Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2018, 10:28   #1441
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Er ikke overrasket over at det oppfører seg annerledes i forskjellige nettlesere (siden det er SAS vi snakker om), er mer imponert over at de greier å lage det så komplekst at det faktisk oppfører seg forskjellig. Særlig siden bare en av menytekstene er borte.
Hadde et bittelite håp om at det muligens kom til å stå "Administrer Familiekonto" der. Menneh nei
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2018, 18:57   #1442
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
SAS SAS: Vi har tekniske problemer

Har fått feilmeldingen under ved forsøk på bestilling av USA-tur på SK's hjemmesider gjentatte ganger (siden i går kveld) - fra ulike PC'er og ulike nettlesere. Noen andre som har opplevd det samme?

Forsøkte meg på en henvendelse til SAS på chat, men de kjente ikke til noen problemer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde.JPG
Views:	863
Size:	29.5 KB
ID:	45152  

Last edited by SpotOn; 08-06-2018 at 19:03.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2018, 22:46   #1443
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: SAS: Vi har tekniske problemer

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Har fått feilmeldingen under ved forsøk på bestilling av USA-tur på SK's hjemmesider gjentatte ganger (siden i går kveld) - fra ulike PC'er og ulike nettlesere. Noen andre som har opplevd det samme?

Forsøkte meg på en henvendelse til SAS på chat, men de kjente ikke til noen problemer.
http://classic.sas.no to the rescue... Denne tråden kan dermed fint flettes sammen med tråden med tittelen "Om sas.no og alle de rare feilene".
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2018, 15:38   #1444
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når jeg prøver foreta den tradisjonelle "endre setereservasjonen tilbake til det setet SAS flyttet meg bort fra" så henger bare systemet. Det er ganske irriterende for da kan jo andre reservere setet som jeg hadde reservert.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2018, 15:59   #1445
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg fikk faktisk en hyggelig mail fra SAS i går hvor de fortalte at jeg skulle til CPH om tre dager. Jeg sjekket SAS.No og der lå jeg faktisk inne med en booking og med et litt stilig engelsk etternavn. På 05400 sa de at de ikke ante hva det var, men at de skulle slette den og at jeg ikke skulle tenke mer på det.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2018, 18:20   #1446
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg fikk faktisk en hyggelig mail fra SAS i går hvor de fortalte at jeg skulle til CPH om tre dager. Jeg sjekket SAS.No og der lå jeg faktisk inne med en booking og med et litt stilig engelsk etternavn. På 05400 sa de at de ikke ante hva det var, men at de skulle slette den og at jeg ikke skulle tenke mer på det.
Det skal vel ikke mer til enn at noen legger inn feil telefonnummer eller landskode .. vanskelig å gjøre noe med slikt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 17:11   #1447
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ikke en teknisk feil, men eksempel på ubrukelig brukeropplevelse.

1) Banner på forsiden hvor det står at det er opptil 40% rabatt på bonusreiser. Klikker på banneren.

2) Kommer til en ny side hvor det ikke er synlig noe mere informasjon, men det er synlig en link til "Bestill nå". Klikker på den.

3) Kommer tilbake på forsiden og klikker på banneren igjen.

4) Prøver scrolle nedover for å se om det er mere info på siden. Står 3 bannere med "London fra 21.000 poeng", "Mallorca fra 21.000 poeng" og "Bergen fra 6000 poeng". Så det var altså kun tilbud til 3 destinasjoner.

Prøver klikke på bannerne, men det virker ikke. Under står det "..reiser mellom 1. august – 31. desember på kortdistanseflygninger, og 1. november – 31. mars 2019 på langdistanseflygninger. ". Er det kun Mallorca som regnes som langdistanse, eller regnes også London som langdistanse?

Litt lengere ned på siden er det en link med navn "Vis alle destinasjoner". Der kan man kanskje endelig bestille? Klikker på den.

5) Kommer til en side som bare viser vanlig poengpris for forskjelige regioner. Ingen destinasjoner, info om tiludet eller mulighet for å booke fra siden. Klikker meg tilbake til forsiden.

6) Prøver for 3. gang å klikke på linken for poengtilbud.

7) Scroller enda lengere ned på siden og ser linken "Se alle priser". Er ikke helt overbevist om at dette vil fungere denne gangen heller, men klikker på lenken

8) Kommer tilbake til samme side som ovenfor med vanlig poengpris for forskjelige regioner. Klikker tilbake til forsiden.

9) Klikker inn på banneren for 4. gang.

10) På siden er det noen Youtube-videoer, på en står det "Hvordan bestiller jeg?". Har SAS gjort det så komplisert å bestille bonusreiser på tilbud at man må se en video for å lære hvordan man skal få det til? Det er bare en generisk video som sier at man må skrive inn destinasjon og velge betale med poeng i skjemaet på forsiden. Ser ut til at cluet bare er at man må vite hvilke 3 destinasjoner det er tilbud til og skrive navnet på dem på forsiden. Dette kunne man enkelt gjort med 3 linker slik at folk ikke trengte skrive det inn etter å ha blitt lurt til å klikke på forskjellige sider med misvisende beskrivelse. Og det er fortsatt uklart om poengtilbudet for Londen er ut desember eller ut mars.

Det mest skremmende er at SAS faktisk har betalt noen for å lage disse websidene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 26-06-2018 at 17:16.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 17:18   #1448
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Kanskje ikke direkte sas.no sin «feil», men denne dukket opp på FB her om dagen (les teksten under også)


Martin is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 17:20   #1449
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Linken for feilmelding av websiten til SAS gir:

"Not Found

The requested URL /s/scandcontact/forms/Feedback-Form4/ was not found on this server."
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 19:52   #1450
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ikke en teknisk feil, men eksempel på ubrukelig brukeropplevelse.

1) Banner på forsiden hvor det står at det er opptil 40% rabatt på bonusreiser. Klikker på banneren.
.
Denne får jeg ikke opp i det hele tatt. Mulig noe henger igjjen i nettleseren din? Prøv å tøm minnet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 20:00   #1451
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Linken for feilmelding av websiten til SAS gir:

"Not Found

The requested URL /s/scandcontact/forms/Feedback-Form4/ was not found on this server."
Feilmeldingssiden virker - det er en innkapslet boks. Scroll ned til det norske valget. Ligger under det danske.

https://www.sas.no/reiseinfo/service...inger/kontakt/

Prøv en annen nettleser.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 20:29   #1452
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ikke en teknisk feil, men eksempel på ubrukelig brukeropplevelse.

1) Banner på forsiden hvor det står at det er opptil 40% rabatt på bonusreiser. Klikker på banneren.

2) Kommer til en ny side hvor det ikke er synlig noe mere informasjon, men det er synlig en link til "Bestill nå". Klikker på den.

3) Kommer tilbake på forsiden og klikker på banneren igjen.

(…)
Bare legg inn den reisen du ønsker å bestille. Det ser tilsynelatende ut til å være normal poengpris for de to enkeltreisene, men når du har valgt flygninger for tur og retur, og tar en kikk nederst på siden, så får du opp den rabatterte poengprisen med tydelig markering av at det er et tilbud.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 20:55   #1453
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Denne får jeg ikke opp i det hele tatt. Mulig noe henger igjjen i nettleseren din? Prøv å tøm minnet.
Har prøvd med flere nettlesere, akkurat samme banner og brukeropplevelse.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 21:04   #1454
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by espenlok View Post
Bare legg inn den reisen du ønsker å bestille. Det ser tilsynelatende ut til å være normal poengpris for de to enkeltreisene, men når du har valgt flygninger for tur og retur, og tar en kikk nederst på siden, så får du opp den rabatterte poengprisen med tydelig markering av at det er et tilbud.
Når noen har tilbud forventer jeg oversiktlig informasjon om hvor og når det er tilbud og en link for å booke det. Det du foreslår er:
-legg in en destinasjon man håper det er tilbud til
-velg datoer man håper tilbudet gjelder for
-velg flighter ut og tilbake som man håper det er tilbud for og sjekk nederst på siden.
-Om man har truffet på en destinasjon, periode og avgang som det er tilbud på så vil poengsummen gå ned.


Mener du virkelig det er en grei brukeropplevelse? Høres mere ut som en rebusoppgave.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 21:12   #1455
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når jeg klikker på en link for et tilbud hos KLM får jeg opp noe slikt:



Når jeg idag klikket på linken for tilbud hos SAS:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	klm.jpg
Views:	757
Size:	81.3 KB
ID:	45201   Click image for larger version

Name:	sas.jpg
Views:	751
Size:	39.6 KB
ID:	45202  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 26-06-2018 at 21:25.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2018, 21:22   #1456
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Feilmeldingssiden virker - det er en innkapslet boks. Scroll ned til det norske valget. Ligger under det danske.

https://www.sas.no/reiseinfo/service...inger/kontakt/

Prøv en annen nettleser.
Det var der jeg fant linken, og den går til http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/default hvor det feiler om man prøver rapportere noe om websiten. Det feiler også på samme måte i andre nettlesere.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2018, 16:55   #1457
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: SAS: Vi har tekniske problemer

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Har fått feilmeldingen under ved forsøk på bestilling av USA-tur på SK's hjemmesider gjentatte ganger (siden i går kveld) - fra ulike PC'er og ulike nettlesere. Noen andre som har opplevd det samme?

Forsøkte meg på en henvendelse til SAS på chat, men de kjente ikke til noen problemer.
Har fått opp denne ved forsøk på å bestille bonusereise i et døgn nå. Etter å ha snakket med dem var løsningen å ikke velge sete (eller ekstra bagasje) før etter bestillingen var gjennomført. (Virket)
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2018, 19:49   #1458
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ser ut til at SAS IT har satset på Google Translate. Fra den danske og franske utgaven:





Regner med at den norske versjonen snart blir oppdatert på den samme måten.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	kalkon2.jpg
Views:	517
Size:	45.3 KB
ID:	45212   Click image for larger version

Name:	kalkon3.jpg
Views:	518
Size:	50.0 KB
ID:	45213  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2018, 19:58   #1459
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Sikker på at det ikke er dine Google-innstillinger som forårsaker dette?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	060168B7-8A0B-485D-A307-39F6DAA8B782.jpg
Views:	71
Size:	66.8 KB
ID:	45214  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2018, 20:09   #1460
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Sikker på at det ikke er dine Google-innstillinger som forårsaker dette?
Ganske, ser ut til at de har fikset den svenske og danske utgaven, men ikke den franske.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! mortenb Samlerhjørnet 0 09-06-2018 12:32
Om sas.no og alle de bra tingene Dash Småprat 8 25-10-2013 13:54
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! LN-REF Samlerhjørnet 1 03-04-2011 09:38
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' hmm273 Samlerhjørnet 10 24-01-2008 13:45


All times are GMT +2. The time now is 19:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.