Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2013, 23:18   #21
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Blir et statusløst opphold på WestCord Fashionhotel Amsterdam.
Ligger litt i utkanten av byen, men ser ut til at det skal gå greit å bevege seg litt rundt med kollektivt. Får nok tak i en pils alikevel
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 00:40   #22
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Hotellanbefaling Amsterdam for 4 gutter i sin beste alder(les;40-åringer som aldri blir voksne) ønskes.....perioden 23-25 mai.Sentrum....om det finnes,kort vei fra transport til Schipol,god standard. Kjør anbefaling.....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 01:49   #23
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

NH Schiller var et godt hotell for noen år tilbake. Rembrandtsplein.
Hyatt Andaz Amsterdam i Prinsengracht er dritkult, men kanskje litt over for en sånn tur.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 01:51   #24
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Bor dere i området, ta en tur bortom denne kneipa:
Café Rooie Nelis, caferooienelis.com‎
Ubetalelig...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 08:26   #25
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Doubletree Amsterdam Central. 5. Min fra stasjonen. Kommer dit neste fredag for tredje gang på kort tid."
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 09:14   #26
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Swisshotel eller Kempinski ligger Midt i smørøyet!

Har du "kosegull" på Radisson ligger også deres hotell midt i sentrum med gå-avstand til alt. Flotte rom her!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 13:14   #27
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Doubletree Amsterdam Central. 5. Min fra stasjonen. Kommer dit neste fredag for tredje gang på kort tid."
Reidar - rådet ditt ble fulgt.Booket nettopp to Twin Exec.rom til oss.
Regner med det blir full rulle.Bar på taket var det også så jeg.... YIIIIHAAA
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 14:15   #28
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Great, du vil ikke angre
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2014, 17:56   #29
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Amsterdam-tråden (2011-2013)

Postet dette i HH-tråden:
"Ikke komplett relevant i og med at jeg er Diamond, men en virkelig positiv overraskelse.
Booket laveste katgori for en 3-netters weekend med samboeren; hadde varslet på forhånd om at det var fødselsdagen hennes morgenen etter ankomst.
Oppgradert (Etter litt om og men) til Junior Suite med panoramautsikt over kanalene og sentrum.
Full frokost i lounge eller restauranten inkludert, svært bra treningsfasciliteter med tilgang til gratis personlig trener for veiledning i tillegg til enkelte organiserte klasser på morgenen.
På min kjæres fødselsdag dukket det opp fra roomervice hilsen fra management med diger blomsterbukett, flaske Prosecco, jordbær, sjokolader og liten bursdagskake
Late checkout uten problemer, ok hotellrestaurant. Godt utvalg i loungen på kveldstid.
Frister til gjentakelse!"
MEN: Ikke HELT sentralt i forhold til turistfolkelivet, Red Light osv., men lokalområdet med små butikker, bistroer, kafeer osv. var veldig bra, og også gangavstand til mange bra lounge-/musikkbarer av god kvalitet.
Spiste på Ciel Bleu (God kvalitet, men ikke helt 2* på service og mat og ille dyrt).
Positiv overraskelse var lunch på "The Seafood Bar", rekekrokettene var sublime! Topp atmosfære.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2019, 14:30   #30
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Amsterdam-tråden

Her var det lengesidan siste tipset...
Skal til AMS med frøkna siste delen av mars (rauk på sånn bonusrabatt... det merkast veldig kor begrensa ein er av å bu i Trondheim, samanlikna med resten av verden (OSL)).

Laurdag til mandag. Har null status nokon som helst plass, men har litt hotels.com-stempel å bruke. Tek gjerne i mot tips til både hotell, mat og aktivitetar. Ho har vore der før, eg har ikkje.

Sikkert ikkje ideelle tida på året veirmessig, men det er no kalenderen gjekk opp.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2019, 22:46   #31
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Amsterdam-tråden

Jeg har gjort mye rart i Amsterdam oppgjennom årene, men av en eller annen grunn må jeg alltid innom Rooie Nelis Cafe i Lauriestraat. Veggene er et bildemuseum over stedets dronnings liv og levnet, både med og uten elsker. De var begge i live sist jeg var der, og jeg ble invitert med på et tv-opptak om livet rundt baren. Det var visst noen veteraner fra fornøyelsensbransjen som skulle komme også. Selv takket vi pent nei, tømte geneveren og tuslet videre. Skal dit i mai
Hyatt Andaz Amsterdam er fantastisk. Koster skjorta, men f...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2019, 20:13   #32
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Amsterdam-tråden

Liker meg godt på Double Tree by Hilton rett ved Amsterdam Centraal. Veldig bra beliggenhet i forhold til tog fra/til AMS og lokal transport med trikken. Radisson hotellene Blu og Victoria er også greie hoteller i samme området.

https://doubletree3.hilton.com/en/ho...nericx6AMSCSDI
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2019, 10:13   #33
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Amsterdam-tråden

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Her var det lengesidan siste tipset...
Skal til AMS med frøkna siste delen av mars (rauk på sånn bonusrabatt... det merkast veldig kor begrensa ein er av å bu i Trondheim, samanlikna med resten av verden (OSL)).

Laurdag til mandag. Har null status nokon som helst plass, men har litt hotels.com-stempel å bruke. Tek gjerne i mot tips til både hotell, mat og aktivitetar. Ho har vore der før, eg har ikkje.

Sikkert ikkje ideelle tida på året veirmessig, men det er no kalenderen gjekk opp.
Det beste tipset jeg har for Amsterdam er å heller reise til Utrecht
Men, antatt at Amsterdam er målet:
- en kanalbåttur gir en fin oversikt over byen uten at du blir sliten, så får du heller sikte ut noen mål du ønsker å se nærmere på fra båten.
- Spis en Indonesisk Rijsttafel til middag (hos Puri Mas er det er grei pris/kvalitetsforhold, men ikke forvent flotte, fjonge lokaler)
- Spis frityrstekt mat! På bar serveres det gjerne "bitterballen" til øl, knallkombo!
- Besøk Rijksmuseum
- Ta en tur i red light district
- La fruen handle på Kalverstraat mens du selv tar en god øl hos cafe Gollem Raamsteeg (en herlig, liten brun pub med meget bra ølutvalg)
- Dersom du er glad i vindmøller, ta en tur til Zaandam, nærmere bestemt Zaanse Schans.
- En ikke så lang togtur unna finner man Haarlem, og der har de blant annet et av mine favorittmuseer: https://www.teylersmuseum.nl/en samt at bryggeri Jopen holder til i byen også (både god mat og drikke i et kirkebygg omdannet til bryggeri/bar/restaurant. Fin gjenbruk av bygningsmasse synes jeg)

Hotellmessig foretrekker jeg vanligvis å bo utenfor Amsterdam, for eksempel i Zaandam (https://www.inntelhotelsamsterdamzaandam.nl/en/), der det er flere hotell rett ved jernbanen og det går tog til Amsterdam jevnlig.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2019, 14:38   #34
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Amsterdam-tråden

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
Det beste tipset jeg har for Amsterdam er å heller reise til Utrecht
Men, antatt at Amsterdam er målet:
- en kanalbåttur gir en fin oversikt over byen uten at du blir sliten, så får du heller sikte ut noen mål du ønsker å se nærmere på fra båten.
- Spis en Indonesisk Rijsttafel til middag (hos Puri Mas er det er grei pris/kvalitetsforhold, men ikke forvent flotte, fjonge lokaler)
- Spis frityrstekt mat! På bar serveres det gjerne "bitterballen" til øl, knallkombo!
- Besøk Rijksmuseum
- Ta en tur i red light district
- La fruen handle på Kalverstraat mens du selv tar en god øl hos cafe Gollem Raamsteeg (en herlig, liten brun pub med meget bra ølutvalg)
- Dersom du er glad i vindmøller, ta en tur til Zaandam, nærmere bestemt Zaanse Schans.
- En ikke så lang togtur unna finner man Haarlem, og der har de blant annet et av mine favorittmuseer: https://www.teylersmuseum.nl/en samt at bryggeri Jopen holder til i byen også (både god mat og drikke i et kirkebygg omdannet til bryggeri/bar/restaurant. Fin gjenbruk av bygningsmasse synes jeg)

Hotellmessig foretrekker jeg vanligvis å bo utenfor Amsterdam, for eksempel i Zaandam (https://www.inntelhotelsamsterdamzaandam.nl/en/), der det er flere hotell rett ved jernbanen og det går tog til Amsterdam jevnlig.
Takk for tips! Amsterdam er jo nødvendigvis ikkje målet, men det er der flyet landa... Må sjå litt på alt dette!
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trondheim-Amsterdam-Madrid-Murcia-Alicante-Madrid-Amsterdam-Trondheim Novair TripReports 10 07-07-2012 16:32
Kristiansand - Amsterdam - Detroit - New York - Amsterdam - Stavanger Flybird TripReports 9 28-02-2010 22:53
Stavanger – Amsterdam – Istanbul – Amsterdam – Stavanger Flybird TripReports 8 23-12-2009 21:43
Stavanger - Amsterdam - Singapore - Kuala Lumpur - Amsterdam - Stavanger Flybird TripReports 10 26-10-2009 19:47
Amsterdam/Atlanta/Amsterdam ENTO Flyforum 2 26-09-2006 11:01


All times are GMT +2. The time now is 20:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.