Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-03-2016, 21:33   #41
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Bagasjeregler/billettype Norwegain

http://www.apollo.no/min-reise/alt-o...reisen/bagasje

Tok meg 12 sek på Apollos hjemmeside. 20 kg pluss 10 kg håndbagasje om du flyr charter.
Har du kjøpt kun fly må du betale 250,- for bagasjen
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2016, 06:48   #42
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Bagasjeregler/billettype Norwegain

Takker og bukker, Snowman. Du gjorde åpenbart et smartere og enklere søk enn meg.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 22:23   #43
madisiri
Newcomer
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Fant ikke noen spesiell tråd rundt det jeg lurer på, så jeg håper jeg får svar her

Reiser til Orlando med dreamliner 19mai, og vi har med oss spedbarn. Hørte at Dreamliner hadde babykurv, men alle de plassene var visst okkupert.

Ser i plassoversikten at det er enkelte seter som er merket i blått (passende for reisende med spedbarn), er det noe spesielt med disse setene? Eller er det bare helt tilfeldig?
Vurderer rad 33AB, men regner med at ingen her har erfaring med disse setene. Ikke mye ledige plasser gitt...
madisiri is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 22:45   #44
Rufy93
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 55
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by madisiri View Post
Fant ikke noen spesiell tråd rundt det jeg lurer på, så jeg håper jeg får svar her

Reiser til Orlando med dreamliner 19mai, og vi har med oss spedbarn. Hørte at Dreamliner hadde babykurv, men alle de plassene var visst okkupert.

Ser i plassoversikten at det er enkelte seter som er merket i blått (passende for reisende med spedbarn), er det noe spesielt med disse setene? Eller er det bare helt tilfeldig?
Vurderer rad 33AB, men regner med at ingen her har erfaring med disse setene. Ikke mye ledige plasser gitt...
Vissa säten/rader har plats för en kurv framför sig.
33AB är vanliga ekonomi.
Rufy93 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 23:59   #45
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Babykurver på fly til/fra USA og Thailand.

Vi har et begrenset utvalg av babykurver på flyene til/fra USA og Thailand. Vi anbefaler at du ringer kundeservice og bestiller i god tid.
http://www.norwegian.no/reiseinforma...tereservasjon/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-03-2016, 01:58   #46
madisiri
Newcomer
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Takk, er allerede lest
Disse plassene med babykurv er ikke forbeholdt noen, forstått det slik at det er mer benplass der disse babykurvene er og da blir de plassene selvsagt booket av hvemsomhelst..

Er det noen som har erfaring med flyebaby på dreamliner?
madisiri is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2016, 18:38   #47
415th Night Fighter Squad
Newcomer
 
415th Night Fighter Squad's Avatar
 
Join Date: Feb 2014
Location: SVG
Posts: 14
Default Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon

Skal reise på "hyttetur" i helgen, og skal reise SVG-AGP. Når jeg prøver å endre sete får jeg denne meldingen:
Stavanger - Malaga; Forhåndsreservering av sete er ikke mulig på valgte flyvning. Setenummer vil bli tildelt ved innsjekk.
Når jeg sjekker experflyer.com er de setene som ikke er opptatt blokkert. Er det noen fare for at denne flighten kommer til å bli kansellert, eller bli flydd av et annet selskap?
415th Night Fighter Squad is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2016, 20:01   #48
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon

Quote:
Originally Posted by 415th Night Fighter Squad View Post
Skal reise på "hyttetur" i helgen, og skal reise SVG-AGP. Når jeg prøver å endre sete får jeg denne meldingen:
Stavanger - Malaga; Forhåndsreservering av sete er ikke mulig på valgte flyvning. Setenummer vil bli tildelt ved innsjekk.
Når jeg sjekker experflyer.com er de setene som ikke er opptatt blokkert. Er det noen fare for at denne flighten kommer til å bli kansellert, eller bli flydd av et annet selskap?
Antar at du reiser på lørdag. Flys av Norwegian, og ikke noe fare for CNL pr nå. Grunnen til at du ikke får valgt sete er fordi det er under 48t til avgang(?)
Starling is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2016, 20:23   #49
415th Night Fighter Squad
Newcomer
 
415th Night Fighter Squad's Avatar
 
Join Date: Feb 2014
Location: SVG
Posts: 14
Default Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon

Reiser på lørdagen. Syntes bare det var merkelig at hele flyet var enten booket eller blocket. På SAS kan man bytte seter nye nærmere enn 48 timer...eller?
415th Night Fighter Squad is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2016, 00:06   #50
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon

Quote:
Originally Posted by 415th Night Fighter Squad View Post
Reiser på lørdagen. Syntes bare det var merkelig at hele flyet var enten booket eller blocket. På SAS kan man bytte seter nye nærmere enn 48 timer...eller?
Hender man låser setevalg fordi det er en stor gruppe el.l. som må plassere manuelt før innsjekk åpner, evt. andre årsaker til at de må endre på plassene. (På Norwegian er det vel 25 timer før man ikke kan velge seter, hvertfall på flex)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 00:07   #51
eligent
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 54
Default Best sete hos Norwegian?

Skal ut å fly halvannens time tid med Norwegian neste uke. Hvilket sete anbefales utenom sete ved nødutgang?
eligent is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 00:12   #52
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Best sete hos Norwegian?

ABC på alle radene før nødutgangen har marginalt bedre plass en DEF.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 00:38   #53
eligent
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 54
Default Re: Best sete hos Norwegian?

Valgte rad 17 ved bestillingen. Burde kanskje endre?
eligent is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2016, 04:32   #54
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Slett ikke enkelt å sjekke inn med Kjos..

Sittet å fiklet på iPad i over 10 minutter nå, prøver å sjekke inn 24 timer før avreise. Har fast plass, har app, har alt klart, men kommer ikke videre.
Trykket på alt, men dem forklarer hvordan det kan gjøres, men ingenting sjer
............

Travelling with us
Check-in and boarding
We make it easy, because who wants to spend more time in the airport than up in the air?

Check-in deadlines
All you need to know about our deadlines for check-in and boarding for different destinations.

Online check-in
Find out about our 3 easy ways to check in online for our European destinations.

Airport check-in
How you can check-in at the airport using our kiosks or counter.

Fast Track
How to skip the queue at security and add Fast Track to your booking.

Direct to Gate
Find out when it's possible to bypass the check-in counter and go straight to your gate.

Travel assistant app
We've got a little helping hand to make getting on your plane as easy as possible.

Passport, visa and ID
Information about ID and entry requirements for travelling to different destinations.

Lounge access
We offer lounge access at selected airports when you fly Premium to or from the U.S or Thailand.

.............

Har gjort dette hundrevis av ganger med andre selskaper. 5 sekunder, unnagjort, så skriver man ut BP.

Noen som har gode ideer med å sjekke inn på Internett?
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2016, 04:44   #55
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Slett ikke enkelt å sjekke inn med Kjos..

Da fant jeg svaret selv:
Innsjekking for denne flighten er ikke tilgjengelig digitalt.

Trodde det var omvendt: Man må vise pass i skranken for å reise til USA, men fra USA til Norge....?
Jaja, var vel sånn da jeg reiste på samme rute tidligere i år men har vel blitt åreforkalket og trodde det var sant når meldingene sa man kunne sjekke inn og skrive up BP 24 timer før avgang.
Trodde jeg var godt utsjekket på å reise med fly, men lærer noe hver gang..

Er det noen andre Flyprat Folk som reiser fra FLL til OSL imorra med Kjos kl 21:15?
Isåfall sees vi ved sjekk-inn skranken, for dit må man enten man vil eller ikke.

Last edited by LN-RTP; 19-12-2016 at 04:46.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2016, 23:04   #56
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Slett ikke enkelt å sjekke inn med Kjos..

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Trodde det var omvendt: Man må vise pass i skranken for å reise til USA, men fra USA til Norge....?
Du må registreres ut av USA (dvs. passet leses elektronisk), det gjør de helst ved innsjekk for å forhindre køer ved boarding (samme med andre selskaper selv om man sjekker inn på nett hos dem). Antagelig enklest for DY å gjøre det på denne måten.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2016, 23:48   #57
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Slett ikke enkelt å sjekke inn med Kjos..

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Du må registreres ut av USA (dvs. passet leses elektronisk), det gjør de helst ved innsjekk for å forhindre køer ved boarding (samme med andre selskaper selv om man sjekker inn på nett hos dem). Antagelig enklest for DY å gjøre det på denne måten.
Må nok være det ja.
DY har kontrakt gate og skranke og det har vært lite folk der før og sikkert ikke flere nå. Man skulle jo tro passet kan leses elektronisk på en liten selvbetjenings kiosk, men,men må nok føye seg med et smil og stå i kø for å få dratt passet, deretter en ny kø for sikkerhetskontroll og til slutt en kø for å gå ombord.
Var det ikke nøyaktig slik før alt ble elektronisk også?
Skal være tidlig ute uansett og smøre meg med tålmod, men ble gretten i går kveld da jeg fiklet med DY appen og senere hovedside for å gjøre min 24 timers innsjekk som de anbefalte, samt å skrive ut BP, deretter ny beskjed at man kan ikke sjekke inn elektronisk på denne flighten, ædda bædda..
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 12:04   #58
LaDuden
Newcomer
 
Join Date: Jul 2013
Location: Namdalen/Kjelsås
Posts: 33
Norwegian Oslo - Schönefeld merkelig praksis med trillekoffert

Reiste T/R Berlin (via denne skjønne flyplassen..) et par ganger i februar og da ble jeg vitne til denne praksisen. Alle passasjerer med trillekofferter som skulle gå inn til gaten på returflyvningen ble gitt en bagtag og måtte gi kofferten til en ansatt ved ground handelingen.
Trodde kanskje dette var ett engangstilfelle, men skjedde igjen igår.

Noen som vet om dette er vanlig praksis?
LaDuden is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 14:20   #59
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Oslo - Schönefeld merkelig praksis med trillekoffert

Det kommer vel an på flytypen . Jeg har ofte oplevet det samme med SAS og deres (desværre forhenværende !) CRJ900, hvor håndbagagen bliver tagget og man afleverer den ved flytrappen.
pingo is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 18:05   #60
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Oslo - Schönefeld merkelig praksis med trillekoffert

Quote:
Originally Posted by LaDuden View Post
Reiste T/R Berlin (via denne skjønne flyplassen..) et par ganger i februar og da ble jeg vitne til denne praksisen. Alle passasjerer med trillekofferter som skulle gå inn til gaten på returflyvningen ble gitt en bagtag og måtte gi kofferten til en ansatt ved ground handelingen.
Trodde kanskje dette var ett engangstilfelle, men skjedde igjen igår.

Noen som vet om dette er vanlig praksis?
Ikke en vanlig ¨parksis¨, slik Norwegian har det, så er det tillat ...
Quote:
Du kan ta med deg ett kolli håndbagasje inn i kabinen uten ekstra kostnader.
Du kan også ta med deg én liten ekstra eiendel om bord. Dette kan være en liten håndveske eller en liten veske med bærbar PC som får plass under setet foran.
MEN særlig rundt høst/jule/vinter/påskeferie, så er det mange som ikke respekterer bagasjereglene, og derfor ender man opp med at det ikke er plass til alt av bagasje i kabinen, om de ikke tar bort bagasje før alle er inni flyet, blir det ofte forsinkelser fordi 1-20 (+/-) må sendes i bagasjerommet, og da skal alle disse merkes og det tar lang tid. Om alle hadde puttet jakker, poser sekker osv. og bare koffert/bag i hattebyllen, så hadde det gått bra... men sånn er det, når mange går inn døra på flyplassen, så handler det om meg, meg og meg.*

* Nå skal det sies at mange også ikke er slik.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) K3nn7 Reiseforum 357 05-03-2024 19:03
Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m.v. (Hovedtråd) A346 Reiseforum 80 26-07-2019 20:56
Tidlig innsjekk av bagasje Vede Flyforum 33 21-06-2015 21:35
Om innsjekk og videresendt bagasje Qatar Airways Bizflyer Reiseforum 7 12-04-2013 00:03
Sas - regler for innsjekk av bagasje. Fnate Reiseforum 10 30-09-2009 09:38


All times are GMT +2. The time now is 20:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.