Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2011, 21:24   #1
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
SkyTeam OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

Da har jeg tenkt å skrive min første trip report Den blir i første omgang uten bilder da jeg glemte kamera mitt hjemme...

Flight 1:

OSL-SVO 08.06.11 12.30 (ca 2 timer til SVO)
Flytype: Airbus, A319.
Selskap: Aeroflot(SU0212)
Klasse: Økonomi

Jeg startet turen med å ta flytoget i fra Sandvika til Gardermoen, det kom til OSL på rute Jeg hadde litt over en time til flyet skulle gå, så jeg gikk rett til område G hvor man sjekker inn til Aeroflot. Det hvar ingen mennesker forran meg i køen så insjekk gikk relativt raskt. Jeg fikk fikk dog en litt trist beskjed att jeg hadde fått sete 9B og at det satt en på hver side av meg... Etter det så gikk jeg bort til billetkontoret for å høre om det hvar mulig å oppgradere billig til bussines class men, det kostet 4000 kr bare til Moskva så det ble ikke akktuelt!

Etter det så gikk jeg til "securety" som tok ca 5 min. Når jeg kom til "non-schengen" området så var det masse mennesker som var der som skulle til Moskva slik som meg. Han som hadde sjekket meg inn, hadde kommet til "gaten" og fikk ordnet ett nytt sete til meg der, som ble 8C istedet, TAKK FOR DET!!!!

Jeg liker å sitte ved vindu men, det hvar ikke mulig siden flyet nesten var helt fult. Det så ut som at det bare var sete 9B som hvar ledig på økonomi. En stund etter avgang så kom de med drikkevognen hvor man kunne velge "soft" drinks eller vann, Maten ble servert ca en time etter avgang noe som er litt sent siden det bare er 2 timer. Maten besto av tre deler hvor del en var en liten kylling salat og del to var brød med pålegg samt at del tre var en god sjokoladekake
Landingen syns jeg var noe ekkel da kapteine begynte å svinge litt høyre og venstre rett etter landing. Jeg syns at flygningen til den kapteinen hvar litt rar generelt sett...

Etter landing så gikk jeg til passkontrollen siden jeg hadde skaffet meg transtittvisum dagen i forrveien. Det tok bare to minutter så var jeg i Russland for andre gang med visum! Om man ikke ønsker å skaffe seg visum i forrveien så blir ventetiden i Moskva SVÆRT lang å slitsom, siden det er VARMT og vanskelig å finne et sted å sitte med pce etc... Det finnes en lounge hvor man betaler 1200 rubler for 2 timer som kan bli reddningen for mange.
Jeg hadde egentlig tenkt å ta meg en tur til byen men, det blet til en luftetur utenfor terminalen og et resturangbesøk istedet. Passkontroll og tollen på veien ut gikk også på 2 minutter. Jeg fikke prøve den nye scanneren som jeg syns ikke hør hjemme på et sånt sted! Jeg er glad at de ikke innfører naken skanner på OSL!!! etter 6 timers venting så hvar tiden kommet for å stige ombord på flyet til Biskek, Kirgistan!

Fligt 2 SVO-FRU 08.06.11 22.55
Flytype: A321
Selskap Aeroflot(SU179).
klasse Økonomi.

Flyturen til FRU var mye mer behagelig en OSL-SVO delen. Det hvar et stort fly som også var godt fylt opp.(117 personer ombord ble jeg opplyst om) De kom jevnelig rundt med drikkvognene før de begynte matserveringen. Man kunne velge mellom "biff" og fisk hvor valget falt på "biff" som egentlig bare var en gryterett med litt kjøtt men, den var faktisk god. Ble noe skuffet over desserretten da det bare hvar to sjokoladebiter. Flyturen gikk så rolig for seg helt til landing på Bishkek Manas flyplass.(myk å fin landing)
Etter landing så måtte man til visum kontoret for å fylle inn skjema og betale 70 dollar for visumet. Det tok en time siden det hvar noen i køen som brukte SVÆRT lang tid!!! Når det hvar min tur brukte damen i luken 2 minutter på å gi meg visumet. Jeg gikk så for å hente bagasjen min som ventet på meg etter passkontrollen. Jeg ble hentet av turselskapet mitt som avtalt, og kjørt til hotellet hvor jeg nå sitter å skriver denne raporten. Jeg blir kjørt til Almaty i Kazakhstan i morgen som tar 5 timer inkludert grensekontroll.


Del 2 kommer etter returflyvningen.
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 20:51   #2
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

Da er jeg kommet meg hjem igjen å har en mini jet lag Jeg greide å ta noen bilder med mobil kamerat men, er usikker om kvaliteten er god nok. Jeg har bilder av setavstand med knyttneve test samt bilder ut av vinduet av flyplassen i Bishkek, Kyrgystan. Jeg glemte å ta bilde av maten desverre noe jeg kom på etter jeg hadde spist den opp Skal jeg legge ut bildene? Ikke så mye spenende men, man ser hvordan en aeroflot kabin ser ut...
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 21:44   #3
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

Flott trip report-debut dette. Du kan gjerne skrive litt om reisemålet også. Interessant å lese erfaringer fra ulike byer og steder.

(Et tips er videre å se gjennom rettskriving og tegnesetting før du poster. Blir litt bedre flyt i teksten da).

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Det hvar et stort fly som også var godt fylt opp.(117 personer ombord ble jeg opplyst om).
Gir en load på rett under 69 %, så var nok ikke helt fult.

Quote:
Skal jeg legge ut bildene? Ikke så mye spenende men, man ser hvordan en aeroflot kabin ser ut...
Jaja, legg de ut!
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 22:16   #4
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

[QUOTE=LN-AØR;643147]Flott trip report-debut dette. Du kan gjerne skrive litt om reisemålet også. Interessant å lese erfaringer fra ulike byer og steder.

(Et tips er videre å se gjennom rettskriving og tegnesetting før du poster. Blir litt bedre flyt i teksten da).

Jeg kan nevne att jeg sliter med dysleksi så, det er nok ikke så rat Jeg skrev også raporten når jeg var noe trøtt...

Jeg skal en liten tur til Island på fredag. Jeg håper jeg ikke glemmer kamera da
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2011, 23:24   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

En fin første-rapport det der. Kom gjerne med returen, samt mer fra Alamty også, gjerne litt tekst og bilder fra reisemålet.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2011, 12:36   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

Hvis du tenker terminal F pa SVO sa er jeg enig, men E og D er stedet a henge da. Man har jo full adgang til alle tre airside. Finnes knapt folk i E og D.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 01:22   #7
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: OSL-SVO-FRU//Almaty//FRU-SVO-OSL

Terminal f er den værste terminalen å være på i Europa!(i verden?) Prøv å ungå bytte til terminal f om man skall i transitt... Det er masse folk på et lite område som fort blir ett varmt sted å være selv på vinteren!

Jeg har selv min dårligste erfaring herfra, nærmere bestemt transitt office i terminal F!(på en annen tur fra ICN) De damene som jobber der er hekser eller værre!!!! Grunn til at jeg kaller dem det er, at de holdt meg der i 6 timer unødvendig. Jeg hadde bestillt ett hotellrom på den visumfrie sonen i Novotel rett ved flyplassen. Jeg viste dem resservasjonen men, de kontaktet hotellet og fant ikke min resservasjon. Det de sa da i timesvis var da: sir... No resarvation NO going to hotel. Jeg ble veldig utslitt av dette så, jeg gikk ned i noe som het amberlounge.
De ringte til hotellet mitt og spurte om jeg hadde ressarvasjon der, noe jeg faktisk hadde! Jeg fikk da med meg lapp med booking nr. på. Det hjalp hellere ikke så tonen på damen(heksen ) ble enda kraftigere. No resarvaation NO GOING TO THE HOTEL!!! JEg gikk så til loungen enda en gang til så, kom de SNILLE damene fra amber lounge å kjeftet på transit office heksen så, jeg til slutt fikk lov til å dra videre Det var ikke bare meg hun hadde irritert hele 50 andre!!! Så min advarsell er ikke dra til Terminal F!!! E og D terminalen er flott og lyst. Det er nesten tomt i E terminalen men, D er det en del folk og det føles noe trangere...
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Aeroflots retrojet fra OSL til SVO EspenRR Bilder & foto 0 08-07-2016 19:32
SU106 SVO-LAX innom OSL? PH-BXA Småprat 10 13-01-2014 01:10
Aeroflot SU211 SVO-OSL & SU212 OSL-SVO EspenRR Bilder & foto 6 01-03-2012 00:03
OSL-SVO-OSL med Aeroflot Hypern TripReports 34 17-06-2011 19:36
Rapport: OSL-SVO-NRT med videre SAJblue TripReports 34 24-04-2011 23:32


All times are GMT +2. The time now is 09:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.