Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-05-2013, 15:02   #21
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Invitasjon sk longe Bcn?

Funket fint i gate når jeg var der en uke siden.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 10:55   #22
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default bagasjeoppvaring i Barcelona?

Hei!
reiser snart til Barcelona og lurte på om noe har erfaring/vet hvor jeg kan oppbevare
bagasjen min sentralt i Barcelona? på siste dag har jeg god tid fra jeg må sjekke ut fra hotellet til jeg skal skal til flyplassen, så jeg slipper å slepe med meg en stor koffert rundt i gatene.
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 11:00   #23
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: bagasjeoppvaring i Barcelona?

Hotellet tilbyr sikkert mulighet for å la bagasjen stå noen timer.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 11:11   #24
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: bagasjeoppvaring i Barcelona?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hotellet tilbyr sikkert mulighet for å la bagasjen stå noen timer.
å det hadde jeg ikke tenkt på , trodde når man har sjekket ut så har man sjekket ut, takk for tipset!
problemet er at hotellet er i utkanten av sentrum..litt dumt å dra derfra å ned til sentrum så tilbake igjen.
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 11:55   #25
Maltwhisky
ScanFlyer Blue
 
Maltwhisky's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
Default Re: bagasjeoppvaring i Barcelona?

Er et par-tre alternativer i sentrum ifølge denne siden: Baggage Storage In Barcelona- Where You Can Find Left Luggage And Secure Locker Facilities
Maltwhisky is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 14:50   #26
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: bagasjeoppvaring i Barcelona?

Kommer litt an på hvordan du definerer Barcelona sentrum Sants har bagasjeoppbevaring. Om du tenker på Gotic (ramblas osv) mener jeg å huske at turistinformasjonen tilbyr dette (ligger ved katedralen).
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2013, 15:19   #27
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default bagasjeoppvaring i Barcelona?

Takk til dere, skal sjekkes ut
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 13:01   #28
bergejm
ScanFlyer Blue
 
bergejm's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: LYBE
Posts: 131
Default Re: Barcelona-tråden

Noen kan tipse om et noenlunde bra hotell i sentrum til mas o menos 100 euro natta?
bergejm is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 13:18   #29
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Barcelona-tråden

Jeg har akkurat kommet tilbake fra ei uke BCN. Bodde på begge hilton hoteller. Begge to er fine og moderne og i forhold til pris får man en bra deal (betalte 160 EUR per natt i snitt). Begge to er 15min fra la rambla / Passeig de gracia med metro/drosje, så de er ikke bestevalg hvis du vil bo rett i sentrum (jeg valgte dem pga pris og HHgold benefits). Vil du bo i sentrum så ville jeg anbefale Pullman Hotellet (husk å ta med aXXor plaXinum via promotion code før reisa). Jeg skulle gjerne ha bodd der, men hotellet var fult (og ikke snakk om noe room guarantee forresten ).

Mens jeg holder på: Restaurant. De fleste topp restauranter i BCN er liten med få bpord og tilby en - to forskjellige "tasting menus" som er veldig godt. Det beste vi var hos er def. "MON". Ellers var vi hos Caldeni og Osmosis, men spesielt Caldeni`s berømt biff revet meg ikke fra stolen. Skulle gjerne ha spist hos Lasarte eller Con Gracia, men var seint ute med booking .

En siste tips: Ikke ta flytoget. Veien til togstasjonen er minst 10-15 min fra arrival gate. Toget kjører i større intervaller enn 20min (vil huske at vi måtte vente 30-40 min) og det er langt kø til billetkjøp. Hvis du har planer om å bytte fra tog til metro, er det som oftets passeig de gracia som du skal gjør det i og der må du gå 10 min fra togstop til metro stasjon. I sin helhet mye stress. Toget er dessuten overcrowded. Heller invester 30-40 euro i en drosje.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 13:46   #30
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Jeg har akkurat kommet tilbake fra ei uke BCN. Bodde på begge hilton hoteller. Begge to er fine og moderne og i forhold til pris får man en bra deal (betalte 160 EUR per natt i snitt). Begge to er 15min fra la rambla / Passeig de gracia med metro/drosje, så de er ikke bestevalg hvis du vil bo rett i sentrum (jeg valgte dem pga pris og HHgold benefits). Vil du bo i sentrum så ville jeg anbefale Pullman Hotellet (husk å ta med aXXor plaXinum via promotion code før reisa). Jeg skulle gjerne ha bodd der, men hotellet var fult (og ikke snakk om noe room guarantee forresten ).

Mens jeg holder på: Restaurant. De fleste topp restauranter i BCN er liten med få bpord og tilby en - to forskjellige "tasting menus" som er veldig godt. Det beste vi var hos er def. "MON". Ellers var vi hos Caldeni og Osmosis, men spesielt Caldeni`s berømt biff revet meg ikke fra stolen. Skulle gjerne ha spist hos Lasarte eller Con Gracia, men var seint ute med booking .

En siste tips: Ikke ta flytoget. Veien til togstasjonen er minst 10-15 min fra arrival gate. Toget kjører i større intervaller enn 20min (vil huske at vi måtte vente 30-40 min) og det er langt kø til billetkjøp. Hvis du har planer om å bytte fra tog til metro, er det som oftets passeig de gracia som du skal gjør det i og der må du gå 10 min fra togstop til metro stasjon. I sin helhet mye stress. Toget er dessuten overcrowded. Heller invester 30-40 euro i en drosje.
Jeg har også akkurat kommet hjem fra Barcelona, går det flytog?
Eller tenker du på flybussen "aerobus"?
Jeg tok den og synes den var grei men veldig overfullt, men billig €5.80
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 14:21   #31
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Barcelona-tråden

Det går begge deler. Flytoget går fra den gamle terminalen, så man må ta buss fra den nye. Aerobus er et mye bedre alternativ derfra.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 14:39   #32
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det går begge deler. Flytoget går fra den gamle terminalen, så man må ta buss fra den nye. Aerobus er et mye bedre alternativ derfra.
Okey skjønner
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 21:51   #33
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: Barcelona-tråden

Du må nok fortsatt ty til Aerobus (går hvert 10. min), men neste år åpnes metro-stasjonen ved T1, så da blir det litt lettere

Blir forlengelse av L2+L9 og noe lokaltog i tillegg.

Om du har planer om å ta t-bane, kjøp T-10 billett (10 turer). Det er billigere allerede etter 3. eller 4. turen
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2015, 16:34   #34
FT99
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 84
Default Re: Barcelona-tråden

Noen som har erfaring fra Mercer Hotel i Barcelona?

http://www.mercerbarcelona.com
FT99 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2015, 00:54   #35
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Barcelona-tråden

Hola!
Har et snaut døgn i Barcelona. Middag søndag tror jeg er i boks, men er det noen som har et godt forslagtil lunch mandag? Jeg bor på Hilton Diagonal Mar, så bagasjen blir nok stående der. I tillegg kommer det en fra flyplassen som har noen timer før vi iler avgårde til neste flight.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2015, 07:43   #36
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hola!
Har et snaut døgn i Barcelona. Middag søndag tror jeg er i boks, men er det noen som har et godt forslagtil lunch mandag? Jeg bor på Hilton Diagonal Mar, så bagasjen blir nok stående der. I tillegg kommer det en fra flyplassen som har noen timer før vi iler avgårde til neste flight.
Mandag lunch er notorisk vanskelig i BCN, mange gode steder holder stengt. Paco Meralgo i Muntaner er et godt, men geografisk litt langt unna, alternativ. Sitt i baren, og fråts i div tapas/småretter.
Alternativt kan du bare titte tvers over gaten: Sagardi har 3-4 restauranter i BCN. En av de ligger på terrassen på shoppingsenteret Diagonal Mar, dels innen-/utendørs og likner til forveksling på de andre superkommerse stedene. Som mange andre baskiske restauranter har de en fantastisk chuleton, servert i all sin enkelhet med smakfull salat ved siden av. Dagens fisk er alltid bra (men ikke best på mandager). Et par pintxos til forrett er perfekt. Pent vinutvalg til ditto priser.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2015, 08:15   #37
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Barcelona-tråden

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Mandag lunch er notorisk vanskelig i BCN, mange gode steder holder stengt. Paco Meralgo i Muntaner er et godt, men geografisk litt langt unna, alternativ. Sitt i baren, og fråts i div tapas/småretter.
Alternativt kan du bare titte tvers over gaten: Sagardi har 3-4 restauranter i BCN. En av de ligger på terrassen på shoppingsenteret Diagonal Mar, dels innen-/utendørs og likner til forveksling på de andre superkommerse stedene. Som mange andre baskiske restauranter har de en fantastisk chuleton, servert i all sin enkelhet med smakfull salat ved siden av. Dagens fisk er alltid bra (men ikke best på mandager). Et par pintxos til forrett er perfekt. Pent vinutvalg til ditto priser.
Ah, toppers!
Har oppdaget dette med mandager. Søndag er vel heller ikke noen vinner. Min plan for gårsdagen var stengt og jeg endte opp på noe håpløst nede ved havna.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2015, 16:24   #38
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Barcelona-tråden

Hadde også noen dager i Barcelona denne uka, fortsatt veldig varmt. Aldri vært der før, men nesten komisk hvor mange man ser blir forsøkt ranet eller blir ranet i form av å rive tlf/kamera/andre ting ut av hendene på folk, så dette 3 ganger. Så her er det nok tryggest å gå uten noen ting på seg utenom litt penger og et kredittkort. Uansett så følte jeg meg ikke utrygg, så skal helt klart tilbake for mere mat!

Bodde på Musik Boutique Hotel, http://www.musikboutiquehotel.com/en/index.html . Helt ok! Frokost til 10euro som var veldig ok. Hyggelig og hjelpsom betjening. Fin plassering.

Spiste på:

Cal Pep, www.calpep.com , her var det ikke spess dyrt heller tross populært.
Casa Lolea, http://www.casalolea.com
Tosca, http://toscabarcelona.com
La Pepita, http://www.lapepitabcn.com
Bubo, http://bubo.es/ , dessertkaker
Rasoterra, http://www.rasoterra.cat/en/ , Vegansk.

Nede ved havna var det nok av paella sjapper av tvilsom kvalitet (?). Med desperate innkastere, lurer på hva som får mennesker til å spise på steder med innkastere.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2017, 17:33   #39
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Barcelona-hotell tips

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Hotel Pullman Barcelona Skipper er min favoritt i BCN.



http://www.pullmanhotels.com/gb/hote...er/index.shtml



Ligger et lite stykke fra LaRambla, men nære stranden i Port Olimpic. En grei spasertur, ev 5 minutter med bussen inn til sentrum.

Tenkte å følge mitt eget råd i denne noe tilårskomne tråden om Barcelona. Men de tilgjengelige rommene den første uken i september er priset helt hinsides... Noen som har litt ferskere tips å komme med? Gjerne ved La Rambla, Placa Catalunys eller Port Olimpic. Budsjett max NOK 2.500,- /natt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2017, 18:14   #40
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Barcelona-hotell tips

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Tenkte å følge mitt eget råd i denne noe tilårskomne tråden om Barcelona. Men de tilgjengelige rommene den første uken i september er priset helt hinsides... Noen som har litt ferskere tips å komme med? Gjerne ved La Rambla, Placa Catalunys eller Port Olimpic. Budsjett max NOK 2.500,- /natt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bodd her 2 ganger: http://www.vinccigala.com

Kommer nok til å bo der igjen. Benytter meg alltid av metro/kollektivt. Aerobussen stopper ikke langt unna heller.
mann78 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Barcelona Someone TripReports 16 26-07-2011 09:37
Barcelona AirbusTrond Reiseforum 5 11-05-2010 18:42
I Barcelona.. S. Holberg Samlerhjørnet 3 14-09-2009 23:32
FC Barcelona ......... sk931 Flyforum 4 21-07-2005 00:38


All times are GMT +2. The time now is 14:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.