Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2014, 15:38   #21
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default

Hvor mye koster det sånn ca å låne en bolig i 1mnd?
Billigere en hotell vil jeg tro
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 15:48   #22
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Tips til Florida

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Hvor mye koster det sånn ca å låne en bolig i 1mnd?
Billigere en hotell vil jeg tro

Det kommer vel an på hvilken bolig og hvilket hotel du går efter ;-)

Men i Orlando/Kissimee/Davenport området kan man leje et fint hus/lejlighed for lidt over 100usd pr dag afhængig af sæson.

Tjek vrbo eller homeaway for at se priser.

Vi har lige boet i et hus med 4 soverum og resort med pool etc og betalte 800usd for 9 dage alt inkl. Ikke luksus, men helt okay.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2014, 22:23   #23
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Tips til Florida

Jeg skal til Orlando med jobben i månedskiftet oktober/november. Fruen blir også med på turen og etter at konferansen er ferdig har vi 4-5 dager med ferie før vi drar hjem igjen. Ingen av oss har vært i USA før og vi er helt grønne når det gjelder USA og Florida. Vi tenker at når vi er ferdig i Orlando så drar vi ut til kysten og finner oss en plass mellom Orlando og Fort Lauderdale der vi bor de 4-5 nettene vi har til rådighet. Spørsmålet til dere som er kjent der borte, hvor vil dere anbefale at vi drar? Kona er opptatt av vi er i nærheten av en ok strand. (Far er ikke så opptatt av slikt, men jeg har nok ikke så mye jeg skulle sagt der....) Vi tenker vel at vi bor samme plass de nettene og tar litt dagsturer hit og dit. Tar gjerne i mot gode tips fra dere.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2014, 22:45   #24
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips til Florida

Strendene i Florida synes jeg er best på vestkysten. Sarasota og sydover burde ha greie temperaturer i det tidsrommet du skal dit.
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 21-09-2014, 23:03   #25
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Tips til Florida

Takk for tips Cecilie. Jeg har hele tiden tenkt østkysten, men vestkysten er kanskje et bedre alternativ? Jeg er som sagt helt grønn. Er det noen spesielle plasser der som du vil anbefale?
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2014, 23:18   #26
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Tips til Florida

Gulfkysten er nok bedre på den tiden hvis du vil bade. På Atlanterhavssiden kan det bli litt røffere.

Lei hus eller leilighet på vrbo.com .. stort tilbud og langt mer behagelig enn hotell.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2014, 23:23   #27
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips til Florida

Ja, vestkysten har mye roligere "farvann" om man kan kalle det det Atlantern er ganske røff, som -MOW sier.

Vi har "alltid" feriert på Sanibel Island rett på utsiden av Fort Myers. Sist gang jeg var der var i november 2012. Skrev faktisk en liten trip report fra den turen: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114876
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 21-09-2014, 23:39   #28
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Tips til Florida

Takker for enda flere tips Cecilie og LN-MOW. Skal sjekke ut det med leilighet. Det virker jo som et mye bedre alternativ enn hotell.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2014, 10:11   #29
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Tips til Florida

Skal dere være i Orlando området, så er jo parkene et must, iallefall om dere liker slikt. Hvilken dere skal velge er vel et fett men både universal og disney er good. Ellers er Orlando Premium Outlet gull, Latterlig billig iforhold til Norge så mitt resultat var meget fornøyd kone, og meget fornøyd lommebok. Skal dere ut mot kysten er jo Kennedy space center et must, dog pleier ikke koner å være overbegeistret for det besøket.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2014, 12:17   #30
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Tips til Florida

Skal dere være i Orlandoområdet kan jeg anbefale orlandovillas.com. for leie av hus. De har også et forum med mye informasjon om området. Og Kennedy space center er absolutt verdt et besøk, også for koner;-)
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 18:16   #31
Spanair
ScanFlyer Silver
 
Spanair's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 540
Default Hotelltips i Miami

Er det noen som har tips til rimelige, men ok hoteller i Miami. Skal være der en uke og skal ha bil, så trenger et hotell som har parkering. Kan godt ligge rundt flyplassområdet, men det er ikke noe must. Har aldri vært i Florida, så tar gjerne tips til dagsutflukter med det samme. Vi tenker å ha base på hotellet i Miami, og ta dagsturer ut derfra.
__________________
Spanair is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 19:25   #32
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Hotelltips i Miami

Hva vil du i Miami? Strand og party, elller slappe av med drinker?
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 20:06   #33
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Tips til Florida

Bare Miami, ok, men hvorfor Miami by ?? Hva med Miami Beach, eller heller Fort Lauderdale ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 20:54   #34
Spanair
ScanFlyer Silver
 
Spanair's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 540
Default Re: Tips til Florida

Vi har ikke fastsatt noe veldig hva vi skal se/ta oss til enda. Eneste som er spikra er en tur ned til Key West. Hvorfor Miami by? Jo vi ønsker å ha flyplassen innen rimelig kjøretid, av forskjellige grunner. Vil kanskje tro at bl.a. Miami Beach området er dyrere priset enn resten. Budsjettet er ganske lavt, så hotellprisen bør ikke være allverden.
__________________
Spanair is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 21:04   #35
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Tips til Florida

Quote:
Originally Posted by Spanair View Post
Vi har ikke fastsatt noe veldig hva vi skal se/ta oss til enda. Eneste som er spikra er en tur ned til Key West. Hvorfor Miami by? Jo vi ønsker å ha flyplassen innen rimelig kjøretid, av forskjellige grunner. Vil kanskje tro at bl.a. Miami Beach området er dyrere priset enn resten. Budsjettet er ganske lavt, så hotellprisen bør ikke være allverden.
Flyplasshotellene kan være dyre (om du skal ha med grei standard), og en del av de rundt MIA tar betalt for parkering (hvertfall siste jeg sjekket). Du kan fine bra moteller/hoteller ikke langt fra MIA, hvis du leter litt (eks. Tripadvisor). NB! Sjekk nabolaget - ikke alle steder i MIA er like trivelige.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 22:17   #36
mzziaz
Newcomer
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 1
Default Re: Tips til Florida

www.hotwire.com
mzziaz is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 23:23   #37
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Tips til Florida

Ser at noen nevner feriehus i orlandoområdet. Vi bruker orlandovillas.com og er veldig fornøyd med det.
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2015, 10:18   #38
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Fort Lauderdale området, beachfront hotell ?

Skal være en uke i Fort Lauderdale området i slutten av Juni på familieferie.
Ser etter mer eller mindre beachfront plassering, eller i alle fall så nærme stranden som mulig. Hvilken strand er ikke låst, har ingen erfaring i det området. Vi ønsker kort og godt en ukes badeferie med god mat og drikke.

Så vil vi gjerne ha veranda eller balkong på rommet, parkering, wifi og gjerne frokost. Gangavstand til andre restauranter så vi kan få litt avveksling må det også være.


Noen forslag ?
apeks is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2015, 10:33   #39
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Fort Lauderdale området, beachfront hotell ?

Hva med W Fort lauderdale ?

Ikke akkurat et boutique-hotell, men veldig ålreit resort.

Lago Mar er også fint!
Fry is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2015, 11:01   #40
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 257
Default Re: Fort Lauderdale området, beachfront hotell ?

W Fort Lauderdale er mer ungdom/voksen-orientert. Var der over nyttår, og selv om det var flere familier enn vanlig, var partystemningen rundt poolen høy. Jeg ville valgte Westin Beach Resort eller Hilton (på hver sin side av W) dersom jeg hadde hatt barn.

Skal du ha direkte beach-front, må du litt lenger opp eller ned på stipa i W fort Lauderdale. Gamle Sheraton (nå B Ocean Resort) og Marriott er da ok muligheter. Særlig førstnevnte er litt slitt - og det er viktig å sjekke at man velger et rom på stranda, de har også rom langs veien og over veien.
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flykræsj i Florida teamseacow Småprat 0 16-03-2013 00:46
Flyopplevelser i Florida Speedbird Reiseforum 5 02-02-2011 23:55
Florida one bygges Kaare Flyforum 5 27-04-2010 23:51
Florida tips Jumbojet Reiseforum 3 25-01-2010 15:59
DL og Florida LN-MOW Flyforum 4 16-09-2005 23:41


All times are GMT +2. The time now is 16:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.