Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-02-2019, 14:03   #21
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Dette virker jo meget bra. Jeg ser på nettet at det ikke dukker opp noen bra alternativer med tre barn. Kan man stappe fem inn på suitene? Helst eget soverom til barna så det ikke blir camping.
Min erfaring er at det er lurt å ringe. Det å ha tre barn er noe herk rent reisemessig (hilsen, trebarnsfar), men de som svarer (prøvd color, dfds og stena) har god peiling på hva som går an på båtene utover det man klarer å finne på nettet.
Mener å huske at jeg slapp telefonbestillingsgebyr også, fordi det rett og slett ikke var mulig å få til selv online.

God tur!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2019, 01:10   #22
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Om å reise med Color Line

Suitene er beregnet til 1-2 personer og fås ikke som connecting. Det er kun redersuiten som har eget soverom, suitene har en sofa-avdeling som kan skjermes fra sove-delen med en gardin. Mulig de kan sette inn ekstraseng.

Et alternativ for en familie på fem er å to connecting 4-stjerners Color Class lugarer. Da kan de voksne bo i den ene og barna i den andre. Det er dobbelseng + at stolen mellom nattbordet og ytterveggen kan gjøres om til seng, så det blir totalt tre soveplasser. https://www.colorline.no/oslo-kiel/c...-med-havutsikt.

Ring å snakk med kundeservice, så får du sikkert råd og tips.

Jeg kom hjem fra en tur med Fantasy i dag, synes det er en fin liten tur uten at det koster allverden.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2019, 17:17   #23
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Om å reise med Color Line

Hmm.. Ganske hissig prispolitikk (eller er det jeg som blingser?)


Hvis man velger å bli tre dager i Tyskland så blir det fire (4) ganger så dyrt (Kun båt, ingen pakker eller lignende)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2019, 18:08   #24
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,680
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hmm.. Ganske hissig prispolitikk (eller er det jeg som blingser?)


Hvis man velger å bli tre dager i Tyskland så blir det fire (4) ganger så dyrt (Kun båt, ingen pakker eller lignende)
Dessverre slik det funker med Color Line... Mån tro om de saksøker meg om jeg kjøper kun et minicruise og tja hopper på et tog videre nedover Europa fra Kiel... For meg som er litt interessert i togreiser er det egentlig ganske perfekt å starte turen med Kiel-ferga, da har man en times tid i Kiel før det går et tog til Zurich Hbf derfra (ja er et tysk ICE tog)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2019, 01:32   #25
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hmm.. Ganske hissig prispolitikk (eller er det jeg som blingser?)


Hvis man velger å bli tre dager i Tyskland så blir det fire (4) ganger så dyrt (Kun båt, ingen pakker eller lignende)
Stemmer nok det ja. Mamma og pappa har tatt Kielferga til Kiel noen ganger når de skal besøke lillesøsteren min i Køben (jeg vet det høres helt teit ut, men fatter'n jobba på Kielferga på 70-tallet, den gangen rederiet het Jahre Line og balja het Kronprins Harald, så DFDS er uaktuelt for ham) og de har betalt mer for de turene i "vanlig" suite (med bil) enn de betalte for et 2-døgns cruise i redersuiten med måltider inkludert.

Selv gjør jeg som jeg flyr på Kiel-ferga og slummer "bak gardina", så kjører standard 3-stjerners lugar. Turen denne uka betalte jeg 400 kr for. 150 av det var for oppgradering til promenadeutsikt og 250 kr var et "depositum" for bruk av gavekort som jeg fikk igjen i nøkkelkortet til bruk i restaurantene og barene ombord, så strengt tatt betalte jeg vell 150 kr for turen. Men det gikk jo selvsagt en del penger ombord, til mat, drikke og litt shopping. Det er vel i hovedsak det folk bruker ombord de tjener på.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2019, 01:58   #26
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Kan vel bli billigere totalt sett hvis du kjøper pakke med båt og hotell.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2019, 11:40   #27
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Om å reise med Color Line

Prisene på Colorline med bil er helt sinsyke. Jeg skulle til Chamonix 25 desember 98 og for 2 personer og bil, skulle de ha 2900kr en vei i std lugar. Det var en som kjent en, som kjente en som gjorde at vi kom ned i 1300kr. Fergen var helt tom og det var 212personer ombord, med crew.
Året etter skulle jeg ned 26.12 da var vi 4 i bilen. De skulle fremdeles ha ca 3000, men da 2 av gutta hadde studentbevis bestilte vi til studentpris og fikk turen for ca 1500.
Ser man på enveis pris med bil og sammenlikner med andre konkurrenter, ligger de altid langt over. DFDS er vesentlig billigere men da kommer fergen til Tyskland i tillegg. Vi bruker stort sett Stenaline, ofte Trelleborg-Rostock, men vi har det som transport og ikke cruise. Vær ellers oppmerksom på at det er billigere om bord på Colorline en DFDS, som kjører prisene i Danske kroner
Futura is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2019, 12:32   #28
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Om å reise med Color Line

Noe som er billig er Glengoyne 18. Den koster 1857 NOK på polet, 659 om bord! Dog - dette er en halvsannhet, for den om bord er på 40 prosent, den på polet 43 prosent. Det kan utgjøre en ganske vesentlig smaksforskjell. Dog, det er en meget habil whisky - så jeg skal nok ha meg en slik flaske, åkkesom. Glengoyne 18 er en flott whisky, den kan gjerne erstatte f.eks. konjakk til jul, mener nå jeg. En del sherry, men ikke overveldende.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 11:37   #29
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Om å reise med Color Line

Beste matbutikk i nærheten av terminalen - noen som vet? Tenker å kjøpe andrebryster og Niederegger-marsipan og denslags.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 12:06   #30
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Beste matbutikk i nærheten av terminalen - noen som vet? Tenker å kjøpe andrebryster og Niederegger-marsipan og denslags.
Andebryst får du kjøpt ombord. Beste shopping i Kiel er å gå over broa, forbi jernbanen og inn på kjøpesenteret Sophienhof. Inn der og til venstre, og så på venstre side ligger en stor Edeka butikk som har supert utvalg. Du finner nok det meste du trenger der. Har også ferskvaredisk med både kjøtt og ost.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 13:49   #31
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Noe som er billig er Glengoyne 18. Den koster 1857 NOK på polet, 659 om bord! Dog - dette er en halvsannhet, for den om bord er på 40 prosent, den på polet 43 prosent. Det kan utgjøre en ganske vesentlig smaksforskjell. Dog, det er en meget habil whisky - så jeg skal nok ha meg en slik flaske, åkkesom. Glengoyne 18 er en flott whisky, den kan gjerne erstatte f.eks. konjakk til jul, mener nå jeg. En del sherry, men ikke overveldende.
Absolutt et knallkjøp. Hatt den som "husdram" på flere Danmarks-ferier.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 13:29   #32
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
kjøpesenteret Sophienhof.
Er det noe bra utvalg av vin her? Skal en tur med fergen i april. Første tur på sikkert 15 år....
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 13:52   #33
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Om å reise med Color Line

Husker ikke nøyaktig hvor, men det ligger en dedikert vin/alkoholbutikk i området.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 14:22   #34
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Om å reise med Color Line

Den finnes kanskje her
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 14:53   #35
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Er det noe bra utvalg av vin her? Skal en tur med fergen i april. Første tur på sikkert 15 år....
Hvis du er ute etter billig vin av lav kvalitet finner du masse på Edeka. Hvis du vil ha mer kvalitetsvin (fra 100kr og opp) synes jeg utvalget er bedre ombord.

Chapoutiers Bellesuche Cote de Rhone til 99 kr ombord synes jeg er strålende.

Er du ute etter Champagne har Edeka noen ganger ekte champers til 12,99 Euro som har vært god. Billigere finner du det knapt.

God tur!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 16:22   #36
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Husker ikke nøyaktig hvor, men det ligger en dedikert vin/alkoholbutikk i området.
Hvis jeg husker rett: Når man går ut fra terminalen. Ta trappa som er rett frem i enden av landgangen/brua stedet for til høyre mot sentrum. Da finner du denne butikken umiddelbart på enten høyre eller venstre side.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 20:01   #37
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Husker ikke nøyaktig hvor, men det ligger en dedikert vin/alkoholbutikk i området.
Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Hvis jeg husker rett: Når man går ut fra terminalen. Ta trappa som er rett frem i enden av landgangen/brua stedet for til høyre mot sentrum. Da finner du denne butikken umiddelbart på enten høyre eller venstre side.
Takk begge!

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Hvis du er ute etter billig vin av lav kvalitet finner du masse på Edeka. Hvis du vil ha mer kvalitetsvin (fra 100kr og opp) synes jeg utvalget er bedre ombord.

Chapoutiers Bellesuche Cote de Rhone til 99 kr ombord synes jeg er strålende.

Er du ute etter Champagne har Edeka noen ganger ekte champers til 12,99 Euro som har vært god. Billigere finner du det knapt.

God tur!
Er mer på jakt etter 150+ viner. Da sjekker utvalget ombord før jeg vandrer til dedikerte vin butikken. Finner jeg ikke noe spesielt der så får jeg ta en runde på fergen på returen.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 21:43   #38
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om å reise med Color Line

De har også et alternativ i Bergen med en båt som går t/r Kirkenes. Ikkeno taxfree og langt færre alkiser, men muligheter til utflukter underveis.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 22:11   #39
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post

Er mer på jakt etter 150+ viner. Da sjekker utvalget ombord før jeg vandrer til dedikerte vin butikken. Finner jeg ikke noe spesielt der så får jeg ta en runde på fergen på returen.
Du finner sikkert noe bra. Mine favoritter ombor til over 150 kr:

Hvite:
Georg Breuer - Terra Montrosa (199 kr)
Stags Leap - Chardonnay (249 kr)
Albert Bischot - Chassagne Montrachet (Kr 399)

Røde:
Chateau Durfort-Viviens 2dre cru de Bordeaux (kr 499)
Chateau Batailley
Nervi Gattinara

Husker ikke prisene på de to siste. Men håper det hjelper litt?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 18:44   #40
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Du finner sikkert noe bra. Mine favoritter ombor til over 150 kr:

Hvite:
Georg Breuer - Terra Montosa (199 kr)
Stags Leap - Chardonnay (249 kr)

Røde:
Albert Bichot - Chassagne Montrachet (Kr 399)
Chateau Durfort-Viviens 2dre cru de Bordeaux (kr 499)
Chateau Batailley
Nervi Gattinara

Husker ikke prisene på de to siste. Men håper det hjelper litt?
*Rettet et par skrivefeil og annet i den originale posten.*

Tusen takk for disse. Har smak flere av dem selv tidligere, men skal prøve de jeg ikke har hatt.
Har laget en liten oppsummering av de ulike mot Polet og anmeldelser.

- Georg Breuer Terra Montosa: 282,- på VMP/91p i DN.
- Stags Leap Chardonnay: ikke på VMP/4.0 ca på Vivino.
- Albert Bichot Chassagne Montrachet: 279,- på OSK/87p i Aperitif (2013)
- Chateau Batailley 2012: (er vel den som er på tax free? VMP 3695201) 600,- påVMP/90p i Aperitif.
- Nervi Gattinara: 380,- på VMP/89p i DN.

Om noen har flere anbefalinger på hvite så hiv dem ut. Vinskapet inneholder 90% røde allerede, så trenger å fylle på med litt lyst.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Strøm ved stolen hos Color Line? storg Reiseforum 7 24-07-2012 14:26
Norwegian vs Color line svgspotter Flyforum 7 30-01-2010 23:59


All times are GMT +2. The time now is 10:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.