Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2010, 12:13   #41
Keypoint
ScanFlyer Airborne
 
Keypoint's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
Default Re: Bose

Bose er i en liga for seg selv. Er selv så hjernevasket at jeg kjøpte et støydempende headset fra dem for den nette sum av NOK 8300,-
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 14:04   #42
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Bose

Den dyreste (QC3) koster $350 her borte ..... ca 2100 NOK ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 15:23   #43
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Den dyreste (QC3) koster $350 her borte ..... ca 2100 NOK ....
Nope:

http://www.bose.com/controller?url=/...et_x/index.jsp
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 16:41   #44
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Bose

Vel - det er er et pilotheadset ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 17:59   #45
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Jeg er en , admitted 100% dummy i teknologi.. Kanskje ikke at jeg er såå jæ*la dum, men mangel på interesse

Vedr. headsets så er det ikke tvil om at Bose er leading og fantastisk bra, uansett QC3 eller QC15. Forskjellen der er vel knyttet til å like eller mislike å sove på siden etc. med størrelsen av hørebeskyttelse..

Så Sony, i min dummy-ness har jeg sverget til at alt jeg kjøper er Sony innefor lyd og bilde.. Føler meg safe, selvfølgelig hakke peiling.. Null peiling. Hører sikkert ikke noe forskjell heller..

Så til den dyre Sony modellen.. Har noen av dere sammnelignet den med Bose ??

Noen musikere blant dere som kan høre ev forskjell ?? Garantert vil jeg overhodet ikke høre noe forskjell når Alicia Keys, Trace Adkins, Pavarotti eller Frank Sinatra dundrer i vei ( joda, alle er favoritter ).


På gata i NYC koster Digital ( hva betyr det a' ) Sony $399, QC 3 $ 349 og QC 15 $ 299 plus tax.

Åffer det a' ?. Sony gir deg oppladbart batteri plus muligheten av 2 AA..

Bare provoserer litt for å få en liten debatt på lørdagen..

Har null mening selv.. Men må bestemme meg i løpet av tre uker..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 18:02   #46
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Bose

Jeg kjøper ikke Sony hodetelefoner - de er generelt elendige på lyd.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 18:03   #47
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Greit og direkte svar..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 19:55   #48
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Bose

Har Bose øreplugger, Aviation X og QC2, og har brukt de i hundrevis på hundrevis av timer. Liker ikke QC3 og andre on ear sett, men det er en smakssak. Bose er i en liga for seg selv, har tidligere hatt andre merker støydempende hodesett. Løp og kjøp!
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 20:06   #49
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Takk Dag, long time no see, hope you'll stay around , og resten av dere, og dere har forlengst forstått meg . Venter fortsatt på en "Sony-fan", må jo være der ute ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2010, 20:09   #50
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Problemet med de er at der er totalt ubrukelige om du f.eks skal trene siden de faller ut av ørene. Har et par liggende hjemme.
Har brukt mine til trening i to år, og de fungerer helt fint. Faller ut en gang i ny og ne, hver 5. time eller noe, men det er en ikkesak. Dessverre så blokkerer de ikke noe lyd fra utsiden, så de blir litt slitsomme i lengden. Dessuten har det begynt å bli dårlig kontakt like over minijack-pluggen, så på tide å kjøpe et nyt par.

Når det gjelder QC2 og soving på siden og kiropraktor så er det tydeligvis en individuell sak. Har sovet på siden uten problemer med dette headsetet. Har også sovet med Aviation X, men det er en annen sak

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Takk Dag, long time no see, hope you'll stay around , og resten av dere, og dere har forlengst forstått meg . Venter fortsatt på en "Sony-fan", må jo være der ute ??
Ja, har drevet med andre ting en stund, men nå har jeg begynt å fly igjen så da er jeg innom i ny og ne.

Last edited by Dag Viking; 20-02-2010 at 20:16.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2010, 22:32   #51
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Så Sony, i min dummy-ness har jeg sverget til at alt jeg kjøper er Sony innefor lyd og bilde.. Føler meg safe, selvfølgelig hakke peiling.. Null peiling. Hører sikkert ikke noe forskjell heller..

Så til den dyre Sony modellen.. Har noen av dere sammnelignet den med Bose ??
Sony sine headset er slett ikke noe å trakte etter selv om de har mye annet bra. Har selv mye Sony i huset, men jeg holder meg til TVer, laptop, notebook etc. Hodetelefonene jeg har prøvd er ikke i nærheten av det Bose leverer

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Har brukt mine til trening i to år, og de fungerer helt fint. Faller ut en gang i ny og ne, hver 5. time eller noe, men det er en ikkesak. Dessverre så blokkerer de ikke noe lyd fra utsiden, så de blir litt slitsomme i lengden. Dessuten har det begynt å bli dårlig kontakt like over minijack-pluggen, så på tide å kjøpe et nyt par.

Når det gjelder QC2 og soving på siden og kiropraktor så er det tydeligvis en individuell sak. Har sovet på siden uten problemer med dette headsetet. Har også sovet med Aviation X, men det er en annen sak
Har også disse pluggene og har heller ikke hatt noe større problemer enn med andre plugger, alle vil falle ut når man trener. Har forsøkt standard ipod headset og Sony sine plugger. Alle faller av og til ut. Merk at silikondinsene til Bose kommer i 3 forskjellige størrelser. Ved å kjøre de største, er sjansen for at de faller ut større.

Merket også at minijackpluggen ved øret på mine QC3 begynte å bli dårlig, nye ble kjøpt for 10 dollar og er som ny.

Kan også nevne i forbifarten at jeg fikk ett par Audio Chi hodetelefoner i gave for ett par uker siden. Disse er ikke noise canceling og jeg opplevde mye støy utenfra da jeg reiste med dem.

Men lyden som kommer ut av disse var faktisk mye klarere og bedre enn både QC3 og 15...

http://www.audiochi.com/
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2010, 15:56   #52
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Tusen takk for alle tips til en ikke-nerd

13. mars tøffer jeg opp til Bose Columbus Circle og kjøper de største hørselbeskytteren QC 15... Batterier i løs vekt tippet over her... De er allerede i håndbagsjen..

Vil gi en kort rapport, sikkert intetsigende for de fleste , men ærlig etter turen tilbake til CDG plus BOG-turen...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2010, 00:00   #53
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Bose

SQ 777, så lenge du holder deg til Bose eller Sennheiser gjør du et godt valg. Selv har jeg gått for Sennheiser CX300-II Precision for min iPod Nano 5th - ikke dyre å erstattet hvis man er så uheldige å trå på dem, men fremdeles god lyd uten at naboene trenger å høre hva du hører på.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2010, 14:25   #54
Turbomeca
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
Default Re: Bose

Greit nok at Bose skal ha skryt for sin aktive støydemping, men de er IKKE markedsledende hvis vi snakker om lydkvalitet. Ser man bort fra disse hodetelefonene med noise cancelling som er nevnt i denne tråden, så er Bose-produkter generelt ansett for å være overpriset jalla av folk som har greie på lyd.

Hva gjelder Aviation X så var det et revolusjonerende produkt, i 1998. Det kostet 995$ den gang og den koster 995$ i dag, 12 år senere. Hvor stor tror dere avansen er i 2010?

Last edited by Turbomeca; 04-03-2010 at 21:23.
Turbomeca is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2010, 17:11   #55
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Re: Bose

Turbo; godt mulig. Jeg kjøpte Bose på grunn av støydemping. Et alternativ er å bruke de store Bose støydempende hodetelefonene OVER noen andre fancypancy produkter med kjempebra lyd
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2010, 20:39   #56
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by Turbomeca View Post
Greit nok at Bose skal ha skryt for sin aktive støydemping, men de er IKKE markedsledende hvis vi snakker om lydkvalitet. Ser man bort fra disse hodetelefonene med noise cancelling som er nevnt i denne tråden, så er Bose-produkter generelt ansett for å være overpriset jalla av folk som har greie på lyd.

Hva gjelder Aviation X så var det et revelusjonerende produkt, i 1998. Det kostet 995$ den gang og den koster 995$ i dag, 12 år senere. Hvor stor tror dere avansen er i 2010?
Enig at det har vært lite utvikling, men kom da en oppgradering i 2003. Funker greit med lyden når jeg er ute å flyr iallefall Utviklingen av vel vært at folk kjøper Lightspeed, pg.a av fansy bluetooth-opplegg
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2010, 22:17   #57
OSL-MRU
ScanFlyer Silver
 
OSL-MRU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 669
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Venter fortsatt på en "Sony-fan", må jo være der ute ??
Hei sann
Foretrekker Sony på headset, men på musikkanlegg er Bose helt konge!
__________________
"My soul is in the sky." - William Shakespeare
OSL-MRU is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2010, 12:25   #58
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Kjøpet endelig foretatt og kjempefornøyd med QC 15.. Kjekt med bare et stk AAA....

Første jeg gjorde ved ankomst.. På BestBuy 44th/5th. Der hadde de faktisk ikke QC 3, men mye reklame/demo for QC 15.

Tirsdag var jeg innom WholeFoods i Times Warner Bldg. ( Columbus Circle ) Planla å titte innom Bose der, men de åpnet ikke før kl 10, så det ble droppet...Men hvis noen kal dit, ligger den i 3etg... Også Chinatown..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2010, 04:13   #59
LN-RUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
Default Re: Bose

Hvordan er det med ladere til QC3?

Er i FL nå og vurderer et QC3 mens jeg er her borte...vil laderen fungere like fint i Norge også, eller er det slik som iPad laderen hvor støpselet foldes ut og ikke vil passe i en adapter?
LN-RUV is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2010, 07:53   #60
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Bose

Ikke noe problem. Riktignok felles støpselet inn, men man trenger kun en simpel adapter, som man uansett før fint plass til i boksen. Har selv en US QC3 og har aldri hatt noe problemer med dette
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Headset GA noise cancelling selges Paulo General Aviation og sjøfly 0 21-09-2018 11:36
Lanseres 4. juni 2013: Bose noise canceling ear buds Tommy777 Reiseforum 36 19-08-2013 16:25
Disregard noise abatement Polaris Flyforum 13 21-01-2011 11:36


All times are GMT +2. The time now is 16:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.