Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-01-2020, 19:36   #161
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,479
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg flyr ganske mye AA innenlands og komfort + ombord produkt er svaert bra etter mine enkle behov.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2020, 20:26   #162
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post


Haha, jeg har kanskje bare hatt flaks med mine flighter. På tid, superblide crew og øl serveres. Jeg var happy i hvertfall


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 00:42   #163
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei og takk for godt tips.



Spirit var faktisk dyrere en American og med mellomlanding (selv før man valge store seter)


Stand by for introduksjonstilbud ......

Gleder meg til å lese ‘SUD Goes Spirit’

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 10:49   #164
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: California-tråden

Skal til LAX området i starten av februar - det eneste jeg foreløpig har booka er flybilletten og en leiebil. Las Vegas vurderes - men så begynte jo å se litt på områdene litt nærmere Los Angeles. Er det noe severdig i Santa Barbara feks? Ventura? Jeg tar uansett første natta i nærheten av flyplassen - skal plukke opp leiebilen der dagen etter ankomst da jeg ikke setter meg i en bil etter lang reise (og liker å nyte litt godt å drikke ombord)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 20:05   #165
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Er det noe severdig i Santa Barbara feks? Ventura?
Det som ikke har brent ned av Solvang.

Fra Ventura kan du ta båt ut til Santa Cruz og de andre øyene der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2020, 08:17   #166
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Stand by for introduksjonstilbud ......

Gleder meg til å lese ‘SUD Goes Spirit’

Ser noe morsomt som popper oppnå. Den aller rimeligste måten å reise fra SFO til Fort Lauderdale er med Frontier.. Her er det under halve prisen og de har en 6 timer og 40 minutter stoppover på dagtid i Las Vegas.

Er dette en ide? Man sjekker inn all bagasje på SFO og får 4-5 gode timer i Las Vegas til en middag og Dragen kan krysse av byen på listen (som hun neppe har).
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2020, 14:57   #167
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ser noe morsomt som popper oppnå. Den aller rimeligste måten å reise fra SFO til Fort Lauderdale er med Frontier.. Her er det under halve prisen og de har en 6 timer og 40 minutter stoppover på dagtid i Las Vegas.



Er dette en ide? Man sjekker inn all bagasje på SFO og får 4-5 gode timer i Las Vegas til en middag og Dragen kan krysse av byen på listen (som hun neppe har).


Why not? Kjapt ut av flyplassen, noen min i Uber og noen timer i Vegas er ikke feil.
Kanskje du vinner noen $ mens dragen shopper?


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2020, 12:34   #168
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ser noe morsomt som popper oppnå. Den aller rimeligste måten å reise fra SFO til Fort Lauderdale er med Frontier.. Her er det under halve prisen og de har en 6 timer og 40 minutter stoppover på dagtid i Las Vegas.

Er dette en ide? Man sjekker inn all bagasje på SFO og får 4-5 gode timer i Las Vegas til en middag og Dragen kan krysse av byen på listen (som hun neppe har).
Beklager.. Litt mer mas før jeg trykker bestill... Froniter com "all in" med 5 innsjekket og "strech seat" forhåndsvalgt for under 10.000 kroner - det virker som en OK deal.

* Så da er det helt sikkert lov til å forlate LAS i 4-5 timer selvom bagasjen er ejekket inn hele veien SFO-LAS-MIA?

* Det er ikke noe jeg "misser" her annet enn at dette er veldig Ryanair og null kos?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2020, 16:31   #169
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,479
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Beklager.. Litt mer mas før jeg trykker bestill... Froniter com "all in" med 5 innsjekket og "strech seat" forhåndsvalgt for under 10.000 kroner - det virker som en OK deal.

* Så da er det helt sikkert lov til å forlate LAS i 4-5 timer selvom bagasjen er ejekket inn hele veien SFO-LAS-MIA?

* Det er ikke noe jeg "misser" her annet enn at dette er veldig Ryanair og null kos?
Bagasjen er null problem den blir sjekket inn hele veien, tror nok at ombord mere likt Norwegian / SAS Go enn Ryanair.

Det som kanskje mangler i planen er at I Juni - Juli er det noe inn I helve..e varmt I Las Vegas....planlegg innendoers Air Condition
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2020, 08:55   #170
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Beklager.. Litt mer mas før jeg trykker bestill... Froniter com "all in" med 5 innsjekket og "strech seat" forhåndsvalgt for under 10.000 kroner - det virker som en OK deal.

* Så da er det helt sikkert lov til å forlate LAS i 4-5 timer selvom bagasjen er ejekket inn hele veien SFO-LAS-MIA?

* Det er ikke noe jeg "misser" her annet enn at dette er veldig Ryanair og null kos?
Frontier bel bestilt og allerede skjedde det som jeg så noen varslet - Det kom allerde en lite hendig ruteforandring; det ble via Denver med veldig ugunstige rutetider (6 timer på DEN hvor du får gjort fint lite og arrival Miami 01.00.

Det positive var at det var en MEGET proff kundeservice som tok telefonen umiddelbart, null kverulering og de kansellerte billetten med full refund og hele prosessen tok fire minutter. Da er vi igjen på "bar bakke" og ingen Vegas Baby.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2021, 20:15   #171
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,837
Default Re: California-tråden

Ingen dagsaktuell problemstilling for de fleste her inne i disse tider, men ser en del av Highway 1 raste ut i nærheten av Big Sur tidligere i uken
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2021, 07:48   #172
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: California-tråden

Drøye 3 1/2 år siden forrige store skred som stengte veien da i nesten ett år
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2023, 21:25   #173
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,682
Default Re: California-tråden

Noen som har forslag til overnattingsteder (Hotell eller "Inns") langs Highway 1 mellom SFO og LAX? Pris er jeg litt fleksibel på, men det må være "value for money". Tror ikke at Intercontintal Monterrey til 500 USD/natt eller Holiday Inn Express til 300 USD/natt er det....

Noen som har vært i Ventura litt sør for Santa Barbara?

Last edited by Chriscross; 16-08-2023 at 21:46.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 22:08   #174
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,479
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som har forslag til overnattingsteder (Hotell eller "Inns") langs Highway 1 mellom SFO og LAX? Pris er jeg litt fleksibel på, men det må være "value for money". Tror ikke at Intercontintal Monterrey til 500 USD/natt eller Holiday Inn Express til 300 USD/natt er det....

Noen som har vært i Ventura litt sør for Santa Barbara?
Ventura er greit nok, det jeg ikke liker er at Highway 1 og 101 går veldig nære stranden med 8-10 «Lanes». Ventura er jo et kort stykke unna Santa Monica.
Jeg liker Santa Barbara mye bedre og eksempel på Hotell / Inn der er Hotel Milo - 3 stjerner, 2-3 etasjer i Mission Style og flotte ute områder. Disse hotellene har også Happy Hour hver ettermiddag med lokal vin og snacks (bedre enn SAS, men et stykke unna KnausenClass)

Om dere skal kjøre fra f.eks. Monterey langs Highway 1 er det grei dagstur, et alternativ er Pismo Beach og et hotell som SeaCrest Vista Point, nok et 3 stjernes hotell (SeaCrest tar i mot oss som reiser med Hunder) er nok like bra eller bedre alternativer rundt. Men vi trivdes godt der, ja Highway 101 er rett i nærheten, men hotellet skjermer lyd og stranden ligger 25-30 meter lavere.

Highway 1 er jo forøvrig stengt inntil Oktober - ser ut som deler er stengt inntil Desember.

I Monterey bodde vi på Hyatt, som ligger alltfor langt unna og var vel så som så. Ville se på Pacific Grove hvor det er mange mindre hotell og selv Intercontinental ser gunstig ut. Carmel er også et utmerket alternativ til Monterey.

Spør gjerne mere enten her i eller PM
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2023, 09:25   #175
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,682
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post



Highway 1 er jo forøvrig stengt inntil Oktober - ser ut som deler er stengt inntil Desember.
Det der var jo vesentlig informasjon som må undersøkes. Takk.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2023, 14:21   #176
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,479
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Det der var jo vesentlig informasjon som må undersøkes. Takk.
Disse sidene gir mere detaljer:
https://www.bigsurcalifornia.org/hig...onditions.html

Området hvor skredet har skjedd er ennå for ustabilt til at det kan jobbes, så langt kun Drone Kartlegging
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2023, 21:46   #177
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,682
Default Re: California-tråden

Det står mellom Bmw 4-serie cabrio, x3 eller 3-serie. Hva ville dere valgt for å kjøre Highway1? Er det bare slitsomt med cabrio, spesielt for den som sitter i baksetet?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2023, 22:42   #178
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,102
Default Re: California-tråden

Camping bil med bord… Om du ikke er oppe tidlig så er mye av PCH en parkeringsplass med nettopp camping biler. Noe av det fineste i natur du kan oppleve så cab er naturlig, men kan fort bli kaldt for de som sitter bak om du får farten opp.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 01:48   #179
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,479
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Det står mellom Bmw 4-serie cabrio, x3 eller 3-serie. Hva ville dere valgt for å kjøre Highway1? Er det bare slitsomt med cabrio, spesielt for den som sitter i baksetet?
BMW 4-serie Cab er vel en grei 4 seter, utfordringen med Cab er bagasje plass, ikke veldig mye mer en hva SAS lar deg ha med i GO Minus

Ville ha valgt X3 over 3 serie (og Sixt oppgraderer ofte X3 til Lillestrøm Toyota ( X5 )
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 07:12   #180
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,682
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
BMW 4-serie Cab er vel en grei 4 seter, utfordringen med Cab er bagasje plass, ikke veldig mye mer en hva SAS lar deg ha med i GO Minus

Ville ha valgt X3 over 3 serie (og Sixt oppgraderer ofte X3 til Lillestrøm Toyota ( X5 )
Vi kommer ikke til å ha mer enn maks 3 kabintrillekofferter. Forsøkt å se litt på youtube og ser ut til at det skal kunne gå?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air California CFM Bilder & foto 2 23-05-2017 21:24
Militærflykrasj i California CVR Flyforum 4 19-05-2011 19:17
Flymuseum, California? SudCaravelle Flyforum 4 30-04-2007 14:42


All times are GMT +2. The time now is 01:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.