Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-11-2018, 13:45   #1
jjmm
Newcomer
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 2
Default SK1742 CPH-VLN lørdag 27.10.18 - hva skjedde?

Hei - vet noen hva som skjedde med denne flighten lørdag 27.10 operated by CityJet? Vi avbrøt take-off, ble stående på rullebanen, og så takset vi tilbake til en håpløs buss-gate på CPH. Flyet var allerede 2 timer forsinket, forsinkelsen ble 12 timer totalt! Har lest mye galt om CityJet, nå begynner jeg å forstå at SAS kanskje ikke skulle solgt Cimber likevel ...

Men hvor finner jeg ut hva som skjedde med flighten, og hva som gjorde at de bråbremset på rullebanen? Det står ingenting på aviation herald.

--- på forhånd takk
jjmm is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2018, 18:12   #2
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SK1742 CPH-VLN lørdag 27.10.18

Her kan det ha vært så mangt, alt fra en computer som ikke ville være med på turen, til noe med en (eller begge) av motorene.
Mest sannsynlig så er dette heller ikke noe man vil finne på sider som Aviation Herald.

Normalt så vil en slik "hendelse" bli forklart av pilotene over PA kort etter hendelse.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2018, 13:31   #3
Tertit54
Scanflyer Green and white
 
Tertit54's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,022
Default Re: SK1742 CPH-VLN lørdag 27.10.18

Quote:
Originally Posted by jjmm View Post
Hei - vet noen hva som skjedde med denne flighten lørdag 27.10 operated by CityJet? Vi avbrøt take-off, ble stående på rullebanen, og så takset vi tilbake til en håpløs buss-gate på CPH. Flyet var allerede 2 timer forsinket, forsinkelsen ble 12 timer totalt! Har lest mye galt om CityJet, nå begynner jeg å forstå at SAS kanskje ikke skulle solgt Cimber likevel ...

Men hvor finner jeg ut hva som skjedde med flighten, og hva som gjorde at de bråbremset på rullebanen? Det står ingenting på aviation herald.

--- på forhånd takk
slik info er "internt" i SAS sin systemer. Det jeg kan si er at det var først mangel på crew som forsinket dere. Deretter brukte dere en times tid ute på "rullebanen" før dere returnert til gate og flyet ble kanselert. Teknisk kan være nesten hva som helst..men i dette tilfelle såpass at de måtte kanselere hele turen
__________________
Upcomming flights:?
Tertit54 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
LF6803, 01.08.08 - hva skjedde?? jcnorway Flyforum 3 03-08-2008 00:30
Hva skjedde? FBU 4EVER Flyforum 0 20-09-2006 12:21
Hva skjedde? Losse Flyforum 27 12-04-2006 16:39


All times are GMT +2. The time now is 14:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.