Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-03-2020, 18:35   #401
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by YellowAviation View Post
Ussiker om det er rett plass å spør:
Er det noen som vet om det er mulig å sende mail til SAS for å finne alle mine tidligere SAS flyvninger fra 2003 frem til i dag?
Det er selvsagt mulig å spørre, men du får neppe svar. I hvert fall ikke i disse tider da de har mer enn nok annet å bruke tiden på.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2020, 18:51   #402
YellowAviation
Newcomer
 
Join Date: Jan 2020
Posts: 25
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Ja forstår at det ikke er lett å få svar nå selfølegelig, men lurte bare på om de gir ut slik informasjon
YellowAviation is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2020, 19:17   #403
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,979
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Har vært interessant å følge priser og avganger på Oslo-Haugesund siste dagene. Fra 499,- til 799,- til 999´ish og ned igjen til 599,- Avganger har (naturlig nok) forsvunnet eller fått nye avgangstider, og det har variert fra dag til dag om de har en avgang førstkommende søndag eller ikke...
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2020, 20:15   #404
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,446
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by YellowAviation View Post
Ja forstår at det ikke er lett å få svar nå selfølegelig, men lurte bare på om de gir ut slik informasjon
Neppe - de må i så fall verifisere at det er deg, om de i det hele tatt har info. (EuroBonus har historisk oversikt du kan laste ned om du har alt der)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 24-03-2020, 20:29   #405
YellowAviation
Newcomer
 
Join Date: Jan 2020
Posts: 25
SAS Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Neppe - de må i så fall verifisere at det er deg, om de i det hele tatt har info. (EuroBonus har historisk oversikt du kan laste ned om du har alt der)
Takk for svar
Ja jeg har eurobonus flyvningene mine men går bare tilbake til 2012 på min SAS side av en eller annen grunn, heller ikke reiser betalt med poeng viser her. Selv om jeg har fløyet med SAS siden 2003. Virker som de bare har info tilbake til 2012.
YellowAviation is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2020, 03:29   #406
YellowAviation
Newcomer
 
Join Date: Jan 2020
Posts: 25
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Beklager for to spørsmål på rad her, men er det noen som vet om flynhistorikken på sas sin egen hjemmeside kun går tilbake til 2012 hos alle, har folk i familien som har vært medlem i EB siden 1996,men her vises også historrikk kun tilbake til 2012?
YellowAviation is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2020, 04:22   #407
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

2012 var vel da RESAID, SAS’ gamle bookingsystem ble stengt ned. Det som ble gjort i RESAID er borte.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2020, 04:09   #408
YellowAviation
Newcomer
 
Join Date: Jan 2020
Posts: 25
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Ok, takker for svar
YellowAviation is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2020, 14:06   #409
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Det er riktignok noen år siden nå, men ved henvendelse til SAS knyttet til Lifetime Gold, fikk jeg alle data fra 1996 til 2010 på forespørsel. Mente henvendelsen var i 2015. Så data hadde de i alle fall en gang i tiden. Jeg vil tro begrensningene ligger i online data.

Men som det ble antydet her, kan eventuelle bytter av systemer også påvirke dette. Fikk for eks ikke data fra før 1996, og ser videre at appen kun har data fra 2003.

Men holder vel med tidligere kommentar om at slike henvendelser kanskje ikke er prioritet for tiden
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2020, 13:32   #410
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,173
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hvordan er det i SAS domestic loungen på OSL nå? Skal på en kveldsflight og lurer på om man kan planlegge noen øl og litt mat der, eller er det veldig "Covid"?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2020, 13:51   #411
livinspeed
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2014
Location: Sørlandet
Posts: 326
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hvordan er det i SAS domestic loungen på OSL nå? Skal på en kveldsflight og lurer på om man kan planlegge noen øl og litt mat der, eller er det veldig "Covid"?
Blir lite øl på deg, alkoholserveringen er stengt og mattilbudet er begrenset.
livinspeed is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2020, 14:51   #412
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
SAS Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hvordan er det i SAS domestic loungen på OSL nå? Skal på en kveldsflight og lurer på om man kan planlegge noen øl og litt mat der, eller er det veldig "Covid"?
Når jeg var innom forrige torsdag hadde de ferdigskjærte baguetter med ost eller tunfisk, kjeks, potetgull og Currysuppe.

Drikke er vann, brus eller kaffe/te. All skjenk er fjernet...

Var veldig rolig når jeg var der i 13-tiden, god plass og helt grei plass å vente et par timer.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2020, 10:08   #413
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
SAS Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg booket to bonusbilletter forrige uke, når SAS hadde EB-kampanje med halvpris. Jeg har SAS Premium Mastercard, så jeg kunne booke Plus for prisen av economy i tillegg. Jeg betalte dermed 10000 for to personer fra KRS til TOS, som er en god deal.
På utreisen var det bare ledig i Go (x-klasse), men fikk Plus (I-klasse) på retur. Nå har jeg funnet ut at vi vil reise en dag tidligere, og jeg prøver å endre bookingen.
På nettet lar det seg forsåvidt gjøre, men nettløsningen klarer ikke gi meg Plus til Go-pris, og i tillegg vil nettløsningen også ta full pris for ombookingen, og ikke kampanjeprisen jeg booket på.

Dersom jeg ringer inn for å endre, vil SAS trekke ekstra beløp for å differansen mellom kampanjebonuspris og vanlig bonuspris?
Står det i bookingen antall poeng som er trukket? Er ikke en booking gjort i x eller i-klasse ombookingsbar til andre flighter med ledig x og i-klasse, uavhengig hvilken poengpris som er trukket?

Og klarer de over telefon å endre utreisen fra Go til plus, uten å trekke ekstra poeng, siden jeg med Premium-kortet kan få Plus for Go-pris?

Når jeg prøver å endre utreisen min i Go til dagen før i Plus, så vil de trekke 20000 poeng.....
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2020, 11:33   #414
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 621
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Dersom du som reisende ønsker å endre en bonusbillett hos SK må du betale evt differanse mellom prisen da du booket og det som er tilgjengelig når du gjør endringen. Ved endring fra flyselskapets side betaler du ikke noe ekstra.
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2021, 13:21   #415
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,979
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Gjør noen bookinger Norge-Tyskland for neste månedene, en forsåvidt interessant sport mht. ombooking- og refusjonsregler; med tunga rett i munnen er det både billige billetter og stor fleksibilitet å hente, spesielt når flyselskapene selv kansellerer og ombooker (regner ikke med DY i denne sammenhengen ).

Lurer på i så måte: noen som vet om en blir ombooket til Lufthansa Biz eller økonomi hvis Sas kansellerer reise på billigste Plus-billett ?
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2021, 14:38   #416
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Noen andre som sliter med hjemmesiden til SAS? Returflighten min fra Roma om et par uker ble endret fra direkteflight til at jeg må bytte fly i CPH og siden det er en Plus billett vurderer jeg å endre til direkteflight dagen etter i stedet. Når jeg klikker på "Endre bestilling" inne på bookingen får jeg bare en feilmelding om at siden ikke finnes.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2021, 14:43   #417
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 939
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg holdt på å bli tullete av "endre bestilling" i forrige uke. Greide rett og slett å taste en feil dato fra BGO til SVG. Jeg kom et stykke i vei på ombestillingen, men så stoppet det. Da ble det 20 minutt venting i kundetelefon, og der ble det ordnet i en fart.
__________________
Dag Chr. Halvorsen


DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2021, 14:55   #418
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by DCHalvorsen View Post
Jeg holdt på å bli tullete av "endre bestilling" i forrige uke. Greide rett og slett å taste en feil dato fra BGO til SVG. Jeg kom et stykke i vei på ombestillingen, men så stoppet det. Da ble det 20 minutt venting i kundetelefon, og der ble det ordnet i en fart.
Nå kom jeg ikke inn på endre bestilling i det hele tatt. Jeg er nr 64 i køen i chatten nå. Vil tro det er like stort trykk på telefon, så ventetiden der er tilsvarende lang.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2021, 15:18   #419
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 939
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Glem chatten, de endrer ikke bestillinger. Prøv kundetelefonen om morgenen. Da gikk det bra for meg. Prøvde den midt på dagen, da var det så lang kø at de tok ansvar for meg og la på.
__________________
Dag Chr. Halvorsen


DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2021, 15:21   #420
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Takk, der sparte du meg for halvannen times venting på ingenting Mulig jeg bare dropper ombookingen og tar det flybyttet på CPH i stedet for å styre mer med det.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 19:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 16:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 02:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 20:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 01:26


All times are GMT +2. The time now is 11:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.