Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-03-2007, 10:42   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Kro på Nord-Jylland

Jeg skal på Danmarks-ferie i sommer med familien, og fant ut at vi sparte 2000 kroner på fergen om vi ble én dag til i Danmark. Så, nå skal det bare finnes en hyggelig kro der vi kan tilbringe den siste natten. Noen som har et tips om en hyggelig kro ikke langt fra Hirtshals (båten går 09:30)
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 19:59   #2
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Kro på Nord-Jylland

Kom deg over til Læsø da! Rett ned til Fredrikshavn og en liten søt båt derfra og du er i Paradis! Det er faktisk flyplass der også Skal laste opp noen bilder derfra og du kan få låne hytte der..
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 18:34   #3
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Kro på Nord-Jylland

Læsø er jo ikke noe alternativ hvis han skal ha båt neste morgen kl 0930. Det tar jo rimelig lang tid å komme seg med båt til Fr.havn for deretter å kjøre en time til Hirtshals. Selv har jeg aldri vært på Læsø, men sett fergen utallige ganger på vei ut og inn fra Frederikshavn.

Med båtavgang kl. 0930 bør jo kroen befinne rimelig nær Hirtshals. Ingen god ide å ha lang kjøretur på morgenen før båtreisen. I selve byen har man selvsagt Hirtshals hotell, som tidligere var et meget sjarmerende hotell i hjertet av byen og med utsikt mot sjøen og like ved havna. Men sist gang jeg var i byen hadde dette hotellet fallert kraftig. Restauranten var stengt osv. Og nå finner jeg ikke en gang noe om det på nettet.

Ellers har du selvsagt det moderne og litt mye "turistmaskin"- pregede Skaga hotell http://www.skagahotel.dk/ like utenfor Hirtshals. Men de er jo med under paraplyen "danske kroer og hoteller" og ser jo slett ikke verst ut på denne siden. Kanskje ikke så dumt, og du slipper i hvert fall å kjøre langt til fergen. http://www.krohotel.dk/findkrooghotel/visitkort/?hotelnumber=202

Av klassiske kroer finnes jo mange ikke så langt unna. Aalbæk gamle kro ligger jo mellom Frhavn og Hirtshals akkurat der du kjører av fra østkysten for å komme til vestsiden av Nordjylland. Min erfaring er at denne kroen har varierende service og litt dyre priser. Kommer man sørfra kan jo nevnes

Hvis man kommer sørfra har man jo Tylstrup kro (http://www.tylstrup-kro.dk/) og Luneborg kro . Begge med gode restauranter, men ligger ensomt til. Hyggelig restaurant, men ikke all verdens bostandard og den ligger veeeldig ensomt i det vakre landskapet Vildmosen.

Ellers har du jo flere kroer eller hoteller inne i noen mindre byer i innlandet på Nordjylland. F eks Østervrå og Sindal. Begge steder kan være interessante.

Litt avgjørende hvor langt det skal være fra Hirtshals, om det skal være en utpreget dansk kro, om den skal ligge i byen eller i landlige omgivelser. Om det skal være barnevennlig osv. Kom gjerne tilbake med hva du foretrekker så kan jeg gjerne gi noen tips da dette er et område jeg kjenner rimelig godt.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 20:56   #4
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,934
Default Re: Kro på Nord-Jylland

Grundet færgetiden ville jeg satse på en af disse!
Lyder begge ok, uden jeg har været der.

http://www.sindal-kro.dk/1.htm
http://www.luneborg.dk/default.asp?ID=99
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 22:27   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Kro på Nord-Jylland

litt-amatør - vi er ute etter et hyggelig sted innenfor en times kjøring fra havnen. Med en 2 åring med på tur, mæ det være barnevennlig også. Vi kommer fra Mols.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2007, 13:50   #6
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Kro på Nord-Jylland

Quote:
Originally posted by CK

Med en 2 åring med på tur, mæ det være barnevennlig også. Vi kommer fra Mols.
Overnatting vet jeg ikke noe om, men det kan kanskje være en ide å ta seg en tur innom Nordsjøakvariet (jeg tror det er det akvariet heter). Meget kjekt tiltak for unger.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2007, 09:21   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Kro på Nord-Jylland

Nordsjøakvariet er på planen
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sjøflyhavna(restaurant)kro? +et lite spørsmål LarspetterENFB Flyhistorisk forum 9 12-07-2011 00:50
Sjøflyhavna kro åpner i mai Discus Flyhistorisk forum 79 08-10-2009 01:47
Blokhus Air base Jylland sk931 Flyforum 3 26-04-2007 13:29
LN-KRO GF1 Register- og ATC-Forum 1 04-04-2007 12:49
Sjøflyhavna Kro åpner 12/4 quarrtsiluni General Aviation og sjøfly 15 26-04-2006 08:35


All times are GMT +2. The time now is 07:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.