Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-11-2018, 15:04   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
BA British Airways - World Traveller Plus

Det er ikke bare SAS som kaller det PLUS når det er litt pluss.

BA gjør det samme. Dog er den vanskelig å riktig få testet ut. Jeg og elefanten har prøvd noen ganger, men det har gått svært "dårlig" da vi alltid har fått upgrade til Club World.

Nå er det imidlertid andre tider og det kan virke som om BA har blitt så infernalsk urimelige at de heller vil at folk skal kjøpe Club billetter istedenfor å bare bli oppgradert. Det er en type tankegang som kan sende både meg og elefanten rett ut i en følelse av forferdelse.

Og forferdelse er, som kjent, forferdelig forferdelig.

Men nå - eller strengt tatt for et par uker siden - skulle vi "endelig" få mulighet til å teste WT+ nokså nøye. Jeg og Elefanten. På vei til Miami.

Lounging på T3

Flightene til Miami drar fra LHR T3, så det var en flott mulighet til å teste litt ulike lounger. Det var i hvert fall planen. Vi skulle på alle sammen. Det hadde vi tenkt. Vi begynte på Qantas. Qantas loungen var usedvanlig behagelig denne søndag formiddagen. Knapt et menneske og veldig god plass.


God buffet var det også:



Lurer på om det er stuet grevling, men veldig godt:



Brennvin:



Det de ikke har på Qantas er self service bar. Der går alt med bartendere.
Om kvelden har de også en egen Gin-bar med 40 ulike Gin (om jeg husker rett) og al-a-carte service. Dog er jeg usikker på om en BA Gold på BA flightnr hadde fått bruke den matservicen.

Uansett var maten veldig god fra den buffeten de hadde. Så om du er på T3 på formiddagen - DO IT

Etter dette skulle vi vært på Cathay, men gav blaffen og gikk til BA Floungen for å gafle i oss brus og den nye champisen de har av det kjente merket "Jeepers".

Som i Jeepers Creepers forts,...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 20-11-2018 at 15:07.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 15:19   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Vi satt, både jeg og snabeldyret, og trykket frenetisk på "F5" i appene våre for å se om det fortsatt stod 12A. Fnate mente til slutt det måtte være kommafeil og skulle vært 1,2A, mens jeg lurte på om han hadde røket en sikring.

Det forandret seg imidlertid aldri i appen, så vi måtte rusle nervøst mot Gate 32. Hva nå? Vi så på hverandre. Man håper liksom til det siste at det skal komme en sånn "MYYYYYRP" når de scanner kortet ved boarding…

Men det gjør så klart ikke det. - "Velkommen om bord" - sa de isteden.
- "takk skal du f**n meg ha" - svarte jeg. Sur, som vanlig, over det urimelige i at man får den maten man har bestilt.

Elefanten har bare gått inn i seg selv. Han later som om det ikke skjer. Som en ekte "Generation Z" emigrerer han mentalt til en annen verden.

I refuse reality and substitute it with my own

Flight: BA211
Rute: LHR-MIA
Klasse: WT+ (økonomi ekstra)
Flytype: Boeing 747-400
Sete: 12A

Etter en trippel makan, singel grompf og et par åjåjåj fant vi setet. 12A. Helt foran i WT+ kabinen. Bulkhead heter det vel blant proffosaurusene.

Noen liker det, andre ikke. Vi liker det fordi det er lett å komme seg ut og inn fra vindussete og fordi ingen lener setet sitt bakover foran deg.

Her er et par bilder fra kabinen

Sidelengs:


Bakoverlengs:


Foroverlengs:


Headphones og pledd-lengs:


WT+ ligger faktisk imellom First og Club World på disse 747'ene. En litt pussig affære, med en litt pussig bi-effekt som vi helt hadde glemt.

Lager litt korte poster her, så det er lettere å få opp bilder med Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 20-11-2018 at 15:22.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 15:52   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Det første man legger merke til er at skjermen er relativt liten. Blir ikke noen kinofølelse her. Fnate legger også merke til at det ikke er noen skuff.

Men benplassen er tipp topp og det er riktig god komfort i setet. Flytiden er ca 9+ timer og spesielt på dagflight blir ikke dette noe stress...

Med mindre... åjåjåj… der kommer sidemennesket. Sidemennesket lukter promp. Det er en uting, og blir generelt uglesett i de fleste kulturer. Også i min. Så lenge hun sitter stille lukter hun ikke promp, hvilket avslører en viktig detalj. Nemlig at hun sitter og smugpromper, men så rugger hun på seg og uhyret slipper løs.

Jeg prøver å Snap'e Smurfosaurusen der hjemme for å få sympati for hvor grusomt jeg har det, men det får jeg ikke. Det gjør man vel neppe, sånn generelt.

Jeg måtte spørre noen andre om moralsk støtte, så jeg spurte et crew som duret forbi om ikke det var mulig å få litt champagne. Hun avviste det ikke blankt, og etter et par minutter kom hun tassende tilbake til meg med et glass champis.

Pre departure champagne i WT+:



Etter litt venting var det push back og take off. Rimelig raskt etter take off fikk vi utdelt menyer:



Her kommer BA-triks nummer 1:

"Om det finnes noe Indisk på en BA flight skal du alltid velge dette"

Men først kom det drikkeservering, og man behøvde ikke bestille all drikke med det samme. Det er veldig fjongt. Jeg gikk så klart for GT til meg og Sparkling Brus til Pellefanten:



Deretter kom maten, som nok er nøyaktig den samme som i economy:



Jeg fløy Oversmurfadoren over for å besøke med i Seattle helgen før. Da i BA economy (muligens det er derfor hun ikke har ekstremt sympati over min WT+ klaging), og hun beskrev en rett omtrent eksakt som denne.

Jeg tror egentlig det er sånn fremdeles at WT+ menyen settes sammen av en hovedrett fra Club og en fra Economy. Den biffen fra Club har jeg spist greit mange ganger, og den er ikke så veldig god. Den Indiske derimot, var helt kanonbra. Bare synd det ikke var mer.

Deretter var det bare å lene seg tilbake. Lese bok. Høre musikk og drikke vin.

Det er gratis vin i WT+. Så mye du orker. Man bare dilter bak i Club galley og spør om man kan få vin og så får man vin. Eller øl da.

Jeg tror jeg drakk ganske mye vin. For på ett eller annet tidspunkt glemte jeg og elefanten at vi var i WT+. Vi ruslet bak i galley igjen. Vi kjenner jo Club galley på 747 rimelig godt. Den i bunnen av trappa opp til 62K. Vi gikk ikke opp dit altså, men plutselig ser vi Club Kitchen.

- "Jaaaaaaa… her var det mye fint" - tenkte vi, og begynte å forsyne oss. For det gjør vi jo alltid. Bortsett fra at nå har vi jo ikke lov. Den er jo for Club pasienter.

Vi ble fersket og sent sporenstreks tilbake til skammekroken - 12A. Ikkje bra. Det er en oppgitt pellefant som sitter i skammekroken. Han fikk beholde en potetgullpose og en brus. Men er så bannlyst for resten av flighten.



Men vi overlevde, og kommer omsider inn for landing på MIA. Rakk til og med å sove et par-tre timer. Stolene var faktisk rimelig greie å sove i også. Riktignok etter en del vin.




Konklusjon:
WT+ var faktisk helt ok. Ikke at vi føler et tvingende behov for å gjenta så fort som mulig. Vi mener fortsatt at en oppgradering til Club er vel anvendte poeng eller penger. Men maten var bra, servicen var grei og setene hadde forbausende god komfort. Så det kan faktisk anbefales.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 20-11-2018 at 15:57.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 16:47   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Takker. Hvor mye kan du lene deg tilbake? Noe lignede som paa KLMs Comfort Eco? jeg vet det er litt annerledes hos KLM ettersom det ikke er en egen klasse, men noe du legger til din bekreftede Eco billett.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 16:59   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Fløy WT+ t/r JFK i April og synes det er et helt ok produkt. Nå fløy du jo i gammel config som etter hvert er på vei ut, mens setene ser helt forskjellig ut i de ommøblerte jumboene:



WT+ setene ellers i flåten (777,380 og 787) er vel enda et hakk bedre.


Uansett. Takk for rapport thus far og god bedring
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 17:00   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Takker. Hvor mye kan du lene deg tilbake? Noe lignede som paa KLMs Comfort Eco? jeg vet det er litt annerledes hos KLM ettersom det ikke er en egen klasse, men noe du legger til din bekreftede Eco billett.
Dem har jeg ikke prøvd på long haul, men setene hos BA er bredere og jeg syntes man kunne lene dem ok langt tilbake. Omtrent som SAS PLUS long haul.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 17:32   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

I feel your pain ;-)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 17:39   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Makan!

Prompet pellefanten tilbake på sidepasasjeren?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 18:04   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
I feel your pain ;-)
Du inspirerte meg faktisk til denne i dag. I feel you pain too.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2018, 18:05   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Makan!

Prompet pellefanten tilbake på sidepasasjeren?
Så klart han gjorde
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2018, 16:23   #11
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: British Airways - World Traveller Plus

Meget underholdende og stilren levering. Som vanlig!
Tusen takk for at du deler
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA med ny World Traveller og World Traveller Plus-kabin Martin Reiseforum 25 22-04-2013 14:53
British Airways World Traveller Plus (WTP/WT+) CaptainMorgan Reiseforum 7 28-05-2012 20:38
OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus) LN-AND TripReports 15 11-07-2011 13:18
British Airways World Traveller Plus larsak Flyforum 5 28-10-2006 17:10
KLM/Kenya Airways vs British Airways jb1 Flyforum 33 24-02-2005 13:15


All times are GMT +2. The time now is 21:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.