|
28-10-2004, 00:58 | #41 |
ScanFlyer Crusty
|
Replying to Topic 'Medlemspresentation'
Heller ikke den største bidragsyder til forummet, men en ivrig læser...
Navn: Flemming Poulsen Silvilstand: Gift Barn: ja, en lille purk der blev født i januar 2007 Alder: 35 (født 1972) Bor: Malmö Språk: Dansk, Engelsk, Lidt Norsk og Svensk. Yrke: Stifter og medejer af Flyrejsen.dk, hvor vi har udviklet en prissammenlignings-"robot", der henter live priser på flybilletter fra et stort antal rejsebureauer og flyselskaber . Skriver derudover en del rejseartikler for aviser og magasiner i DK. Hjemmeside: Flyrejsen.dk - BILLIGlejebil.dkog BILLIGhotel.dk Nærmeste flyplass: CPH, MMX Favorittreisemål: Mexico, Playa del Carmen Flyinteressert siden: En chartertur til Gran Canaria med forældrene som barn. Med Sterlings Caravelle. Er tiltaget efter jeg startede med at rejse meget ifm. job for 8 år siden. Interesse innen fly: Airliners. Med stor interesse for serviceconcepts mv. Favorittfly: Widebodies. 747-400 er klart favoritten, men også A340 står højt på listen. På mellemdistancerne helt klart 321. Spotting: Ikke ofte, men tager en gang imellem forbi CPH. Favorittflyplass: MUC til connections (Tidl. CPH, men de er desværre faldet meget af på den) Favorittflytur: Mange, men en tur på BA's C-klasse på oversøisk er ikke at foragte. Kamera: Nikon D50 Andre interesser: Skrive artikler, FC København m.v.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 09-02-2008 at 20:43. Reason: opd. |
02-11-2004, 16:49 | #42 |
ScanFlyer Dusty
|
Ja, da var det vel min tur da...
Navn: Einar Bolstad Alder: 29 Sivilstand: Hundeeier (Danny, 9 år, Irsk setter), ellers singel Nasjonalitet: Norsk (Bergen!), men oppvokst i Sverige Bor: Oslo, St. Hanshaugen Språk: Norsk, Svensk, Engelsk Yrke: Jobber i Malaysia Airlines (GSA) siden tre uker tilbake. Tidligere i Finnair (drøyt 5 år). Nærmeste flyplass: OSL Favorittreisemål: USA Kamera: Samsung et-eller-annet standard kompakt digitalkamera. Andre interesser: Er internasjonal dommer i amerikansk fotball, leder av dommerkomiteen i NoAFF (norske forbundet), EFAF dommerobservatør (europeiske forbundet). Elsker friluftsliv. |
05-11-2004, 00:15 | #43 |
ScanFlyer Gold
|
Også min tur....
Navn : Yngve Smørdal Alder : 33 Sivilstand : Godt Gift, med fire barn. Bor : Fana, Bergen. Språk : bergensk og engelsk. Yrke : Jobber i Nordsjøen som brønnservicetekniker (sementer) for Halliburton. Nærmeste Flyplass : Må bli Flesland det. Favoritt reisemål : Prøvd å reise 4 små?? Var 2 uker på camping ( telt ) i sommer, det var kjempekjekt!! Fly interessert siden : Fikk vel det som liten, min far jobbet 42 år i Braathens SAFE (og 1 i SAS!!). Interesse innen fly : Fly historie, fly litteratur + en hel del til. Spotting : Blir ikke så mye av det, er oppe på Flesland og titter litt avogtil. Favorittfly : Mange...her er noen : Boeing 737-200, Avro Lancaster, Northrop N-3PB, Hawker Hunter, Boeing 757, Cessna Caravan + mange fler,og det blir stadigt flere!! Kamera : Nikon F-70 og Nikon Coolpix et eller annet. Andre interesser : Familien (er vel pliktig til å skrive det!!), friluftsliv, kajakken (som blir for lite brukt), hobby snekring.
14-11-2004, 21:36 | #44 |
ScanFlyer Blue
|
Navn: Helge Bø
Alder: 40 Sivilstand: Amerikansk kjæreste Nasjonalitet: Norsk Bor: Stavanger Språk: Engelsk, tysk, spansk Yrke: Daglig leder, transport Nærmeste flyplass: eh...Sola Flyinteresse siden: Ble født i en DC3 Favorittfly : B757...isnt she beautiful Favorittreisemål : Las Palmas, NYC Kamera: Rimi Kodak Andre interesser: Mercedes, høy og lav sigarføring |
28-11-2004, 03:42 | #45 |
ScanFlyer Rusty
|
Navn : Morten O. Nesheim
Sivilstand : Samboer m ei fransk tøtte fra Paris, med stesønn på 20 !!! Alder : Just turned' 36 Bor : Asker / Heggedal Språk : Norsk, engelsk, litt tysk, enda mindre fransk, men lærer stadig Yrke: : Trafikkplanlegger, Flyparkering, Oslo Lufthavn TWR Nærmeste flyplass: Oslo Lufthavn det vel, nei for pokker, Hokksund, Eggemoen og Kjeller er jo nærmere... Flyinteressert siden: Før jeg ble født? Med far som nå pensjonert flyver i Widerøe (som Ole Bjørn kjenner godt) har jeg det i blodet....Har selv jobbet i luftfarten nå siden 1988 !! (jøss begynner bli gammal Favorittfly: Alt av propellere, men fortrinnsvis ALT med DeHavilland foran Spotting: Spotting? Steike, ser fly hver jæv..... dag, så det får jaggu holde! OBS! SKAL NÅ KJØPE MEG SPEILREFLEKS TIL SOMMEREN OG BEGYNNE I DET SMÅ JEG OG !!
28-11-2004, 04:39 | #46 | |
|
Quote:
nysgjerrig |
|
28-11-2004, 05:26 | #47 |
ScanFlyer Rusty
|
Nope.....
Sitter i etasjen under...Koordinerer ALL parkering av fly med TWR, handlingselskaper etc...Sitter ikke på noen frekvens...All kommunikasjon foregår via datasystemer, telefon etc..... Koordinerer også ALT av bussing, tauing, fjernpark inn/utland, cargo, GA + + +
26-12-2005, 16:36 | #48 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Navn: Reidar Andersen Alder: 59 ( 60 med hulautstyr HNL 27.02.06 ) Sivilstand: Gift med Marian i 18 år. Nasjonalitet: Norsk Bor: Lillestrøm Språk: Norsk, engelsk ( flytende ) noe gymnas tysk og fransk Yrke: Har drevet privat undervisningsfirma i 17 år Nærmeste flyplass: Kjeller, hvor jeg lå ved enden av rullebanen da F 84 Thunderjet drønnet over i 50 åra.. Tok A-lappen der i 1973-74, ga den opp i 1987 Favoritt reisemål: USA, Asia og Stillehavet , Italia i Europa. Flyinteresse siden: Se ovenfor. Ellers logget hver tur med rutefly siden min første PA 707-320B ( Jet Clipper Nautilus ) til JFK i 1967, nå oppe i nesten 2.200.000 km med rutefly ( INTET i jobb ) Kamera: Canon 350 D Andre interesser: Lidenskapilig samler av eldgammel Madeira-vin, eldste årgang 1720. Ellesr mange fra 1700-tallet og 1800 tallet. |
26-12-2005, 18:19 | #49 |
ScanFlyer Gold
|
Navn: Kyrre Ingebrethsen
Alder: Født i 72. Sivilstand: Gift med Kate. Barna Frid og Jeppe har kommet i tur og orden. Bor: Sola Yrke: Flygeleder siden '97. Nærmeste flyplass: Sola Flyinteresse: Vokste opp i kontrolltårnet på Sola... Spotting: Stort sett på jobb. Kamera: Canon EOS 350D Samler på: Byggesett og bøker. Favorittfly: Beaufighter Kjøretøy: A4 og CR-V Andre interesser: Flyhistorie, Coastal Command i WW2. Undervannsfotografering. Oppdatert mai 07 |
26-12-2005, 18:59 | #50 |
ScanFlyer Gold
|
Navn: Dag Johnsen
Alder: 1961 modell Sivilstand: Gift med Valerie og en datter Kirsten Nasjonalitet: Norsk (fortsatt... etter over 27 år i USA) Bosted: Houston, Texas siden 1989. Bodde tidligere i Los Angeles, California fra 1982 til 1989, men er opprinnelig fra Lier. Språk: Norsk, Engelsk og som de fleste "gymnas" Tysk Yrke: Utdannet Aerospace Engineer og jobber som Engineering Manager i Continental Airlines. Har jobbet der siden 1987 og var tidligere innom PeopleExpress et par år. Tilbrakte også et par år ved Luftforsvarets Befalsskole i Stavern. Sertifikat: PPL Single Engine Land og Single Engine Sea... og må få rota meg til en instrument rating. Nærmeste flyplass: Intercontinental Airport Houston (KIAH) Favoritt reisemål: Alle steder vi flyr, men liker Østen! Fikk flyinteresse: Fra barnommen, da min far var jagerflyger og senere mange år i Braathens. Spesialinteresser: God vin, privat flygning og spesielt sjøfly, seiling, dykking... og nevnte jeg god vin?
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 29-07-2009 at 04:52. |
26-12-2005, 18:59 | #51 | |
Flyklapper
|
Quote:
De blir redigert bort. Kanskje ikke dumt om 'alle' titter igjennom og oppdaterer sine innlegg?? Bl.a. noen linker som ikke funker lenger. |
|
26-12-2005, 19:18 | #52 |
ScanFlyer Blue
|
Jag heter Alexander
Bor i Norrköping och jobbar sedan flera år på Kungsängen, indirekt med flygen utan "servar passagerare och besättning" i bla. bar och med catering. 18 år, snackar bla. Spanska och Polska (flytande) och funderar på att åka ner till Kanarieöarna i vinter några månader och bygga på min spanska eller åka till Polen och jobba inom flyget där ett tag. Då jag även pluggar sista året så "orkar" jag inte ta mig till Arlanda då det gäller semester så Spanair till Spanien har det blivit 3 gånger i år (gillar spanien) och då från Norrköping, känner man besättningen blir det genast trevligare, annars gillar jag åka till släkten i Polen med WizzAir eller ta en vecka i Grekland. Mitt mål är att åka till en liten ö med fin strand och egen personal långt bort en vecka och bara njuta av solen! Hälsningar.
26-12-2005, 20:32 | #53 |
ScanFlyer Molded
|
Navn: Hans Markus Weum Knudsen
Alder: 26 år Nasjonalitet: Norsk Sivilstand: Gift. Bor: Sandefjord Språk: Norsk, Engelsk, Tysk (fra skolen) veldig lite Spansk (kjøpt meg kurs), enkelte ord på Finsk som ikke gir mye mening annet enn i jobben, Litt på Thai. Tre ord på Vietnamesisk, Skål på Japansk… ja, dette er bare for å skryte. Yrke: Jeg syssler med alt fra salg/ordremottak/lager/logistikk i Diplomat Prosjekt (Dører og Vinduer). Tennistrener (Deltid) i Sandefjord Tennisklubb. Jeg har også noen prosjekter på si. Har også fallskjermpakkerutdannelse fra Hærens Jegerkommando. Nærmeste flyplass: Torp Flyinteressert siden: Som sønn av en flyger og en bestefar som var over middels interessert så ble det bare sånn. Jeg fløy første gang som baby. Det har vært en del av livet mitt. Jeg føler meg som en globetrotter. Fått det inn med genene fra min mor og far. Spotting: En gang i blant på Torp. Jeg bor i innflygningen 3 6 på Torp så det blir egentlig hele tiden. Torp er ca 2 km unna i luftlinje. Kamera: Canon EOS 300D Samler på: Frimerker, mynter og andre ting jeg håper blir mer verdt med åra. Favorittfly: Jeg liker Fokker modellene (F27, F28, F50, F60, F70, F100). B 757 Kjøretøy: Ingen. Skal skaffe meg bil om ikke lenge. Andre interesser: . Tennis, Golf, Aksjer, Reising, Trene. Reisemål: Steder med fin natur og mange opplevelser. F. eks Antarktisk og Svalbard. Liker også steder med sol og varme. |
26-12-2005, 20:54 | #54 |
ScanFlyer Silver
|
Mitt navn er Ruben Husberg, forumets "ferskeste" medlem.
42 år gammel og bosatt i Tananger, 7 min ifra SVG og nabo med OJB "den vestlige". Det var forøvrig han som fikk meg til å begynne å fotografere i 1984. Jobber på 18de året som kokk for Statoil offshore, på Haltenbanken. I tillegg til å fotografere, er jeg en ivrig modellbygger med 400 modeller og 900 sivile dekaler på lager. Er også aktiv i Jaguar klubben. Bruker kun Kodakchrome slides. Gikk litt lei av slides i 2000 og solgte 2/3 deler av samlingen min på 19000 slides for å finansiere min første Jaguar (1968 E-type). Startet på igjen med slides 6 mnd senere.. og har nå ca 27000 orginale slides, så jeg har nok å holde på med, i tillegg til å gnikke på min nåværende 1958 XK-150 FHC 3,4S og prøve å få ferdig noen modeller. Jeg glemte vel å si at det er bushplanes, spesielt Otter, Beaver og Norseman som er favorittene mine. Har nesten 1400 slides og søker aktivt flere. Mye av samlingen min kan sees på : http://www.dhc-2.com/current_cover_page.htm og http://www.dhc3otter.com/page1.htm Jeg drar tilbake til Alaska for nye to uker i August (fjerde gang).. Hilsen Ruben |
26-12-2005, 21:13 | #55 |
at your service!
|
Navn: Torbjørn Krøvel
Alder 28 Sivilstand: Sambuar med Ann Helen, ( bryllaup i juni!! ) ei prinsesse på 2 månadar, Nasjonalitet: Norsk Bur: Ørsta, sør for Ålesund Språk: Norsk, engelsk, men også noko tysk Yrke: Vaktleiar, Widerøes flyveselskap Ørsta/Volda Utdannet: litt høgskuleutdanning av ymse slag... Nærmaste flyplass: Ørsta/Volda Lufthamn, Hovden (HOV) Favorittreisemål: det meste! Fikkflyinteresse: Då eg tok til i jobben på Widerøe! Spotting: Minimalt... Andre interesser: historie, fotball (er dommar)
27-12-2005, 02:02 | #56 |
N/A
|
Navn: Kenneth G. Sørensen
Sivilstand: Singel Alder: 30 år. Bor: Stokke, Vestfold. Språk: Norsk og Engelsk. Utdannet: Industrimekaniker og snart fagbrev som Terminalarbeider. Yrke: Stuer på Torp siden 1999 (Bagasjehåndtering, Loadmaster, De-Iceing Instruktør/Koordinator/Sprayer, og også i perioder "kreativ vinkelslipekuttesveisendreier" hos bakkeutstyr dersom noe trenger modifikasjon eller om man trenger noe som ikke eksisterer ennå...). Nærmeste flyplass: Torp og Jarlsberg. Flyinteressert siden: Tja... September 1978? Favorittfly: Mitt eget kanskje? Spotting: Svært sjelden utenfor arbeidstiden... Kamera: Olympus SP-550UZ Kjøretøy: -88 Honda MTX, -92 Rans S-6ES Coyote II+. Andre interesser: Tja... Mikroflyging, modellflyging, dykking, skyting, flysimulatorer, elektronikk, mekanikk, og ellers stort sett alt som har knapper og kan røre på seg, eller lage lyd... ...og så har man jo begynt på MC-lappen, så mer blir det... (Oppdatert pr. 25/1-09) Last edited by KennethGS; 25-01-2009 at 12:33. Reason: Oppdatering... |
27-12-2005, 08:07 | #57 |
www.lch78.net
|
Navn: Lars Christian Hansen
Sivilstand: Singel Alder: 27 år. (12.06.78) Bor: Vadsø, Finnmark Språk: Norsk og Engelsk. Utdannet: 3år Økonomi og administrasjon på Høgskolenivå (2år i Bodø og 1år i Alta) Yrke: Flyekspeditør/vekter (også bedre kjent som slave) ved Vadsø Flyekspedisjon AS. tidvis også taxikusk ved Vadsø Taxi Nærmeste flyplass: Vadsø og Vardø Flyinteressert siden: siden jeg var liten, husker ikke helt når den kom men kanskje i juni 78 Favorittfly: Dash 8, men twin otteren er en favoritt den også Spotting: Joda, både lengere og kortere turer Kamera: Canon EOS 30D med diverse linser og minnekort. Andre interesser: Fotografering av andre ting enn bare fly
27-12-2005, 16:02 | #58 |
ScanFlyer Silver
|
Navn: Anders Presterud.
Sivilstand: Singel. Alder: 26 år. Bor: Stavanger. Er fra Vikersund. Språk: Norsk og engelsk, samt dårlig "skole-tysk". Yrke: Flygeleder siden 2002. Nærmeste flyplass: Sola (Eggemoen og Hokksund når jeg er "hjemme"). Flyinteressert siden: Det begynte vel med Microsoft Flight Simulator (v3.0?) på siste halvdel av 80-tallet, eller kanskje "Their Fines Hour: Battle of Britiain" til PC. Favorittfly: Tja, har i grunn ikke noe bestemt favorittfly, men warbirds/eldre småfly er nok favorittgruppene. Spotting: Nei, men flyfotografering. Kamera: Canon EOS 20D. Andre interesser: Tja... Det treier seg nok stort sett om fly. Flyfotografering er vel nevnt, ellers har jeg privatflygersertifikat, og liker veldig godt å se jorda fra oven. |
28-12-2005, 21:01 | #59 |
ScanFlyer Dusty
|
Navn: Per Ustad Søtvik
Alder: 34 Sivilstand: Samboer med min kjære Nasjonalitet: Norsk Bor: TRD Språk: Norsk, engelsk Yrke: Kabinsjef i DY, base TRD. Tidligere kabinansatt i WF og BLX samt reisekonsulent hos Star Tour og Ticket Reisebyrå Nærmeste flyplass: Værnes Favoritt reisemål: Øst Europa, Sentral og Syd Østasia. Egentlig altspisende Favorittfly: MD11 og TriJets generellt Fikk flyinteresse: Så lenge jeg kan huske Spotting: Når muligheten byr seg Kamera: Pentax digitalkamera
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 25-02-2008 at 16:11. |
28-12-2005, 22:26 | #60 |
ScanFlyer Gold
|
Navn: Christian Langvatn
Alder: 30 år Bor: I et hus, i en hage Hjemmeside: oppvask.com Språk: Nor, Eng. Yrke: Pilot. Venter på kursdato for oppstart hos Widerøe :-) Jobber som it-konsulent mens jeg venter, og flyr litt post hos Katoair når det er behov for en ekstrahjelp. Nærmeste flyplass: ENKJ Flyinteressert siden: Hæ? Flyinteressert? Favorittfly: C-152 Spotting: Nei. Kamera: 3 år gammelt Pentax Optio 430RS. |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|