Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-09-2018, 01:46   #81
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
For kvalifiserende flygninger spiller det ingen rolle hvor du har bestilt billetten, det eneste som betyr noe er hvem du flyr med. Flighter med LOT gir ikke kvalifiserende flighter for Eurobonus.

Om det var veldig viktig for deg å få kvalifiserende flighter med SAS burde du bedt om å bli flyttet til andre datoer hvor SAS fløy begge veiene.


Det er ikke min erfaring. Ved ufrivillig ombooking av operasjonelle årsaker har jeg fått manuell etterregistrering som om opprinnelig reiseplan hadde vært fulgt. Men prøv å løse den saken via andre kanaler enn ebretro-adessen.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2018, 09:08   #82
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hadde HAM-CPH-TRF som ble kansellert og ombooket til KLM via AMS i stedet for. Fikk poeng og legs som om jeg fløy det jeg bestilte (i tillegg til Skyteam opptjening)
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2018, 15:11   #83
drtama
Newcomer
 
Join Date: Aug 2018
Posts: 6
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Det er ikke min erfaring. Ved ufrivillig ombooking av operasjonelle årsaker har jeg fått manuell etterregistrering som om opprinnelig reiseplan hadde vært fulgt. Men prøv å løse den saken via andre kanaler enn ebretro-adessen.

Takk for flere gode innvendinger. Virker som SAS ikke er helt konsekvent på dette området. Hvilken annen kanal enn ebreto eller sas.no bør jeg benytte?
drtama is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2018, 15:31   #84
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by drtama View Post
Takk for flere gode innvendinger. Virker som SAS ikke er helt konsekvent på dette området. Hvilken annen kanal enn ebreto eller sas.no bør jeg benytte?
Kanskje denne.

http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/

Min erfaring med ebretro er at de i begrenset grad er bestykket med fullmakter eller vilje til å skjære igjennom på ting som går utenfor det rent rutinemessige.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2018, 18:55   #85
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Kanskje denne.

http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/

Min erfaring med ebretro er at de i begrenset grad er bestykket med fullmakter eller vilje til å skjære igjennom på ting som går utenfor det rent rutinemessige.
Det er min dessverre min erfaring også på andre områder når noen har gjort en feil. De virker som de ikke har myndighet til å gjøre annet enn å gjenta det som allerede står på nettsidene. Enten SAS lære opp sine ansatte bedre slik at de kan fatte avgjørelser eller så bør det bli letter å få kontakt med en overordnet som har myndighet til å rette opp feil SAS har begått.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 11:07   #86
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by drtama View Post
Heisann!

Ny på flyprat, men har holdt på litt med sanking av eurobonuspoeng en stund, så har vært en "observerer" her så langt.

Litt usikker på om dette er rett plass å spørre om hjelp..

Jeg bestilte for en tid tilbake en reise tur-retur Oslo - Tallinn via CPH, på sas.no gjennom viatrumf (som jeg alltid gjør når de har samarbeid).
Uansett, flyet mitt fra Tallinn til CPH blir kansellert samme dag, men blir straks ombooket på LOT(SA). Når jeg kommer hjem blir selvfølgelig reisen ikke registrert å jeg prøver først etterigstreringen til sas som etter flere like hendelser viser seg å være en spøk.
Deretter tar jeg kontakt med ebreto@sas.no. Nå får jeg etterregistrert poengene mine, men får til svar at jeg ikke får kvalifiserings flygning som jeg SÅRT trenger for å oppretteholde gullkortet mitt.

Det jeg lurer på er om flere har opplevd lignende og at det er slik det fungerer selv om reisen er booket via sas.no og at jeg betaler og flyr tas mye på grunn av kundeservice og det å kunne bygge nivå på antall flygninger?
Eller har ebreto rett, mtp at kanselleringer fra tas straffer kunden ved å ikke gi "qualifying flight"?
SAS Eurobonus medlemsvilkår sier:
Quote:
3.4 Som EuroBonus-medlem opptjener du poeng på gjeldende flygninger i samsvar med den booking-klasse som opprinnelig ble booket og betalt for, uavhengig av oppgraderinger eller nedgraderinger, med mindre vi har angitt noe annet. Rabattbilletter så som bransjerabatt, agentrabatt, bonusbilletter, standby-billetter og charter-billetter samt visse rabatter, gir deg ikke rett til å opptjene poeng eller nå et høyere medlemskapsnivå.
Jeg ville henvist til dette og bedt om legs og poeng for opprinnelig booking.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 01:54   #87
drtama
Newcomer
 
Join Date: Aug 2018
Posts: 6
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Takk igjen for nye tips og forsalg. Jeg henviser til sistnevnte rettigheter iht. eurobonus medlemsvilkår til både sas care og ebreto. Krysser fingrene
drtama is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2018, 21:42   #88
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det noen mulighet til å se skatter og avgifter på *A awards? Har kommet til trinn tre i online reserveringen (Se gjennom), men skatter og avgifter blir fortsatt ikke vist.
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2018, 09:33   #89
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Er det noen mulighet til å se skatter og avgifter på *A awards? Har kommet til trinn tre i online reserveringen (Se gjennom), men skatter og avgifter blir fortsatt ikke vist.
Det kan man ikke se i SAS sin løsning nei. Hvis det er longhaul med *A er det ca. 1100 kr i fuel surcharge hver vei, i tillegg til flyplassavgiftene som varierer veldig. Du kan søke opp award reiser på united.com, der blir flyplassavgiftene vist, så får du et estimat på det hvis du finner de samme plassene der også.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 15:00   #90
closebutnocigar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 73
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hei! Jeg har gifted gold, fikk det for ca 1 år siden. Min venns kvalperiode utløp 31/9, og min utløper 31/6-19. Jeg er fremdeles reg med gold. Hvor lenge kan jeg regne med å beholde denne? Takker for svar!
__________________
_______________________________________
Recreational flyer, Upcoming:
22-27/12-23 OSL-KRS-OSL SK
14-17/2-24 OSL-CPH-BRU-CPH-OSL SK
22-31/3-24 OSL-ADD-CPT-ADD-OSL ET
closebutnocigar is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 15:50   #91
Erlingni
Newcomer
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 32
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by closebutnocigar View Post
Hei! Jeg har gifted gold, fikk det for ca 1 år siden. Min venns kvalperiode utløp 31/9, og min utløper 31/6-19. Jeg er fremdeles reg med gold. Hvor lenge kan jeg regne med å beholde denne? Takker for svar!
Det er vel inneværende periode + neste.
Dvs. da beholder du gull til og med 31/6-19
Din venns kvalperiode har ingen ting å si.
Erlingni is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 16:36   #92
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Statuskort er vel også gyldig ut egen kvalikperiode + tre måneder, så da 31/9-19
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2018, 21:05   #93
Staralliance
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2018
Posts: 121
SAS SAS Eurobonus Diamond soft landing?

Hei
Ser at jeg ved å bestille Amex Elite får 20.000 Eurobonus-poeng som teller for å økt medlemsnivå. Det betyr at jeg vil kunne få Diamond-kort i min opptjeningsperiode nå. Det jeg lurer på er om jeg vil da er "garantert" Gold neste år, uavhengig av hvor mange poeng jeg drar inn? Har hørt rykter om "soft landing" fra Diamond til Gull, men ikke funnet noe informasjon om dette. Er det noen som kjenner til reglene for dette?
Staralliance is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2018, 00:06   #94
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: SAS Eurobonus Diamond soft landing?

Quote:
Originally Posted by Staralliance View Post
Hei

Ser at jeg ved å bestille Amex Elite får 20.000 Eurobonus-poeng som teller for å økt medlemsnivå. Det betyr at jeg vil kunne få Diamond-kort i min opptjeningsperiode nå. Det jeg lurer på er om jeg vil da er "garantert" Gold neste år, uavhengig av hvor mange poeng jeg drar inn? Har hørt rykter om "soft landing" fra Diamond til Gull, men ikke funnet noe informasjon om dette. Er det noen som kjenner til reglene for dette?


Det stemmer. Du rykker ned til gull og har dette ut neste periode


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2019, 22:09   #95
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det flere enn meg som har blitt nedgradert til Gull fra Diamond ved en feil? Har skjedd en eller annen gang etter etter nyttår. Mistanke om at det kan ha med family pooling å gjøre.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 18:56   #96
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Grompf… nå har de drevet med "currently updating our service for Star Alliance Award online booking. We apologize for any inconvenience caused by this" i minst et døgn

Bare sånn generell grynt.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 21:08   #97
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Grompf… nå har de drevet med "currently updating our service for Star Alliance Award online booking. We apologize for any inconvenience caused by this" i minst et døgn
Minst tre tror jeg...ref frustrasjon her: https://forum.flyprat.no/showpost.ph...&postcount=255
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 20:14   #98
Padman
Newcomer
 
Join Date: May 2017
Location: Norway
Posts: 34
Default Eurobonus Lifetime Gold

Mulig dette temaet ligger under en annen tråd men jeg tar sjansen. Nå kan man sjekke sin lifetime gold status på hos SAS. Som gullkunde hvert år siden 1995 er det smått irriterende å få beskjed om at det ikke er registrert kvalifiserende flyvninger på meg i 08/09 og at jeg ”kun” hadde 28 kvalifiserende flyvninger i 09/10. Hadde Travelpass unlimited begge disse periodene og fløy mer enn 100 enkeltflyvninger hvert år, mangler derfor to år på Lifetime Gold status. Flere som har samme «problem»?
Padman is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 20:26   #99
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,614
Default Re: Eurobonus Lifetime Gold

Hvor ser du dette?
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 21:29   #100
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default

Quote:
Originally Posted by Scandinavian View Post
Hvor ser du dette?
Gå til SAS siden og Eurobonus informasjon.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore Airlines - generelle spørsmål SudCaravelle Reiseforum 141 12-02-2024 19:45
Alberta, Canada - generelle spørsmål Cecilie Reiseforum 24 06-07-2019 15:05
Egypt... generelle spørsmål om reise Fnate Reiseforum 16 20-03-2018 18:07
Fly Pegasus - generelle spørsmål kekker Reiseforum 9 14-11-2017 09:53
Gibraltar - generelle spørsmål og tips nick5000 Reiseforum 3 10-06-2017 23:13


All times are GMT +2. The time now is 13:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.