Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-08-2011, 02:04   #1
NorwayDY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 193
Norge Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Det er et spørsmål som jeg tror mange stiller seg. Hvordan kan Rygge gå 38,9 millioner i minus når Torp går 35,4 millioner i pluss?. Jeg tror det skyldes noen enkle ting:

Torp har flere nordmenn som reiser fra flyplassen. De handler mye inne på flyplassen som mat, drikke, tax free og de parkerer sine biler. Utenlandske handler nesten ikke noe på flyplassen. Ryanair har ikke basefly på flyplassen.

Rygge har Norwegian som frakter mest nordmenn, men med Ryanair så frakter de ikke mange nordmenn. Mest utenlandske. De handler som sagt ikke mye. Så da er spørsmålet: Hva skjer om Norwegian reiser fra Rygge?. Rygge sier at de må ha 2,5 millioner passasjerer for å gå i pluss. Det er merkelig når Torp ifjor fraktet 1 585 342 og gikk med 35,4 millioner kroner i pluss. Rygge fraktet ifjor litt over 1,4 millioner passasjerer og gikk med 38,9 millioner kroner i minus.

Jeg tror også at det har noe med at Ryanair har base på Rygge og basen koster Rygge mye penger. Ryanair krever for å bygge opp baser på flyplasser prosenter av tax free salg, parkering og spisesteder. Det koster å ha Ryanair base.

Rygge sier at de må ha 2,5 millioner passasjerer iåret for å gå i pluss. Forsvinner Norwegian så blir det enda dårligere tall.

Min konklusjon om Rygge skal gå i pluss så må andre selskaper inn og Ryanair basen kuttes. Jeg tror at det vil ta veldig mange år før Rygge frakter 2,5 millioner passasjerer. Vis Norwegian forsvinner så må vel også tallet opp i 3 millioner passasjerer for å gå i pluss. Neste år skal Rygge og Ryanair forhandle. Hva mer vil Ryanair kreve for å fortsette på flyplassen om Norwegian forsvinner?. Da er Rygge avhengig av at Ryanair fortsetter. Da vil vel Ryanair få 100% akuratt som de vil.
NorwayDY is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 02:14   #2
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Rygge har jo et mye større terminalbygg, som var dyrt å bygge, og som sikkert ikke er billig i drift.

Økonomien til Rygge er faktisk bedre nå, enn det den var i fjor og året før, så det tyder jo på at ting er på rett vei, selv om Norwegian blir mindre på Rygge, og Ryanair blir større.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 02:38   #3
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Gitt at de begger delvis beiter i samme kundegrunnlaget så ligger vel noe av svartet i trådens tittel.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 02:49   #4
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default

Rygge er ny. Torp er gammel. Det koster å investere.
RWY 24 is online now   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 03:02   #5
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Kanskje en fordel å la Rygge få like mange år på baken som Torp før man trekker en endelig konklusjon.
Men virker som trådstarter har lagt Rygge for hat, enda tilgode å se noe positivt skrevet om Rygge fra den siden.
Hva som skjer i fremtiden på Rygge tror jeg det er få her inne som kan svare 110% sikkert på. Kan hende at ledelsen våkner , selv om det er murring blant folk i Østfold så kan det hende at den overlever.

Til en opplysning så er det altfor mange som parkerer på Rygge, i år som i fjor slet man med parkering.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 09:27   #6
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by NorwayDY View Post
Det er et spørsmål som jeg tror mange stiller seg. Hvordan kan Rygge gå 38,9 millioner i minus når Torp går 35,4 millioner i pluss?. Jeg tror det skyldes noen enkle ting:

Torp har flere nordmenn som reiser fra flyplassen. De handler mye inne på flyplassen som mat, drikke, tax free og de parkerer sine biler. Utenlandske handler nesten ikke noe på flyplassen. Ryanair har ikke basefly på flyplassen.

Rygge har Norwegian som frakter mest nordmenn, men med Ryanair så frakter de ikke mange nordmenn. Mest utenlandske. De handler som sagt ikke mye. Så da er spørsmålet: Hva skjer om Norwegian reiser fra Rygge?. Rygge sier at de må ha 2,5 millioner passasjerer for å gå i pluss. Det er merkelig når Torp ifjor fraktet 1 585 342 og gikk med 35,4 millioner kroner i pluss. Rygge fraktet ifjor litt over 1,4 millioner passasjerer og gikk med 38,9 millioner kroner i minus.

Jeg tror også at det har noe med at Ryanair har base på Rygge og basen koster Rygge mye penger. Ryanair krever for å bygge opp baser på flyplasser prosenter av tax free salg, parkering og spisesteder. Det koster å ha Ryanair base.

Rygge sier at de må ha 2,5 millioner passasjerer iåret for å gå i pluss. Forsvinner Norwegian så blir det enda dårligere tall.

Min konklusjon om Rygge skal gå i pluss så må andre selskaper inn og Ryanair basen kuttes. Jeg tror at det vil ta veldig mange år før Rygge frakter 2,5 millioner passasjerer. Vis Norwegian forsvinner så må vel også tallet opp i 3 millioner passasjerer for å gå i pluss. Neste år skal Rygge og Ryanair forhandle. Hva mer vil Ryanair kreve for å fortsette på flyplassen om Norwegian forsvinner?. Da er Rygge avhengig av at Ryanair fortsetter. Da vil vel Ryanair få 100% akuratt som de vil.

Du er veldig sikker og kategorisk i alt du skriver må jeg si.

Kan du gi oss noen link til informasjon som sier at Ryanair ikke frakter mange nordmenn fra Rygge?
haavig is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 11:27   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Fant ikke regnskapet til Torp, da det vel er en avdeling. Men fant Rygge på Purehelp, og de har jo avskrivninger på 38 millioner noe som vel Torp sikkert ikke har. Ihvertfall ikke på langt nær så mye lenger.

Med en underskudd på 28 mill i 2010 skulle man etter en 10 sekunders titt kunne tenke seg at dette er en av forskjellene mellom Rygge og Torp.

Men jeg bemerker at jeg har brukt under 2 minutter på det, og har altså ikke sett Torp regnskapet.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 11:38   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Fant ikke regnskapet til Torp, da det vel er en avdeling. Men fant Rygge på Purehelp, og de har jo avskrivninger på 38 millioner noe som vel Torp sikkert ikke har. Ihvertfall ikke på langt nær så mye lenger.

Med en underskudd på 28 mill i 2010 skulle man etter en 10 sekunders titt kunne tenke seg at dette er en av forskjellene mellom Rygge og Torp.

Men jeg bemerker at jeg har brukt under 2 minutter på det, og har altså ikke sett Torp regnskapet.
Man trenger ikke Purehelp når man har Google

Årsrapporten til Torp finner du her:

http://www.torp.no/files/31m03p-2011...t2010.indd.pdf

Og i note 12 finner man avskrivningene som i 2010 var på 27,4 millioner kroner. Altså ikke langt bak Rygge

Kan det være at Torp rett og slett drives bedre og mer effektivt enn flyplassen på andre siden av fjorden?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 14:57   #9
Kua
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Det er ikke hat til Rygge. Jeg hadde store forhåpninger til Rygge i begynnelsen og Ryanair var ikke inne i bildet den gangen. Jeg jobber ikke i Norwegian man hadde forhåpninger om at de skulle gjøre Rygge til en lønnsom fin flyplass som kunne eksistere sammen med Torp og Gardermoen.
MEN så så kom Ryanair inn i bildet. Moss avis skrev flere artikkler om Skavsta (Stockholm), og deres forhold til Ryanair over flere år. Skavsta har aldri tjent penger med basefly fra Ryanair!!!!
Flyplassledelsen på Torp skjønte også dette.

Ryanair gavner ingen andre enn seg selv. Billigbilettene er helt å holdent på Ryanairs premisser,
Det er synd på Rygge.
Kua is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 15:23   #10
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Jeg er helt uenig i det du skriver, unntatt en ting: det er synd på Rygge. Og det er fordi de har ikke noe valg.

De slet enormt helt i starten. Ingen ville starte flygninger fra Rygge. Så fikk de etter lang tid napp hos Norwegian, som ikke satset veldig stort.
Pengene rant ut av kassa, og inntektene uteble.
Ingen andre norske eller utenlandske selskap ønsket å satse på Rygge.
Enorme investeringer var allerede foretatt. Og måtte dekkes inn. Men med kun Norwegian så gikk ikke det. Hva gjør man da?

Så kom Ryanair. Så klart de ønsker gode betingelser. De lover massiv satsing mot gunstige vilkår. Tale it or leave it.
Hvillket valg hadde Rygge?
Ville de klart seg bedre med kun Norwegian? Ville det være lurt å håpe det kom andre som ville satse stort - og som var villige til å gå med på dårlige vilkår (gode for Rygge)?

Rygge har tilgang på den beste økonomiske rådgivning fra sine eiere, Olav Thon og Orkla. Vi må gå ut fra at de vet hva de gjør, og at de tar de beslutninger som de er best tjent med. Det betyr ikke at det er bra, men best mulig.

Det er synd på Rygge. For de har kun to kunder. Og fordi det er nærmest umulig å få flere.


Quote:
Originally Posted by Kua View Post
Det er ikke hat til Rygge. Jeg hadde store forhåpninger til Rygge i begynnelsen og Ryanair var ikke inne i bildet den gangen. Jeg jobber ikke i Norwegian man hadde forhåpninger om at de skulle gjøre Rygge til en lønnsom fin flyplass som kunne eksistere sammen med Torp og Gardermoen.
MEN så så kom Ryanair inn i bildet. Moss avis skrev flere artikkler om Skavsta (Stockholm), og deres forhold til Ryanair over flere år. Skavsta har aldri tjent penger med basefly fra Ryanair!!!!
Flyplassledelsen på Torp skjønte også dette.

Ryanair gavner ingen andre enn seg selv. Billigbilettene er helt å holdent på Ryanairs premisser,
Det er synd på Rygge.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 16:48   #11
plane-spotter
ScanFlyer Blue
 
plane-spotter's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Som det er nevnt her inne flere ganger så har planen fra dag en vært at Rygge skal gå i null om ett eller to år fra nå. Fra oppstarten så har flyplassen gått mindre i minus for vært år som går. Som IMM nevner så har de heller ikke hatt mye valg, og jeg er ganske sikker på at de taper mindre penger nå med Ryanair base enn da de bare hadde Norwegian.

Jeg husker godt diskusjoner her inne før flyplassen åpnet. Den gang mente mange at det ikke var marked for flyplassen, det er motbevist. Mange mente også at Rygge kom til å bli en ren charter flyplass, noe jeg tror det kan ligge noe i siden all Charter fra flyplassen går så det suser, men også dette er motbevist med Ryanair basen. Selvom skepsisen er stor så er jeg positiv og tror at det ordner seg. Flyplassen er ikke mer enn fire år gammel, husk det!

Og til NorwayDY: Prøv å begrunn meningene dine med noe mer enn personlige anntagelser. Hvor har du fra at Vestfoldinger reiser mer enn folk boende i andre fylker? eller at Ryanair ikke flyr Norske PAX?, og at utenlandske passasjerer ikke legger igjen penger?

Hvis det stemmer at Vestfoldinger reiser mer, så kan det jo tenkes at det er pga Ryanair?
plane-spotter is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 17:05   #12
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by plane-spotter View Post
Som det er nevnt her inne flere ganger så har planen fra dag en vært at Rygge skal gå i null om ett eller to år fra nå. Fra oppstarten så har flyplassen gått mindre i minus for vært år som går. Som IMM nevner så har de heller ikke hatt mye valg, og jeg er ganske sikker på at de taper mindre penger nå med Ryanair base enn da de bare hadde Norwegian.

Jeg husker godt diskusjoner her inne før flyplassen åpnet. Den gang mente mange at det ikke var marked for flyplassen, det er motbevist. Mange mente også at Rygge kom til å bli en ren charter flyplass, noe jeg tror det kan ligge noe i siden all Charter fra flyplassen går så det suser, men også dette er motbevist med Ryanair basen. Selvom skepsisen er stor så er jeg positiv og tror at det ordner seg. Flyplassen er ikke mer enn fire år gammel, husk det!

Og til NorwayDY: Prøv å begrunn meningene dine med noe mer enn personlige anntagelser. Hvor har du fra at Vestfoldinger reiser mer enn folk boende i andre fylker? eller at Ryanair ikke flyr Norske PAX?, og at utenlandske passasjerer ikke legger igjen penger?

Hvis det stemmer at Vestfoldinger reiser mer, så kan det jo tenkes at det er pga Ryanair?
Er jo bare å se på regnskapet til Rygge så går det jo nedover med minus tallene for vært eneste år. Håpe at de kommer seg i 0 eller + om et år eller to.
Flere har jo sagt at flyplassen er ganske ny, så uansett blir litt feil å sammenligne med en "gammel" flyplass.

Bra det er flere som etterlyser NorwayDY's begrunnelser.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 17:13   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by plane-spotter View Post

Jeg husker godt diskusjoner her inne før flyplassen åpnet. Den gang mente mange at det ikke var marked for flyplassen, det er motbevist.
Det er vel noe offensivt å kalle det motbevist før de har vist sorte tall.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 19:45   #14
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det er vel noe offensivt å kalle det motbevist før de har vist sorte tall.
Nja...... der er jeg uenig. Når de har omtrent like mange passasjerer som Torp så har vel det bevist markedet. At de ikke har sorte tall enda er noe annet.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 22:01   #15
RYKogREIS
ScanFlyer Blue
 
RYKogREIS's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 260
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Synes synd på de som undervurderer Ryanair og Rygge.
Det er flere ruter fra Rygge nå enn noen kunne drømme om.

Norwegian, SAS, Torp og Gardermoen vil gå på en kjempesmell om de ikke følger med og kutter kostnader.

Rygge et et nybygg og har ny rullebane som kostet skjorta. Når det begynner å bli nedbetalt vil overskudd komme.

Ikke rart om Wizzar, Easyjet, City airlines m.fl lukter på Norge og Rygge.
Torp er 1 time og 30 min med bil unna Oslo sentrum og er et dårlig alternativ.
Gardermoen 40 minutt unna Oslo sentrum og er rådyrt både med flytog og flybuss.
Rygge er 45 minutt unna Oslo sentrum og er billig med bil og buss.

Rygge er fremtiden - mange her som må slutte å stikke hodet i sanden ellers er dere histore om noen få år som så mange andre i bransjen før dere... Norwegian som ikke turte å satse vil angre på lang sikt.
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 00:10   #16
Redcap
ScanFlyer Silver
 
Redcap's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 604
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by RYKogREIS View Post
Rygge et et nybygg og har ny rullebane som kostet skjorta.
Har de det ? Terminalbygget er nytt ja, men stripa er eid av forsvaret.

http://forsvaret.no/om-forsvaret/avd...lystasjon.aspx
__________________
Velkommen til Tromsø
Redcap is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 00:22   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default

Quote:
Originally Posted by RYKogREIS View Post

Rygge et et nybygg og har ny rullebane som kostet skjorta. Når det begynner å bli nedbetalt vil overskudd komme.
Som nevnt så eier ikke Rygge rullebanen og det er lenge til byggningsmasse og infrastrukturen både vil være avskrevet og nedbetalt. Slike ting avskrives normalt over 10-30 år og også linjært, slik at avskrivningene vil være det samme i år som i 2020, gitt at det heller ikke investeres noe i mellomtiden.
Dog så har dette ingen cash effekt, det har derimot vedlikeholdkostnader og nødvendige reinvesteringer som vil øke med alderen på byggningene. Og et nytt bygg er normalt billigere i drift enn et gammelt

Og det er dyrere å kjøre til RYG enn OSL, og forskjellen i kollektivtransporten er ikke så stor

Men ja, Rygge har en fremtid som en sekundær flyplass til Oslo, for de som enten er gjerrige eller har dårlig råd

Last edited by Someone; 16-08-2011 at 00:24.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 00:33   #18
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by RYKogREIS View Post
Ikke rart om Wizzar, Easyjet, City airlines m.fl lukter på Norge og Rygge.
Torp er 1 time og 30 min med bil unna Oslo sentrum og er et dårlig alternativ.
Gardermoen 40 minutt unna Oslo sentrum og er rådyrt både med flytog og flybuss.
Rygge er 45 minutt unna Oslo sentrum og er billig med bil og buss.

Rygge er fremtiden - mange her som må slutte å stikke hodet i sanden ellers er dere histore om noen få år som så mange andre i bransjen før dere... Norwegian som ikke turte å satse vil angre på lang sikt.
For de rette aktørene kan jeg være enig. Norwegian som er sterkt tilstede på Gardermoen ender som tidligere nevnt bare opp med å konkurrere med seg selv.

At det koster omtrent det samme og ikke tar så veldig mye lengre tid å komme seg fra Oslo sentrum til Rygge enn til Gardermoen gir et enormt potensiale som LCC-flyplass. At Rygge har mye av det samme catchment area som OSL betyr at tradisjonelle selskaper sannsynligvis aldri vil etablere seg der.

Slik jeg ser det er problemet til Rygge (og mange andre i lignende situasjon) den spesielle markedsposisjonen FR har hvor ingen tør å konkurrere med dem. I en perfekt verden burde Rygge komplementere Gardermoen med et utvalg LCCer som Ryanair, Wizz Air, Easyjet m.fl. Vueling og Germanwings kunne også være kandidater i en slik sammenheng.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 01:41   #19
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post

Men ja, Rygge har en fremtid som en sekundær flyplass til Oslo, for de som enten er gjerrige eller har dårlig råd
Tror det blir dårlig med biz reiser fra Rygge sånn sett egentlig
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 02:14   #20
plane-spotter
ScanFlyer Blue
 
plane-spotter's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
Default Re: Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss?

Ser poenget med dårlig råd eller gjerrig, men blir litt for enkelt. Det bor nesten 300 000 tusen mennesker i Østfold, og Rygge ligger omtrent midt i fylket. Det er klart det er marked for i alle fall en rute til en HUB. Problemet er selfølgelig at ingen selskaper vil konkurere med seg selv fra OSL, som igjen har blitt nevnt en del ganger her inne.
MEN, som "RYKogREIS" poengterer, så skal man ikke undervurdere RYG. En grunn er de fine prisene på RYG (bortsett fra for småfly). Grunn nummer to er det faktum at Nærheten til OSL og selskapers frykt for å konkurere med seg selv IKKE nødvendighvis er en ulempe. Det er ikke skrevet i leksikon at absolutt alle nettverksselskaper må fly til OSL, mens nærheten kan tiltrekke seg flere selskaper ala Ryanair, som ikke finnes på OSL.

Akkurat som det ikke er sikkert at Ryanair eller Norwegian blir på Rygge for alltid, som kan man aldri utelukke at selskap som Wizzair, KLM, og EasyJet en gang vil vise interesse for flyplassen.

Til slutt, hadde Norwegian hatt fem basefly på RYG og tallene fortsatt var røde, så tror jeg fortsatt pipa hadde hatt en annen tone en slik det er nå. Skepsisen til Ryanair er nok høy her inne, mens den ikke er like høy blant passasjerer generelt.
plane-spotter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mye vind i Alta i går LN-VLE Småprat 0 14-11-2012 20:26
The Airplane Geeks Podcast- Veldig mye bra stoff! Farmer Flyforum 0 05-09-2010 08:50
Osl 10. mai Korean, PIA og mye mye mer :D Terje Bilder & foto 4 12-05-2008 13:24
Fikk ikke så veldig mye spennende på Flesland..Men erlingjo Flyforum 18 04-08-2006 14:12
ikke så veldig mye spennende på Flesland i dag, Men.... erlingjo Flyforum 17 02-08-2006 09:18


All times are GMT +2. The time now is 16:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.