Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-11-2008, 10:51   #1
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Fødte ombord på Finnair BKK-HEL

http://www.nettavisen.no/verden/article2413809.ece

Selv om dette nok var dramatisk mens det holdt på så endte det bra og det er jo det viktigste
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is online now   Reply With Quote
Old 21-11-2008, 10:57   #2
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Fødte ombord på Finnair BKK-HEL

"Jeg vet ikke helt hvor hun fødte, men det var bak i flyet. Jeg er ikke sikker på om det er et kjøkkenområde, toalett eller oppbevaringssted der."

Jeg håper da virkelig at hun ikke ble henvist til å føde på et trangt fly-toalett.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2008, 13:05   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Fødte ombord på Finnair BKK-HEL

Press release

20.11.2008



Baby girl born on Finnair flight

A baby girl was born on a Finnair flight from Bangkok to Helsinki above Kazakhstan in the altitude of 11 000 km on November 20. The baby’s Swedish mother was returning from Thailand.

“Finnair wants to congratulate warmly the whole family on this happy event,” says Christer Haglund, Senior Vice President, Corporate Communications. “This is a unique occasion for Finnair, since no birth has ever taken place on one of our flights before. The family will get return Finnair flights to Bangkok as a gift.”

The birth took place with the assistance of a doctor from the MedLink medical service by satellite phone link between two doctors travelling as a passenger and two nurses.
The mother and child were taken immediately upon arrival from Helsinki-Vantaa airport to hospital. A MedLink doctor is on duty for all Finnair wide-body aircraft, making available round-the-clock expert assistance.

The flight left Bangkok at 12.35 local time and arrived at Helsinki at 18.20 Finnish time. The flight took 10 hours and 50 minutes and there were 227 passengers on board.

Pregnant passengers beyond their 28th week of pregnancy must provide a doctor’s certificate confirming that the pregnancy has proceeded normally. Pregnant passengers may travel up to the end of their 36th week, and on Finnair’s short domestic and Scandinavian flights they may travel up to the end of the 38th week provided that the pregnancy has proceeded normally. The restrictions are based on recommendations made by the International Air Transport Association, IATA.



Finnair Plc

Communications

20.11.2008
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2008, 22:41   #4
LN-KRF
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,411
Default Re: Fødte ombord på Finnair BKK-HEL

"A baby girl was born on a Finnair flight from Bangkok to Helsinki above Kazakhstan in the altitude of 11 000 km"

11 000km over havet synes jeg da var mye....
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2008, 22:44   #5
rampen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 987
Default Re: Fødte ombord på Finnair BKK-HEL

Fint det gikk bra! Men det er vel en grunn til de fleste flyselskaper setter en grense i antall uke i svangerskapet når man ska ut å fly, og nødvendig legeattest etter denne uken. Og det er vel strengt talt ikke nødvendig å reise jorda halveis rundt noen uker før termin spør du meg..
rampen is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2008, 13:08   #6
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Fødte ombord på Finnair BKK-HEL

"A MedLink doctor is on duty for all Finnair wide-body aircraft, making available round-the-clock expert assistance"

Dette imponerte meg i grunn og var helt nytt for meg. Er dette vanlig praksis for selskaper som flyr Longhaul? Har SAS et slikt system også. Dette skjedde forøvrig ombord på en MD11.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare Someone Flyforum 63 15-06-2023 13:13
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. Powell TripReports 14 08-08-2013 13:43
Finnair starter HEL-SIN-HEL Stian Flyforum 13 14-12-2010 14:56
HKT-BKK-HEL-OSL (BIZ) Thai-Finnair /del 1 laban TripReports 7 16-12-2008 19:00
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN MD90 Flyforum 4 22-01-2007 22:33


All times are GMT +2. The time now is 14:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.