Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2010, 22:10   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Optiontown en flopp?

Ok, jeg er glad for at alternativet finnes, men jeg hadde gjort dette annerledes dersom jeg var SAS. Ferdig
Tommy777 is offline  
Old 05-10-2010, 22:38   #22
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Optiontown en flopp?

Jeg må si meg svært enig her. Å sette ut dette til et eksternt firma på denne måten er å gi bort penger når man har ressurser innen konsernet som kunne holdt dette innomhus ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 05-10-2010, 22:45   #23
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Optiontown en flopp?

Jeg er absolutt ikke den mest forutintatte når det kommer til outsourcing... Men oppgraderinger må da virkelig være en kjernevirksomhet (jfr. coreSAS) - og jeg kan ikke helt se hvorfor man velger å outsource dette. En ting er å outsource det - men reagerer litt på at det outsources så totalt - hvor passasjeren inngår et kundeforhold og i en kontrakt med en tredjepart - kunne man ikke ihvertfall holdt dette på flysas.com og ihvertfall under SAS-branding?

Jeg kan heller ikke se noen voldsomme synergieffekter oppstå hos Optiontown, og mistenker det hele kunne vært gjort vel så lønnsomt inhouse - for å ikke snakke om at kunden slapp å forholde seg til en tredjepart!
JoeW is offline  
Old 14-10-2010, 15:55   #24
Hawkboy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Trondheim
Posts: 90
Default Re: Optiontown en flopp?

jeg bestemte meg for å vente og se om optiontown fikset opp i dette.
i dag fikk jeg følgende mail:
---------------------
Dear Customer,

Thanks for contacting Optiontown and for your interest in Upgrade Travel Option (UTo).

We would like to advise you that your EuroBonus Points have been updated.

You may also reply to this email in case you have any further questions.

Regards

Optiontown Customer Care
-------------

sjekket EBsaldo og det stemmer. Z-klasse er bekreftet

optiontown viste seg fra sin beste side og ryddet til slutt opp selv.
Hawkboy is offline  
Old 14-10-2010, 16:22   #25
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Optiontown en flopp?

Oppgraderte t/r Helsinki med Optiontown for å teste ut Blue1 Premium. Det gikk det full automatikk i. Bookingen ble oppdatert til Z-klasse så jeg kunne velge seter i Premium, og 1500 poeng hver vei ble automatisk oppdatert på kontoen.

Når alt dette er sagt så er jeg jo innerst inne enig med Tommy og JoeW at de kanskje kunne løst det inhouse. United gjør jo det på en knallfin måte. BA gjør det etc. Men her funket det utmerket.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 14-10-2010, 18:20   #26
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,680
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Oppgraderte t/r Helsinki med Optiontown for å teste ut Blue1 Premium. Det gikk det full automatikk i. Bookingen ble oppdatert til Z-klasse så jeg kunne velge seter i Premium, og 1500 poeng hver vei ble automatisk oppdatert på kontoen.

Når alt dette er sagt så er jeg jo innerst inne enig med Tommy og JoeW at de kanskje kunne løst det inhouse. United gjør jo det på en knallfin måte. BA gjør det etc. Men her funket det utmerket.
Hvor mye kostet det, og hvor langt tid før du reiste fikk du bekreftet oppgraderingen?
Chriscross is offline  
Old 14-10-2010, 20:42   #27
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Optiontown en flopp?

Logget meg inn på Optiontown for å se om jeg fikk tilbud om å oppgradere, men fikk bare opp: UTo not available.
Kan det ha noe å si på hvilken billett type jeg har kjøpt eller at reisen er over et halt å frem i tid? Hjelp takk
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline  
Old 14-10-2010, 20:53   #28
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,819
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Logget meg inn på Optiontown for å se om jeg fikk tilbud om å oppgradere, men fikk bare opp: UTo not available.
Kan det ha noe å si på hvilken billett type jeg har kjøpt eller at reisen er over et halt å frem i tid? Hjelp takk
Hvor skal du reise?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 14-10-2010, 20:57   #29
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Optiontown en flopp?

Jeg skal til New York. Litt synd om jeg ikke får prøvd i det minste
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline  
Old 14-10-2010, 21:04   #30
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,819
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Jeg skal til New York. Litt synd om jeg ikke får prøvd i det minste
Kan være den ikke er "lastet" opp til Optiontown ennå siden det er en ny flight?

Hadde jeg vært deg hadde jeg sent en email til SAS og spurt!
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 14-10-2010, 21:08   #31
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Optiontown en flopp?

Du er nok bare for tidlig ute ... prøv senere.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 14-10-2010, 22:01   #32
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: Optiontown en flopp?

Takk! Skal prøve litt senere, eller sende en mail til SAS.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline  
Old 15-10-2010, 07:22   #33
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Optiontown en flopp?

Når vi først er inne på Optiontown. Er det noen fordeler med å kjøpe dette tidlig, som å komme først i en evt. oppgraderingskø, eller kan en like gjerne vente til en uke før avreise? Ettersom dette er ikke refunderbare penger, så kan det jo være smart å vente i det lengste.
Hickok is offline  
Old 15-10-2010, 09:32   #34
Lydmann
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Location: Oslo
Posts: 33
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Når vi først er inne på Optiontown. Er det noen fordeler med å kjøpe dette tidlig, som å komme først i en evt. oppgraderingskø, eller kan en like gjerne vente til en uke før avreise? Ettersom dette er ikke refunderbare penger, så kan det jo være smart å vente i det lengste.
Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
Lydmann is offline  
Old 15-10-2010, 09:35   #35
zico77
Developer
 
zico77's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,950
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Lydmann View Post
Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
Slik har eg og forstått det. Bare å kjøpe i vei (det har eg gjort), dersom du kan tape gebyret, trur det var 3-5 Euro per leg eller så.
__________________
Håvard
Mine bilder på Airpics

zico77 is offline  
Old 15-10-2010, 09:41   #36
Hawkboy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Trondheim
Posts: 90
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Lydmann View Post
Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
helt korrekt. det eneste du taper er €5 i sign-up fee. (...og renter tapt på penger som ellers ville stått på konto )

vil vel også tro at det er først til møllaprinsippet som gjelder, så løp og kjøp!
Hawkboy is offline  
Old 15-10-2010, 09:52   #37
Lydmann
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Location: Oslo
Posts: 33
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Hawkboy View Post
helt korrekt. det eneste du taper er €5 i sign-up fee. (...og renter tapt på penger som ellers ville stått på konto )

vil vel også tro at det er først til møllaprinsippet som gjelder, så løp og kjøp!
Ja, jeg har også inntrykk av at det er førstemann til mølla. Jeg brukte optiontown på en weekendtur jeg hadde til NY i juni. Registrerte meg for eco-extra på utreise omtrent to og en halv måned i forveien, og fikk bekreftet oppgradering en snau uke før avreise.

For hjemreisen betalte jeg for oppgradering til biz halvannen måned i forveien, og denne ble bekreftet fire dager før hjemreise.
Lydmann is offline  
Old 15-10-2010, 12:06   #38
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Lydmann View Post
Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
Joda, stemmer det, men det kan jo være andre årsaker til at noen ikke kan reise på tur. Da er det litt dumt å ha svidd av en del hundre euro på Optiontown, som en ikke får igjen.
Hickok is offline  
Old 15-10-2010, 12:16   #39
Lydmann
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Location: Oslo
Posts: 33
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Joda, stemmer det, men det kan jo være andre årsaker til at noen ikke kan reise på tur. Da er det litt dumt å ha svidd av en del hundre euro på Optiontown, som en ikke får igjen.
Kan ikke annet enn å si meg enig i dette. Virker uansett som om Optiontown kanskje er mer myntet på fritidsreisende som ønsker å unne seg litt ekstra, enn folk på hyppige forretningsreiser.

Syns for øvrig at Swiss sin løsning med Business-saveroppgradering intra-europeisk er mer oversiktlig, da man slipper å forholde seg til en tredjepart.
Lydmann is offline  
Old 15-10-2010, 12:27   #40
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Optiontown en flopp?

Quote:
Originally Posted by Lydmann View Post
Virker uansett som om Optiontown kanskje er mer myntet på fritidsreisende som ønsker å unne seg litt ekstra, enn folk på hyppige forretningsreiser.
Det er vel hele idéen med optiontown. At give de kunder der normalt ikke ville købe en Biz/Eco+ billet muligheden for at få dette til rimelig pris, hvis der er overkapacitet når de har solgt de fuldpris billetter kunderne efterspørger.

Forretningsrejsende har vel også ofte andre behov, som fleksibilitet m.v. - som ikke kan opfyldes via optiontown.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oppgraderinger BA Tommy777 Reiseforum 17 21-03-2011 16:57
optiontown og upgrade med SAS til Newark hellbilly Reiseforum 8 25-11-2010 14:21
Optiontown - status på oppgraderinger? TOS_EBG Reiseforum 5 30-11-2009 05:27
Optiontown Gemo Reiseforum 3 18-10-2009 16:09


All times are GMT +2. The time now is 09:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.