Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2016, 18:28   #2321
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Kom over en reklame på baksiden av et sas magasin hvor det stod at man kunne få duplikatkort av sas amex kortet slik at samboer også kan opptjene poeng og omsetning mot CT.
Da jeg har ringt å spurt om dette for 1 år siden ble jeg noe forbannet da jeg nå så dette, men etter en liten mail til amex kom det frem at dette bare gjaldt Sverige.
Det stod selvfølgelig i liten skrift i reklamen....

Noen som vet noe om dette er tiltenkt innført i Norge og hvorfor det ikke er mulig i Norge nå?
Chr1st1an is offline  
Old 02-02-2016, 20:15   #2322
TommyL
Trangsynt
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 607
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg håper også at dette kommer snart.
TommyL is offline  
Old 03-02-2016, 00:45   #2323
GT007
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 49
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

CT spørsmål.
Selvsagt nesten umulig å finne en T/R med SAS i biz. Mitt spm er: viss eg booker SAS ene veien og for eksempel Thai andre veien, halveres da skatter og avgifter. SAS tar jo nesten ikkje skatter, mens Thai tar MYE!
GT007 is offline  
Old 03-02-2016, 02:08   #2324
TommyL
Trangsynt
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 607
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ja det gjør de.
TommyL is offline  
Old 04-02-2016, 20:34   #2325
GT007
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 49
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Booket CT tur i biz med følgende Routing, OSL-ARN-HKG med SAS,
HKG-BKK-KBV-BKK-FRA-OSL med Thai
Ble 3500,- i skatter per person
Har 1 dag i HKG og 1 dag i BKK, sol og bad i KBV resten av turen
Agenten prøvde seg med at det ikkje var lov å fly omveien om HKG, men det gikk til slutt. Sparte nok totalt 2-3000 ved å fly SAS på tur ned
GT007 is offline  
Old 09-02-2016, 21:05   #2326
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Flere enn meg som ikke har fått Eurobonus-poeng fra januarfakturaen? Jeg hadde i overkant av 14.000 poeng opptjent i januar, men har ennå ikke fått de inn på kontoen (fakturadato 26.01). Sendte en mail til Amex support i dag, og fikk følgende svar:

"Det har dessverre vært problemer med kjøring av Eurobonuspoeng til SAS så de er dessverre satt på vent til neste fakturakjøring. Vi beklager ulempen dette medfører."

Dette virker litt merkelig - og helt håpløst. Spesielt når de 14.000 poengene er omtrent akkurat det jeg mangler på en finfin CT-booking i april med 2 ledige plasser i skrivende stund...
sabergum is offline  
Old 09-02-2016, 21:47   #2327
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har fått mine poeng for Januar godskrevet 28. Januar.
jjessen is offline  
Old 16-02-2016, 13:52   #2328
djiis
Newcomer
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 1
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei,

Hvilke regler / vilkår gjelder ved oppgradering av kort (EB Classic Am Ex -> EB Premium/Platinum Am Ex)? Får en poeng i velkomstgave ved oppgradering, eller gjelder det kun ved første kort? Også, kjøres det fortsatt kampanjer med redusert årsavgift ved signering av nytt kort?
djiis is offline  
Old 17-02-2016, 00:52   #2329
miura
ScanFlyer Blue
 
miura's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: TRD
Posts: 72
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by djiis View Post
Hei,

Hvilke regler / vilkår gjelder ved oppgradering av kort (EB Classic Am Ex -> EB Premium/Platinum Am Ex)? Får en poeng i velkomstgave ved oppgradering, eller gjelder det kun ved første kort? Også, kjøres det fortsatt kampanjer med redusert årsavgift ved signering av nytt kort?
Hvis det er mindre enn 12 måneder siden du fikk Classic er det lite sannsynlig at du får velkomstpoeng på nytt. Man skal i utgangspunktet ikke få det men det er flere rapporter om folk som har fått det.

Ingen kampanjer på halv årspris første året nå, SAS fjernet det fra sine sider i desember og selgerne på OSL tilbyr heller ikke dette (Platinum).
miura is offline  
Old 22-02-2016, 19:13   #2330
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post

Forresten noen som har klart å skaffe et ekstra amex platinum til samboer selv uten at samboer oppfyller krav til inntekt?
Besvarer mitt eget spørsmål;

SAS har tidligere hatt sperrer for at man skal kunne ha duplikatkort av SAS AMEX. Dette har blitt løst og ballen ligger nå hos DNB for at de skal gjøre sine it systemer klare for duplikatkort.
Siden dette fungerer i Sverige vil det (forhåpentligvis) ikke være lenge til før DNB ordner det her på berget. Signalene fra AMEX-DNB var at noe burde skje i år.

Det finnes derimot en "walk-around"!
Om man har SAS AMEX platinum får man en ekstra god pris på AMEX Gold. (300,- per år)
Dette kortet gir også 20eb/100,- OG man kan få duplikatkort til samboer.
Til info får man også sign-on bonus på 50.000 AMEX poeng ved å bestille kortet. Det tilsvarer 10.000 eb poeng.
Man kan altså få det originale AMEX kortet til en meget gunstig pris og mulighet for opptjening av bonuspoeng som også kan overføres til BA, Sherwood, Jumeirah+++.

Den eneste negative tingen er at man ikke tjener opp CT billett på AMEX gold. Men det er sikkert en del av oss her inne som omsetter for en del mer enn 100k i året på SAS AMEX, så da er det bare å bruke SAS AMEX frem til 100k, så AMEX gold på resten! ;-)
Chr1st1an is offline  
Old 15-03-2016, 11:47   #2331
NorPlay
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Location: Bergen
Posts: 47
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Før helgen fikk jeg brev med tilbud om oppgradering til AmEx Platinum. I brevet stod det at jeg var forhåndsgodkjent, og dersom jeg takket ja til oppgradering, ville jeg få halv pris første året samt få være med i trekningen av 100k EB-poeng. Jeg har hatt Premium-kort i 3-4 år nå.

Jeg har tidligere søkt 2 ganger om oppgradering, og fått avslag begge gangene.

Er det andre på forumet som har fått dette tilbudet?
NorPlay is offline  
Old 15-03-2016, 11:50   #2332
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har hatt Plat siden begynnelsen og derfor naturlig nok ikke mottatt tilbudet, men det er vel bare å slå til?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 15-03-2016, 12:46   #2333
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by NorPlay View Post
Før helgen fikk jeg brev med tilbud om oppgradering til AmEx Platinum. I brevet stod det at jeg var forhåndsgodkjent, og dersom jeg takket ja til oppgradering, ville jeg få halv pris første året samt få være med i trekningen av 100k EB-poeng. Jeg har hatt Premium-kort i 3-4 år nå.

Jeg har tidligere søkt 2 ganger om oppgradering, og fått avslag begge gangene.

Er det andre på forumet som har fått dette tilbudet?
En haug med folk som har fått dette i følge insideflyer.no
__________________
darkcho is offline  
Old 15-03-2016, 13:21   #2334
NorPlay
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Location: Bergen
Posts: 47
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Har hatt Plat siden begynnelsen og derfor naturlig nok ikke mottatt tilbudet, men det er vel bare å slå til?
Hehe. Ingen betenkningstid her, jeg takker selvsagt ja!
NorPlay is offline  
Old 15-03-2016, 18:42   #2335
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Skal bli hyggelig å bli med i det gode selskap
__________________
American Express vennlige butikker 2.0 -> www.amexvenn.no
Helikopter is offline  
Old 15-03-2016, 20:03   #2336
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Muligens litt OT, men jeg forsøker. Litt avhengig av familiestørrelse, men disse CT-greiene er det ikke SÅ mye spare for oss, en familie på to voksne og to jenter på 13 og 15. Vet at jentene kunne klart seg fint på economy, i alle fall på pluss, men jeg har en merkelig sperre på at vi skal reise på forskjellige klasser. Min tredje CT-tur med familien blir dermed som de to første. To av oss reiser i C på poeng og CT (pluss avgifter på typisk rundt 10K) og jeg og en av de andre på betalte C-billetter. Men, det bidrar i alle fall til at jeg opprettholder Diamantstatus, om ikke SAS endrer opptjeningskravene.

Det som er nytt på vår kommende tur til SIN i desember er at vi flyr ulike selskaper. Kona og en av jentene med Thai (poeng og CT) og jeg og den andre jenta med Swiss og Singapore Airlines - utenkelig å betale 2x25K som var prisen for C med Thai da jeg booket på poeng og CT.

Bare en liten refleksjon, men det finnes kanskje smartere strategier?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 16-03-2016, 16:59   #2337
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
...men jeg har en merkelig sperre på at vi skal reise på forskjellige klasser....
Er vel kanskje det som gjør at det ikke blir noe å spare Ellers er det å si at poeng gir mest value på First Class, siden avgiftene på billettene er det samme uansett klasse.
Insomnia4u is offline  
Old 17-03-2016, 12:41   #2338
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Vet det om First, men den gangen kona og jeg reiste uten barna brukte jeg månedsvis på finne F-billetter til steder vi ville besøke uten å lykkes.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 17-03-2016, 20:04   #2339
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Sinsykt mye avgift du betalte da?.

800kr i avgift på plus over dammen fra Norge til NY. Følte det var ok.


Men for noen er kanskje ikke plus godt nok? :=)
ErlA is offline  
Old 17-03-2016, 20:39   #2340
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Da var det vel med SK da, ErlA? Vanlig å betale 4-5000 pr. billett på andre *A-selskaper.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus + DNB = Sant DY_ENZV Reiseforum 78 15-04-2018 16:20
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) Robbiedeluxe Reiseforum 362 18-06-2015 21:07
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! Tommy777 Flyforum 4 16-02-2009 11:18
Spanair til sengs med American Express MD90 Flyforum 1 28-09-2004 11:22


All times are GMT +2. The time now is 07:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.