Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2012, 14:09   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Spørsmål Verdens beste hotell- og resortopplevelser

Mange på forumet har hatt det privilegium å bo på noen av verdens beste hoteller og resorter. Hvor bør vi dra for å oppleve dette og hva kan vi oppleve?

Må ikke forvesksles med tråden
"Spektakulære hoteller: Ritz-Carlton Hong Kong, Marina Bay Sands, what next?" hvor totalopplevelsen ikke nødvendigvis var helt topp.

Edit: utvider scope :-)
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 02-03-2012 at 17:28.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 14:25   #2
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Nå er det vel endel personlige preferanser som ligger til grunne her, men min personlige beste hotellopplevelse kom på Hyatt i Tokyo. Såvidt jeg vet er det tre Hyatts der, og jeg fikk oppleve club-room på Grand Hyatt.
Så å si alt var perfekt der. Service var upåklagelig,rommet var stort og rent med den beste sengen jeg NOENGANG har ligget i,badet var fantastisk,maten var nydelig og beliggenhet god.
Denne totalopplevelsen gjør at jeg sitter igjen med et inntrykk av at dette hotellet er verdt pengene og at du som gjest får en fantastisk opplevelse

Så neste gang jeg er i Tokyo,får jeg vel prøve Park Hyatt.....eller hur Tommy....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 16:20   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Opplevelse er ikke nødvendigvis knyttet til døgnpris i antall $$$ og antall forskjellige champis i kjøleskapet, og antall etasjer over bakken , men kanskje som dette som er vel 2.5 * hotell med en av verdens beste utsikter i Captain Cooks Bay , Moorea og service av disse gutta:

http://www.clubbalihai.com/

http://www.ocregister.com/articles/m...-jay-boys.html

Muk har happy hour hver kveld i hagen i solnedgangen.. Men vær so god, gå
over veien 200 m til venstre, der har kinamannen en super, og kjøp dine egne drinker og ta med..

Historiene til Muk er verd bokutgivelse.


Edit: Har vært her to ganger, 1987 og 2008... Og kommer kanskje igjen..

Med hodepine og våkne opp og se denne utsikten, det er opplevelse 5*

Last edited by SQ 777; 01-03-2012 at 16:25.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 17:09   #4
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Muk har happy hour hver kveld i hagen i solnedgangen.. Men vær so god, gå over veien 200 m til venstre, der har kinamannen en super, og kjøp dine egne drinker og ta med..
Da gikk jeg forbi på veien utenfor stedet sist sommer. Bodde på Hilton Moorea Lagoon like ved. Det var vanskelig å finne noe stygt å peke kameraet på på den øya.

Hilton Moorea Lagoon har hatt endel priser som en av verdens mest romantiske hoteller og det var et helt greit sted å bo. Pent var det også. Ute på pannekake-restauranten over vannet var det hai-mating hver kveld. :-)










Bodde ikke Over Water der, men hadde det likevel greit.
http://www.youtube.com/watch?v=DxoJ1OUq888


__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2012, 18:09   #5
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Min erfaring er at hygge-faktoren er omvendt proposjonal med prisen.
Toppen av glede var å bo i telt i Amboseli nasjonalpark mellom Tanzania og Kenya. Å sitte rundt bålet på kvelden med et par kalde øl, se elefantspor i sanda rett ved siden av teltet, våkne opp om morgen å dra opp glidelålsen på teltet for så å se Kilimanijaro i soloppgang. Vakkert!

Eller på Fiji, der vi hadde utedo. Utedoen hadde riktig nok en vanlig toalett å sitte på, men beliggenheten til utedoen var spektakulær nok, helt nede i vannkanten, og var det høyvann måtte man faktisk ut i vannet for å komme inn inngangen, som forøvrig manglet dør. Der satt man altså med utsikt over stillehavet - på do uten dør

Men det er kanskje litt off topic. Så skal jeg komme med et av de flotte hoteller, så blir valget Shangri La i Singapore. Beliggnde kort spasertur unna Orchard Road. Vi ble hentet på flyplassen, og da vi kom mot resepsjonen visste resepsjonisten allerede hvem vi var "welcome Mr Imm" sa hun da vi kom. Hotellet har høy standard, men er dyrt. Det var en fantastisk frokost, og mange konditorer jobbet intens med de flotteste kulinariske kreasjoner. Frokosten på Shangri La er visst viden kjent i Singapore, og mange lokale kommer angivelig dit bare for å spise frokost.

En ting som var spesielt flott på hotellet, var basseng/hageområdet. Etter en lang dag i byen var det som å forlate storbyen når man kom inn i hagen. Hotellet anbefales på det varmeste, enten man er på business reise eller på ferie.

http://www.shangri-la.com/en/propert...pore/shangrila

http://no.tripadvisor.com/Hotel_Revi...Singapore.html
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 17:24   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Eller på Fiji, der vi hadde utedo. Utedoen hadde riktig nok en vanlig toalett å sitte på, men beliggenheten til utedoen var spektakulær nok, helt nede i vannkanten, og var det høyvann måtte man faktisk ut i vannet for å komme inn inngangen, som forøvrig manglet dør. Der satt man altså med utsikt over stillehavet - på do uten dør
har reist litt rundt på Fiji og må ta med noe lignende.

Botaira på Naviti fordi det er så laidback der. Ligger i en stor bukt med fantastisk strand og snorkling utenfor. Man må gå ganske langt over på andre siden av øyen for å finne annen bebyggelse. Bodde i en liten hytte ved strandkanten og de fleste tilbrakte mestaparten av dagene i en hengekøye. Dagens store hendelse var da den daglige båten kom for å bringe og hente gjester.
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev...a_Islands.html

Beachcomber island var det stikk motsatte med fullt kjør hele tiden. Mange påstod det var beste partysted mellom USA og Australia. Det var også veldrevet. Hadde det i alle fall morsomt der og traff mange som hadde vært der flere ganger. Det brukte være nokså fullbooket og for nyttårsperioden måtte man være svært tidlig ute for å booke. Etter hva jeg har skjønt har det gått nedover med dem de siste årene.

Beklager at jeg går litt OT i mangelen på andre tips.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 02-03-2012 at 17:27.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 21:37   #7
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Smaken er som baken, delt. En annen faktor som spiller inn er hvilke referanserammer man har. Jeg har et godt eksempel... Første gang vi var i Tokyo og helt i begynnelsen av vår "reisekarriere" bodde vi på et 3-stjerners hotell på Ginza. Vi var overlykkelig over det flotte hotellet vi bodde på, den gode servicen og beliggenheten.

For to år siden bodde vi på Conrad i Tokyo og vi hadde venner som bodde på hotellet vi bodde på første gang vi var i Tokyo. Vi avtalte å møtes der fordi vi vlle "plukke opp" gamle minner. Vi husket jo hotellet som luksuriøst og veldig flott. Hahahaha, da vi kom dit så vi på hverandre og holdt på å le oss ihjel. Hotellet var helt greit, men langt i fra flott og luksuriøst... :-D

Nå er vi villige til å betale langt mer for et hotellopphold, men vi har fortsatt en limit og den innbefatter ikke de dyreste hotellene... Derfor vil nok min liste være ganske så anderledes enn andres. Hvilken status man har spiller jo også en liten (eller stor) rolle for helhetsoppfatningen. Da vi var i Tokyo i julen skulle vi bo 6 uker på IC Tokyo. Med RA-status i tillegg fikk vi SINNSYKT god service. Å bo på 5-stjerners hotell i 6 uker var jo en opplevelse i seg selv også... selv om hotellet ikke er det mest luksuriøse hotellet jeg har vært på, så fikk vi en veldig god opplevelse.

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2015, 14:27   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Ritz Carlton Hong Kong - det er knapt noe å klage på. "Alt" er på topp rett og slett, tja også prisen...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2015, 20:47   #9
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Verdens beste hotell-opplevelser

Her er det mye interessant:
Eventyrlige hoteller NRK
Kanon is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Her er verdens beste flykunde Twin Otter Småprat 11 13-07-2011 16:07
Verdens beste flyselskaper svgspotter Flyforum 3 05-03-2009 16:59
"Verdens første flygende hotell" AirbusTrond Flyforum 10 22-10-2007 16:46
Verdens beste flyplasser sirpjalle Flyforum 1 14-08-2007 11:02
OT: Verdens dyreste hotell morr Flyforum 3 07-03-2005 20:24


All times are GMT +2. The time now is 20:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.