Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2011, 00:47   #1
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Air France Premium Economy hos AF

Har akkurat booket sommerens ferietur, og synes AF kom med et godt tilbud som involverer Premium Voyageur på flightene CDG-LAX og LAX-CDG. Men er det noen her inne som har prøvd denne klassen å reise i hos AF? Skal fly med 777-300ER begge veier om det har noe å si.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 13:01   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,961
Default Re: Premium Economy hos AF

Litt på sidelinjen; hvordan blir poeng-opptjeningen på den strekningen i premium?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 17:20   #3
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Premium Economy hos AF

Etter hva jeg kunne se, ble totalt poengopptjening ble snaue 20.000 poeng. Må innrømme at jeg ikke helt vet hvor mye mer det blir enn vanlig eco.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 18:51   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,961
Default Re: Premium Economy hos AF

Vesentlig mer...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 19:19   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Premium Economy hos AF

Vanlig eco er avhengig av bookingklasse, 25% til 100%. Snaue 20 000 poeng tur retur betyr 150% opptjening vil jeg tro.
Problemet med lying blue er uttak og ikke opptjening.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 21:25   #6
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Premium Economy hos AF

Må innrømme at jeg ikke er så veldig dreven i uttak av bonuspoeng hos noen av alliansene (flyr hovedsaklig innenriks til vanlig), men hva er det egentlig som gjør det så vanskelig å ta ut FB-poeng?
(Som dere sikkert skjønner, bonuspoeng var ikke avgjørende for turen )
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 21:31   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Må innrømme at jeg ikke er så veldig dreven i uttak av bonuspoeng hos noen av alliansene (flyr hovedsaklig innenriks til vanlig), men hva er det egentlig som gjør det så vanskelig å ta ut FB-poeng?
(Som dere sikkert skjønner, bonuspoeng var ikke avgjørende for turen )
Dyrt, i form av avgifter og fuel surcharge
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 21:39   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Dyrt, i form av avgifter og fuel surcharge
Tilgjengeligheten er dårlig, det har vært høy inflasjon når det gjelder poeng og verst av alt, man må være elite for å ta ut en reise i 1.klasse.
Når jeg fløy en del med Skyteam for noen år siden så hadde jeg nok til 2 personer på 1.klasse til f.eks Cape Town eller Tokyo. Dessverre tok jeg det ikke ut med en gang. Nå er den samme saldoen nok til to personer i biz til New York, og 1.kl får jeg ikke booket selv om jeg hadde valgt å bruke alle poengene på å dra alene.

Kontoen skal tømmes i løpet av året, og så blir det "aldri" mer den alliansen
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 21:41   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Premium Economy hos AF

Et eks på FB taxes. En kamerat tok i går ut en tur til Lima, taxes var EUR 341.

Men han benyttet Promo Awards og det kostet ham kun 70.000 poeng i C-klasse med KL.... Så "prisen" totalt var ikke så gærn..
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 23:30   #10
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Har akkurat booket sommerens ferietur, og synes AF kom med et godt tilbud som involverer Premium Voyageur på flightene CDG-LAX og LAX-CDG. Men er det noen her inne som har prøvd denne klassen å reise i hos AF? Skal fly med 777-300ER begge veier om det har noe å si.
Har prøvd denne klassen CDG-SXM-cdg. Dette var en A340, men regner med setene er de samme.
Synes de var både bra, og ikke så bra.
Litt vonde å sove i synes jeg, men sittekomfort, og tv skjerm var veldig bra.
Bordet var litt trangt, men brukanes.
Men generelt, en helt annen, og bedre opplevelse en economy, naturligvis.
Det er også en delvis separert kabin, som gjør at det blir litt roligere.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 15:49   #11
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Premium Economy hos AF

På airfrance.com så står det at denne klassen er ganske ny, iallefall på 777. Men det er som du skriver, det er jo en bedre opplevelse enn ren economy jeg er ute etter. Prisforskjellen fra ren economy var jo heller ikke rare greia, så jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor denne klassen ikke er større egentlig. Det sammen gjelder hos BA forsåvidt.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 15:51   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
På airfrance.com så står det at denne klassen er ganske ny, iallefall på 777. Men det er som du skriver, det er jo en bedre opplevelse enn ren economy jeg er ute etter. Prisforskjellen fra ren economy var jo heller ikke rare greia, så jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor denne klassen ikke er større egentlig. Det sammen gjelder hos BA forsåvidt.
Alle spør etter bonuspoeng, men ingen lurer på hva ting koster i utgangspunktet... Og hva er fordelene med klassen?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 18:47   #13
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Alle spør etter bonuspoeng, men ingen lurer på hva ting koster i utgangspunktet... Og hva er fordelene med klassen?
Litt usikker på hvorfor du quoter meg med den uttalelsen der, all den tid det ikke var meg som begynte med disse bonuspoengene. Men that said, helt enig med deg - det var ikke hvilken allianse som ga hvilke bonuspoeng som avgjorde valget av selskap.
Men siden du spør, billettene kostet 26k for to voksne OSL-CDG-LAX-HNL og retur. Eneste flighten som faktisk _har_ premium economy er CDG-LAX, og det er nok derfor prisforskjellen er såpass liten som ca. 3000 kroner for begge reisende.
Fordelene er bedre plass både i bredden og til beina og bedre bevertning. Det er også med 2x23 kg bagasje, men jeg er usikker på om AF fremdeles tilbyr dette til alle i eco. Forøvrig kan det leses mer om Premium Voyageur her: https://www.airfrance.no/NO/en/commo..._airfrance.htm
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 22:54   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Har prøvd denne klassen CDG-SXM-cdg. Dette var en A340, men regner med setene er de samme.
Synes de var både bra, og ikke så bra.
Litt vonde å sove i synes jeg, men sittekomfort, og tv skjerm var veldig bra.
Bordet var litt trangt, men brukanes.
Men generelt, en helt annen, og bedre opplevelse en economy, naturligvis.
Det er også en delvis separert kabin, som gjør at det blir litt roligere.
Hvordan var det sammenlignet med SAS Economy Extra?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 23:07   #15
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Litt usikker på hvorfor du quoter meg med den uttalelsen der, all den tid det ikke var meg som begynte med disse bonuspoengene. Men that said, helt enig med deg - det var ikke hvilken allianse som ga hvilke bonuspoeng som avgjorde valget av selskap.
Men siden du spør, billettene kostet 26k for to voksne OSL-CDG-LAX-HNL og retur. Eneste flighten som faktisk _har_ premium economy er CDG-LAX, og det er nok derfor prisforskjellen er såpass liten som ca. 3000 kroner for begge reisende.
Fordelene er bedre plass både i bredden og til beina og bedre bevertning. Det er også med 2x23 kg bagasje, men jeg er usikker på om AF fremdeles tilbyr dette til alle i eco. Forøvrig kan det leses mer om Premium Voyageur her: https://www.airfrance.no/NO/en/commo..._airfrance.htm
Ok, takk - det var alt jeg lurte på, og langt mer interessant enn denne evige leten etter poeng Dette tror jeg er midt i blinken for meg, tilbudet er notert bak øret.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2011, 10:50   #16
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Premium Economy hos AF

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Har prøvd denne klassen CDG-SXM-cdg. Dette var en A340, men regner med setene er de samme.
Tittet tilfeldigvis på airfrance.com nå, og det er ikke samme premium eco man tilbyr til Karibien som på andre longhaul-flighter. Uvisst av hvilken grunn, men den du satt på kalles Alizé, mens den jeg skal prøve er Premium Voyageur. Hvem som skal være best har jeg ingen anelse om.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore innfører Premium Economy Someone Flyforum 16 15-03-2024 09:56
Lufthansa Premium Economy CCS87 Reiseforum 8 18-11-2014 15:39
Thai Premium Economy 88charlie Reiseforum 3 25-10-2013 17:43
Kjøp Economy - fly Premium hos Estonian Air FlightDeck Reiseforum 12 14-01-2012 13:43
Condor Premium Economy FlyHi Flyforum 16 13-01-2009 11:10


All times are GMT +2. The time now is 13:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.