Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-05-2011, 03:50   #1
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Norwegian OSL-AYT-TXL-SXF-RYG

Leg 1
OSL-AYT 5-5-11
B 737-800w
DY1262
LN-DYE
Seat 26A

Så var jeg nok engang klar for en tur til Side i Tyrkia. Denne gang fra OSL.

Dagen begynte med buss fra Sarpsborg via Oslo og flybussen derifra.
Ikke noe kø i innsjekk terminalene og bagdrop gikk på 1 min .
Oppsatt avgang var satt til 1550 men pga en pax som hadde sjekka inn, ikke hadde kommet seg på flyet så måtte de finne bagasjen hans og vi ble ca 10-12 min forsinka.
Belegg var vel på 99% etter det jeg kunne skjønne.
Inkl masse hylende småunger som foreldra ikke gadd å kontrollere.
DYE er en helt greit maskin, selv om jeg ikke er overbegeistret over de Recaro stolene.

Koselig og hyggelig crew som bestod av 3 damer og en mann,
selv om det tok sin tid før serveringen kom.
Ble en sandwich og 3 vodka på første servering, man er jo tross alt på tur


Ca 45min før landing hadde de en ny runde og klarte å få tak i 2 vodka til.


Greit å ikke tørste ihjel heller. Alt i alt en grei og hyggelig tur med DY. Pluss for hyggelig crew, men litt minus at det tok nærmere 2 timer før tralla med drikke/mat kom ut. Ble vist en eller annen film på skjermene ombord men liker bedre mp3 spillern sånn sett.


Landet på opsatt tid i AYT, og der går det som vanlig hurtig og greit. Visumet fra siste tur gjaldt enda så passkontrollen gikk kjapt unna. Kofferten lå på båndet når jeg kom ned i hallen og etter en kjapp tur innom taxfree så var det ut for å vente på transporten.
Bruker United Blue som transport selskap da de kun tar 7£ for å kjøre fra Antalya og til Side.

Hadde booket leilighets hotell i Side, billig og bra Cats Garden anbefales på det sterkeste. Hvis man ikke skal ha noe 5 stjernes med all incl eller noe i den retningen.

Ble 13 deilige dager med strand , sol og party, party i Side som altid. Siden temp på denne tiden av året er meget behagelig slipper man å leie aircon også

Leg2
AYT-TXL 18-5-11
A319
ST4527
D-ASTY
Seat 16A

Avgang var kl 1205 og ble hentet på hotellet kl 0830.
Da jeg ble plukket opp i egen mini limo så fikk jeg noen stygge blikk fra charter gjestene til Ving som ble plukka opp samtidig
Greit å ha bilen for seg selv og kom hurtig og greit frem til AYT.
Innsjekk var åpen når jeg kom så gikk rett bort og fikk lempa av kofferten sånn at jeg kunne få litt nikotin i kroppen før flyturen til Berlin.
Surra litt rundt ute og inne før jeg gikk til gate.
Tok det med ro når boarding kom, tyskerne storma jo selvfølgelig til skranken så fort døra ble åpna.
Flyet var nylig levert Germania , skulle tro det nesten kom rett fra fabrikken. Så ikke noe å utsette på dette. Klarte knyttneve testen bra , noe de fleste fly jeg sitter i med mine 174cm gjør har jeg funnet ut. Her var det og Recaro stoler, men disse føltes litt bedre enn de som var i LN-DYE.


Så fort vi var i marsj høyde ble maten (sandwich og juice) delt ut. Her var maten inkl i prisen
Kan nevnes at flighten var booket via Tuifly.
4 søte damer utgjorde crewet denne morgenen. (de virka iallefall søte, eller var jeg trøtt??)
De jobba raskt og effektivt (tysk maskineri) så maten var fort delt ut til de 150 pax ombord.(100% belegg)
Fikk maten raskt ned der den skulle og sov så å si til vi landa på TXL.
Brukte 3:15 fra AYT til TXL , og hadde god tid før jeg skulle ta av fra SXF.
Men her kom reisens største minus, koffertene kom ikke på båndet før 1 time etter vi hadde landet. Kan vel si at det var endel sure miner rundt omkring. Har til nå aldri opplevd så lang ventetid før.


Kom meg så ut og opp og fikk en sårt tiltrengt røyk før jeg hoppa på buss nr 128 for å komme meg til togstasjonen. Måtte ut med hele 3€ for bill til buss/tog
Gikk av bussen ved Hauptbahn hof og fant kjapt perrong 12 der toget til SXF skulle komme.
Greit med en bus og togtur gjennom Berlin også, fikk jo sett litt av byen iallefall

Vel fremme på SXF hadde jeg et par timer å slå ihjel, så satt på gresset foran terminalen å sløva i sola ei stund. Tydeligvis en populær plass den gressplenen der , da det var nok av «campere» der


Leg3
SXF-RYG 18-5-11
B 737-800w
FR8904
EI-DCS
Seat 26A
Avgang fra SXF var satt til 2115.

SXF er vel ikke den flotteste flyplassen men innskjekk og security gikk greit. Hadde litt tid til å fylle litt overkvote i baggen. De har et bra utvalg i taxfreen der , så ble litt extra handling her.
FR var kjappe med å boarde så da jeg var ferdig med taxfree så gikk jeg rett til gate og rett ut i flyet og kapra 26A.
Hadde det ikke vært for at 3 pax var rimelig seine så hadde vi tatt av lenge før vi skulle. Men var i lufta 2120 og flytiden ble satt til 1:25.
Crewet her bestod også bare av jenter/damer. 4 stk som smilte å jobba effektiv. Turen gikk helt greit og vi landa på RYG 2230 10 min før tiden og seff fanfare Har innsett at FR er noe for seg selv, men har ikke hatt noe å utsette på dem de gangene jeg har brukt dem. Altid hatt hyggelig og smilende crew. Ofte slått meg at crewt på FR er langt mer smilende enn crew jeg har hatt med DY.

Alt i alt, en fin og problemfri tur.
Valgte å dra hjem 18mai da jeg hadde barnefri på 17 i år. Så da ble det et flybytte istedenfor direkte fly på hjemturen.

Da dette er min første report så kom gjerne med ros og ris.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2011, 06:36   #2
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: OSL-AYT-TXL-SXF-RYG

Flott debut det her! Veldig kjekk lesning.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2011, 10:52   #3
panerai
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
Default Re: OSL-AYT-TXL-SXF-RYG

Fin debut ja. Dette er bare begynnelsen. Jeg ser at du skal på flere turer i sommer.
__________________
Canon EOS 450D m/Grep
Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II
http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/
panerai is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2011, 10:57   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: OSL-AYT-TXL-SXF-RYG

Takk
Kommer flere etterhvert , både fra tidligere og kommende turer
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2011, 15:04   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: OSL-AYT-TXL-SXF-RYG

Sterk debut !

Tar gjerne imot flere fla..reports. Artig kombinasjon, forresten, med returen via TXL. Selv hadde jeg nok lagt inn en dag eller to der på returen.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2011, 16:50   #6
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: OSL-AYT-TXL-SXF-RYG

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Sterk debut !

Artig kombinasjon, forresten, med returen via TXL. Selv hadde jeg nok lagt inn en dag eller to der på returen.
Ikke så lett når man er deltids pappa se Men til en så grei pris som den ble så er det ofte det lønner seg å bytte.
FR billetten kosta hele 5€
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6. Toffen Småprat 37 16-03-2013 00:52
Reg DY 2930 fra Ryg-Ayt i dag Hpkris Register- og ATC-Forum 1 30-08-2010 11:49
Cimber med AAL -AYT og BLL -AYT? Bll spotter Flyforum 5 08-02-2010 10:49
DY2850 RYG-SXF 08.05 JonF Register- og ATC-Forum 1 08-05-2009 11:17
ILA 2006 (SXF, TXL, MUC) - Del 3 SK931 Flyforum 4 23-05-2006 23:14


All times are GMT +2. The time now is 20:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.