Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2018, 17:08   #1
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
Default Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden)

Jeg har tenkt meg en tur til Washington (staten, ikke DC) og besøke Boeingfabrikken, og i den forbindelse lurer jeg på hvor jeg finner billige flybilletter.
Jeg skal reise med *A, og fordi jeg av en eller annen grunn aldri har klart å rote meg til å fly med en 777, må jeg det denne gangen, gjerne T/R.

Etter å ha googlet litt, finner jeg billige billetter på momondo, men da får jeg kun 1t.5min. på transfer i London (SAS OSL-LHR, United videre). På meg virker dette veldig kort tid, selv om begge flightene er til og fra T2.

Hva sier "ekspertene" her på forumet om denne transfertiden, og er det noen som har erfaringer med momondo eller andre som tilbyr billige flybilletter, spesielt hvis det skulle bli forsinkelser eller andre problemer.

Last edited by TLS at OSL; 13-02-2018 at 17:20. Reason: Endret transfertid
TLS at OSL is offline  
Old 13-02-2018, 17:46   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Tur til Boeingfabrikken

Vel, vi tar via T 2 noen ganger om året.. 1 t. 5 min er meget knapt.. Hvis SK får noen strafferunder/vær for mye, blir den noe forsinket.

Det kan ta noen minutter å komme ut av flyet, hvis sitter bakerst og folk er trege med å ta ut håndbagasjen.

Deretter minst 10 min løp/gange til security. Er det mye folk så er de slow, men da vi kom inn sist lite folk . Men det stopper lett opp med amatører som har pakket feil. Stopper helt opp av og til.

Men helt til høyre ved inngangen er Business. Holder med å si høyt "Business" . De sjekker ingenting.

Ferdig. Så opp rulletrapp. Vise boardingpass. Så bytte boarding pass og spørsmål om hvor du bor etc. av neste flyselskp. Til kø i ei luke etter spørsmål.

Så nesten 15 min til oversjøiske B gates i en lang tunell. ( Rundt til høyre og så venstre etter taxfree.

Vi alltid booker noen timer connection der ( alltid videre med med UA ). Ønsker litt mat etc i SQ kantina.

Nylig fikk vi også 1t 05 min i tidendring på vår reise. Rask tlf til UA som lett forsto og booket oss 3 timer til neste flight...

Last edited by SQ 777; 13-02-2018 at 17:49.
SQ 777 is offline  
Old 13-02-2018, 17:59   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Tur til Boeingfabrikken

Gjør du litt 'tur' av det, finnes det en uendlighet av muligheter. Anbefaler Swiss eller Austrian - begge flyr med 777 til diverse destinasjoner over dammen. Bytterr du i f.eks. San Fransisco, er det bare sjarmøretappen igjen opp til Seattle.
Finner du et godt salg, kan det ofte lønne seg å booke siste biten separat.

Å fly til Vancouver og kjøre ned derfra er også et alternativ. Ofte billigere enn SEA.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 13-02-2018, 19:10   #4
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
Default Re: Tur til Boeingfabrikken

Takk til SQ777 og LN-MOW for svarene.

Jeg har forsøkt både Swiss og Austrian, men da er det stort sett 767 og 330/340 som er alternativene. I tillegg kommer LH, SK, SN og andre opp, også disse uten 777.
Å fly via LHR med kun 1t.5min. transfer time er tydeligvis uaktuelt, men jeg får ikke endret avgang fra LHR (til SFO, og derfra videre til SEA) til en senere flight.

Jeg får lete videre...
TLS at OSL is offline  
Old 13-02-2018, 19:38   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Tur til Boeingfabrikken

Air Canada flyr med 777 fra CPH i sommer. De flyr også enkelte flighter videre til YVR med 777.
Swiss flyr 777 til SFO ..

Du skriver ikke når du skal reise så da blir det litt 'høyt' ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 13-02-2018, 22:15   #6
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
SAS Re: Tur til Boeingfabrikken

Jeg forsøker å få til en tur i april, ca. 1 uke fra 10. eller 11.
TLS at OSL is offline  
Old 13-02-2018, 22:31   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Ikke glem Icelandair, de har vel tidvis bra priser og grei transfer. Så slipper du innenriks-transfer også.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 13-02-2018, 22:38   #8
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Ikke glem Icelandair, de har vel tidvis bra priser og grei transfer. Så slipper du innenriks-transfer også.
Men kanskje lite muligheter for å fly 777 som var et av kriteriene
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 13-02-2018, 22:43   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

OK, AC flyr ikke 777 fra CPH i april, men du kan få 777 fra både Heathrow og Frankfurt til Vancouver.

Du kan få Swiss 777 fra Zurich til både Chicago og SFO ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 14-02-2018, 10:11   #10
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
SAS Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Takk for alle svar og gode innspill.

Det ser ut som om det blir AC via LHR og YVR. Det er noe dyrere, men det blir 777 begge veier.
TLS at OSL is offline  
Old 17-02-2018, 15:33   #11
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
SAS Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Det ble Lufthansa og United. 777 FRA-SFO og 380 SFO-FRA.

Er det noen som har forslag til et greit hotel i Seattle? Gjerne ikke så langt unna Boeings Future of Flight for å se produksjonen av fly.
TLS at OSL is offline  
Old 17-02-2018, 15:37   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Det ligger et Hilton Garden Inn rett ved siden av FoF.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 17-02-2018, 15:55   #13
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det ligger et Hilton Garden Inn rett ved siden av FoF.
OK og takk.
TLS at OSL is offline  
Old 17-02-2018, 21:09   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Reiseforslag des 2018

To/fire voksne og to barn 6 og 7 år. Hvor i Asia eller Australia bør vi reise for sol og varme rundt jul? Har sommerrn kommet overalt i Australia i des? Hva er best av Sydney, Melbourne og Brisbane for strandliv?

Sør Thailand er uaktuelt i desember mnd. Prøvde det des 2016.

Ser det regner dobbelt så mye i Sin i des som andre måneder. Betyr det at det regner dobbelt så ldnge eller dobbelt så mye når det først regner?

Sq y+ er mest sannsynlige transportmiddel.


Hvor har sas codeshare flighter til ut fra HKG bortsett fra til Kina?
Chriscross is offline  
Old 17-02-2018, 21:16   #15
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Reiseforslag des 2018

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Sør Thailand er uaktuelt i desember mnd. Prøvde det des 2016.
Hvorfor det?
Lurer siden vi tenker på noe lignende selv. Har sett litt på Borneo og Kota Kinabalu, mest pga anbefalinger vi har fått.

Er selvsagt bekymret for nedbør, men forstår Borneo er type afternoon showers på 10 min som er overkommelig.

Vet ikke helt hvordan vi kommer oss dit, SQ selger gjennomgående billetter mer siste leg på Silk, ellers tenkte jeg på SK til HKG og Air Asia videre på separat billett, går 2 ganger i døgnet og tar 3 timer så litt mer hassle men SK gir noen oppgraderingsmuligheter.
view is offline  
Old 17-02-2018, 22:33   #16
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Reiseforslag des 2018

Brisbane og Gold Coast! Lei dere en leilighet i 19 avenue on the Beach. Tipp topp i desember!
KnutW is offline  
Old 18-02-2018, 00:35   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Reiseforslag des 2018

Quote:
Originally Posted by view View Post
Hvorfor det?
Lurer siden vi tenker på noe lignende selv. Har sett litt på Borneo og Kota Kinabalu, mest pga anbefalinger vi har fått.

Er selvsagt bekymret for nedbør, men forstår Borneo er type afternoon showers på 10 min som er overkommelig.

Vet ikke helt hvordan vi kommer oss dit, SQ selger gjennomgående billetter mer siste leg på Silk, ellers tenkte jeg på SK til HKG og Air Asia videre på separat billett, går 2 ganger i døgnet og tar 3 timer så litt mer hassle men SK gir noen oppgraderingsmuligheter.
Vi hadde mye regn der des 2016, så mye at vi "flyktet" til BKK for sol. Det var ikke bare snakk om kraftige byger, mere som Bergen i november.
Chriscross is offline  
Old 18-02-2018, 11:08   #18
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Etter å ha googlet litt, finner jeg billige billetter på momondo, men da får jeg kun 1t.5min. på transfer i London (SAS OSL-LHR, United videre). På meg virker dette veldig kort tid, selv om begge flightene er til og fra T2.
LHR har jeg klart fly til gate inkludert buss, terminalbytte, sikkerhetssjekk, utspørring og nye boardinkort på 24 minutter, men da fortjente jeg en olympisk medalje.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 19-02-2018, 10:35   #19
fly4fun
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 51
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Jeg trenger også noe tips folkes:

jeg sikter mot west coast, nærmere bestemt california i andre halvåret.

Utfordringen er at det er 5 som skal reise samlet, men fra 5 forskjellige baser, dvs. Oslo, Stockholm og Milano.
Jeg ser for meg at det kan være lettest med en overnatting på ARN eller CPH før man flyr over dammen.

Turen må dessverre ikke bli for dyrt, da flere i gruppen har ikke norsk lønn :P
Jeg har ikke noe kjennskap til de rutene, så vet jeg ikke om det er verdt å avvente og se om det kommer noe tilbud med SAS (jeg er gullkunde, og det å velge sete på 11 timers tur er ikke noe å se bort ifra). Om man ser på 2 uker i slutten av september, er det S. Francisco eller Los Angeles som har største sjanser for å gi meg noe rimeligere billetter?
Jeg ser at det er langt billigere med andre selskaper foreløpig, så spørsmål er mer om "er det verdt å vente på tilbud", eller skal man booke tidligst mulig med LH eller KLM?
fly4fun is offline  
Old 19-02-2018, 11:20   #20
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Hvor er gutta i "The Grand Tour" i episoden med Jaguarene? Det er et eller annet sted i Colorado... Helt utrolig veg de kjører der
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) kristian Reiseforum 188 18-11-2017 16:42
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) Tjab Reiseforum 215 14-12-2015 23:09
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! Fredrik Propell Reiseforum 21 28-07-2009 01:06
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur gardkarlsen Reiseforum 28 23-07-2009 19:56


All times are GMT +2. The time now is 17:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.