Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-01-2016, 16:41   #1
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Europareise nummer "vetikke"

Jeg har blitt mer og mer trofast mot SAS merker jeg, og det av flere grunner. Som hyppigreisende trønder ut i Europa i tide og utide så er det ikke så mange reelle alternativ. SAS sine fly går stort sett når jeg trenger, og stort sett dit jeg trenger det. Og hjem igjen. Prisene er helt ok for den syns litt service er pluss, og så begynner jeg å føle meg hjemme hos SAS.
Denne etterjulsvinteren dukket det opp noen reisebehov som SAS ikke er i stand til å fylle helt på egenhånd, her trengs innsats også fra andre fly enn de med blå hale med tre bokstaver. Som en takk for alle de fine timene med å lese andres reisebeskrivelser her på Flyprat så tenkte jeg å servere noen glimt fra mine reise de tre første månedene i 2016. I tillegg til SAS så står Austrian på programmet, både foran og bak gardina, det skal reises lyseblått, Eurowings skal testes som eget selskap og jeg skal ta to hoppe med Brussel sitt nasjonale flyselskap.
For at ikke en gammel og inngrodd reisemann skal få turen ødelagt helt fra starten, så begynner det med SAS, på kjære TRD.

Jeg liker egentlig ikke å bruke søndagene til jobb, men noen ganger blir det slik. Så starten ble:
Søndag 31.1: SK361 TRD-OSL, LN-TUJ, sete 1C.

Som innfødt nesten på flyplassen går det greit å komme seg dit, taxi V-488 tok meg hjemmefra og til Værnes på tolv-tretten minutter. Innsjekk på automat gikk greit, det samme gjorde selvbetjent bagasjeavlevering. Det var en god del folk i den ene "vanlige" slusa i sikkerhetskontrollen, men hurtigslusa var folketom, sikkert tre hele minutter spart!

En fordel med søndager er at det er litt roligere i Café Loungen:




TUJ er en 15 år gammel 737-705 som kom ny til Braathens i sin tid. Det er ikke så mye igjen fra Braathenstida, unntatt hvite vegger foran i kabinene. Den har nye ster, fått oppløft på vingetuppene, SAS.maling selvfølgelig og røde gardiner. Men, som gammel flygalning kan man sitte der og VITE at dette var en god, gammel "flag carrier" i sin barndom.
Det skrevet, så tar den seg ikke ille ut i SAS-versjon, der den står parkert ved utgangen:



Flyet var nesten fullt, så mange sto der en søndag midt på formiddagen og hadde ikke bedre å foreta seg:



Det var fire rader med pluss, og nokså nøyaktig 2/3 fullt. Jeg hadde valgt sete 1C, med helt grei beinplass for 45 min i lufta:



Vi tok av vestover på R27, rett over rutetid 1350.

Hr. J. Blund slo seg ned hos meg, og vips så landet jeg på OSL, bane 01L ti minutter før tida. En kjapp tur, og vi sto parkert på utgang 26.

Så langt SAS, så langt alt godt. Turene videre i dag går til FRA vi CPH, begge ombord hos SAS. Fortsettelse følger, det loves herved!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 17:51   #2
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Europareise nummer "vetikke"

Supert, gleder meg til fortsettelsen. Hadde 2 veldige fine turer med Austrian i Business i fjor, godt imponert. Håper det ble bra for deg også.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 15:14   #3
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Europareise nummer "vetikke"

Hvor blir det av hverdagstursrapportene?
jufix is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH Superhai Flyforum 14 26-09-2012 10:42
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") LN-DAG Bilder & foto 4 29-06-2010 00:00
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? Falcon Flyhistorisk forum 6 27-12-2009 21:28


All times are GMT +2. The time now is 17:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.