Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2013, 01:34   #21
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

30-35 per hode er ingen upris. Det er slik de fleste selskapene regner. Jeg brukte ETS Airport Shuttle fra Newark til La Guardia nylig, og det var $32. Helt greit.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 02:05   #22
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Nå vet ikke jeg hva du legger i best, men alternativene er mange.

- Hopp inn i 2 Cab's og regn med 70$ + tips. (Merk: De gutta der har hatt kjøreopplæring via brevkurs)
- Dial7 LimousineService (http://www.dial7.com/) har 7 seter SUV med WiFi til 150$. (For alle 6)
- AirTrain til Newark Liberty International Airport Station også t-banen derfra til Penn Station på Manhattan, derfra kan dere som nevnt over enten hoppe i en taxi til Upper West, evt. connecte på ny t-bane. Prisen for banen fra EWR til Penn er 14$ pr. skalle
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 09:42   #23
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Takk for gode råd og synspunkter så langt! Jeg kommer nok til å argumentere for en eller annen form for limmo-service, så får vi se hvordan det går.

Er det andre som har synspunkter og erfaringer å dele, så kom med dem
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 10:07   #24
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Fra EWR ville jeg aldri ha vurdert noe annet enn toget. Går raskere enn man får kjørt, og det er sjarmerende å kjøre kollektivtransport i utlandet. JFK har tog og subway, og er således meget godt tilgjengelig.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 12:15   #25
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Har faktisk pleid å tatt Newark Airport Express, går hvert 15 min fra alle terminaler og kjører straka veien til Grand Central. 16 daler pr pers.

http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 12:18   #26
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Går ganske greit å ta toget inn til penn station. Så bytter du bare der til den rød subway linja for å komme deg opp til upper west...
Dash is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 12:20   #27
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Ah, flere gode og nyttige råd. Takk skal dere ha! Keep 'em coming. Mange gode argumenter for buss eller tog og t-bane.

Last edited by RWY 24; 28-05-2013 at 12:25.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 12:27   #28
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Mange gode argumenter for buss eller tog og t-bane.
Du skal få et mot: 6 personer, bagasje, passe lang flyreise. Å sette seg inn i en bil som kjører en rett til hotellet er et par hakk mer behagelig enn å styre med kollektivtransport og bytting fra tog til t-bane.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 13:38   #29
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Du skal få et mot: 6 personer, bagasje, passe lang flyreise. Å sette seg inn i en bil som kjører en rett til hotellet er et par hakk mer behagelig enn å styre med kollektivtransport og bytting fra tog til t-bane.
Enig i mot argumentet. Alene med en liten koffert tar jeg gjerne kollektivt for opplevelsen, men seks personer og gjerne med flere kofferter lukter stress. Spesielt etter 7 timer på fly, og en time i immigration ønsker du å slappe litt av.

Ellers, betalte ca 120$ for 3 personer i town car tidligere i år. Taxi er som nevnt ca. 90$ x 2 og de har dårlig plass til baggasje. Tre personer bak i en yellow cab i en time er heller ikke behagelig.

Min stemme er for 200$ for SUV Husk at 30$ per skalle er omtrent som flytoget.

Til JFK alene ville jeg kjørt yellow cab. Fast pris 45$ hvis jeg ikke husker feil.

Last edited by chrisljo; 28-05-2013 at 13:41.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 13:43   #30
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Har faktisk pleid å tatt Newark Airport Express, går hvert 15 min fra alle terminaler og kjører straka veien til Grand Central. 16 daler pr pers.

http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp
Etter litt ettertanke. Hvis alle hadde en vanlig koffert, og dere bodde i gåavstand fra Grand Central, så er dette faktisk et godt alternativ. Delvis fordi Grand Central er en attraksjon i seg selv.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 14:06   #31
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Taxi til JFK fra Manhattan ligger vel på rundt $50.

Billigste alternativ Manhattan-JFK er T-bane til Jamaica, og JFK Skytrain det siste stykket ($2,50+$5=$7,50 med MetroCard på T-banen (MetroCard kan brukes til å betale Skytrain, men gir ikke rabatt fra de $5 den koster)).

Fra Penn Station går LIRR til Jamaica med en del færre stopp ($9,50+$5=$14,50 til flyplassen (peak time fare siden du sannsynligvis starter fra Penn Station før kl. 20, kjøp før du går ombord)). Vet ikke hvordan bagasjefasilitetene ombord er.

Skal man virkelig knipe pennies fins det vel noen busser mellom Jamaica og JFK som alternativ til Skytrain, men tar fort mye ekstra tid, og er sannsynligvis upraktisk med bagasje. Gratis overgang fra T-banen med MetroCard.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2013, 15:26   #32
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Default Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Her hadde jeg ikke vert i tvil det hadde blitt 200$ for alle sammen ca 35$ pr person med tips for SUV direkte til hotel døren fra EWR

Jeg tipper taxi er ca 50$ inkl tips til JFK da slipper du drasse på bagage på offentlig transport med transitt og det hele.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 22:54   #33
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 484
USA Newark - lang connection

Hei!

Jeg reiser til Portland i sommer via Newark. United har senerelagt flighten EWR-PDX slik at jeg får 6:15 i Newark.
Er det noe poeng/tilregnelig å dra en tur innover til Manhattan i denne tiden. Er det noen som har noen erfaringer med dette?
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 23:02   #34
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Newark - lang connection

Dersom immigration ikke er for håpløst rekker du vel kanskje 3-4 timer i byen. Ta toget til Penn Station.

Alternativt kan du ta Shuttle til Country Inn hotellet. Ligger en stor outlet rett ved hotellet.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 23:04   #35
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Newark - lang connection

Passkontroll og tollklarering kan fort ta halvannen time, Airtrain og tog til Manhattan tar en snau time, og du bør beregne halvannen time til sikkerhetskontroll og slikt før avreisen til PDX. Altså 5 timer totalt. Det sier seg selv at det blir litt snaut.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 23:15   #36
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Newark - lang connection

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Alternativt kan du ta Shuttle til Country Inn hotellet. Ligger en stor outlet rett ved hotellet.
Outleten (Jersey Gardens) har også egen shuttlebuss til EWR
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 23:41   #37
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Newark - lang connection

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Hei!

Jeg reiser til Portland i sommer via Newark. United har senerelagt flighten EWR-PDX slik at jeg får 6:15 i Newark.
Er det noe poeng/tilregnelig å dra en tur innover til Manhattan i denne tiden. Er det noen som har noen erfaringer med dette?
Manhattan blir drøyt med mindre bilturen frem og tilbake er sightseeingen.

Greit råd om Jersey Gardens, selv om jeg personlig ville prioritert et godt måltid og litt vin på Newark.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 20:21   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Enig i mot argumentet. Alene med en liten koffert tar jeg gjerne kollektivt for opplevelsen, men seks personer og gjerne med flere kofferter lukter stress. Spesielt etter 7 timer på fly, og en time i immigration ønsker du å slappe litt av.

Ellers, betalte ca 120$ for 3 personer i town car tidligere i år. Taxi er som nevnt ca. 90$ x 2 og de har dårlig plass til baggasje. Tre personer bak i en yellow cab i en time er heller ikke behagelig.

Min stemme er for 200$ for SUV Husk at 30$ per skalle er omtrent som flytoget.

Til JFK alene ville jeg kjørt yellow cab. Fast pris 45$ hvis jeg ikke husker feil.
Som Thomas skrev upthread, skal ikke en Town Car koste 120 dollar. Dial 7 og Carmel charger under 50 dollar fra alle flyplasser. Du skal komme deg til Manhattan fra EWR for 46 dollar + 5-15 dollar i bompenger og 15% tips paa grunnbeloepet 46 dollar, saa 8 dollar er sett paa som en meget god tips. 120 dollar for en town car er alt for mye aa betale
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 22:51   #39
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Som Thomas skrev upthread, skal ikke en Town Car koste 120 dollar. Dial 7 og Carmel charger under 50 dollar fra alle flyplasser. Du skal komme deg til Manhattan fra EWR for 46 dollar + 5-15 dollar i bompenger og 15% tips paa grunnbeloepet 46 dollar, saa 8 dollar er sett paa som en meget god tips. 120 dollar for en town car er alt for mye aa betale
Ante meg at jeg betalte i øvre skiktet ja, men forsket ikke mer på det da jobben betalte og vi var tre. Referansen min har vært yellow cab som vel har i endt på i overkant av 80$.

Her får man igjen for å prøve ut Amex concierge.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 15:11   #40
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer New York (EWR/LGA/JFK)

Drar denne tråden opp igjen i stedet for å starte en ny. Ser på et alternativ der jeg eventuelt kommer inn med SK på terminal B, og skal over til Terminal A for videre avgang med United. Tid for transfer er 2 timer og 20 minutter. Tror dere at dette skal holde ?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Groupon-tilbud - EWR/LGA/JFK limos fra $29 LN-MOW Reiseforum 3 30-03-2012 23:44
LGA vs JFK vs EWR Flying-news Reiseforum 19 28-08-2010 16:12
LGA/JFK til EWR Roxman Reiseforum 8 06-12-2009 22:23
SVG-FRA-EWR-JFK-SFO-LAX-PHL-LGA-JFK-FRA-SVG i C, F og Y B777ER TripReports 13 08-08-2009 23:33
Store planer for JFK/LGA/EWR Concorde Flyforum 1 15-02-2007 12:26


All times are GMT +2. The time now is 00:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.