Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-09-2021, 20:01   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Flyr Årets korteste Bergensbesøk og Flyr BGO-OSL

På min vei hjem fra Stavanger hadde jeg to separate billetter SVG-BGO og BGO-OSL med henholdsvis Widerøe og Flyr. WF536 skulle etter planen lande 16:30, hvilket betydde et hav av tid for å rekke Flyrs FS117 klokken 17:20, selv om vel boarding stenger en stund før.

Vel det havet ble etterhvert til en sølepytt og da Widerøemaskinen åpnet dørene og jeg løp ut 17:05 oppdaget jeg heldigvis at de ikke hadde kommet i gang med å laste bagasjen på FS117. Slik at det nesten var unødvendig med den lille joggeturen fra gate 20 til gate 18. Boarding var selvsagt i gang og jeg var heller ikke siste ombord. Dog betydde det at oppholdet mitt på Bergen Lufhavn, varte i sånn cirka to minutter (ikke inkludert litt kø i broen ned til Flyr flyet)




Uansett, på gate 18 stod LN-DYI klar, deres nyeste tilskudd i flåten


Jeg reiste på aller billigste billett og kunne verken ha med bagasje etter velge sete selv, men Flyr hadde plassert med på 5F. Det viste seg være litt flaks for selv om flyet vel var 80-85% fullt, så satt det veldig få folk på de første 6 radene, så Finn en treseter for meg selv

I døren ble det utdelt vann på flaske og en spritserviett



Innen alle var på plass i setene og bagasjen lastet så ble det en 10-15 minutter forsinkelse, men kom oss raskt opp i luften fra RWY 17 og kunne sette kursen østover. Heller skyet over Vestlandet, men solen tittet frem etterhvert som vi kom oss østover



Ellers var flighten så hendelsesløs som en flytur Oslo-Bergen kan bli. Parkering på C8, ved siden av søsteren på C6



Og så første toget hjem til Asker, denne gangen med Vy

Sånn i ettertid var det kanskje litt snau self-transfer på BGO. Med lykken står den kjekke bi, så nok en gang løste det seg.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 06-09-2021 at 20:11.
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO 737-405 TripReports 28 27-08-2014 05:15
Korteste flytid EWR - OSL? SBT Flyforum 10 06-12-2010 10:56
Årets korteste tripreport ! LH t/r OSL-FRA SQ 777 TripReports 23 26-04-2008 13:25
Hvilket individ flyr SK268 BGO-OSL nå om litt? Utflyttet Register- og ATC-Forum 1 14-12-2007 13:26
Sol bilder fra TRD på årets korteste dag... LTH Flyforum 1 21-12-2004 16:58


All times are GMT +2. The time now is 19:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.