Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-07-2013, 22:43   #81
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Som alltid meget underholdende TR. Glimrende lesning
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2013, 23:07   #82
rkvalvaa
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Bergen
Posts: 304
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Endelig, og det var vel verdt ventingen, fantastisk rapport :-)
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2013, 23:37   #83
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del: XI - Sawadee Crap Bangkok!:

Vi hadde planlagt å tilbringe 4 dager i Bangkok før reisen til Koh Samui. Hverken frøken deluxe eller jeg hadde vært i Bangkok før, annet enn på flyplassen på vei til eller fra andre steder i Asia. Jeg hadde ingen forvetninger egentlig, og så på dette mest som en liten storbyferie før vi skulle ligge på en strand uten å gjøre noe (blir lett rastløs av slikt). La meg bare si med en gang at Bangkok er en spennende by jeg godt kunne tenke meg å reise tilbake til. Som nevnt før er Thaifolk veldig hyggelige, og jeg opplevde at byen hadde en fin blanding av det moderne og det klassiske. For ikke å snakke om maten. OMG.

Men tilbake til hotellet. InterContinental Bangkok ligger meget sentralt (i hvert fall om man vil shoppe), og holder god IC-standard. Fra hotellet er det bare å ta trappen opp og man kommer til skytrain.





Da vi ankom hotellet gikk jeg halvtrøtt bort til Ambassador-skranken, og da en av bellboyene spurte om jeg var Ambassador svarte jeg at jeg var RA. Da ble det fart på sakene og vi ble eskortert opp til loungen for innsjekk der oppe. Undertegnede til venstre:



Fin lounge:




Vi fikk et Executive rom, som egentlig betyr et vanlig rom med faksmaskin og med bedre utsikt. Med tanke på hvor lite vi betalte per natt, var dette helt i orden:



Ålreit utsikt:



Ålreit bad:







Hyggelig velkomstgave og personlig brev:




Men her kommer det en liten klage. Som rapportert flere steder, har flere hoteller begynt å tømme minibarer når Royal Ambassadors kommer på besøk. Om vi har fått et dårlig rykte på oss da flere tømmer minibaren opp til flere ganger om dagen vites ikke, men vår minibar var i hvert fall nokså trist. I-landsproblem.



Etter å ha påpekt undertegnedes avhengighet til Coca Cola Light ble derimot minibaren daglig fylt til randen av dette, men de var veeeldig sparsommelige på alkohol (noe jeg har opplevd flere andre steder i verden også, looking at you IC Park Lane).

Tilbake til Club loungen. Her serverer frokost, lunsj, småretter og kveldsdrinker. Vi var en del her på kvelden, spesielt etter lange shoppingrunder på byen. Helt ok utsikt fra loungen:





God frokostbuffet:







Vi reiste en del rundt omkring i Bangkok og fikk opplevd en del av de vanlige turistseverdighetene. Men dette kommer jeg tilbake til i rapporten på vei hjem fra Koh Samui, hvor vi også hadde 2-3 dager i Bangkok. Men etter 4 dager var det altså på tide å komme seg til flyplassen. Nok asfalt, nå vil vi ha strender! Vi tok firmabilen til flyplassen:


Last edited by Robbiedeluxe; 29-07-2013 at 23:40.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2013, 00:33   #84
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Herlig rapport, eneste problemet er at du har holdt meg våken en time for lenge her nå, og frøken våkner antagelig om 5 t.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2013, 10:20   #85
7Sins
Newcomer
 
Join Date: May 2013
Posts: 3
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Bamsen har en cameltoe
7Sins is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2013, 11:36   #86
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Gjør ikke noe at vi må vente når fortsettelsen er på dette nivået Roberto
Genial fortsettelse - tusen takk
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2013, 13:58   #87
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Glimrende rapport Roberto!

IC Bangkok er blitt et slags stamhotell for familien når vi er i området, vi liker oss godt der selv om vannet i bassenget på toppen kan være i friskeste laget i tiden før Jul.

Presterte en gang å glemme å ta med paraplytrilla fra BKK, og oppdaget ikke det før vi hadde sjekket inn og fått rommet (alt for mange kolli å holde rede på med golfbagger og kofferter...). En meget hyggelig og serviceminded tysk(østerrisk?) blondine i loungen ordnet opp og trilla ble levert på rommet noen timer senere på kvelden.

Sist gang i mars hadde vi ikke executive lounge tilgang, men frokosten nede i restauranten var av ypperste kvalitet med velfylt utvalg av det man måtte ønske. Opplevde noen ganger i loungen at a la carte serveringen til frokosten var veldig treg, det virket som om de var litt underbemannet når det var mange gjester i loungen. Evening drinks var også bra med mye god fingermat.
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 10:38   #88
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 426
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Flott rapport; gleder meg til fortsettelsen.
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 11:07   #89
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Tusen takk for helt strålende rapport! Godt skrevet og masse fine bilder.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 20:24   #90
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Kamera Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del XII: Lounging i Bangkok:

Vi sjekket ut av hotellet tidlig, og hadde på forhånd fått den allerede nevnte hyggelige tyske damen i loungen til å ordne firmabilen til flyplassen. Flyet til Koh Samui går kl 07:45, men vi antok at både innsjekk og sikkerhet skulle gå raskt, så vi dro ca 2 timer før avreise fra hotellet.

Firmabilen bestod for anledningen av en BMW 7-serie med egen vestlig CD med kjente popartister som Miley Cyrus, Justin Timberlake og Britney Spears. Slik som ungdommen (les: oss) liker.



Romslig tysker:



Som nevnt hadde jeg aldri feriert i Thailand før, så da vi bestemte oss for teste ut The Land of Smiles lot jeg frøken deluxe sjekke ut hvilke InterContinental hoteller som passet bra for 10-14 dager. Kriteriene var god standard, fine strender, god mat, jetski og tennisbaner. Ikke nødvendigvis i den rekkfølgen. Valget stod da mellom Hua Hin eller Koh Samui. Det tar maks 30 sekunder, en laptop og Google for å finne ut at Koh Samui er å foretrekke, både som destinasjon -- men også fordi hotellet er bedre.

Det er mye jeg kan, men Thailandsk geografi har aldri vært min spesialitet. Så da frøken deluxe sa at Koh Samui var det beste valget, antok jeg at man sikkert bare "kan ta en buss, et tog eller en båt" fra Bangkok. Så da jeg et par dager senere fant ut at Koh Samui slettes ikke ligger et steinkast unna Bangkok, var det bare å kjøpe en helt vanlig billett med ekte penger, som alle andre. Da prisene ikke var så ille, så kjøpte vi like gjerne business class billetter.

Slettes ikke i nærheten av Bangkok:



Da vi kom til Suvarnananabhumi airport fant vi raskt frem til innsjekkingsområdet til Thai. Det er liksom Thai og alle andre.



Fine bagasjemerker <3





Hei! Er det her man sjekker inn til Syden®?



Trappen ned fra sikkerhetskontrollen:



Thai har en liten domestic lounge som ligger midt mellom alle domestic gatene. Den var dessverre nokså crowded, men om man går helt i enden finnes det en liten hage som er mer behagelig å henge i:



Stappfull lounge, men frøken deluxe viser vei:





Etter et kvarter i loungen, bestemte vi oss for å komme oss til gaten vår:





Det var ganske mye folk som stod og ventet på flyet, så jeg vil anta det var fullt i Economy. Det var veldig, veldig mange briter som ventet -- av den typen som ferierer på Mallorca. Ikke noe negativt om dem, altså -- men i tilfelle noen lurer. Boarding ble annonsert, og tro det eller ei, men her klarer de å organisere priority boarding skikkelig. Jeg hadde, needless to say, aldri prøvd domestic C med TG, så denne flighten så jeg også frem til. Spesielt morsomt er det å fly business ombord en 737 med ekte business seter, noe vi kaaan seee laaangt etter her i verdens rikeste land.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 21:03   #91
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Kamera Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del XIII - Avreise: Bangkok - Koh Samui:

Bangkok - Koh Samui
Flight: TG 281
Maskin: B737-400
Klasse: Business Class

Som sagt var vi blant de første til å boarde, og kunne raskt finne frem til våre seter. Det er bare 3 rader business med 2 seter i bredden med skikkelige ol' school seter. Business var ca 50% full på vei ned til Koh Samui og 100% tilbake, så tydelig at flere benytter seg av de billige billettene.

Behagelige seter:



Fotstøtte:



Knyttnevetesten bestått her også gitt:



Romslig kabin:





Maten ble det kun tatt bilde av:



En slik flight, som er like lang som de vanlige flightene jeg tar til ARN eller CPH, går fort -- så gikk også denne. Cabin crew holdt TG-standard, hvilket betyr hyggelige og høflig. De har ikke like mye attitude som SQ, men det er vel kanskje også dette som gjør SQ-girls så spesielle. I hvert fall, etter at serveringen var over, begynte vi vår approach til Syden® og den ordentlige ferien kunne endelig starte!





Landing!



Bangkok Airlines var godt representert med mye reklame på flyplassen og egne innsjekkingsskranker:



Etter å ha landet ventet vi litt på at de små minibussene skulle komme:





Eksotisk flyplass:



Liten Thai-gris:





Etter den korte bussturen, kom vi rett inn til terminalen som for øvrig ikke hadde vegger -- fikk flashback til Fiji og andre eksotiske steder:





Tro det eller ei, men priority baggage funker her også. Så etter et kort besøk til toalettet hadde bagasjen vår kommet allerede. Så var det bare å spasere ut av terminalen for å finne rett bil. Jeg hadde bestilt henting fra hotellet, for å slippe å stresse med taxikø som kan bli lang når det er rush av ankomster. InterContinental skuffet ikke med sin firmabil heller, og herfra tror jeg ikke at jeg rørte kofferten min en eneste gang til det var på tide å reise hjem igjen...

Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 23:09   #92
SASDC8
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Fantastisk report så langt! Gleder meg til å se IC Koh Samui.

Har vurdert IC i Bangkok mange ganger, men har hver gang valgt noe annet og nå som bår jeg og fruen er hektet på So Sofitel og Sofitel Sukhumvit tror jeg det blir vansklig å bytte kjede..

Har feriert cirka 20 ganger i Thailand så langt og vi reiser tilbake år etter år. Det "nydelige" lilla interiøret hos TG er liksom blitt vårt andre hjem

Nå har jeg i løpet av de siste 12 månedene prøvd alle 5 versjonene av TG sin first class, og jeg må innrømme at jeg liker den dere fly fra HKG (nest eldste) svært godt. Jeg og fruen bestiller da 1 A og 1K så slipper man å snakke bakover
SASDC8 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 23:24   #93
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del XIV: Ankomst Koh Samui:

Det tar ca 45 min å kjøre fra flyplassen til hotellet, da hotellet ligger på den andre siden av Koh Samui, Taling Gnam. Det er ikke så mye som skjer her med tanke på nattliv og utesteder, da de aller fleste hotellene ligger nærmere Chaweng/sentrum. Dette passet oss perfekt. Vi hadde sett frem til 11 dager uten bråk, kids, fulle briter og scooterlyd. Av hoteller så ligger Four Seasons relativt nærme, og flere av de som jobbet på hotellet hadde enten jobbet selv eller hadde andre i familien som jobbet på Four Seasons. Begge hotellene stiller høyere krav til de ansatte og betaler også bedre enn de andre kjedehotellene på den andre siden av øya.



På vei gjennom byen:





I bilen hadde de kald complimentary mineralvann, så tok en ekte Cola for feriens skyld:



Etter rundt 45 minutter hadde vi omsider kommet frem, spent som få!



Hotellets hovedinngang:





Utsikten var/er helt spektakulær:




Når man kommer til slike steder, er det ikke vanskelig å puste ut og senke skuldrene. Det er dette som er ferie.





Etter å ha tatt noen bilder, ble vi ønsket velkommen av Front Desk Manageren og eskortert bort til lobbyen. De tok våre pass, kredittkort og ordnet innsjekkingen mens vi tok oss en limonade.

Ventelimonade:



Resepsjonen:



Lobbyen inkludert concierge-desken:







For våre 11 dager hadde jeg i utgangspunktet tre bookinger, men endre det til to i stedet. Vi ankom en mandag og for de første 3 dagene booket vi det billigste rommet, et Ocean View Room på 67 kvadrat, som ble oppgradert til et Ocean View Junior Suite på 120 kvadrat. Etter de tre dagene gikk vi all-in og booket en Panoramic View Villa, som da ble oppgradert til et Beachfront Pool Villa med privat basseng, butler, happy-hour, etc. Men mer om dette senere!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 00:06   #94
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Bangkok Airlines var godt representert med mye reklame på flyplassen og egne innsjekkingsskranker:
Hvi jeg ikke husker feil er det vel Bangkok Airlines som eier og/eller driver flyplassen på Koh Samui, og jeg trodde faktisk at de var eneste thailanske operatør der også, men der tok jeg åpenbart feil.

For øvrig en knall rapport, som alltid fra deg! Meeen, det store spørsmålet som jeg fortsatt spent på svaret på; fikk du noen gang den USB-kabelen?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 00:45   #95
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Kamera Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del XV: InterContinental Koh Samui:

Vi ankom hotellet relativt tidlig, rundt 09:45, så rommet vårt var ikke klart ved innsjekk. Som Royal Ambassador fikk vi derfor tilbud om et "dagsrom" som vi kunne bruke for å skifte og slappe av. Dette takket vi ja til, så etter å ha skiftet lå vi ved bassenget til rommet var klart.





Hotellet er ganske stort fordelt på to hovedområder, man har hovedbygget og resepsjonen som bildene her ovenfor viser, og delen nede ved stranden. Det finnes mange veier og trapper, men det enkleste og raskeste er golfbilene:



Hovedbygget sees oppe til høyre her:



Oversiktsbilde:



Etter å ha slappet av og badet litt, var rommet vårt endelig klart!



Vi ble kjørt i en av golfbilene mens noen andre tok av seg bagasjen:













Velkommen til suiten:





Stue og seng:



Bad og toalett bak til venstre:



Bad:





Minibar:



Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 00:47   #96
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Kamera Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Utgang til verandaen:





Utsikt fra rommet:





Om kvelden:







Og med dette bildet, avslutter jeg dagens innsats. Kom tilbake i morgen for å se mer

Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 09:12   #97
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Veldig bra! Deluxerapportene leverer!
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 10:20   #98
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Spektakulært.....en ny standard er satt
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 14:19   #99
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Enestående, mr! Digger alle panoramabildene! Har allerede bestemt meg for at neste "Sydenferie" må gå til Koh Samui og Intercontinental
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 23:08   #100
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Fantastisk fortsettelse, Robbie! Du innfrir forventningene!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DeluxeReport: Swiss Business Class til San Francisco! Robbiedeluxe TripReports 38 05-12-2011 22:56
Tips til Hotell Koh Samui? TriStar Reiseforum 0 26-10-2011 20:10
Thai Introduserer Flyrute Til Koh Samui TG923 Flyforum 5 01-02-2008 13:31
Flypriser til Koh Samui OSLflyer Reiseforum 7 11-04-2007 11:50
Koh Samui DY Tech Flyforum 3 17-10-2006 12:43


All times are GMT +2. The time now is 08:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.