Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-01-2005, 10:43   #1
LN-FOC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 169
Default Trondheim - London - Gibraltar


Trondheim - Stansted, Norwegian 737
Første gang jeg reiste med Norwegians direkterute til London. Nesten fullt fly. Folk i Trondheim setter pris på Norwegians relativt sett gode utenlandstilbud fra Værnes. Utenlandsavgangene går fra terminal A nå, og det blir ganske trangt når du står i tax free-kø og passkø samtidig. Flyturen forløp som alle andre turerer med Norwegian.... hyggelig bestening, ok utvalg av mat og drikke (til fornuftige priser), men det kunne vært bedre beinplass. Kjøpte et ostebrød med skinke og pesto som smakte ganske bra.
Landet noen minutter før rute. Jeg er vel kanskje av de få som liker Stansted. Det er korte avstander, og du sitter på bussen eller toget veldig raskt.

Heathrow - Gibraltar, British Airways (GB Airways) A320
Etter et lite flyplassbytte og en overnatting Ibis Heathrow, gikk turen videre til Gibraltar. Billetten var kjøpt på Widerøe.no, og disse billettene går ikke i BAs innsjekkingsautomater. Jeg møtte derfor opp tidlig i frykt for å måtte stå i evigheter i kø i morgenrushet. Men jeg var sjekket inn nesten før jeg var kommet inn i terminalen. BA har vanvittig god beinplass ombord, og setene er blant de beste på økonomiklasse i Europa (om ikke best). Servicen er også upåklagelig. Fikk servert varm engelsk frokost (egg, bacon, tomatbønner, poteter ++) med rundstykker, kaffe/te og det en måtte ønske av andre drikkevarer. BAs inflightmagasin Highlife og GB Airways sitt Medlife er også blant de bedre. Landet i Gibraltar på rutetid.

Vel framme i Gibraltar spaserte vi over rullebanen for å komme inn til byen. Da vi reiste hjem fikk vi også oppleve ritualet der de stenger av veien for å la flyene lande. Ganske kult!

Gibraltar - Heathrow, British Airways (GB Airways) A320
Hjemturen gikk om kvelden. Gibraltar har en knøttliten flyplass, og siden det gikk to fly til London samtidig var det ganske trangt. La imidlertid merke til at BA faktisk har klart å presse inn en lounge til godkundene sine. Vel ombord fikk jeg sitte ved nødutgangen, men beinplassen der var ikke mye større her enn på de andre radene. Fikk servet BAs Allday Deli - varm ciabatta med ost og skinke, fruktsalat, muffins, sjokolade og drikke. Veldig bra. Jeg er blant de som setter pris på god service ombord. Jeg flyr ganske mye, og liker å kose meg litt ombord. Som vanlig når en lander på Heathrow ble det litt sirkling før vi fikk lande - ca. et kvarter for seint. Heathrow er en grei flyplass å bruke når en skal til London, men å bytte fly der er et mareritt... har mistet mange videreforbindelser, så derfor blir det dessverre ikke så mange turene med BA.

Stansted - Trondheim, Norwegian 737
Norwegian hadde hatt litt teknisk rusk fra morgenen av, så avgangen ble en time forsinket. Vi klarte imidlertid å fly inn en del og landet på Værnes 25 minutter seint. Ombord prøvde jeg å kjøpe en pastasalat, men det var det tomt for, så det ble en mexican wrap med bacon. Den var nesten uspiselig. Baconet var tørt og melete. Men det er første gang jeg har fått dårlig mat på Norwegian, så det var sikkert bare et arbeidsuhell... :
LN-FOC is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2005, 12:19   #2
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,439
Default Re: Trondheim - London - Gibraltar

Fin rapport LN-FOC!
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2005, 20:55   #3
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,978
Default Re: Trondheim - London - Gibraltar

Flott rapport, og morsomt å høre om en så "eksotisk" flyplass som Gibraltar!
Falcon is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gibraltar - generelle spørsmål og tips nick5000 Reiseforum 3 10-06-2017 23:13
Trondheim - Beijing - Hong Kong - Trondheim billige flybilletter -Sindre Reiseforum 15 22-08-2012 19:44
Trondheim-Frankfurt-Barcelona-Alicante-Madrid-København-Oslo-Trondheim Novair TripReports 19 07-02-2012 22:02
Fly Gibraltar Airlines Blubird Flyforum 0 03-11-2006 01:25
OT: Gibraltar LN-REF Flyforum 9 18-01-2006 02:19


All times are GMT +2. The time now is 21:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.