Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2013, 14:01   #21
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del: III – Lounging i Frankfurt:
Vi hadde en relativ lang lay-over i Frankfurt på litt over 5 timer, årsaken til dette var at jeg egentlig hadde tenkt å booke oss om til LH sin flight i F – og den går før Asiana sin, i tillegg til at vi eventuelt ville være sikret nok timer på FCTen. Men etter å ha lest flere trip reports om Asiana sin service i F, ble jeg overtalt til å beholde den opprinnelige bookingen med Asiana og teste ut deres F-produkt.

Vi ankom Frankfurt uten videre boarding pass til Seoul, fordi LH ikke har avtale med OZ og derfor kunne vi ikke få boarding passes utstedt i OSL. Derfor var planen å komme seg ut av airside for i) pølse og ii) boarding passes!


Ikke sant.

Vi prøvde å finne frem til OZ sin skranke, men denne fant vi aldri. Vi stoppet på Starbucks før noen obligatoriske Instagrams, før vi omsider fortsatte jakten. Etter å ha vandret litt, gikk vi bort til LH sin innsjekkingskranke for F. Der forklarte vi at vi skulle videre med OZ i F og hvorvidt de kunne hjelpe oss med boarding passes. De bekreftet LH ikke hadde avtale med OZ,, men han skulle prøve å hjelpe oss. Det viste seg at OZ ikke åpnet sine skranker før om to timer, og nå var disse skrankene i bruk for en Qatar-flight. Men han fikk tak i en person som skulle hjelpe oss...

Vi vandret tilbake til QR-skrankene og der vinket en hyggelig koreansk dame til oss. Hun smilte og sa hun tilfeldigvis var på jobb før tiden, så hun beklaget over å ikke ha uniformen sin på, men at hun selvsagt skulle hjelpe oss. Dette skulle vise seg å være den koeranske servicen vi etter hvert opplevde resten av reisen. De er behjelpelige, men uten at det blir for mye eller for masete. Jeg har ofte opplevd at f.eks. TG eller SQ blir "too much" når de på liv og død skal være service-minded. Men mer om dette senere.

Hun ba om pass og spurte om hele reiseruten, vi forklarte vi ønsket å få boarding passes for å komme oss til loungen og bekrefte at bagasjen skulle bli sendt videre. Hun sa hun ikke helt stolte på at OSL hadde gjort alt riktig, så hun skulle personlig sørge for at bagasjen ble tagget riktig og også pakke disse inn i gule poser(!) noe som er standard service for F-passasjerer. I tillegg spurte jeg om vi kunne få 1A og 1K på 747en, for da jeg prøvde å ringe OZ tidligere i januar var disse setene blokkert. Dette skulle hun også ordne uten problemer, og med et smil.

Etter å ha fått en slik service var det bare å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen og til LH sin Senator Lounge. Sikkerheten er som alltid på FRA (med mindre man flyr ut av FCT) både profesjonell men streng – og uten ett eneste smil annet enn et og annet Zankju.


Inngangen til loungen

Vi fant raskt til loungen som lå ca 3 min unna gaten vår, så her kunne vi fint campe. Jeg har vært på FRA et par ganger det siste året, men aldri besøkt denne loungen. Spurte hvor gammel den var og den åpnet for ca. 1 år. Dette er vesentlig bedre enn de andre LH loungene jeg har vært så heldig å besøke de siste årene jeg har fartet rundt 38.000 fot over bakken.


Romslig kantine del I


Romsling kantine del II.




Maten i loungen bestod av cold cuts og litt salat. Makaroni, pølser og diverse annet snacks. Vel vitene om F-servicen, valgte vi å ikke spise så mye.




Dusj hadde dem også.


Maskulin deodorant.

Virker som om hele greia med denne loungen var City Lights temaet. Usikker på hva LH mener med dette, men halve loungen hadde kul belysning og en bar som kunne blande enkle drinker. Ble en whisky på meg og en cosmopolitan på frøken Deluxe (what else...).


Bar til venstre og lounging til høyre.


Bar.


Cosmo...

Etter et par drinker og en episode av House of Cards (anbefales!) var det på tide å boarde OZ-flighten. Vi var de eneste som gikk da flighten ble annonsert, og basert mine evner til å forstå asiatiske språk, virker det som om de aller fleste i loungen var japanere på vei til NRT. Vi gikk ned trappen og de få meterne bort til gaten og der var det fullt i Economy-køen. Til venstre for denne stod det en 18-20 pers i Business køen og ventet, men da vi nærmet oss gaten ble vi gjenkjent av den hyggelige koreanske damen fra innsjekkingen.

Hun løpt bort til oss, bukket, gav oss bagasjetags og forsikret oss at alt var blitt sjekket inn til BKK. Hun ba oss så følge etter henne, hvorpå hun tok våre pass og boarding passes og eskorterte oss forbi køen av tyske og koreanske forretningsmenn, og helt bort på flyet. Et bukk til og så tok 4 OZ flyvertinner over. De bukket, ønsket oss velkommen, og guidet oss til våre seter 1A og 1K.

Og for noen seter.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 14:14   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Herlig start og ser frem til fortsettelsen.

Og en pølse landside på tyske flyplasser begynner nesten bli en tradisjon
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 14:20   #23
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Takker for fin og spændende TR !
Jeg læser den med meget stor interesse fordi jeg på fredag skal på samme F tur med Asiana fra Frankfurt. Er overrasket over at høre at Lufthansa ikke kunne udstede boardingpasses så det samme gælder nok SAS ? Hvornår åbner Asiana check in i så fald? Er det loungen ved B42 du viser billeder fra ?
pingo is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 14:37   #24
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Ser ut som dette blir en herlig rapport (igjen)..

I tillegg synes jeg det er litt ekstra stas naar man vet dere er paa vei til Koh Samui - venter spent.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 16:02   #25
bardf
ScanFlyer Blue
 
bardf's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Ah, jeg får så lyst til å reise når jeg leser dette! Fantastisk, gleder meg til fortsettelse.
bardf is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 16:38   #26
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Og en pølse landside på tyske flyplasser begynner nesten bli en tradisjon
Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for å fortsette tradisjonen!

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Er overrasket over at høre at Lufthansa ikke kunne udstede boardingpasses så det samme gælder nok SAS ? Hvornår åbner Asiana check in i så fald? Er det loungen ved B42 du viser billeder fra ?
SK og LH kan ikke utstede OZ boarding passes da disse bruker et annet system. Dette var svaret vi fikk både på OSL og i FRA. Er usikker på eksakt når det åpner, men de fortalte oss det var to timer til det skulle åpne -- og med min hoderegning betyr det ca 3 timer før avreise. Loungen er ved B42, det stemmer.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
I tillegg synes jeg det er litt ekstra stas naar man vet dere er paa vei til Koh Samui - venter spent.
Vi er på Koh Samui nå, og med all respekt for fnater og andre dyr – så er dette det nærmeste jeg har vært paradis, deler muligens 1. plassen med Fiji.

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
Ah, jeg får så lyst til å reise når jeg leser dette! Fantastisk, gleder meg til fortsettelse.
Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er bare å komme seg ut av sofaen og ombord et fly og skrive om det på flyprat!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 16:52   #27
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
SK og LH kan ikke utstede OZ boarding passes da disse bruker et annet system. Dette var svaret vi fikk både på OSL og i FRA.
Det er forsåvidt riktig, men det er ingen hindring. Det som trengs er noe som kalles en ITCI-link, som man må bestille av SITA. Tante Phyllis og to assistenter sitter i annen etasje i SITA Towers ved Det Store Veikrysset her i Atlanta og programmerer linker så kodelinjene spruter. Det er f.eks. grunnen til at du får boardingpass med United videre fra EWR når du sjekker inn med SAS i Trondheim, Thai fra BKK, Luftis fra FRA etc etc ..

Men det er mye jobb og ganske dyrt å programmere slikt inn i en gammel sliten mainframe, så man prioriterer vel etter volum ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 17:47   #28
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del: IV – Avreise: Frankfurt - Seoul:
Asiana har ikke de mest moderne F-setene, men er i ferd med å oppgradere. Likevel har jeg lest flere steder at selv om ikke det harde produktet er det mest oppdaterte, så er servicen (det myke produktet) fantastisk bra. Dette fikk vi en smak på da vi boardet, vi ble tiltalt ved navn og også spurt om det var rett uttale. Etter å ha blitt fulgt til setene, ble jakker og bagger tatt hånd om.

Frankfurt — Seoul
Flight: OZ 542
Maskin: B747-400 Combi
Klasse: First Class
Sete: 1A & 1K


Setet mitt de neste 10 timer, 1A.

Vi ble så opplyst av vi var de eneste passasjerene i F ombord denne flighten, med unntak av en av kapteinene som sov helt bakerst. Denne flighten hadde to kapteiner ombord (mer om den andre senere!) og en styrmann.


Ikke sant.

En av fordelene ved å sitte så langt fremme ombord 747en, er at vinduene nesten vender rett frem pga. formen på flyet:





Ellers, finner man de vanlige innstillingene og knappene på setet:





Etter en vanlig take-off roll, begynte vi å klatre ut av et delvis snødekt Frankfurt. Ble litt overrasket over at det ikke var noen de-icing, men tipper snøen smeltet såpass fort at de droppet det. Etter å ha klatret i noen minutter, kom det et ganske stort smell rett foran meg. Jeg ble blendet i noen få sekunder før jeg konstaterte at det må ha vært et lynnedslag. Jeg har opplevd et lynnedslag før, ombord en SK B737 maskin med bl.a. dronningen ombord på vei til ARN (bombe), og kjente igjen lyden og fargen.

Grunnen til at jeg opplevde det på "min" side, må ha vært at to lynavledere på denne 747en sitter plassert sånn ganske presist ved sete 1A. Nå er ikke jeg noen ekspert, men andre (LN-MOW?) kan kanskje bekrefte:



Frøken Deluxe syntes nok ikke dette var festlig, så tok på meg alpha male-rollen og forklarte at dette var helt normalt og ikke noe å bekymre seg over. Etter noe mer klatring kom vi omsider opp i cruising altitude, og serveringen begynte. Tattinger Comtes de Champagne fra 2002 ble servert og jeg drakk dette stort sett under hele middagen.



Først fikk vi servert to toast med oliven, paprika og andre middelhavsgrønnsaker. Veldig, veldig godt:


Så kom kaviaren (med vodka):


Her får man hele burken!


Deretter ble vi servert en god kombinasjon av skalldyr og proscuitto med balsamico:


Tomatsuppen, altså, hvilken fantastisk tomatsuppe:


En ventesalat, før hovedretten:


Ble spurt om hvordan jeg ville ha biffen, så svarte medium. Ikke ofte man blir spurt! Til denne drakk jeg en Chateau Gruaud Larose fra 2008 som visstnok blir drukket på Buckingham Palace.


I tillegg til denne hovedretten, var jeg litt nysgjerrig på en koreansk rett som heter Bibimbap. Da jeg spurte om det var mulig å smake, så svarte de selvsagt ja – de måtte bare tilberede den. Dessverre glemte jeg å ta et før-bilde, men Google er snill og gir oss følgende:



Poenget er altså å blande kjøttet med grønnsakene og risen, så man får noe som kan minne om fried rice. Selv om jeg begynte å bli rimelig mett, var faktisk dette ganske så godt. Så hvis du er i Korea eller av en annen grunn blir spurt om Bibimbap så kjør på!



Så var det på tide med litt ost:


Etterfulgt av en blancmange med bjørnebær og vaniljesaus. Godt men veldig søtt:
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 17:49   #29
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Som jeg har nevnt før, imponerer Asiana med sin service. De har til enhver tid en FA bakerst i kabinen under måltidet, som passer på. Med én gang champagneglasset begynte å nærme seg slutt, eller vann eller hva som helst – kom noen bort og serverte. Her er jeg Mr Creepy og tar et bilde for å vise dere kjære venner hva jeg mener:



Etter et måltid av episke dimensjoner, var det på tide å skifte til pysjamas. I motsetning til andre pysjamaser jeg har fått i F, er ikke dette fra et kjent motehus – Asiana har nemlig designet egne. Jeg følte jeg lignet litt på en eller annen fra Dragonball, men den var myk og comfy.



Standard utvalg på toalettet:


Frøken Deluxe på vei til drømmeland:


På tide å sove!


God natt!


Etter ca 4 timers søvn, våknet jeg tørst som et udyr. Rart hva litt alkhol kan gjøre. Jeg plinget på og innen 7 sekunder stod det en FA ved min side. Jeg spurte om en cola light med sitron, og hun spurte om jeg ville prøve litt nudler – jeg sa jeg egentlig ikke var sulten etter måltidet av episke dimensjoner, men hun insisterte og jeg tenkte at det skader ikke med mer mat for trip reporten:

Gode nudler, selv om jeg ikke aner hva de ble servert med:


Etter ca 45 minutter begynte de å gjøre klar kabinen for frokost. Jeg var fremdeles mett (når jeg tenker meg om, var jeg mett i ca et døgn), så takket kun ja til litt frukt og musli. I følge menyen, gikk jeg glipp av canneloni med spinat og ost samt kyllingcrêpes med pai. Helt greit.





Etter å ha vært på toalettet for å skifte tilbake til sivile klær, la jeg merke til at det i stedet for en asiatisk kaptein bakerst i kabinen, satt det nå en sør-europeisk amigo. Han kom bort og spurte om vi hadde sovet godt, og så fortalte han at han var kapteinen som fløy oss ut av FRA. Vi snakket i minst 30 min om alt fra lynnedslaget dagen før, hvor mange BMWer han hadde kræsjet og til den nye S-klassen hans pluss andre røverhistorier fra hans tid som pilot. Han fortalte han var halvt italiensk og halvt britisk, og bodde i London men hadde base i FRA. Han hadde jobbet som pilot i 30 år og arbeidet for BA, JAL, Singapore Airlines og nå Asiana. Ekstremt hyggelig fyr, som vi også tok et par bilder med. Selvsagt er disse bildene på digitalkameraet som frøken Deluxe disponerer og som vi ikke har USB-kabel til (ikke min skyld, altså), så disse bildene kommer senere.



Vi fortalte også at planen for vår relativt lange lay-over i Seoul var å ta metroen inn til Gangnam, for å se hva all fuzz is about og sjekke inn på Facebook. Så skulle vi ta metroen tilbake til flyplassen for å fly videre til Hong Kong på kvelden. Dette syntes han var så genialt at han fortalte andre crew medlemmer, så mens det var god stemning i kabinen og vi diskuterte hvor viktig det er å sjekke inn på Facebook landet vi plutselig i Seoul.





Vinter i Seoul!


Samtlige FA takket oss for flighten, og vi tok også farvel med den morsomme kapteinen. Vi ble eskortert ut av flyet og så var det bare å finne nærmeste metro-stasjon for å komme oss til Gangnam!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 18:19   #30
skullis85
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Det du ser frempå flyet er "pitotrør", de måler trykk

Flott rapport forresten

Har booket min fjerde DM-tur selv nettopp med blandt annet Asiana i F til Hawaii via ICN og NRT, gleder oss veldig

Last edited by skullis85; 13-02-2013 at 18:26.
skullis85 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 18:25   #31
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Fantastisk rapport som viser hva OZ står for.... Også meget godt beskrevet...

Vi har totalt 4 flighter med dem nå.. Vedr. BP, vi tuslet sist oktober til Senator ved B42 . Viste billett , slapp inn. Ca. 2 timer før avg gikk jeg til gate 45?. En hyggelig OZ dame så meg, smilte og sa "Mr SQ 777, I presume ?"... Deretter ga hun BP til meg og min kone... Tilbake til Senator... Ved boarding ble vi geleidet inn som dere..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 21:58   #32
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Kom igjen DeLuxe - dette blir bedre og bedre. Ser vi er enige om gleden av å nyte og nerde med en skikkelig rype på slep
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 14-02-2013 at 09:57. Reason: Rype ikke type
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 09:41   #33
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Uuuuh, faen nå gleder jeg meg noe vilt til min flight i samme avgang! En tom F - kabin høres heller ikke galt ut..
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 20:13   #34
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!


Må jaggu si tanksen har fått juling siden sist DeluxeReport!

Flotte saker altså, rister i DM-foten av å lese dette
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 08:43   #35
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Glimmers. Imponert at de har Malossol Ossetra OG Comes de Taittinger... Det beste fra kaviar og champagne verdenen.. Keep it coming!!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 10:30   #36
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

hvordan har det vært som RA så langt på IC-oppholdene? :-)
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 11:22   #37
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Den tyske tank har fått kjørt seg, ja — vært på 4-5 langturer til NYC og BOM siden siste DeluxeReport. Nå begynner den å se slitt ut, det liker jeg!

Ellers venter vi på at den svenske (og svært hjelpsomme!) Head Concierge her på Koh Samui skal ordne oss en USB-kabel, så jeg får fortsatt trip reporten.

I mellomtiden prøver jeg å laste opp en Instagram av vår oppgradering... Beachfront villa. Fantastisk rom!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk 21360919793.566904.jpg
Views:	5366
Size:	100.3 KB
ID:	33812  
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 06:54   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Hvilken rom type bestilte du?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 08:56   #39
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hvilken rom type bestilte du?
Har tre bookinger de 11 dagene vi er her: de første dagene valgte jeg det billigste rommet, Ocean View Room som er på 67 kvadrat, men ble oppgradert til en Ocean View Junior Suite på 120 kvadrat.

For hele weekenden booket jeg en Panoramic View Villa, men etter å ha snakket med management, ble vi oppgradert til en Beachfront Pool Villa. Disse har privat basseng og ligger ca. 10 skritt unna stranden, med eget uteområde, spisebord etc. Det finnes totalt 12 av disse, mens alle de andre rommene, suitene og villaene ligger høyere opp i åsen – nærmere resepsjonen.

Merk at iflg. FlyerTalk så blir RAene ikke oppgradert når man booker Villaer:

Quote:
GOLD AMBASSADOR:

Original - Upgrade

Ocean View Room - Premier Ocean View
Premier Ocean View - Tropical Pavilion
Ocean View Junior Suite - One Bedroom Panoramic Ocean Suite
One Bedroom Panoramic Ocean Suite - No upgrade, 10% discount on extra consumption
Two Bedroom Panoramic View Villas - No upgrade, 10% discount on extra consumption
Beach front pool villa - No upgrade, 10% discount on extra consumption
Three Bedroom Napa Reserved Villa - No upgrade but automatically can enjoy complimentary Club InterContinental, 10% discount on extra consumption

PLATINUM AMBASSADOR:

Original - Upgrade

Ocean View Room - Premier Ocean View
Premier Ocean View - Tropical Pavilion
Ocean View Junior Suite - One Bedroom Panoramic Ocean Suite
One Bedroom Panoramic Ocean Suite - No upgrade, 15% discount on extra consumption
Two Bedroom Panoramic View Villas - No upgrade, 15% discount on extra consumption
Beach front pool villa - No upgrade, 15% discount on extra consumption
Three Bedroom Napa Reserved Villa - No upgrade but automatically can enjoy complimentary Club InterContinental, 15% discount on extra consumption

ROYAL AMBASSADOR:

Original - Upgrade

Ocean View Room - Tropical Pavilion
Premier Ocean View - Ocean View Junior Suite
Ocean View Junior Suite - One Bedroom Panoramic Ocean Suite
One Bedroom Panoramic Ocean Suite - No upgrade, 20% discount on extra consumption
Two Bedroom Panoramic View Villas - No upgrade but automatically can enjoy complimentary Club InterContinental, 20% discount on extra consumption
Beach front pool villa - No upgrade but automatically can enjoy complimentary Club InterContinental, 20% discount on extra consumption
Three Bedroom Napa Reserved Villa - No upgrade but automatically can enjoy complimentary Club InterContinental, 20% discount on extra consumption
Fikk også complementary oppgradering til Club InterContinental, som gir butler 24/7 (vi er blitt utstyrt med egen mobiltelefon for å kunne ringe), gratis drikke over hele resorten, frokost servert ved vårt private basseng, gratis transport til flyplassen, evening tea m/canapeer og gratis cocktails mellom 18 og 20 etc. Dette koster ca 700 kr per natt, så er rimelig fornøyd med oppgraderingene som Royal Ambassador.

Nedless to say, dette er et av de beste hotellene jeg noensinne har bodd på. Maten er fantastisk (kokken, Luke McLeod, kommer fra 2-stjerners Michelin restauranten Pierre ved Mandarin Oriental i Hong Kong), betjeningen er hyggelig og den svenske Head Concierge er hyggelig og særledes kunnskapsrik etter 7 år på Koh Samui.

Kommer til å review hotellet noe mer i detalj i Trip Reporten, men akkurat nå som jeg sitter og taster på solsengen, og ser utover stranden fra vår private villa, så sliter jeg må finne noe å utsette... Ber om forståelse.

Last edited by Robbiedeluxe; 16-02-2013 at 08:58.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 10:05   #40
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Bare slapp av du, vi har full forståelse at du må nyte alt..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DeluxeReport: Swiss Business Class til San Francisco! Robbiedeluxe TripReports 38 05-12-2011 22:56
Tips til Hotell Koh Samui? TriStar Reiseforum 0 26-10-2011 20:10
Thai Introduserer Flyrute Til Koh Samui TG923 Flyforum 5 01-02-2008 13:31
Flypriser til Koh Samui OSLflyer Reiseforum 7 11-04-2007 11:50
Koh Samui DY Tech Flyforum 3 17-10-2006 12:43


All times are GMT +2. The time now is 17:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.