Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-05-2013, 19:27   #1
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Hjem fra USA med EB-poeng, *Alliance award

Prøver å komme meg hjem fra vestkysten i USA til norge i slutten av juni. Jeg søker en del på ana med dårlige resultater. Skulle gjerne ha flydd first, men ser at C er noe som kanskje er lettere. Har 140.000 EB points å bruke.

Er det noen som har noen tips og råd for hvordan jeg skal finne billetter?
Leste på Businessclass at man skulle prøve å unngå NYC for mange ville ha awardbilletter derfra. Heller satse på ORD/IAD.
Har en del erfaring med DM, men da kun mot Asia. Sliter med å finne tilgjengelighet her.
Hvordan ligger det an om dagen med disse billettene som slippes 14 dager før? Gjelder det fortsatt for LX/LH?
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 20:26   #2
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Hjem fra USA med EB-poeng, *Alliance award

Quote:
Originally Posted by Helikopter View Post
Hvordan ligger det an om dagen med disse billettene som slippes 14 dager før? Gjelder det fortsatt for LX/LH?
Ja, gjelder i hvert fall LH i F, er min erfaring.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 20:49   #3
SE-AER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
Default Re: Hjem fra USA med EB-poeng, *Alliance award

Hvis du er på vestkysten kan det være lurt å se på f eks SEA, det er sannsynligvis enklere å finne awardplasser derfra enn fra LAX eller SFO. Jeg ville nok ha prøvd å booke en business-billett nå, så kan du endre til LH first når det er 14 dager igjen. Finner du ikke noen first har du i hvert fall sikret deg en reise i business class, som tross alt er uendelig mye bedre en monkey class
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2013, 02:09   #4
gygrid
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
Default Re: Hjem fra USA med EB-poeng, *Alliance award

Har vært i en lignende situasjon selv. Forskjellene er at jeg reiser for Lifemiles og at jeg var på utkikk etter C, men kunne gått for økonomi om tidpunkt og ruting var gunstig.

Tilgjengeligheten kommer nok om man har is i magen. Spesielt fra SFO er det nada å oppdrive 6-8 uker frem i tid, mens man 1-2 uker frem i tid finner økonomitilgjengelighet nesten daglig, og gjerne har flere datoer med C-tilgjengelighet. (F var ikke interessant for min del, da Lifemiles ikke tillater mixed booking classes - 52500 miles for en sammenhengende C-booking til TRD virker som en bedre deal enn 72500 i F til FRA/MUN/LHR/ZUR)

Det tipses om SEA her, og selv om jeg endte opp med å booke derfra når tilgjengelighet plutselig dukket opp for en passende enkeltdato, så er ikke min erfaring at det er mye som skiller SEA fra SFO/LAX når det gjelder tilgjengelighet.

Klart best er det nok om man har is i magen og fleksibilitet til å kunne booke like oppunder avreise. Jeg booket for fotutsigbarheten det gir meg, da jeg ønsker å fly hjem så sent som mulig før visumet mitt går ut ig nødig ville havne i en situasjon hvor jeg måtte betale cash for en billett. Når det er sagt, så avventer jeg å bestille billett til SEA. Da jeg er trygg på at ett eller annet fra SFO dukker opp. Gjør det det, så får jeg regne og tenke litt på om det er verdt å enten endre eller avbestille og bestille på nytt.
gygrid is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2013, 13:30   #5
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Hjem fra USA med EB-poeng, *Alliance award

Ser ut som om LH F hjem er det beste alternativet. Da er det vel bare å ha is i magen og vente på tilgjengeligheten. LH C virker vanskeligere å få tak i enn LH F?
Helikopter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore airlines award med EB-poeng flugger Reiseforum 8 17-08-2015 20:32
SAS henter hjem 3 priser i Travel Award(Sverige) Dash Småprat 3 14-02-2014 20:06
SAS tilbyr nå enveis award biletter med Star Alliance Dash Reiseforum 11 20-10-2012 11:45
Bonusreiser med Star Alliance-partnere for EB-poeng? Fly med oss Reiseforum 28 04-09-2012 10:22


All times are GMT +2. The time now is 15:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.