Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-03-2021, 09:43   #1
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Tirsdag fra Mjøndalen

God tirsdag morgen fra Mjøndalen.
I gamle Buskerud er det fortsatt vinterferie, og eldste arvingble på søndag sendt til feriekoloni(les farmor) i Sandnes. Det fører til at ting er litt mindre hektisk på morgenen. Minste arving skal ha seg 1 dag i bhg mens jeg jobber og konemor er på digital forelesning.

Ellers en del spennende som skjer i flyverden. Pakker skal fraktes, systemer skal integreres, månedsavslutning skal gjøres m.m. I det heletatt så blir man ikke arbeidsledig, selv om man jobber i flybransjen.

Som en bonus er det knallvær, og jeg ser allerede frem til lunsj-turen min i skauen.

Ønsker alle en flott dag.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 09:49   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

Mornings fra Hvalstad. Kona og et stykk sykt barn hjemme, så blir en nedgradering av hjemmekontoret fra 2. til 1. etasje. 3 timers workshop på Teams i ettermiddag, og merker at slikt er noe tungt når man ikke kan sitter i samme rom. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 10:04   #3
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

God morgen fra Orkland.

Hvor værgudene har levert våte tilstander så det holder. En vei er delvis ramponert, og i tillegg fant vannet en vei inn i kåken. Heldigvis slapp man noen store skader, men det kreves fortsatt litt opptørking og opprydding.

Det moderlige opphavet dropper innom en tur i dag, og da er det vel bare rett og rimelig at man byr på lunsj også. En økt på flysimulatoren blir det au, men det får bli kvelds-aktivitet i dag.

Ha en god en
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 11:19   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

Det var en stille morgen i den delen av Forus som ligger i Sandnes kommune. Det var Arcade Fire's "(Antichrist Television Blues)" etterfulgt av Silver's "Angels Crying" som sørget for tonefølget mens Hr. Otter manøvrerte bilen med elektrisk drivlinje med stødig hånd. På tross av at det var vinterferie i distriktet hadde han likevel ikke vært alene på europaveien inn mot jobb. Tåken hadde dekket Nord-Jæren som et tungt ullteppe i løpet av natten. Det var først noen timer etter soloppgang at solen begynte å bryte igjennom og tåken slapp etterhvert taket mer og mer. Den kaffeelskende arbeidsmannen kunne ikke fordra den kaffen som kaffemaskinen i kontorlandskapet leverte. Derfor hadde han gjort det for vane å ta med seg en termos med kaffe hjemmefra. Nevnte termos hadde riktignok ikke rom for nok kaffe til et par kopper, men til gjengjeld smakte de koppene alltid veldig tilfredstillende.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 11:33   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

Hjemmekontoret fortsetter i sør!
Det gjør også finværet, men nå blir det kaldere. Var oppe i 13 grader i går, mens i dag skal vi ligge på rundt null her.
Hjemmeskole ble det også for ungene fra i dag, så jeg får lure på meg mitt nye Jägermeister munnbind og snike meg ned på butikken etter noe ferskt brød. Planlegger baconomelett til brunch her i dag.

God tirsdag ønskes!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 13:13   #6
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

God ettermiddag fra Sør-Norge. Her hjemmekontoreres det på "bortekontoret", slik man har gjort i mange mnd. Solen skinner, ellers er det vel sånn passe.
storg is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 13:58   #7
livinspeed
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2014
Location: Sørlandet
Posts: 325
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

God ettermiddag fra solfylte sør. Her runder man i dag de mye omtalte 30-årene, så frimorgenen har gått med til mye innkomne telefoner. Ellers har man trålet diverse sider etter aktuelle stillinger å søke på, dessverre uten at det har meldt seg noe nytt. Mye spennende telefoner som har kommet etter at NAV publiserte de mye omtalte CV-ene, jeg ble blant annet oppringt av noen som lurte på om jeg ville selge leppefisk i går, noe jeg dessverre måtte takke høflig nei til.

Nuvel, ha en fin tirsdag der du er!
livinspeed is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 15:30   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Tirsdag fra Mjøndalen

G'morgen fra verdens største land - Utlandet. Og her i min lille krok er solen kommet opp bak skyene og jeg er klar for nok en arbeidsuke.
Fikk en hyggelig melding fra regnskapsføreren min i går. Det blir en hyggelig slant i retur fra skattemyndighetene så det måtte jeg jo ta en skål for. Nesten som å vinne i lotto. Nesten. Men med tanke på smellen i fjor, føles det godt. Nå skal bare papirer signeres og byråkratiet rulle, så er forhåpendtligvis penga (tilbake) på konto i løpet av noen uker.

Led Zeppelin traller fornøyd på radioen og jeg hygger meg med kaffe og girl scout cookies. Ha en fortsatt fin tirsdag!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Onsdag i Mjøndalen fluxie Flyforum 4 17-02-2021 14:33
God tirsdag fra 9J RJon Flyforum 13 09-02-2021 20:56
God tirsdag fra L1 Someone Flyforum 11 06-10-2020 19:54
God tirsdag fra Larkollen EB Flyforum 33 14-08-2019 22:55
God tirsdag fra L1 Someone Flyforum 13 20-11-2018 20:53


All times are GMT +2. The time now is 07:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.