Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-03-2013, 10:51   #541
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Wow! Har SAS fått automatisk midtseteblokkering for gullkunder nå? Prøver å sjekke inn meg og en kompis til i morgen. Setene ved siden av meg vises som ledig hos meg, men når jeg sjekker han inn er plassene ved siden av meg "opptatt"! Hurra!
Jeg tror det ikke før jeg ser det, det er vel en tjeneste SAS må betale ekstra for? På 38 SAS flighter til nå i år har jeghatt ledig nabosete 29 ganger. De siste 9 har flyet vært mer eller mindre helt fullt i min klasse, EQ bytte eller jeg har booket om like før avgang.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2013, 21:28   #542
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Beklager, Google Chrome kan ikke koble til www.sas.no
Og nei - det er ikke Chrome som er problemet.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2013, 21:34   #543
PeopleExpress
ScanFlyer Blue
 
PeopleExpress's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 248
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Og nei - det er ikke Chrome som er problemet.
Hmmm....kanskje SAS har en SLA på kun å støtte IE.......
PeopleExpress is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2013, 21:48   #544
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by PeopleExpress View Post
Hmmm....kanskje SAS har en SLA på kun å støtte IE.......
Tja... Problemet var nok mer generelt denne gangen, men det er i orden igjen nå. Dog er det ikke dumt å bruke IE på sas.no nei. Eneste nettstedet jeg må bruke den nettleseren.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2013, 22:23   #545
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Då har SAS chat sendt meg til 05400 for bestilling av bonusreise. Fekk opp mange alternativ BGO - LYR i sommar, fleire alternativ kvar veg, men den kombinasjonen eg ville ha fekk eg ikkje lov å velgje. Telefondama fekk vist konkludert med at kombinasjonen "var umogleg å bestille på nett", og ordna difor biffen, på 29 minutt akkurat. Ikkje heilt planke dette, tydlegvis (belasting på to ulike EB-kontoar gjordet det kanskje ikkje enklare.) Ornda seg iallefall!
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2013, 07:21   #546
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Jens W's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,457
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Dog er det ikke dumt å bruke IE på sas.no nei.
Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2013, 14:34   #547
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har problemer med Chrome her også. Prøver å søke på ungdomsbilletter t/r Trondheim-Oslo på 1. april. Trykker "Søk" og samme side blir bare lastet om på nytt.

Sjanseløst.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2013, 17:54   #548
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Cedlind View Post
Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre.
Sant. Men for mitt eget blodtrykk er det best på bruke IE. Er drit lei av å få beskjed om at "Du må logge inn..." for å deretter få beskjed om at "Du er allerede innlogget" i andre nettlesere.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2013, 08:13   #549
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fikk idag den 19. mars e-post fra SAS med tilbud om:
-"Meld deg gratis inn i EuroBonus", burde de ikke se av profilen min at jeg allerede er medlem?
-"Sol og sommer med SAS" med en rekke destinasjoner med SAS til "0,-", men når jeg følger linken ser jeg at destinasjonene blir færre, prisen går opp til minst 649,- og det står "bestill nå eller senest 18. mars!"

De har virkelig dårlig koordinering og treffsikkerhet her.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2013, 01:16   #550
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Man man bestiller bonustur for poeng man opp "Hvis du ikke allerede er EuroBonus-medlem, kan du melde deg inn her og få 100 velkomstpoeng!"
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 17:53   #551
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Registrerer at innsjekk via nett har fått en liten overhaling. Bra!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 13:57   #552
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fungerer setereservasjon på websiten for andre som er EBG? Det er jo en knapp og menyer for det, men det ser ikke ut til å virke for meg:

"Minst én av seteforespørslene dine kunne ikke behandles. (4631)
Din reservasjon er bekreftet, men vi kan ikke bekrefte dine spesial ønsker for disse flightnene. Kontakt ditt reisebyrå for mer informasjon (4609)"
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 14:25   #553
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nei, sliter med det jeg også. Spurte via chatten og ble bedt om å vente 24 timer så bestillingen kunne oppdateres... hva nå enn det betyr. Sikkert bare svada!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 14:37   #554
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Pleier ikke slikt å funke på lufthansa si side?
Dash is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 16:54   #555
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

På chaten sa de at det antagelig var fordi flightene var booket før jeg fikk EBG at jeg ikke fikk reservert plass. De ba meg ringe gulltelefonen for å reservere.

Prøvde med en SAS-booking på Lufthansa.no. Fikk opp flighten, men så ikke noen mulighet for setereservasjon.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 23:50   #556
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Kom over en ny variant idag. På oversikten over mine bookinger var det med en flight som jeg fløy for nesten en måned siden, men da jeg klikket på den fikk jeg feilmeldingen at den ikke fantes.

Ikke noe problem slik som mange av de andre feilene, men bare enda en raritet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2013, 15:30   #557
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

"Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)"
Bookingsystemet har ikke kunne vise bestillinger i vel en time nå.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 23:39   #558
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Noen som vet om det er noen større endringer 'in the pipeline' (en god oversettelse tas i mot med takk)?

Helt nye nettsider hadde jo vært det beste, men vi tar vel det vi får!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2013, 08:35   #559
gygrid
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

SAS-problemene er vel nærmest for et bransjeproblem å regne. Syns det er mye rot nærmest uansett hvilket flyselskaps nettside jeg skal bruke (blant nettverksselskapene).

Mine erfaringer de siste dagene:
- Jeg booket award flights med LH/SK hos Lifemiles
- Lifemiles ga meg ikke noe særlig annet vettugt enn referensekode
- Jeg forsøker referansekoden hos SK og LH, begge steder kommer den opp (først som reservasjon, men etter en stund som ticketed)
- Leter litt rundt i håp om å få valgt seter og lagt inn mitt A3 nummer - lykkes med det på austrian.com
- Etter å ha studert litt seatmaps, ønsker jeg å endre seter, men kan ikke det lenger på austrian.com
-A3 nummer (som aldri dukket opp på SK/LH sine nettsider er borte igjen på austrian.com. Jeg kan legge det til på nytt, bare for se at det forsvinner igjen
- Etter hvert kom jeg på at jeg tidligere har hatt gode erfaringer med LOTs nettsider for setevalg etc. Det funker igjen. Jeg får lagt til mitt A3 nummer og det blir ikke bare værende, men dukker opp både hos LH og på checkmytrip.com (men mangler fortsatt på sas.no).
- Apropos sas.no, når jeg logger inn, velger min side og forsøker å gå inn på min lagrede bestilling, reloader siden gjerne 4-5 ganger før den faktisk viser bestillingen. Og noen ganger får jeg beskjed om at jeg må være innlogget først. Forsøker jeg å logge inn på nytt, får jeg en feilmelding som sier at jeg allerede er innlogget.

Greit nok at det ligger ulike bookingsystemer i bunn at det skaper problemer, men jeg syns å skylde på det vitner om ansvarsfraskrivelse. Det burde ikke være nødvendig i 2013 å enten måtte ringe kundeservice eller lete rundt på andre random flyselskaps nettsider for å få valge sete på en ticketed businessbillett. Tilsvarende problem har jeg hatt med SAS-billetter bestilt gjennom min arbeidsgivers reisebyrå. Setevalg på sas.no kan jeg bare glemme.

Kanskje SAS burde bruke noe av pengene de bruker på å markedsføre fritt setevalg på å implementere setevalg online. For alle.
gygrid is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2013, 12:34   #560
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Noen som vet om det er noen større endringer 'in the pipeline' (en god oversettelse tas i mot med takk)?
"På trappene"
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! mortenb Samlerhjørnet 0 09-06-2018 12:32
Om sas.no og alle de bra tingene Dash Småprat 8 25-10-2013 13:54
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! LN-REF Samlerhjørnet 1 03-04-2011 09:38
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' hmm273 Samlerhjørnet 10 24-01-2008 13:45


All times are GMT +2. The time now is 20:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.