Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-05-2019, 18:38   #61
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Han mener nok at denne tråden skled ut i om hvor mange fulle Australienere det er på Bali, Tuk Tuk i Thailand, hvordan været er, og å veie Thailand mot Indonesia.

Tråden er vel egentlig for å finne selve CT billetten, best bruk av den, o.l. ikke å diskutere reisemålene opp mot hverandre
Ehm.... ok. Jeg er ikke enig.
Denne tråden passer veldig bra til å besvare mine spørsmål etter min mening.
Er andre poster her inne som også spør om ulike reisemål opp mot hverandre.

Men om folk skal være så firkantet så finner jeg heller svar på mine spørsmål andre steder.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2019, 20:03   #62
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
.
I frykt av å ikke finne noen biz billetter booket jeg noen forrige uke til Phuket. Litt omvei via ICN, men
Tror nok de overlever, så ville ikke bekymret med for det. Dessuten, worst case får du vel refundert poengene

Dessuten er det jo bare å booke, det er jo ikke umulig det åpner seg opp en litt mindre omvei når det nærmer seg avreise, som du da booker om til mot et gebyr
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2019, 17:00   #63
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Årets CT ble bestillt for noen uker siden. Årets tur blir til Mexico. Da passet det bra at TK åpner ny rute til Mexico i August 2019. Da ble det en routing som ser slik ut : OSL-IST-MEX-CUN-IST-OSL. Grunnen til stop i CUN er vissnok pga den høye beliggenheten til MEX, som gjør det vanskelig å fly direkte til IST. Men dette passer jo meg bra, så jeg klager ikke.

Ruten skal videre flys med TK sine nye dreamlinere (787-9) som leveres i løpet av annet halvår. Disse har da selvfølgelig TK's new business class seating, som etter sigende skal være like SQ sine 787-10 regional seating

Som vanlig var det lett å komme igjennom på telefon, og hele bestillingen inkl venting tok kun noen minutter. Totalt 2.508 NOK pluss 130.000 poeng.

Har forøvrig god erfaring med TK i bizz bra tidligere reiser, og anbefaler gjerne de på long hault i biz.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2019, 20:56   #64
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Etter hva jeg har lest tidligere så er det mulig å bestille en CT tur i andres navn.
Stemmer det?
Har nemlig en litt kjip situasjon;
2 familiemedlemmer har hatt 1 amex kort de sammen har opptjent eb poeng med. De har også opprettet en familiekonto for poengene. Nylig døde den ene av dem og CT er i hans navn. Enken vil nå prøve å bruke den CT sammen med et annet familiemedlem og få brukt opp poengene.
Enken har alle passord nødvendige for å få bestilt en CT.

Jeg har snakket med både SAS og amex, men ingen har en fasit. Jeg tenkte at det beste var å prøve å booke en CT reise og om den er mulig å booke så er vel sannsynligheten 0 for at man blir nektet boarding på avreisedato om de finner ut av opprinnelige CT eier er død...

Noen andre som har noen tips?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2019, 02:11   #65
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Etter hva jeg har lest tidligere så er det mulig å bestille en CT tur i andres navn.
Stemmer det?
Har nemlig en litt kjip situasjon;
2 familiemedlemmer har hatt 1 amex kort de sammen har opptjent eb poeng med. De har også opprettet en familiekonto for poengene. Nylig døde den ene av dem og CT er i hans navn. Enken vil nå prøve å bruke den CT sammen med et annet familiemedlem og få brukt opp poengene.
Enken har alle passord nødvendige for å få bestilt en CT.

Jeg har snakket med både SAS og amex, men ingen har en fasit. Jeg tenkte at det beste var å prøve å booke en CT reise og om den er mulig å booke så er vel sannsynligheten 0 for at man blir nektet boarding på avreisedato om de finner ut av opprinnelige CT eier er død...

Noen andre som har noen tips?
Det er helt uproblematisk.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2019, 20:49   #66
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Jeg har alltid booket mine CTs på telefon med SAS. Ser nå at det er en online-løsning på plass, så tenkte å teste den.

Undelig problemstilling:

Vi skal reise med en infant. Når jeg legger inn navnet til alle reisende og trykker next, kommer navnet på infant opp uten fornavnets siste bokstav. Hun har et kort fornavn på fem bokstaver, så lengden skal ikke være noe problem. Jeg har forsøkt med en annen PC og en annen browser, men det skjer akkurat det samme.

Alle flyvningene er med LH, så det kan også bli problematisk å ringe SAS for å endre navn på billetten (da de vel kun gjør dette på egne billetter).

Noen som vet hva dette skyldes? Alternativet er å vente på at CT kontoret åpner igjen på mandag og ta det på telefon...

Takk for all hjelp!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2019, 14:53   #67
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Dette skjer med alle våre billetter for vår infant også når vi bestiller både på sas.no og via CT.
Tror det er fordi navnet på infant blir satt sammen med etternavn og da er det begrensning i lengden.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 12:44   #68
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Mulig svaret er her i tråden, beklager hvis det er tilfelle.
Jeg har en CTog ca 500.000 poeng hos Eurobonus. Ønsker å reise til østen i Jula ut ca 17 - 19 december og hjem ca 3-4 januar. Finner ikke bonus biletter. Med en CT vil jeg da kunne reise 2 for en hvis jeg kjøpte en billett med Star Alliance for penger ??
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2019, 12:52   #69
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Det er nok mange som leter etter reiser østover i den perioden. Jeg har selv de samme datoene, men har ikke klart å finne noe som helst som passer eller er ønskelig.
Dine beste sjangser er med Turkish, men om du ikke er kresen så finnes det åpne billetter med Air China og Egypt Air......
Jeg hadde en fin tur booket til Thailand via Seoul, men fikk sms fra Asiana forrige uke om at de hadde kansellert flyet fra London, så da falt alle mine connections i dass også. Ingen tur på oss da. :-( Flaks hotell ikke var bestilt.

Du vil ikke kunne bruke CT om du kjøper billett for penger nei. Den gjelder kun poeng.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2019, 21:45   #70
Howardnor
Newcomer
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 6
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Hei!

Har en CT som er opptjent i fjor på gammelt kort, men vil tro problemstillingen jeg har kanskje er lik uansett. Har planlagt å bestille en tur med hele familien, to voksne og to barn på 3 og 5 år, i januar eller februar 2020 (utenom ferier). Men har kun 163000 bonuspoeng. Tenker å bestille voksenbilletter med CT og så betale cash for barnebillettene. Er dette mulig/lurt? Kan man gjøre det på telefonen til CT, hva skjer med seating osv? Isåfall blir det bare eco da. Reisemål er enten Vietnam eller Thailand.

Takk for hjelp!
H
Howardnor is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2019, 22:13   #71
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Det er mulig, men dere får ikke samme bookingnr og rettigheter ved evt kanselleringer.
Seating kan man kanskje være heldig med om man havner i samme billett kategori. Man kan ikke kjøpe billetter via CT tlf. Du må gjøre dette i to omganger.

Jeg ville nok anbefalt å bruke poengene på kun du og kona på biz på weekend eller lenger om man får det til.
Gitt at du opptjener en ny CT senere når du har flere poeng da.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2019, 16:09   #72
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Hei,

Skal bruke en comp. ticket på meg selv og en kompis til Tokyo i høst.
Ser at det er vanskelig å finne flights til Tokyo i C inne på United sine sider, spesielt siden de har denne "kun-1-stopp-i-Asia"-reglelen. Tenker derfor på å fly til Seoul, og kjøpe 1 rimelig billett t/r Tokyo, siden det kun er en kjapp tur over derfra. Får da også sett Seoul.

Har sett på billetter til Seoul, og har funnet avreise med Lufthansa via Beijing på 747-8 på upper-deck. Retur vil være via Beijing på SAS A333. Mellom Seoul og Beijing er det Asiana, som virker greitt nok, og dette er kun 2 timer.

Spørsmålet er, angående langturen, syns dere Lufthansa og SAS er gode valg for selskaper, med tanke på mengden med poeng som jeg bruker?

Vet at det er andre selskaper der ute som ANA og Thai, men ser ikke ut som det er noe ledig i Oktober. Syns også at Senator loungen i Frankfurt er brukende på avreise turen. Skal selvfølgelig sjekke om det er Lufthansa F ledig 2 uker før avreise.
Klette is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2019, 10:40   #73
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

@Klette, flere av de asiatiske selskapene synes ikke lenger på sidene til United. Oppdaget dette i fjor når jeg skulle booke min CT til SIN og BKK. Jeg brukte ANA sin sider, men du må ha en profil der for å få frem award tickets. Jeg booket en rundtur med LH, SQ og TG.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2019, 22:17   #74
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
@Klette, flere av de asiatiske selskapene synes ikke lenger på sidene til United. Oppdaget dette i fjor når jeg skulle booke min CT til SIN og BKK. Jeg brukte ANA sin sider, men du må ha en profil der for å få frem award tickets. Jeg booket en rundtur med LH, SQ og TG.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hei,

Dette var nyttig info. Jeg har en gammel konto med ANA og før prøve med denne.
Takk for tips!!
Klette is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2019, 14:40   #75
tstyles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 64
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Jeg skal på kurs i Hong Kong fra 13-16 nov og i den anledning tenkte jeg å bruke min CT. Jeg har søkt på ANA, SAS, United og Award fares hjemmesider, men kan ikke finne noe som passer. Er det noen som har noen bra tips/ruter som de kan anbefale for å finne en tur? Jeg er fleksibel mtp reise/retur og poeng er det nok av.

Jeg er i utgangspunktet kun interessert i biz, men det være en ide å booke eco for å så oppgradere hvis det blir noe ledig når det nærmer seg?

Flott om noen har noen bra tips!

Last edited by tstyles; 25-07-2019 at 14:42.
tstyles is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 09:08   #76
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by tstyles View Post
Jeg skal på kurs i Hong Kong fra 13-16 nov og i den anledning tenkte jeg å bruke min CT. Jeg har søkt på ANA, SAS, United og Award fares hjemmesider, men kan ikke finne noe som passer. Er det noen som har noen bra tips/ruter som de kan anbefale for å finne en tur? Jeg er fleksibel mtp reise/retur og poeng er det nok av.

Jeg er i utgangspunktet kun interessert i biz, men det være en ide å booke eco for å så oppgradere hvis det blir noe ledig når det nærmer seg?

Flott om noen har noen bra tips!
Singapore awards fra Europa er ikke synlig på noen av ovennevnte. Ring til Tallinn og forhør deg om plass fra CPH, FRA, LHR, CDG, ZRH, MUC, DUS eller AMS. Mellom SIN og HKG bør det være plasser.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2019, 00:32   #77
tstyles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 64
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Singapore awards fra Europa er ikke synlig på noen av ovennevnte. Ring til Tallinn og forhør deg om plass fra CPH, FRA, LHR, CDG, ZRH, MUC, DUS eller AMS. Mellom SIN og HKG bør det være plasser.


Takk! Foreløpig bestilling er i boks! Noen som har erfaring med CA First i 777? Er det verdt å forsøke bytte til LH first?


Sent from my iPhone using Tapatalk
tstyles is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2019, 21:35   #78
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by tstyles View Post
Takk! Foreløpig bestilling er i boks! Noen som har erfaring med CA First i 777? Er det verdt å forsøke bytte til LH first?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bytt, du vil ikke angre.
view is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2019, 22:44   #79
cbcb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 60
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Har 2 CT som jeg ikke har brukt. En gyldig til 15.01.2020 og en 31.12.2020. Skal bestille en reise ved å bruke CT med avreise i februar 2020. Er det nok at bestillingen er gjort før 15.01.2020 for å bruke den første, eller må turen være avsluttet innen datoen?
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2019, 23:15   #80
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. (2019->)

Quote:
Originally Posted by cbcb View Post
Er det nok at bestillingen er gjort før 15.01.2020 for å bruke den første, eller må turen være avsluttet innen datoen?

Det er nok at bestillingen er gjort innen den datoen.




Sent from my iPhone using Tapatalk
ma-are is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. VirreVapp Reiseforum 1352 28-12-2018 10:40
Finne bonusreise, og Companion Ticket. E-UT Reiseforum 12 18-11-2014 00:36
Endre Companion ticket VirreVapp Reiseforum 3 04-06-2014 17:59
Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter Ph34r Reiseforum 15 01-01-2014 18:59
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) NORing Reiseforum 7 15-11-2011 01:00


All times are GMT +2. The time now is 21:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.