Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-03-2016, 17:36   #1
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
USA Atlantatråden

Skal på en konferanse på Georgia World Congress Center og det er ca 30 "offisielle" hoteller. Ikke så viktig å bo på et av de hotellene annet enn at det går shuttle fra de fleste hotellene.

Med dette kartet som referanse er det kun ledig i Buckhead (Westin, Hyatt Courtyard):
http://www.atlanta.net/explore/neighborhoods/

Buckhead ser ut som et litt sjarmløst businessdistrikt som ligger et godt stykke unna (og skal ikke ha egen bil). Er det andre områder av Atlanta jeg heller bør prøve å finne et hotell i? Skal være turist lørdag og søndag, men det vil ikke bli noen natterangling, så natteliv er ikke viktig. Litt liv/folk/butikker på gateplan er viktigere (og i Buckhead ser det om ikke annet ut til å være et stort kjøpesenter)
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 17:44   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Buckhead hadde byens heftigste natteliv for 10-15 år siden. Så rev man mange av de gamle bygningene og bygde store bomaskiner for de rike, middelaldrende. I dag er det lite med bra vannhull der. Ingen grunn til å bo der hvis ikke du må.

GWCC ligger downtown, nær Akvariet, CNN, Olypic Park etc .. Har ikke svart belte i Atlanta sentrum, men det finnes flere alternativer der nede. Sjekk f.eks. Tripadvisor. Det eneste man skal være obs på er at man helst bør gå flere sammen etter mørkets frembrudd. Mye kriminalitet i en del av sentrum, så det skader ikke å vise litt forsiktighet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 18:22   #3
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det eneste man skal være obs på er at man helst bør gå flere sammen etter mørkets frembrudd. Mye kriminalitet i en del av sentrum, så det skader ikke å vise litt forsiktighet.
Jeg reiser alene, så vil helst bo et sted hvor det føles greit å gå ut på gaten før kl. 21 på en hverdag og hvor det er noe butikker/restauranter/folk. Leser man om Midtown så får man et godt inntrykk, men etter å ha kikket litt rundt i noen tilfeldige gater i Google Earth, så ser det ikke så spennende ut det heller, men noen restauranter her og der er det jo.

Får lese meg litt opp, men takknemnlig hvis noen har noen erfaringer på godt og vondt som de vil dele.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 23:11   #4
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 259
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Har bodd i Buckhead flere ganger, både på St Regis og Westin. Har også bodd i downtown (Sheraton).

Ingen av stedene er spesielt walkable om kveldene. Downtown har de største sightene (Cola/CNN/Akvariet), men er temmelig dødt om kveldene. Buckhead har bl.a. Lennox Mall med mye liv, men også her trenger man nok bil (om man ikke bor nær Lennox Mall). De posheste hotellene er i Buckhead, og ofte til gode priser. Midtown kjenner seg ikke så godt til, men på flyertalk anses W Hotel Midtown ha en super beliggenhet. Har spasert en del i området, men kan vel ikke si at det koker der heller.

I det hele tatt er det store avstander i Atlanta mellom downtown, midtown og Buckhead - og byen kan vel ikke sies å ha noe klart "sentrum". Jeg liker å bo i Buckhead og ta bilen ned til downton/midtown på dagtid. Westin Buckhead er forresten en ok hotel - og nær Lennox Mall. Ville nok tatt det. Har du ikke bil, så har de visstnok en super by-trikk (Marta kalles den).
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2016, 07:01   #5
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Takk. Leste om Midtown igår og W dukket opp en del ganger og virker som et godt tips med tanke på beliggenhet. Men, har vel vært i åtte andre byer i USA og det virker ikke som om det er verdens mest sjarmerende by utifra mine kriterier. Marta ser ut til å dekke transportbehovet mitt når jeg skal være turist og med tanke på at jeg får kanske bra priser hvis jeg bor på noen av de offisielle konferansehotellene, så heller jeg litt mot Buckhead akkurat nå
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 20:10   #6
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Hola!
Skal over dammen til våren og har ni dager på å komme oss fra Atlanta til Miami i bil. Vi skal innom Memphis og Graceland, og New Orleans er hovedmålet, trolig tre netter. Kan vi koste på oss mer enn en natt i Atlanta og hvorfor i all verden skal vi det?
Vet det finnes hands-on ekspertise der ute, så svarene vil trolig bli ferieavgjørende
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 20:19   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Kan vi koste på oss mer enn en natt i Atlanta og hvorfor i all verden skal vi det?
Nei, si det ....

Er det flere flyidioter i følget, bør dere stikke innom Delta-museet. Ellers er det ikke særlig mer enn det som står høyere opp.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 22:41   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Har enda ikke somlet meg til å booke hotell for februar. Synes det er dyrt i den byen, både hotell og transport til flyplass. Blit rart at t/r flyplass-hotell koster nesten det samme som turen fra Norge.

Og utendørs basseng regner jeg med bør være oppvarmet på den tiden.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 22:46   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Hotell/omeråde i Atlanta

Bor du i sentrum, tar du MARTA (banen). 2.50 pluss breezecard. Går fra enden av terminalen. Helt greit.

Oppvamede bassenger .. vel. hør med hotellet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 23:02   #10
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Atlantatråden

Stikk innom Cola museet
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 23:09   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Atlantatråden

Jøss, de har faktisk litt infrastruktur i den byen. Hadde ikke fått det med meg.

Er Cola-museet noe for de som ikke er på koffein-kjøret?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 23:12   #12
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Atlantatråden

Vel, mener det er byen med verst interstate trafikk (lite utbygd freeways). Har vært stuck på I-75N og I-85N flere ganger. Atlanta har ikke mye å by på, Cola er jo worldwide brand, så hvorfor ikke ta en tur innom? Vært der to ganger, '07 og '11 (museet altså, ATL utallige ganger pga slekt der borte)
__________________
Upcoming flights:

Tja..

Last edited by akira; 20-12-2016 at 23:20.
akira is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 23:45   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Atlantatråden

Colamuseet er faktisk ganske artig. Du får prøvesmake cola-produkter fra hele verden. Noe av det er direkte avskyelig, men beviser vel godt at smaken er forskjellig rundt omkring. CNN er rett ved og er faktisk verdt et besøk.
Egentlig mye godt å spise og drikke også - men der er nok Tripadvisor bedre enn meg som holder til på landet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2016, 13:16   #14
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Atlantatråden

Jeg var på akvariet som også ligger ved CC og CNN
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 10:45   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,702
Default Re: Atlantatråden

Sitter litt i samme situasjon som robertaasm har ikke booka hotell i Atlanta enda. Vurderer sterkt Hilton, men ser på Tripadvisor at det bare er 3,5 stjerner.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 11:04   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Atlantatråden

Vurderer også Atlanta Hilton, men det er under oppussing og det er uklart når de er ferdig.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 17:26   #17
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Atlantatråden

Noen som vet om midtown området er OK på kveldstid i helgene? Tenker litt på om det finnes litt barer og restaranter. Har foreløpig reservasjon på Four Seasons.
view is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 20:11   #18
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Atlantatråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Vurderer også Atlanta Hilton, men det er under oppussing og det er uklart når de er ferdig.
Skrekk og gru!
Blir ikke Hilton på oss, kjenner jeg. Noen som har erfaringer med Hyatt der borte?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 21:25   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Atlantatråden

Hadde en natt på Hilton for et par år siden. var jævlig slitt ja...

Omni er helt kurant og ligger like ved Phillips og CNN.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 23:05   #20
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Atlantatråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Omni er helt kurant og ligger like ved Phillips og CNN.
Nytt bekjentskap for meg. Skal vurderes.
Men hva tror folket? Vi ankommer passe sent og skal ut med leiebil. Ser jo at det er mulig å slå ihjel tid, men bør vi ta to netter, eller er det bare å komme seg avgårde etter en god natts søvn og frokost, og heller bruke tiden annetsteds?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.