Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2011, 02:47   #21
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

På tide å komme seg videre til Bangkok, denne gangen med en B 777-300. Var faktisk rimelig trøtt på dette tidspunktet, ikke sliten i tradisjonell fysisk forstand, men hadde jo blitt lite søvn det siste døgnet. I ettertid vil jeg vel kanskje gått for «plan B» som vi hadde lagt, det og faktisk booke et hotellrom under tiden i Dubai. Nå nå...kan ikke klage, det var plenty muligheter i loungen til å slappe av/sove, men som sagt, det ble det ikke noe av......Her følger litt bilder og info på neste flight:



DXBBKK





Flight: EK 372
Aircraft: B773
Reg: ....(?)
Seat: 02 A+B
Load: First: 100 % Biz: 100% Economy: 100%
ETD/ATD: 0940 / 0945 – Actual TO 1003
Seatmap: EK B773




Boarding gikk fint, også her var det orden i rekkene, og egen dedikert gang for Biz & First, samt egen bro til de nevnte klasser. Crew sto klare å ønsket oss velkommne. Ble vist til sete, og tilbudt Champagne, juice, vann og varm klut. Vannvittig å stor denne maskinen egentlig er innvendig...! Like imponert av dette hver gang...Annen type sete denne gangen, og så omtrent slik ut fra mitt utgangspunkt:



F kabinen sett fra mitt sete:


Minibar hører selvfølgelig med....(pirk pirk: minibar var ikke med kjøling..)


Slik så fjernkontrollen ut, denne styrte du absolutt alt med:






Strømtilgang meget strategisk plassert:


Gikk for litt frisk eplejuice denne gangen:


«Privacy Divider» mellom setene, dog ikke lett å dekke hele denne mannen...


Menyer, slippers og «sovebriller» ble så utdelt. Headsett lå allerede i hylla til stolen. Legger ved disse bildene på neste «del».......Her er litt bilder fra Dubai Int`l Airport under taxing til rullebane:

EK A332 ved nabogate:


EK B773 ER i kø....:


EK A345 in line for runway:


Cathay Pacific Cargo, ready for TO:


Ser dere nøye etter, skal det være mulig å se overnevnte begynne klatringen..:


Denne ble observert under taxing...kanskje det er denne som tar oss hjem fra BKK..:


Så var det vår tur - her har vi akkurat lettet:





Som dere kan se, så finnes det robåter her også...:



Del II følger snarlig....




Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 02:48   #22
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Del II B773 DXB-BKK


Hoppet elegant over pre-dinner drink denne gangen, men mat skulle jeg ha – her følger meny & drikkekart for denne turen:


















Først kom denne «godtekurven»...:







Så var det tid for en liten Appertizer (Ikke helt i mine smaksveier)...:


Slik så forretten ut på bordet, smakte alldeles nydelig:




Så var det tid for litt hovedrett, valgte biffen denne gangen. Den var veldig bra, om kanskje noe for mye stekt etter mine preferanser. Veldig mør å god:




Så var det dessertid, hoppet over ost & frukt denne gangen. Kaffe & Cognac ble også bestillt.... Min utvalgte så slik ut:




Da nærmet vi oss BKK:




En flott tur var nå over. Meget fornøyd med alle flightene faktisk, både KLM i Economy, og ikke minst Emirates i First. Helt gull med «Priority/Fast Trac» for Imigration i BKK. Bagasjen vår kom også som noen av de første. Blir noen dager i Bangkok nå, kommer litt bilder og info derfra også.

Takk for følget så langt.




Mvh

HS-TLD & Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 03:36   #23
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

BANGKOK


Denne turen tok oss til flere destinasjoner, bla. Bangkok, Koh Samui og Phuket. Her litt info og bilder fra da vi var i Bangkok:


Valgte Chatrium Suites som hotell etter bla. lesing av «Mr. jcnorway» sin flotte TR fra i fjor. Et meget godt valg, så takk for tipset jcnorway!

Chatrium Suites ligger kloss inntil Chao Praya elven. Fantastisk hotell, med flott beligenhet. Vi gikk for såkalte Chatrium Club Suites til ca. 900,- NOK pr. natt inkl. frokost. (Prisene er for rom, og vi var 2 pax pr rom....) Dette er suiter med eget soverom, og størrelsen på et-roms suite er ca. 70 kvm. Club Suite gir deg ogå tilgang til Chatrium Club Lounge i 36 etg. som blandt annet inkluderer «Exklusive use of Chatrium Club Lounge in 36 floor w/all day coffee/Tea/cookies and softdrinks. Evening serving of Cocktail & Canapes from 5:30 pm to 7:30 pm. , Free Hi-Speed Internet, Laundry service for 2 pices pr. day, and late check out until 6:00 pm. (Subject to room availibility)» Altså relativt mye inklusive i prisen....

Stedet er godt dokumentert i jcnorway sin TR, legger allikevel med noen bilder fra oss....


For de av dere som er noenlunde kjent, så ser dere her hvor hotellet ligger:


Hovedinngang hotell:



Rommet sett fra inng. dør:


Mot inngangsdør:





TV/kjøkkenkrok:


Badet, både stort dusjrom og badekar. En annen kul gimmik var den elektriske persiennen mot soverommet. Ga et veldig «åpent» inntrykk.....Litt for åpent kanskje; Hadde satt meg på ramma uten å lukke den nevnte persiennen, og gjorde det aller nødvendigste når man var ferdig. Frøkna passerte på dette tidspunkt, og fikk se litt mer enn hun ønsket....




Utsikt fra soverommet:


Relativt stor veranda med flott utsikt over Bangkok City:


God utsikt ned til svømmebassenget:


Lobby Bar:


At Starbucks lå i nabobygget gjorde ingenting....:





Kommer litt fra en kanaltur vi hadde i går også hvis det er greit? Dere må si fra hvis dere blir lei...


Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 06:57   #24
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Legger ved noen bilder fra en liten båttur i en av Bangkoks kanaler. Stanset ved et lite weekendmarked underveis.


Båten vi leide for turen:



Kjente og ukjente steder/bygninger i Bangkok:




Wat Arun(sakset fra www.into-asia.com): The famous Wat Arun (วัดอรุณ), perhaps better known as the Temple of the Dawn, is one of the best known landmarks and one of the most published images of Bangkok. It consists of a massive elongatedprang (Khmer-style tower), and is surrounded by four smaller prangs. The prang is described by the Tourism Authority of Thailand as 104m high, while most other sources quote figures around 80-85m. It is decorated by bits of porcelain which had previously been used as ballast by boats coming to Bangkok from China, a hallmark of the reign of King Rama III. The Wat had a brief period as host of the celebrated Emerald Buddha, which now resides in nearby Wat Phra Kaew.



Et og annet byggverk langs Chao Phraya:



Så var de inn i litt trangere smug...:







Møtte også noe lokal båttrafikk:


Avdeling Bangkok?



Så var det innom et lokalt «Weekend Market» for en titt og drikkepause:






Uansett hvor mange ganger jeg prøvde å «snikfotografere» Reisemakker, satt han klar....:


Båtgarasjen til HMK of Thailand. Det er her de parkerer båtene brukt ifb. med elveparader osv.:


Så var vi tilbake på hotellet, selve rundturen på 2 ½ time med stans kom på 2000,- THB, og da hentet og leverte han oss på hotellbrygga. En fin måte å oppleve Bangkok på syntes nå vi....:





Takk for titten, kommer noe mer etter hvert som turen skrider frem.




Mvh

HS-TLD & Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C

Last edited by HS-TLD; 09-03-2011 at 12:50.
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 11:56   #25
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Meeeget bra rapport og litt spennende reiserute. Dette gir definitivt reiselyst..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 14:52   #26
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Takker for alle tilbakemeldinger, hyggelig at folk setter pris på TR`en


Quote:
Originally Posted by Egenes View Post
Utrolig bra begynnelse!
Takk for det, får håpe fortsettelsen blir noenlunde bra den òg..

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Må si jeg synes det er litt dristig med bare 2 timer connection i ATH med separate billetter, men EK-billetten er vel mulig å endre siden det er F .... Andre veien er vel potensielt verre ..
Hei MOW! Var ikke denne connect`en jeg kanskje var mest redd for. De 50 minuttene vi hadde i AMS før flight 2 var jeg selv noe skeptisk til....Landet dog før rute, og hadde "god" tid her også....

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Spennende reiserute, og spennende start, er og spent på Emirates 1.klasse på 332 og 773
Hei, EK leverte veldig bra som du kanskje har lest, meget fornøyd med 332 & 773


Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Spennende! Skriv videre så fort som mulig!
Ja, håper fortsettelsen var bra da

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Artig og spennende! Må si jeg liker de utradisjonelle logoene ol du setter inn nå og da Flott med en god start på turen med KL, har alltid vært fornøyd med dem!
Hehe...ja, måtte ha med litt reklame tenkte jeg.... KL var som sagt veldig bra, ingen problem å bruke de senere...

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Tusen takk, gleder meg til neste tur med LH/OZ
Takk for det, det hadde jeg gjort også.. Regner med en utfyllende rapport fra turen..(?)

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Fantastisk rapport! Gleder meg til fortsettelsen!

Minuset med EK er at de har vel 4 forskjellige First class seter som de opererer. Dere fikk vel det dårligste på ATH-DXB ruten. Men jøssda, til den prisen er det da ikke å forakte. Men det er jo en lang omvei for å komme til ATH. En ting er på utreisen, men på hjemreisen vil jeg gjerne rett hjem. Men kommer et slikt tilbud ut av CPH, hopper jeg gjerne på, for dette ser lekkert ut!

BF
Hei Bizflyer! Takker for tilbakemelding....hadde faktisk trodd at A332 setene var "bedre", i den mening at de kunne legges helt flatt. Det sto faktisk "sleeper seats" på hjemmesiden deres. Uansett, de var meget behagelige...Ja, er nok noe av minuset dette med 4 forskjellige setetyper. Enig med du, hadde selvfølgelig vært bedre med direkte fra f.eks CPH, det hadde nok gjort turen kortere både i tid og sinn. Cognacen derimot var nydelig....Det er jo ikke rart vi drikker som du sier

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Meeeget bra rapport og litt spennende reiserute. Dette gir definitivt reiselyst..
Tusen takk for det SudCaravelle! Hadde fruen blitt med på denne ruten da, med puddingen og alt?


Igjen, takk for hyggelige tilbakemeldinger, skal følge opp litt med hensyn til de andre stedene vi skal besøke.

Mvh

HS-TLD & Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 22:32   #27
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Takk for en flott TR!

Dine bilder fra Chatrium Suites bringer tilbake gode minner
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2011, 22:34   #28
ensnspotter
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 103
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Meget bra rapport gleder meg til resten.
ensnspotter is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2011, 22:30   #29
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Takk for flott rapport! Ser frem til mer.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 20:22   #30
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Takk for flott rapport så langt - du har lagt ned mye arbeid med denne! Ser frem til returen.


Quote:
Originally Posted by HS-TLD View Post

Så var vi på god vei:

Ser ut som landing, ikke avgang
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 14:15   #31
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Bra rapport, og gleder meg til resten av turen deres. Blir billettene fra Athen virkelig så billige, trodde det var 14000 fra Athen, uten tilsutningen? Har "trøstet" meg med at de koster 16 000 NOK, men nå må jeg virkelig ta en ny runde med kone eller lillebror for å se hva vi kan få til. Kan billettene bookes på nettet?

Last edited by Chriscross; 16-03-2011 at 14:24.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 14:49   #32
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for flott rapport! Ser frem til mer.
Takk for det Flightdeck!


Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Takk for flott rapport så langt - du har lagt ned mye arbeid med denne! Ser frem til returen.
Takker for tilbakemelding Discus....


Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Ser ut som landing, ikke avgang
Hehe...her har det gått litt fort i photobucket ser jeg ja....

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Bra rapport, og gleder meg til resten av turen deres. Blir billettene fra Athen virkelig så billige, trodde det var 14000 fra Athen, uten tilsutningen? Har "trøstet" meg med at de koster 16 000 NOK, men nå må jeg virkelig ta en ny runde med kone eller lillebror for å se hva vi kan få til. Kan billettene bookes på nettet?
Hei!

Ja, billettene kom på totalt ca. 14300,- NOK inkl. tilsluttning.
Alle billetter bestillt via nett, på hhv. www.klm.no & www.emirates.com

Mvh

HS-TLD & Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2011, 15:05   #33
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Tusen takk for rapporten til nå - dette var virkelig noe å kose seg med!
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:22   #34
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Ok folkens, da var vi tilbake i hjemlandet. Beklager de dårlige oppdateringer underveis, men som mange av dere vet er ikke nettkvaliteten alltid like grom i Thailand. Her kommer resten av turen vår, vi starter med en liten 2 dagers tur til Koh Samui etter ca. 1 uke i Hua Hin. Leide forøvrig bil gjennom en bekjent, og kjørte fra Hua Hin til Koh Samui, og deretter fra Koh Samui til Phuket. Avsluttet med 5 dager i Hua Hin. Her er litt fra Koh Samui.....

NB! Har lagt ved mange bilder, håper det er ok. Hvis ikke får man bare scrolle over til selve flyturen....!



KOH SAMUI Part I




En liten «helgetur» til Koh Samui ble det også. Dette var en ren avslappningstur, og første gang for Reisemakker samt en annen god kompis.


Her er vi på fergeleiet rett utenfor Surat Thani, «Don Sak Ferry Pier».





På tur inn på fergen:





Forlater Surat Thani med retning Koh Samui:



Flott Buddhafigur sett fra båten:



Bodde på Bo Phut Resort & Spa. Dette er et noe dyrere hotell, men et fantastisk sted, med utrolig god service.




Her er noen bilder fra rommet, en såkalt Garden Villa. Disse rommene hadde en utgangspris på 12000,- THB, men vi fikk rommene for 7000,- THB inkl. Skatter.





«Himmelseng» til disp....:







Det var en velfyllt minibar på rommet:







Badet på rommet var delikat:









Verandaen utenfor:




Mvh

HS-TLD & Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:23   #35
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

KOH SAMUI Part II




Litt fra stranden og bassengområdet:

















Manglet det noe, var det bare å knipse, så kom denne karen kjapt på plass...:








Hotellet hadde 2 restauranter, 1 internasjonal & 1 tradisjonell Thairestaurant. Sistnevnte ble valgt siste kvelden. Vi gikk for tradisjonell thaimat i form av såkalte «set», dvs. at man fikk prøve mange forskjellige retter.








Reisemakker var som vanlig sulten & Glad mann...:


Alt vi ikke klarte å spise sendte vi bare til han...Det var usedvanlig mye mat, til en rimelig penge sett ift. standaren på hotellet. Han begynte å bli litt skpetisk her...:


Slik så han ut etter å ha gjort et ærlig forsøk...:




Mvh

HS-TLD & Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C

Last edited by HS-TLD; 27-03-2011 at 22:26.
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:25   #36
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

KOH SAMUI Part III



Litt frisk frukt etter god mat gjør seg godt...:


Litt nattstemning fra hotellet:






Avreise fra hotellet, og retning satt fergeleiet:




HS-TLD med Koh Samui i ryggen:


Resort nær fergeleiet:


Så var vi på fastlandet igjen, og kursen ble satt retning Phuket for 5 dager der. Traff denne grisetransporten underveis...:




Det var vårt opphold på Koh Samui, vi takker for titten og kommer tilbake med litt fra Phuket straks.



Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:27   #37
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Phuket Pt. I


I Phuket bor vi alltid på Joy`s Cafe & Guesthouse . Dette lille hotellet ligger 300 meter fra selve stranden i Patong, og er et sted jeg har bodd på siden 1997. Hotellet har relativt enkel standard, men det veies opp med masse familiesjarm, og ikke minst meget bra mat og store porsjoner...


Kart over Ao Patong:


Kart over Phuket Island:




Her er litt bilder fra Joy`s:






Resepsjon/Bar/Gjesteservice i en smell...




Mannen til Joy er dykker av yrke, og det bærer omgivelsene preg av:











Dette er innganngen til en av de 3 leilighetene Joy`s har for utleie. Betaler 1200;- THB for dette rommet pr.natt inkl. frokost:


Litt fra leiligheten:







Frokost servert rett utenfor døren:

__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:28   #38
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Phuket Pt. II




Reisemakker i full gang med «verdens beste» Cheeseomelett:


Nydelige sandwicher hos Joy`s:



Servert av denne hyggelige burmesiske kokken:


Så var det på tur til Phuket Big Buddha. Det å stole for mye på GPS`en kan gi deg problemer, vi havnet på denne veien, som langt ifra passet biltypen vi hadde. Resultatet ble at vi måtte gå ut av bilen, og spasere etter...:




Så kom endelig Big Buddha tilsyne i det fjerne:


Respekt for religionen er viktig, her er noen retningslinjer:


Big Buddha sett fra nedre plan:








Chalong pier sett fra Big Buddha, Phuket City starter helt lengst til venstre i bildet:


Litt for varmt for Reisemakker, her tas en liten skyggepause:


For å kjøle seg litt ned, ble det pøl..eehh..is i brød:




Dere kan lese litt mer om Phuket Big Buddha her
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C

Last edited by HS-TLD; 31-03-2011 at 14:08. Reason: Additional info PBB
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:29   #39
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Phuket Pt. III




På vei ned fra toppen, stanset vi her for litt lunsj:


Fantastisk utsikt vestover mot Karon Beach:

På tur hjem kjørte vi kysten, og stanset bla. her, Laem Promthep Cape:





Nai Harn Beach & Phuket Yacht Club sett fra Promthep Cape:



Etter en lang dag, var det en selvfølge med litt massage & spa. The Hideaway har holdt på siden 1989 i Phuket, og er et sted å anbefale:






Vi valgte denne saunaen:


Mye av oljene som brukes er også tilsalgs:


Naturlige omgivelser gir god sjelefred:


«Kaldvannsbad» etter saunaen får alltids blodomløpet igang...:


Så var det klart for litt oljemassasje av den harde typen. Meget bra massasje må man kunne si:


Etter endt knaing, blir man servert litt forfriskninger:



__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C

Last edited by HS-TLD; 28-03-2011 at 13:34.
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2011, 22:31   #40
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Phuket Pt. IV


Litt fra en annen rundtur på øya. Her sees Kata Noi Beach, Kata Beach & Karon Beach fra Kata ViewPoint:


Her er noen bilder fra favorittstranda, Surin Beach:




Reisemakker i klart vann...han lurte fælt på hva disse «vanngjerdene var til. Disse kan sees her på bildet..:




Lunsj inntatt med denne utsikten:



Litt fra Patong den siste kvelden, var innom her å hilste på bekjente fra tidligere:



Noen av de hyggelige vertinnene hos Rock Hard:


Soi Bangla, eller ragnarockgata hvis du spør meg:




Etter en bedre middag på kvelden, og en god natts søvn, satte vi kursen tilbake til kåken i Hua Hin:




Bensinstasjonene har full service:






På veien ser man mye rart – lurer på hva biltilsynet i Norge ville sagt til lastingen, eller «passasjerene» her:






Da var vi tilbake i Hua Hin, kommer litt herfra også, før vi setter kursen mot BKK for A380 og Suite!



Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C

Last edited by HS-TLD; 29-03-2011 at 08:10.
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Emirates med Athen - Newark Someone Flyforum 2 23-01-2017 15:01
Pinsetur til Dubai med Emirates i Economy Millemor TripReports 3 25-05-2016 08:24
Hjelp til å finne business til og economy fra Dubai SudCaravelle Reiseforum 8 01-02-2012 10:01
Spottertur til Amsterdam med KLM Halvorsn TripReports 7 28-04-2011 21:13


All times are GMT +2. The time now is 18:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.