Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2013, 21:23   #1
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
SAS EuroBonus 2.0

Sakset fra NA24:
- Til høsten kommer det vi kaller internt for Eurobonus 2.0, som skal gjøre det lettere for kundene å opptjene poeng og bruke poeng til en rekke gode servicetjenester, sier Roald.

http://www.na24.no/article3635041.ece

Da kan vi jo bare begynne å,spekulere. Jeg tror på en liten forverring på uttakssiden p.g.a. inflasjonen i utdelingen av poeng (SAS Plus vs Economy Extra), men så kommer det kanskje noen nyvinninger slik at det i sum blir en nullprosjekt når man veier fordeler og ulemper.

Norsk EBG-krav blir vel likt med resten av verden, altså 50.000 poeng, men det er bare fair.

Hva tror resten? Kanskje noen har litt innsideinformasjon?
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 21:26   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: EuroBonus 2.0

Håper på at stikkordet her er lettere, dvs muligheter fikse ting på nett som f.eks å bestille med partnerselskaper uten å måtte ringe Sykes
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 21:53   #3
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: EuroBonus 2.0

Ahh, dette høres spennende ut. Noen som har en formening om hva det kan være han hinter til her? Skulle jo tro det var en hel del felter SAS kan utvide gjeldende EB program på.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 22:42   #4
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: EuroBonus 2.0

Spennende! Her er det bare å bruke fantasien. Jeg tipper trenden vi har sett med forsikring og strøm fortsetter med flere typer abonnement, som f.eks. telefoni, kabel-tv og flere aviser. Kan det i tillegg hende opptjening med f.eks. Trumf og betalingskort øker - evt. flere kampanjehelger?

På uttakssiden på servicetjenester aner jeg oppgradering til Plus på europeiske flyvninger (eller er det på plass allerede?), betaling for ekstra kolli innsjekket bagasje, for tilgang til lounge og fast track.

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Norsk EBG-krav blir vel likt med resten av verden, altså 50.000 poeng, men det er bare fair.
Ja, denne tror jeg vi bare kan belage oss på først som sist.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 22:51   #5
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: EuroBonus 2.0

Hvis de endrer til 50000 for EBG, kan de gjøre det midt i en opptjeningsperiode, eller vil det gjelde fra når den ender? Hva tror dere?
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 22:53   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Spennende! Her er det bare å bruke fantasien.
Absolutt bare å bruke fantasien, men mistenker at det er langt kjedeligere enn det man kan forestille seg -- og ikke spesielt spennende i et forum-medlems øyne.

Men jeg kan ta feil.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 22:56   #7
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by meliiis View Post
Hvis de endrer til 50000 for EBG, kan de gjøre det midt i en opptjeningsperiode, eller vil det gjelde fra når den ender? Hva tror dere?
De kan vel gjøre det som passer dem, men om de _vil_ gjøre det midt i en periode er en annen sak.
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 22:59   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: EuroBonus 2.0

Jeg håper det blir som Someone nevner, at man lettere kan bruke miles på partnere. Det ville vært en formidabel forbedring, spør du meg.

Ellers tror jeg i må forvente et par "enhancements" også. Høyere terskel for EBG og noe devaluering av poeng. Men believe it or not - denne sjefs-sutrekråka synes det er ok og forventet, gitt så mye mer poeng de deler ut om dagen (poeng på innland, 100% på alt og 200% om man forhåndsbestiller wrap).

Det som ikke er så kult er jo om de tar en Mille Miglia - og bare eliminerer poengene, og lar folk søke om å få med seg en viss andel videre (om jeg leste rett i Business Traveller). Men det tviler jeg vel på at de gjør.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 12-06-2013 at 23:02.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:01   #9
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: EuroBonus 2.0

De kan ta over etter US Airways som storselgere av billig poeng?
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:19   #10
rkvalvaa
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Bergen
Posts: 304
Default Re: EuroBonus 2.0

Har det ikke også vært noe rykter om et nytt nivå over Gull? Platinum med 100K poeng grense? (Ren spekulasjon fra min side)
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:20   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by Goaman View Post
De kan vel gjøre det som passer dem, men om de _vil_ gjøre det midt i en periode er en annen sak.
Alle har jo forskjellige perioder. Ser for meg at SAS IT kan få utfordringer la de gamle grenseverdiene vare til hver enkelt bruker er ferdig med sin inneværende opptjeningsperiode og altså operere med forskjellige krav til forskjellige brukere. Kommunikasjonsmessig vil dette også bli en utfordning.

Ser ikke bort fra at de vil gjøre en virkelig clean cut ved å la alle få samme opptjeningsperiode.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:27   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: EuroBonus 2.0

BA økte grensene for europeiske medlemmer for 1-2 år siden til samme nivå som UK og resten av verden. Da kunne europeiske medlemmer rekvalifisere (men altså ikke rykke opp til nytt nivå) etter de gamle nivåene de to neste medlemsårene (som er individuelt fra medlem til medlem)

Så det går an.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:27   #13
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser ikke bort fra at de vil gjøre en virkelig clean cut ved å la alle få samme opptjeningsperiode.
Borde bli kalenderår isåfall.

Jag hoppas verkligen på att kunna beställa partnerawards på internet men jag tror det inte. Risken är högre krav för att nå EBG.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:52   #14
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: EuroBonus 2.0

De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 23:59   #15
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.
Når det gjelder SAS hadde det kanskje vært en fordel om utviklerne hadde hatt guts til å si det. I stedet lager de jo ting som ikke fungerer, ref. sas.no og appen...
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2013, 00:40   #16
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
På uttakssiden på servicetjenester aner jeg oppgradering til Plus på europeiske flyvninger (eller er det på plass allerede?), betaling for ekstra kolli innsjekket bagasje, for tilgang til lounge og fast track
Betaling for ekstra kolli hadde de jo inntil relativt nylig. 140 kr for bag nr. 2 innenriks. Kom opp som en irriterende popup ved OLCI ganske lenge.
Edit: du tenkte sannsynligvis på mulighet for å betale med poeng tipper jeg, i kraft av trådens tittel

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det som ikke er så kult er jo om de tar en Mille Miglia - og bare eliminerer poengene, og lar folk søke om å få med seg en viss andel videre (om jeg leste rett i Business Traveller). Men det tviler jeg vel på at de gjør.
Alitalia har vel en eller annen sær italiensk regel de må forholde seg til som krever en reboot av poengsaldo hos samtlige medlemmer med jevne mellomrom (tror det er hvert 5. år).
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2013, 17:22   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.
Det går nok mer på den med sjekkheftet som skal si "sett i gang gutter og jenter, jeg betaler"

Quote:
Originally Posted by vegardg View Post
Når det gjelder SAS hadde det kanskje vært en fordel om utviklerne hadde hatt guts til å si det. I stedet lager de jo ting som ikke fungerer, ref. sas.no og appen...
Ref. over, spare seg til fant...
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 13:08   #18
LN-KID
SK*EBD, Skyteam Elite
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 74
SAS Eurobonus endres - nytt elite-nivå fra høsten

Det var jo ventet at noe måtte skje, nå når poengene er tilbake innenlands. Mitt stalltips er at 90,000 gjeninnføres, som et elitenivå...

http://www.aftenposten.no/okonomi/SA...l#.UdP3eRYib5k
LN-KID is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 13:14   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus med nytt nivå over gull?

Quote:
Originally Posted by LN-KID View Post
Det var jo ventet at noe måtte skje, nå når poengene er tilbake innenlands. Mitt stalltips er at 90,000 gjeninnføres, som et elitenivå...

http://www.aftenposten.no/okonomi/SA...l#.UdP3eRYib5k
Saft suse... Der har de lyttet til brukerne ihvertfall.

Det blir nok ikke platEliteultra på meg, men dette er definitivt rett vei å gå.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 13:21   #20
LN-KID
SK*EBD, Skyteam Elite
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 74
SAS Re: Eurobonus med nytt nivå over gull?

Men blir Pandion fortsatt stående, som et skjult elitenivå som ikke engang de ansatte gjenkjenner?
LN-KID is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus 3.0 vbirk Reiseforum 733 29-11-2023 23:30
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 02:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.