Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-01-2013, 20:52   #41
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hilton i downtown London?

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Skal en tur for øl og shopping 25-27/1
Har ikke vært i London siden jeg var 9, så vet liksom ikke helt hvilket (bra) Hilton hotell vi skal velge.
Må sikkert innom detta voksmuseet og alle andre turistfeller, så hvilket hotell blir enklest for oss tro?

Blir vel å reise med BA i business, er det verdt penga på en såpass kort tur?

Tore
Om du får billettene til 2650 kr, så ja! For å se alle turistfellene må du uansett ta tube, så hotell når tubestasjon er bra. Har du gullkort går du for det som pqasser lommeboken best av de som er nevnt over med lounge. Styr unna Paddington om det hotellet plutselig skulle friste.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 21:30   #42
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hilton i downtown London?

På ba.com fant jeg businessbilletter til 1840 hver vei, så ca 7400 for meg og kjerringa T/R
Hvor fant du 2650 prisen?
Ja, har gull, og siklet litt på Waldorf.
Er det nogenlunde vettug for øl, severdigheter og shopping?
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 21:47   #43
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hilton i downtown London?

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
På ba.com fant jeg businessbilletter til 1840 hver vei, så ca 7400 for meg og kjerringa T/R
Hvor fant du 2650 prisen??
BA har to forskjellige bookingklasser de selger de billige businessbillettene i. Den ene må kjøpes senest 21 dager før, og koster 2753 for en person tur/retur.
Den nest-billiigste (som er tilgjengelig de dagene du skal reise) koster 3706.
Jeg personlig synes ikke det er noen upris heller. Kan anbefale å ta en av de to siste flightene hjem, og beregne litt ekstra tid i loungen på LHR.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 21:57   #44
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hilton i downtown London?

Supert Martin! Tusen takk.
Da blir det utreise 1/2 kl 11.30 og retur 3/2 kl 16.55
Noen seter som er bedre enn andre på 320'n?
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 22:05   #45
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hilton i downtown London?

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Supert Martin! Tusen takk.
Da blir det utreise 1/2 kl 11.30 og retur 3/2 kl 16.55
Noen seter som er bedre enn andre på 320'n?
I Club Europe? Nei. Det som kan nevnes er at på venstre side krymper de midsetet, mens på høyresiden utvider de alle tre (men selger kun vindu- og midtgang), så man sitter litt nærmere hverandre på venstre side.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 22:08   #46
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hilton i downtown London?

Takker, i samme slengen, noen erfaringer med Waldorf? Ligger det greit til for tilgang til tube og øl?
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 23:32   #47
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hilton i downtown London?

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Takker, i samme slengen, noen erfaringer med Waldorf? Ligger det greit til for tilgang til tube og øl?
Jeg har ikke bodd på Waldorf Hilton, men jeg ser at flere snakker fint om hotellet. Jeg kjenner imidlertid området godt, og du er veldig sentralt forhold til uteliv, selv om jeg nok selv foretrekker Mayfair. Rett rundt hjørnet er Covent Garden som har en rekke puber, blant annet Lamb & Flag, Porterhouse, The Coal Hole, osv.

Det er 3-4 tubestasjoner i gangavstand (Temple er nærmest og på Circle/District Line, Covent Garden er på Piccadilly Line, og Holborn som er på Central og Piccadilly Line). Ingen store problemer med å komme seg rundt derfra. Covent Garden kan imidlertid bli litt vel hektisk i helgene, men du kan jo også enkelt snike deg over elva for å komme litt unna alt styret.

God tur!
TOS is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2013, 23:58   #48
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hilton i downtown London?

Flotters, en ting som også kanskje er lurt å tenke på er nærhet til transport til LHR.
Går det ikke et ekspresstog?
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 00:24   #49
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Hilton i downtown London?

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Flotters, en ting som også kanskje er lurt å tenke på er nærhet til transport til LHR.
Går det ikke et ekspresstog?
Joda, til Paddington, men da må du videre derfra til hotellet. Ender du opp ved Holborn Tubestation, så er det like enkelt å hoppe på tuben fra LHR.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 08:15   #50
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Hilton i downtown London ?

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Hvis du får en god deal på London Hilton on Park Lane så er det et utmerket hotell med super lokalisering. Hvis du er gull så er min erfaring upgrades til exec room 100% av gangene.
x2.

Bra også som Diamond her siden man alltid får loungetilgang, noe som er litt OK å ha i London. Hotellet gir også oppgraderinger til suite.

Beliggenheten er også veldig grei, rett ved siden av Hyde Park Corner på Piccadilly Line, som gjør det veldig enkelt å komme seg til hotellet fra Heathrow (eller en kort taxitur om du velger Heathrow Express til Paddington).

Ellers er BA sin business-deal til rundt 2500kr helt topp
nime is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 16:18   #51
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hilton i downtown London?

Da fikk man bestilt billetter i business til 5438 T/R for to og endte opp med Hilton Metropol. En bekjent har bodd der og sa det var helt greit og lettvint med tanke på nærhet til turistfeller, Heathrow Express og shopping, så da tok jeg han på ordet der.

Noen som har prøvd dette hotellet før?
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 16:43   #52
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hilton i downtown London?

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Da fikk man bestilt billetter i business til 5438 T/R for to og endte opp med Hilton Metropol. En bekjent har bodd der og sa det var helt greit og lettvint med tanke på nærhet til turistfeller, Heathrow Express og shopping, så da tok jeg han på ordet der.

Noen som har prøvd dette hotellet før?
Har ikke bodd der, men det er korrekt at det ligger greit til i forhold til Paddington. Det ligger vel i gangavstand til togstasjonen, og jeg vil vel også kalle det gangavstand til Madame Tussaud (for de som liker slikt). Det er også gangavstand ned til Oxford Street, som jeg selv riktignok skyr som pesten...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 18:55   #53
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hilton i downtown London?

Er en del "plikttjeneste" under dette oppholdet også....
Madame Tussaud og Oxford Street var et par av tingene jeg visst bare må i gjennom.
Får si som Bizflyer, er det rart jeg drikker???
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 21:41   #54
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Har booket en konferanse i London første helga i november. Konferansesenteret ligger ved Westminster som er ganske sentralt. Tenker å reise ned onsdag kveld eller torsdag morgen og bli til mandag. Dermen får jeg noen dager fri før og etter til å gjøre andre ting som f.eks å kjøre mer t-bane. (Hekta. Neida).

Hotell i nærheten av Westminster hadde jo vært fint men jeg mistenker at det kanskje er litt dyrt? Bodde på Holiday Inn Kensington Forum når jeg var der i februar. Det var ikke så aller verst. Noen tips?

Fly? Tipper jeg går for BA. Booker når jeg får litt feriepenger tenker jeg.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2013, 22:53   #55
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Jeg bodde på DoubleTree i Westminster for noen uker siden. Greit hotell, god service fra alle ansatte, og store rom, til London å være.

http://doubletree3.hilton.com/en/hot...MDI/index.html
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2013, 22:23   #56
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
SAS London Tips?

Har dere noen tips hva jeg kan gjøre i London? skal til London 24 juni- 1juli

blir veldig glad om noen kommer med tips til hva jeg bør se eller finne på.

stor takk på forhånd

KLM 1200
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go

Last edited by KLM 1200; 15-06-2013 at 22:32.
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2013, 22:58   #57
erikd
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 40
Default Re: London Tips?

Litt avhengig av om du har vært i London tidligere eller ikke? Hakkasan anbefales til middag i hvertfall, innehaver av en Michelin-stjerne, men ikke veldig dyrt, typisk "norske" priser for hovedrett. Meget bra restaurant, asian-fusion. Masse tips om du ikke har vært der tidligere?
erikd is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2013, 23:56   #58
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
UK Re: London Tips?

Quote:
Originally Posted by erikd View Post
Litt avhengig av om du har vært i London tidligere eller ikke? Hakkasan anbefales til middag i hvertfall, innehaver av en Michelin-stjerne, men ikke veldig dyrt, typisk "norske" priser for hovedrett. Meget bra restaurant, asian-fusion. Masse tips om du ikke har vært der tidligere?
Har ikke vært i london før, så fyr på med tips jo mer jo bedre!
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go

Last edited by KLM 1200; 16-06-2013 at 00:50.
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 01:09   #59
erikd
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 40
Default Re: London Tips?

London Eye anbefales for utsikten sin del, på klarværsdager riktignok. Båtturene på Thames er trivelige, her kjører ofte mannskapet en guiding mens man cruiser nedover. Ta båten fra Westminster til Embankment evt andre vei, så får du mange av Londons høydepunkter på veien. Billett er ofte inkludert sammen med Hop on-Hop off busser, har brukt the Big Bus Co. ved noen anledninger med forskjellige gjester med suksess. Covent Garden området er koselig å spasere i, mange små kafeer/butikker og noen trivelige puber om man skulle finne på å ta seg en øl For shopping er kanskje Regent Street bedre enn overfylte Oxford Street, Regent Street ligger rett ut fra Oxford Circus (tubestopp/kryss i Oxford Street) og fortsetter ned til Trafalgar Square. I gangavstand ligger også Buckingham Palace. Hvis det frister med musical, så likte jeg veldig godt We Will Rock You, litt god rock er ikke å forakte!

Om du er ute etter å gjøre noen shoppingkupp så ligger Bicester Village en kort togtur (1 time ca) ut av byen, fra Marylebone Station, med stor outlet-village. For en rolig, avslappende dag kan både Green Park og Hyde Park anbefales, selv om jeg liker Green Park bedre.

Litt rotete, men som du sikkert skjønner så er det mange muligheter. Lær deg T-bane systemet, gjør det litt enklere å navigere, også på gateplan. Si fra om noe var uklart God tur til min absolutte favorittby! (Uten at jeg har vært i junaiten foreløpig)
erikd is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2013, 01:13   #60
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
Default Re: London Tips?

Quote:
Originally Posted by erikd View Post
London Eye anbefales for utsikten sin del, på klarværsdager riktignok. Båtturene på Thames er trivelige, her kjører ofte mannskapet en guiding mens man cruiser nedover. Ta båten fra Westminster til Embankment evt andre vei, så får du mange av Londons høydepunkter på veien. Billett er ofte inkludert sammen med Hop on-Hop off busser, har brukt the Big Bus Co. ved noen anledninger med forskjellige gjester med suksess. Covent Garden området er koselig å spasere i, mange små kafeer/butikker og noen trivelige puber om man skulle finne på å ta seg en øl For shopping er kanskje Regent Street bedre enn overfylte Oxford Street, Regent Street ligger rett ut fra Oxford Circus (tubestopp/kryss i Oxford Street) og fortsetter ned til Trafalgar Square. I gangavstand ligger også Buckingham Palace. Hvis det frister med musical, så likte jeg veldig godt We Will Rock You, litt god rock er ikke å forakte!

Om du er ute etter å gjøre noen shoppingkupp så ligger Bicester Village en kort togtur (1 time ca) ut av byen, fra Marylebone Station, med stor outlet-village. For en rolig, avslappende dag kan både Green Park og Hyde Park anbefales, selv om jeg liker Green Park bedre.

Litt rotete, men som du sikkert skjønner så er det mange muligheter. Lær deg T-bane systemet, gjør det litt enklere å navigere, også på gateplan. Si fra om noe var uklart God tur til min absolutte favorittby! (Uten at jeg har vært i junaiten foreløpig)
Tusen Takk for masse info, blir nok litt shopping og diverse andre ting som du skrev. tenkte også og gå på en musikal Tusen takk igjen, er sikker på at jeg finner på mye spendene i en stor by!
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
London; Copthorne Tara Hotel V Doubletree by Hilton London Fjordheim Reiseforum 3 13-02-2013 22:45
Stavanger-London-Ottawa-St.John's-Halifax-London-Stavanger (Air Canada) zico77 TripReports 6 26-03-2012 16:05
Oslo london bosten miami new york london oslo TONROY TripReports 8 19-05-2011 22:52
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen FlightDeck TripReports 15 18-04-2009 13:51
Oslo-Wroclaw-London Stansted-London Heathrow-Oslo FlightDeck TripReports 8 01-03-2009 19:53


All times are GMT +2. The time now is 23:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.