Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2017, 13:44   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Star Alliance TAP Take another plane (?) part I

TAP Take another plane (?) part I
Etter at Portugal har blitt det nye populære near-shorings landet var det på tiden med en tur til sydenkontoret. Direktefly er oftest å foretrekke og 4 timer ned med avgang midt på dagen virket forlokkende. Ned på Tirsdag og tilbake Fredag uten direkte fly, men via København med 1 time con time burde være helt innafor.
Mulig man er bortskjemt og blit litt lat ? , ikke sjekket jeg at TAP ikke hadde 24*7 sjekkin og bagdrop på OSL så elendigheten begynte når jeg fant ut at bagdrop ikke var åpen, ingen der, ingen beskjed om når de kunne ta i mot min bag. Ja jeg reiser med innsjekket bagasje....
Så sidenjeg hadde et online møte 10:00 – 11:00 og med avgang 12:50 tenkte jeg det var lurt å sitte slik at jeg så om noen som representerte TAP dukket opp ved skanken så jeg satte meg på benkene ved personal slusa for å både delta i møte og sjekke TAP. Pensjonsit parret som satte seg ved siden av meg gav meg svaret på når innsjekk og bagdrop åpnet, 2 timer før avgang altså runt 10:50.
I løpet av timen jeg satt det så ble det kø forant TAP skanken, jeg tenkte at de gidder stå der..., vel det var en grunn. Når sjekkin/drop åpnet og jeg stilte meg bakerst i køen på 130-150 personer så var det klart at dette kom til å ta tid , både fordi merkingen av sjekin og drop køene var uklare og lav/treg bemanning i slusene. Jeg klokket inn 1 time for å bli kvitt kofferten.
Pikebarnet som tok i mot bag og sjekket legg/pass var veldig nøye med å forklare meg at jeg hørte hjemme i boardingzone «B».
Zone Boaring E2 , dream on, ingen info om B og det vanlige anarkiet på OSL fra boarding begynnte omtrent 20 minutter før avgang, så altså en teoretisk mulighet for å komme avgårde på tid.
Den gang ei, å laste 200 pax tar lengere tid for noen enn andre, og når jeg nærmet med å komme ombord så hadde avgangtiden gått ut for 10 minutter siden.
A321 og 27C , aldri har jeg sittet så trang ever og her skulle jeg sitte i 4 timer , fikk fortsatt tenkt over dette i ca 20 minuttes , uklart hva total forsinkelsen var 35-40min +/-
De tynne Recaro stolene hadde en fin brosjyre , men er man over 175 så er dett et tortur redskap.
Ved å sitte i «c» så fikk jeg sleng ut beina i blant, eller så hadde jeg nok måttet bli heist ut med stubbebryter.
Eneste opptur under veis var et helt ok varmt måltid.
Så ved ankomst Lisboa en 30-40 minutter for sent så var det bare å belage seg på å vente på bag’ , og igjen det varte og rakk , ca 1 time før bag kom på bånd. Dette selv om det hadde blinket last bag i 20 minutter. Regner med at ground handling trykker på levert knappen for å pynte på statistikken.
Så første møte med TAP , køer, køer , venting , og lite informasjon. + For mat – for trangt sete og køer
sail4fun is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
TAP Take another plane (!) part II sail4fun TripReports 3 21-05-2018 17:40


All times are GMT +2. The time now is 12:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.