Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyhistorisk forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-06-2008, 22:03   #1
HansJ
ScanFlyer Silver
 
HansJ's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Arlanda
Posts: 759
Sverige "Res i Sverige med Linjeflyg" (Stockholm 2008)

Jag var ute på historisk expedition av det militära slaget idag men fick en civil bonus på väg hem.

På en husvägg intill E4 vid Essingeleden mitt i Stockholm kan man för närvarande uppleva historiens vingslag. En byggnad som rivits för att ge plats åt ett nytt hus avslöjar skuggor efter gammal reklam som inte sett dagens ljus på minst 25 år...


Står det inte...? Jo, visst gör det väl det!


"Res i Sverige med Linjeflyg"

Den som vill se det med egna ögon kan ta en titt på Eniros karta och köra långsamt i norrgående fil på E4 och titta på husen på vänster sida. Fasaden i fråga är precis till höger om bokstaven "E" i "Essingeleden" på kartan.
HansJ is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2008, 23:15   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: "Res i Sverige med Linjeflyg" (Stockholm 2008)

DEN måste jag kika på nästa gång jag kör förbi!!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 13:25   #3
HansJ
ScanFlyer Silver
 
HansJ's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Arlanda
Posts: 759
Default Re: "Res i Sverige med Linjeflyg" (Stockholm 2008)

Apropå gammal LIN-reklam så hänger denna fantastiska skylt sedan många år på Svedinos Bil- och Flygmuseum i Ugglarp mellan Halmstad och Falkenberg på den svenska västkusten. Ett besök rekommenderas utan förbehåll, både för denna skylt men även för det unika utbud av flygplan de har (Ju52/3m, Ka-26, Tp52, 35-1 och mycket mer).



http://www.svedinos.se/
HansJ is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS "Sverige" og deres sommerruter 737-405 Reiseforum 2 28-09-2010 08:17
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" LN-DAG Bilder & foto 22 14-01-2010 15:20
Möjliighet för er som vill se "Stockholm-Arlanda" utanför Sverige Savipix Flyforum 51 19-11-2009 01:27
Braathens' "Endelig fredag" lever videre i Sverige CK Flyforum 25 30-08-2009 21:26


All times are GMT +2. The time now is 15:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.