Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-08-2016, 01:48   #1
FlyCarl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
Default OSL - TRD - TLL - OSL med hvem?

I blant får man "assignments" ut over normalen. 18 timers varsel til å innfinne seg i Tallinn! Aldri vært der før.

Anyways. Eneste routing (!) var via Trondheim. Jeg skulle møte kolleger fra resten av Europa og de hadde samme problem. Noen fant ut at de kunne ta båt via Helsinki, andre hev seg rundt og kom seg med på kveldsflighter. Jeg for min del endte meg å ta det eneste mulige valget i følge alle søkemotorer - booke reise via Trondheim fra Oslo! Jeg flyr 30-40 ganger i året, dette er første gang jeg opplever å fly fra Oslo via til Trondheim og videre.

Adria eller Nordica? Eller BMI?

Dette var det eneste alternativet. Adria dukket opp da jeg skulle bestille, fint. Flyr det. Så får jeg opp at den flighten opereres av en Embraer 145 (at flighten til TRD er en 737 er neppe surprise). Jeg finner mitt singelsete på venstre side av flyet og er storfornøyd, tukler meg videre og legger merke til at dette er mistenkelig likt SAS sine nettsider når jeg sjekker inn på nettet før jeg legger merke til lufthansa.com i url-linjen. Gjennom litt søk finner jeg så ut at Embraeren tilhører BMI.

Gleder meg til en liten Embraer da! Så kommer jeg til TRD og der står det en Nordica CRJ900. Beholder setet mitt. Underveis i boardingen begynner flyvertinnene å dytte alle bakover. Alle 14 (!) som skulle med flighten (hvorav jeg kjente igjen flere ansikter fra Osloflyet) havnet plutselig bak meg.

Aldri fløyet CRJ900, men alltid lurt på hvordan de knøtte små motorene klarer å dytte noe som helst over taxifart. Joa, det klarer de, og vel så det! Det gikk unna, og Nordica klarte å flytte oss til Tallin.

Det som overrasker med Tallin kontra Riga i nabolandet Latvia er at Latvia minner om Russland i miniatyr, mens Estland er finsk så det holder. Har vært i Riga x-antall ganger. Der parkerer du ikke bilen uten tilsyn i ulendte strøk for å si det sånn.

Ellers delte de ut kaffe og vann gratis.

Nordica / Adria eller nå hva jeg fløy er helt OK å fly med. Som liten Norwegian bare ikke internett og at du ikke aner hva som frakter deg.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	blaeeee.jpg
Views:	1038
Size:	77.9 KB
ID:	40865  

Last edited by FlyCarl; 13-08-2016 at 15:31.
FlyCarl is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) SeatBelt TripReports 17 09-07-2012 12:28
Trd-Tll-Arn-Bru med Estonian og SAS hanswest TripReports 5 01-10-2011 21:07
Trd-Osl-Arn-Osl-Trd 19. september 2011 hanswest TripReports 3 21-09-2011 12:38
RVK-TRD-OSL og OSL-BOO med konsertopplevelse imellom eirikma TripReports 4 04-05-2011 20:17
DY754 Osl-Trd og DY761 Trd-Osl 5 oktober rampen Register- og ATC-Forum 2 05-10-2009 00:05


All times are GMT +2. The time now is 10:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.