Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-09-2019, 10:31   #1
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default BGO - HEL - BKK tur retur med Finnair

Reiserapport BGOBKK t/r med Finnair i business

Dette er mitt første forsøk på en skikkelig reiserapport med bilder
For meg inneholdt denne turen flere første gang
Første gang med Finnair (merkelig nok)
Første gang med A350
Første gang direkte BGOHEL, HEL- BKK og BKKHEL
Da jeg registrerte hjemreisen var det 90. gang Bangkok ble registrert i min database fordelt på 76 på BKK og 14 på DMK


Grunnet problemer med publisering av bilder blir det i første omgang kun tekst

Del 1 BGOHEL
Kunne sjekke inn på Finnair appen, men grunnet reise utenfor Shengen måtte jeg få boardingkort på Flesland. Der var en skranke for prioritet og en for økonomi, men litt tilfeldig hvem som gikk hvor, og ble sjekket inn. Jeg var ute i god tid. Det var ikke mange foran meg, så innsjekk var gjort på under 10 minutter. Setereservasjon var gjort ved bestilling og boardingkort for AY 942 BGOHEL i 1F og AY 141 HELBKK i 2A ble utlevert. På boardingkortene sto henholdsvis Fast track for BGO og tilgang for 1 person til Finnair sin non-Schengen lounge i HEL
Prioritert boarding fungerte prikkfritt. Boarding startet ca 20 minutter før avgangstiden 11:45.
Passasjerene var som ved en gjennomsnittlig flight et sted i Asia, en håndfull europeere og resten asiater… Jeg tror flyet var helt fullt. Første seterad
Det er grei plass i bagasjehyllene, men siden de fremste er fylt med andre ting, så må en til rad 2 for å plassere håndbagasjen. Dersom de som sitter på rad 1 ikke er tidlig om bord, risikerer en at en må et stykke bakover for å plassere håndbagasje. Litt upraktisk å måtte trenge seg bakover for å hente bagasje når en skal forlate flyet.
Etter avgang ble menykort for salg om bord delt ut, også til oss i business.
Observasjon er at disse menykortene for salg om bord var Widerøe sine standard mat og drikke produkter. Trolig er Widerøe sin avtale med Finnair at businessklasse har Finnair standard, og økonomi Widerøe standard.
I business ble det servert en meget god varm lunsj. Det ble ikke delt ut meny som viste hva som ble servert, men det var en saftig velsmakende kylling med byggryn og varme sprø sukkererter, Den spanske hvitvinen smakte godt til. Finske produkter med Ittala glass og Marimekko krus og servietter.
Smakfull varm lunsj
God hvitvin
Ankomst HEL 20 minutter før rute og måtte derfor vente litt på bussen inn til terminalen.
Bussgate i Helsinki. WEA sto for transporten
Passkontroll ut av Shengen gikk kjapt unna. Lite kø i lukene for EU/EØS.
Finnair sin non-Shengen lounge var begynt å fylles opp, men jeg og en kollega som jeg tilfeldigvis møtte på flyet, fant oss hver vår stol. Etter en stund strømmet det på med folk, og mange fikk ikke sitte.
Loungen hadde et greit utvalg av mat og drikke. Fiskesuppen var tynn men god på smak. Jeg kunne ønsket meg noe sunnere snack. Sjampanjeflasker var i kjøler på et eget bord sentralt i loungen.

Last edited by Rland; 18-09-2019 at 10:37. Reason: problem med bilder
Rland is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare Someone Flyforum 63 15-06-2023 13:13
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. Powell TripReports 14 08-08-2013 13:43
HKT-BKK-HEL-OSL (BIZ) Thai-Finnair /del 1 laban TripReports 7 16-12-2008 19:00
Fødte ombord på Finnair BKK-HEL jcnorway Flyforum 5 22-11-2008 13:08
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN MD90 Flyforum 4 22-01-2007 22:33


All times are GMT +2. The time now is 23:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.