![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som har funnet ut om man nå får 1x innsjekket bagasje i Go Light med EBS? (Som hos AF/KL)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
ScanFlyer Rusty
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Var kan man läsa det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så konklusjonen er at man får en innsjekket bagasje som EBS med KL/AF, ikke innsjekket bagasje med SAS men stor håndbagasje inkludert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
EBS förmån på SAS Go light biljett. Det är däremot en EBG/EBD förmån på SAS go light biljett |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Ser ikke ut til at Delta og SAS har funnet tonen når det gjelder Skyteam ElitePlus, jeg fløy idag fra Atlanta til New Orleans, not valig sa de da jeg viste dem mitt SkyteamElite Plus ifm SAS appen, måtte betale for kofferten. Prøvde å ringe Delta etter at SAS sa at det der kunne de ikke hjelpe med, de beuker en chat bot, som sa de skulle ringe innen en time, men nå er det gått 2 timer og har ikke hørt noe. Kanskje de ikke ville ringe til et norsk nummer. Ellers var Delta flighten helt utmerket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er masse rot når det kommer til det der, til å få ekstra bagasje med. Jeg har brukt ganske mye tid i AF og Kl-skranker. Dersom du er på f.eks. KL-billetter med en leg ikke-SkyTeam, da er det riktig festlig. Loungetilgang kan også ta tid. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å få skikk på systemene, og gi kundene en ok opplevelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg snakket med Delta på tlf her i USA nå, og da jeg sa jeg hadde problem med å få godkjent mitt Skyteam nummer, svarte hun ,Skyteam, hva er det, har du Skymiles nummer ?. Jeg fortalte henne om Skyteam og at det var en slags forening av flyselskap, men det hadde hun på booking ikke hørt om. Systemet deres aksepterer kun Skymiles nummer, som er Deltas eget frequent flyer program. SAS svarer meg at problemer med Delta og refund for det jeg betaler for bagasje, må jeg ta oppmed Delta, ikke lett det der. Er det noen som har fløyet Delta i økonomi og fått godkjent sitt EB nummer, mitt ble avvist på flyplassen selv om jeg viste dem bildet med Skyteam Elite Plus i SAS appen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Er det da samme problem for de som har KLM og Flying Blue og reiser med Delta? For Flying Blue har også SkyTeam (samme som SAS).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg måtte legge inn med prefix feks EBDxxx. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg har funnet det stedet, og brukt det før, men svaret blir bare ,ooops, så jeg tror jeg må få endret Skyteam medlemskapet til å bli en O i etternavnet istedet for en Ø. Sas customer service sa at det ikke kunne være noen forskjell på navnet i billetten og i Skyteam bildet. Billettene med Delta er med O, ikke OE slik SAS bruker å skrive det. Last edited by SBT; 21-01-2025 at 21:49. Reason: oppdatering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har tre Delta bookinger så langt i år (en av de er del av en SAS reise) og alle tre ligger i Delta appen som EBD og Elite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
De virkelige problemene har først oppstått med AF/KL+XXX-Airlines (ikke SkyTeam) på samme KL/AF-booking, med en domestic connection av det slaget der du må bære bagasjen din gjennom toll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS sendte ut en e-post for en tiden siden hvor de poengterte at man måtte bruke EBx prefixet når man la inn nr hos partnere. Det gir i hvert fall meg alt jeg skal ha hos KLM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam | SASViking | Flyforum | 196 | 05-02-2025 16:05 |
KLMs ruter til Skandinavia - post SAS til Skyteam | Someone | Flyforum | 27 | 28-07-2024 12:10 |
Bagasjeregler SAS og Star Alliance | andyp | Reiseforum | 225 | 18-02-2024 23:38 |
SK bagasjeregler | Chriscross | Reiseforum | 5 | 15-06-2011 07:02 |
Bagasjeregler på interline billetter med SAS/Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 3 | 02-08-2009 01:42 |