplass-hotel Frankfurt peterfox Reiseforum 17 07-01-2023 14:31
Braathens Ankomster/Avganger på EVE Lufthavn. Tarzan Flyhistorisk forum 1 29-04-2015 00:06
Sommerrute fra Harstad/Narvik Lufthavn (EVE) til Italia? Tarzan Småprat 1 27-12-2014 02:41
Flyplass ved Kjøllefjord? Norge Rundt På 14 Dager Småprat 17 10-10-2012 11:05
Nytt hotel ved LHR - endelig av meget hoey kvalitet Tommy777 Flyforum 14 19-11-2008 17:24


All times are GMT +2. The time now is 11:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.