Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-11-2011, 00:54   #1
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
OBB 19 En Twin Otter på vei...

Halloen!

Så var det tid for å dra ut på tur igjen.
Det har igjen blitt noen turer siden forrige rapport, men disse har egentlig ikke vert så veldig spennende. Skriveånden kommer og går også ganske ofte.
Men min siste tur kan vel betegnes som litt utenom det vanlige og skriveånden har også kommet tilbake
En tur til Barra (eneste flyplass i verden som benytter ei strand til rullebane) hadde lenge svirret i hodet mitt, tanken på å fly Twin Otter var også fristende. Twin Otter er jo ikke hverdagskost nå for tiden. Loganair som flyr for FlyBe til Barra flyr fra Glasgow, så jeg måtte finne ut hvem som skulle fly meg dit. Valget falt på Eastern Airways som startet direkterute fra SVG til GLA 12 september. Lenge siden jeg konsekvent har valgt direktefly, men muligheten for å prøve et nytt flyselskap og flytype (SAAB 2000), så vel som pris var en avgjørende faktor.
Avreise SVG-GLA ble 2. november, mens lufteturen til Barra ble lagt til den 3. og retur til SVG den 4. Med andre ord ble Glasgow basen, og jeg trengte da også et sted å bo. Her falt valget på CitizenM (Mener på at jeg har lest noen rapporter her inne fra CitizenM på Schiphol?). Ikke bare var det rimelig, men det er også et meget moderne hotell med mange fiffige løsninger. Beliggenheten var også meget sentral.

Til dere som kanskje ikke har hørt om flyplassen på Barra før, så slenger jeg inn litt Info fra Wikipedia:

Barra airport is a short-runway airport (or STOLport) situated in the wide shallow bay of Traigh Mhòr at the north tip of the island of Barra in the Outer Hebrides, Scotland. The airport is unique, being the only one in the world where scheduled flights use a beach as the runway.
The beach is set out with three runways, marked by wooden poles at their ends. This allows the Twin Otters that serve the airport to almost always land into the wind. At high tide these runways are under the sea - flight times vary with the tide. Emergency flights occasionally operate at night from the airport, with vehicle lights used to illuminate the runway and reflective strips laid on to the beach.


Onsdag, 2.11.2011
SVG-GLA, T34601
SAAB 2000, G-CDEA
Avgang: 09:20
Sete: 3F


Dagen for avreise var kommet. Tok flybussen ut til Sola og klokka var vel blitt 08:00 når jeg gikk av bussen. Eastern har ikke Internett-innsjekk, så da var det bare å finne veien til innsjekkingsskranken for å sjekke inn (Skulle uansett sjekke inn bagasjen, så måtte jo til skranken uansett). Ikke noe kø, så innsjekk og bagdrop var gjort på 1 min. Lite kø i sikkerhetskontrollen også, så var vel igjennom på 2 min. Kjøpte meg en Is-te og et magasin og satt meg ned med laptopen mens jeg ventet. Litt over hall 9 kom det opp på avgangs skjermen at beregnet avgangstid nå var 09:50. Vel ikke noe stort problem i og med at jeg ikke hadde noen connections å tenke på. Men da jeg gikk inn på Avinor sine sider for å se ankomst-tid for Easterns flight fra ABZ (denne som går til GLA) stod det 10:30. Fikk litt bange anelser, men gikk likevel ned mot gate 7 når klokken var litt over 9. Da hadde passkontrollen åpnet og det viste seg at flyet fra ABZ landet like etter, og etter litt venting ble det tid for boarding.


Dagens individ G-CDEA – bygd og levert til Crossair i 1994.

Ble ønsket velkommen av en smilende flyvertinne. Fant raskt sete mitt, 3F og etter noen få minutter var boarding complete. Tror vi var 12-15 passasjerer.


Knyttenevetesten såvidt bestått med litt godvilje. Setene var helt greie.

Så snart alle hadde funnet seg til rette og kapteinen hadde informert litt om flyturen og at det var Tanya som skulle se etter oss passasjerene i dag, kom hun rund med en kurv med «pre departure sweets». Klokken 09:35, bare 15 min forsinket startet vi opp, satte snuten mot RWY 18 og tok av mot Skottland. Vi klatret opp til FL270 og jeg må si jeg ble imponert over lydnivået, meget behagelig. En liten stund etter (eller før?) vi var oppe på cruise begynte Tanya med serveringen. «Serveringen» bestod av et utvalg kalde og varme drikkevarer, samt et valg mellom forskjellige typer chips, peanøtter eller sjokolader. Ikke noe mat med andre ord. Men på den andre siden bedre enn ingenting.


Jeg tok en kaffe, appelsinjuice og en liten pose med chips. Fant ut når jeg åpnet posen at jeg hadde valgt en chips med noe oste-greier som ikke akkurat luktet veldig behagelig for å si det slik, men hadde heldigvis ingen sidemann Kan også nevne at kaffen faktisk var den beste «flykaffen» jeg har smakt!


Ikke noe galt med utsikten fra 3F

Etter en rolig flytur begynte vi nedstigningen mot Glasgow og Tanya kom igjen rundt med kurven med drops. Etter noen minutter og en ganske «humpete» approach landet vi ganske nøyaktig kl.10:00.
Passkontrollen ble passert 3-4 min etter jeg gikk av flyet, men måtte vente en 7-8 min på bagasjen. Fant så veien til flybussen som går direkte til byen og Buchanan bus station som lå 2 min unna hotellet. Turen inn til byen tar ca 20 min og går på motorveien helt inn til byen.

Noen bilder fra Hotellet




Rommene er ikke store, og egner seg nok best til én person. Senga er vel det eneste i rommet som ikke er beregnet på en person Ellers styres lyset, TV'en, temperaturen og persiennene og rullegardinet fra en fjernkontroll.


Badet. Inneholder en fantastisk dusj i den ene enden og toalett i den andre. Vasken er plassert i rommet, men funker helt fint.


Måtte se to ganger når jeg sjekket kanalene og denne dukket opp!

Last edited by L1011-500; 08-11-2011 at 00:18.
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 00:57   #2
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
OBB 19 Re: En Twin Otter på vei...

Torsdag, 3.11.2011
GLA-BRR, BE6855
DHC-6-300, G-BZFP
Avgang: 13:10
Sete: 4A


Etter en god dusj ruslet jeg bort til buss-stasjonen ca klokken 10:45. Rakk en buss som gikk ca 10:55 så var var vel på flyplassen 11:15. Etter litt leting fant jeg fram til FlyBe sine innsjekkingsautomater. Sjekket inn og valgte seter for begge flightene, og gikk opp til sikkerhetskontrollen. Litt mer kø her enn på SVG, men var igjennom på 10 min. Tok frokosten på EAT. Det ble en BLT, fruktsalat og en DIGER (!) cappuccino. Var ikke helt klar over vor stor den egntlig var
Ca 12:25 ruslet jeg bort og ned til gate 1. Tydelig at de fleste flyene som gikk fra denne piren var Loganair flighter til forskjellige regionalflyplasser.


Første glimt av maskinen. Ble litt skuffet når jeg så det var G-BZFP og ikke G-BVVK, da sistnevnte er tidlige LN-BEZ fra Widerøe.

Så var det bare å vente på at boarding skulle begynne. Kan nevne at jeg var MEGET redd for at flighten skulle bli innstilt, da både mandags og tirsdags flightene hadde blitt innstilt. Ble ikke mer beroliget når klokken ble litt over 13:00 og vi ble informert om at det ville bli en forsinkelse og neste info ville komme kl. 13:30. Vel, det var bare å vente og omsider kom infoen 13:45. Meldingen gikk ut på at de håpte på å starte boarding innen 20 min. Var fremdeles usikker, men rett før kl. 14:00 begynte boardingen.


Er noe spesielt over Twotteren! Denne ble levert ny til Aloha Island Air i 1980.



I døra ønsket den meget hyggelige styr(dama) oss velkommen. Fant raskt sete 4A og fikk «brettet» meg ned i setet Ikke god plass her nei, men bedre enn i Trislanderen fra i sommer!


Knyttenevetesten...vel..ja... vi fikk i hvert fall et sete å sitte i




Koselig kabin!

Så snart alle passasjerene hadde kommet seg inn (ca 10 stykker), gikk styrdama fram i kabinen og beklaget forsinkelsen som morsomt nok skyldtes tidevannet(!) og at beregnet flytid ville være 55 min. Så etter en liten sikkerhetsbrief, tok hun plass i høyresetet og motorene ble raskt startet opp.

http://www.youtube.com/watch?v=pRd7M...el_video_title

Greit å ha lov til å rygge for egen maskin! Forlot gaten 1 time forsinket,

http://www.youtube.com/watch?v=T0kXP...eature=related

Vi takset ut til RWY 23 og tok av. Endelig på vei!


Klatret gjennom en del skyer på vei opp mot ca 8000 ft.


Hvis det er klarvær skal utsikten være ganske flott, men værgudene var ikke helt på vår side i dag.

Flighten opp til Barra fortsetter etter et kort bakkeopphold videre opp til Benbecula og returner så to Barra og Glasgow igjen. Og et stykke ut i flighten ble vi informert om at vi kanskje måtte gå direkte til Benbecula for så å kanskje gå ned på Barra på vei tilbake pga været, men at de skulle prøve å lande. Vi måtte heller ikke bli bekymret hvis vi fløy over flyplassen, dette var bare for å se hvordan forholdene var på stranda.


En stund etter steg vi ned gjennom skyene og havet samt noen øyer kom til syne. Det blåsete og regnet en god del så det ristet godt i flyet, men det er jo under slike forhold Twin Otteren liker seg

http://www.youtube.com/watch?v=iI4Q4...el_video_title

Litt av nedstigningen, overflyging av flyplassen og landingen. Trenger jeg å si at det var litt spesielt å lande på ei strand?

Takset bort til terminalen og alle var vel egentlig veldig glade for at vi kom oss ned med en gang og at vi slapp å fortsette til Benbecula. Vi landet kl. 15:10, ca 30 min etter oppsatt rutetid.


Bagasjetraktor


Sikkert den viktigste lasten, nemlig dagens aviser!


Her fikk Jeg og en flyentusiast jeg traff fra Østerrike, beskjed om å skyndte oss med å ta bilder og å komme oss til terminalen. Ikke bare bare med disse flygalningene. Hehe


Været var som sagt, ikke helt opptimalt.
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 00:58   #3
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Default Re: En Twin Otter på vei...

Noen bilder fra flyplassen og omgivelsene


Brannstasjonen med ombygde Land Rover Defendere, og «terminalen».







Flyplassen


Kjekt å vite.




Vindig. Pålen med den oransje «tingen» på toppen markerer starten på den ene «rullebanen».

http://www.youtube.com/watch?v=arTG-...el_video_title

Etter et kort opphold tok Twotteren av mot Benbecula. Ganske merkelig syn å se et fly kjøre bortover ei stand, ut mot havet.

Last edited by L1011-500; 08-11-2011 at 08:32.
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 01:00   #4
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
OBB 19 Re: En Twin Otter på vei...

Torsdag, 3.11.2011
BRR-GLA, BE6856
DHC-6-300, G-BZFP
Avgang: 16:15
Sete: 3C


Etter at jeg hadde gått litt rundt og tatt noen bilder i regnet fant jeg ut at det nok var lurest å komme seg tilbake til flyplassen. «Terminalen» er et stort rom, og er mer som en Kafé enn en terminal. I den ene enden har du innsjekkingsskranken og i den andre Kafé-disken. Videre er alle stolene plassert rundt flere bord. «Sikkerhetskontrollen» går en først igjennom når det er tid for boarding, og en går direkte ut til flyet etter at denne er passert.
Jeg kjøpte meg noe å drikke og satte meg ned ved et ledig bord med en bok mens jeg ventet. Plutselig hørtes motordur, kråka til Wider...eh..Loganair var tilbake fra Benbecula.
Samtidig som passasjerene ble sluppet av flyet, åpnet flyplasspersonalet opp «sikkerhetskontrollen». To og to ble sluppet inn i et bittelite rom som ledet ut til flyet. Her fantes ingen metalldetektor eller røntgenmaskin, i stede tok de en kikk i bagasjen samt kroppsvisiterte oss. Tross en mild kontroll fikk jeg ikke med meg appelsinjuicen jeg hadde i sekken.


Alle passasjerene hadde boardet utentatt meg og østerrikeren siden vi havnet sist i køen.


Crewet løper gjennom regnet tilbake til flyet. Alle passasjerene var på dette tidspunktet om bord, utentatt meg og østerrikeren som sagt. (Legg merke til staget som passer på at flyet ikke tipper)

Men vi kom oss om bord til slutt og døren ble lukket. Styrdama ga oss igjen en kjapp safety demo, og informerte om at flytiden ville bli ca 1 t og 10 min. Motorene ble startet opp og vi taxet i posisjon for å ta av. Etter 1-2 minutter på rullebanen eller skal vi si stranden, ble take off power satt og etter noen få sekund var vi i luften. Tok av ca 20 min etter rute. På denne flighten var vi ca 12-13 passasjerer.


Måtte klatre gjennom en del skyer


Litt bedre plassfølselse i 4C (uten sidemann vel og merke)




Cruise høyden var 7500 ft.

Etter ca 20 min i lufta kom mørket sigende, samtidig som flighten ble mer og mer urolig jo nærmere Glasgow vi kom. Det ristet ganske godt et stykke og det kom noen sug i magen av og til, men egentlig var det bare moro. Ikke så mye mer å nevne egentlig og vi landet på GLA kl. 17:45, 20 min etter oppsatt rutetid.


På vei inn til terminalen.


Fikk tatt et dårlig bilde av cockpiten.

Takket styrdama så mye for den flotte turen og sa farvel. Da jeg gikk inn mot terminalen var jeg utrolig glad for at turen hadde gått som planlagt og uten problemer.


Bye Bye!


Fredag, 4.11.2011
GLA-SVG, T34602
DHC-8-300, G-WOWA
Avgang: 11:00
Sete: 11F


Det ble fredag og tid for å reise hjem. Gikk av bussen på flyplassen rett før kl.09:00, hadde god tid med andre ord. Easterns innsjekk hadde dessuten ikke åpnet enda, så jeg ruslet inn på Starbucks for å få i meg litt frokost.
Klokken 09:30 viste info-skjermene at innsjekkingingen hadde åpnet og jeg tuslet bort til innsjekkingsområdet. Fant etter litt leting fram til Easterns skranke. Her var det i motsetning til på SVG en del kø faktisk, men etter ca 10 min var jeg sjekket inn og bagasjen var sent. Ble tildelt sete 11F.

Gikk opp til sikkerhetskontrollen og så frem til å benytte fast track (Eastern tilbyr fast track til alle passasjerer på en rekke flyplasser i Storbritannia), men det viste seg at de slapp gjennom mange fra den andre køen slik at det skulle bli best mulig flyt. Dermed gikk det like fort eller seint her som i den vanlige kontrollen, så tok vel 5 min før jeg var igjennom.
Ruslet så et godt stykke bort til gate 28 som flyet skulle gå fra og satte meg bare ned for å vente. Kom en del passasjer som skulle til SVG, blant annet en god del amerikanere som nok jobbet i oljebransjen.
Klokken gikk og det dukket fremdeles ikke opp noe fly ved gaten og, skjermene viste bare «please wait». Så for meg en god forsinkelse, men plutselig dukket et fly opp. Det viste seg at de hadde byttet materiell fra SAAB 2000 til Easterns eneste Dash-8. Dashen kommer fra selskapet Air Southwest som Eastern kjøpte opp, men som sluttet å fly i sommer.
Noen minutter etter at Dashen hadde parkert ved gaten startet boarding.


Denne doningen ble levert ny til Lufthansa i 1992.

Ble igjen ønsket velkommen av ei hyggelig flyvertinne hvis navn var Corey. På veg ned midtgangen til 11F var det tydelig at interiøret var ganske slitt og modent for utskifting. Ble gledelig overrasket da jeg så at 11F var ved nødutgangen.
Overhørte også noen som kommenterte flyet og var sikre på at dette måtte være noe skrap som Eastern bare hadde «funnet» i siste liten


Knyttenevetesten var egentlig ikke noe tema.

Vi var 20 passasjerer så boardingen gikk raskt, og ikke lenge etter at boardingen var unnagjort, startet vi opp og taxet ut til RWY 23. Ingen «pre departure sweets» denne gangen.
Vi tok av ca 15 min etter oppsatt rutetid.


Så var var man på vei hjem.


Kabinen.


Oppe på cruice startet Corey med serveringen. Denne gangen valgte jeg bare en Cola og en pose peanøtter.

En tur med mye motvind over nordsjøen nærmet seg slutten og vi startet nedstigningen mot SVG. Ingen drops nå heller, men denne gangen ble varme kluter delt ut.




Vi kom inn ganske høyt og det blåste en god del, så vi fór litt frem og tilbake, nesten mer under landing på Barra faktisk!


Tok bakken 13:50, 20 min etter rute. Som du ser blåste det en god del på Sola også.


Tilbake på norsk jord, og nok en tur var over.

Takk for at du tok deg tid til å lese rapporten! Beklager hvis det ble en del skrivefeil, har en tendens til å skrive mye rart av og til

Last edited by L1011-500; 07-11-2011 at 02:11.
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 07:41   #5
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: En Twin Otter på vei...

Herlig rapport fra "stranden". Jeg fikk ikke sett videosnuttene, men det skyldtes min nettforbindelse.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72

Last edited by jb1; 07-11-2011 at 07:44.
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 08:24   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: En Twin Otter på vei...

God lesning, og meget bra rapport.
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 09:31   #7
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: En Twin Otter på vei...

Takk for flott lesestoff!
nime is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 09:43   #8
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: En Twin Otter på vei...

Herlig lesning, slikt liker jeg å lese..
Det der var absolutt en tur verdt en så fyldig rapport, med så mange bilder..

Jeg får meg ikke til å skrive en TR om noen av de evinnelige 737 turene mine rundt om i kongeriket..

Keep up the good work!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 10:12   #9
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: En Twin Otter på vei...

Eksotisk, dette var veldig moro å lese. "Forsinkelsen skyldtes tidevann" - den likte jeg godt.
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 10:20   #10
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
Default Re: En Twin Otter på vei...

Dette var skikkelig artig å lese, takk for rapport, og ikke minst for videoene. Det så egentlig helt snålt ut da Twin Otteren blåste utover sanda mot sjøen, fantastisk!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 10:33   #11
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: En Twin Otter på vei...

Tidtabellen til og fra Barra avhenger helt og holdent av tidevannstabellen. Det morsomme er at det har vært "flyplass" der siden 1936 - altså tre år lenger enn Oslo har hatt flyplass.

Det blåste betraktelig mindre da jeg var der for 11 år siden. Da var det med innleid Twin Otter siden Loganairs var på D-sjekk. Den var forøvrig en Widerøe-maskin.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 11:36   #12
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,263
Default Re: En Twin Otter på vei...

Jeg forstod ikke helt hva du mente med forsinkelse pga tidevannet, jeg visste ikke at månenes tyngdekraft påvirkert fly slik som vannet og jeg kunne ikke forstå at det i det hele tatt skulle være mulig.
Men når jeg så stranden under landing forstod jeg tidevanns forsinkelsen hehe Flotte videoer og bilder!
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 16:07   #13
bgo-flyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
Default Re: En Twin Otter på vei...

Veldig bra skrevet rapport!
bgo-flyer is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2011, 21:55   #14
Seabee
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 546
Thumbs up Re: En Twin Otter på vei...

GRISETØFFT!!!!

Steinar
Seabee is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 02:40   #15
FLIGHT666
Aces High
 
FLIGHT666's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 64
Default Re: En Twin Otter på vei...

Baggage reclaim på Barra måtte jeg jaggu glise litt av!
FLIGHT666 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 14:30   #16
flysas94
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Harøy
Posts: 366
Default Re: En Twin Otter på vei...

Takk for en flott rapport
__________________
Flysas94
flysas94 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 18:08   #17
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Default Re: En Twin Otter på vei...

Tusen takk for hyggelige kommentarer folkens, setter pris på det
Kan forøvrig nevne at jeg ikke viste boarding pass på Barra, vet ikke om noen glemete seg bort eller hva som skjedde

Ellers er det helt riktig det som LN-KOG sier. Tidstabellen avhenger av tidevennet, da hele stranden er under vann to ganger hver dag
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 18:20   #18
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,911
Default Re: En Twin Otter på vei...

Det gjør nattvaktene litt kortere når man leser og ser på klippene fra turen. Flott og anderledes rapport som ikke glemmes etter at man har lest den. Takk skal du ha.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2011, 23:21   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: En Twin Otter på vei...

Flott rapport, og artig at noen tar turen bare for å ta turen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bilder av Twin Otter Twin Otter Flyhistorisk forum 6 14-09-2014 00:58
Twin Otter på Østfoldbesøk Glider Småprat 0 18-07-2013 00:55
Twin Otter på guttetur Twin Otter Reiseforum 36 10-10-2010 07:01
Twin Otter Concorde Flyhistorisk forum 5 23-03-2010 12:00
Twin Otter-landing Desk pilot Flyforum 12 16-02-2007 23:24


All times are GMT +2. The time now is 04:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.