Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2016, 05:32   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,592
Default Tipp topp torsdag

God morgen fra Ris. OIIIIIIIO'n er pakket og jeg er klar for noen dager på Hafjell/Lillehammer. Håper på skikkelig vinterstemning. Ha en topp torsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 06:16   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Tipp topp torsdag

God morgen fra Sandaker. Fornøyd med at arvingen nå stort sett sover lenger enn EB. Vel vel, ikke umulig med spennende nyheter i dag. Ha en fin dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 06:22   #3
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Tipp topp torsdag

God morgen fra Kristiansand

Ble vekket av broderen som sitter fast i Shanghai pga luftrom med redusert kapasitet. Så da må man *kanskje* ordne med overnattinger i Amsterdam samt nytt fly til Kristiansand neste dag.
Edit: Heldigvis kom de seg avgårde bare litt over en time forsinket (Og ikke 3 timer som kapteinen forespeilet).

Ellers skal det bygget et båt-telt. Ikke peiling på hvor stor jobb det er (eller hva det er), men det finner man vel ut av. Ble forespeilet det ville ta en time...

Så skal det soves store deler av dagen, før det blir ny nattevakt.

Ha en fin dag
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 24-11-2016 at 06:49.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 06:31   #4
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,289
Default Re: Tipp topp torsdag

God morgen fra Flytoget. På vei til Dubai med QR. Foreløpig plassert bak gardinen... kjenner det skal bli fint med noen dager sol & varme nå Ha en strålende torsdag!


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 08:27   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Tipp topp torsdag

God morgen fra det sentrale østland!
Kun en rampete kveldsvakt på dagens program.
Ha en finfin torsdag
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 08:55   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Tipp topp torsdag

God morgen fra toget. Sitter på gulvet og "koser" meg med det faktum at det faktisk er plass på gulvet. Er ikke alle vognene det var det, uten at det hadde blitt kleint

Ellers var det en sabla hyggelig kveld hos en medforumist i går.

I dag har moderen bursdag, så alle som kjenner Helge Skogens Kongle (hennes profil) på Face oppfordres til å gratulere matmoren hans med 77 års dagen

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 09:25   #7
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Tipp topp torsdag

God morgen fra Lisboa! Her skinner sola og det er fint. Flyet vårt hjem i morgen blir kansellert etterhvert pga streiken i Lufthansa. Det er ikke så fint...
Så får man se hva slags rute hjem det blir.
Ha en fin streikefri dag alle sammen!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 10:41   #8
eriwe737
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
Default Re: Tipp topp torsdag

God formiddag fra NSBs lokaltog noen min unna Værnes, SK359 LN-TUK tar meg sørover til OSL om ca 2 timer og SK382 LN-RRS tar meg hjem kl 21:45 med andre ord en fin liten 15 timers tur inkl timene på toget I tilfelle andre her inne er med på flyvningene så har jeg sete 17C sørover og 11C nordover.
eriwe737 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 11:45   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Tipp topp torsdag

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
God morgen fra Flytoget. På vei til Dubai med QR. Foreløpig plassert bak gardinen... kjenner det skal bli fint med noen dager sol & varme nå Ha en strålende torsdag!
Høres mye bedre ut enn 5-8 grader og gråvær i Tyskland... om da ikke tysk streikeiver stopper reisen. Har planlagt alt for få badeturer i vinter.

Her har jeg akkurat kikket litt på data og funnet en sammenheng som kanksje blir slått opp i media i løpet av dagen... om de da biter på. Morsomt å vite hvem som la merke til det når saker dukker opp.

Og har akkurat fått SMS om at flightene jeg skulle ha for å se julemarked i Tyskland er kansellert. Hadde på samme booking retur med et annet selskap så jeg regner med at jeg ikke får penger tilbake for og helelr ikek for hotelloppholdet. Og forsikring dekker selvsagt ikke tap i forbindelse med streik.

Ha en god en alle som holder seg unna streikende folk.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 12:41   #10
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Tipp topp torsdag

God torsdag fra SK 939 hvor jeg er på vei til langhelg i Los Angeles-området.

Første gang i SAS Plus i ny kabin. Er ganske så greit på dagflight.
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 13:45   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Tipp topp torsdag

G'morgen! Her i (veldig) vest er det Den Store Kalundagen, eller Thanksgiving som det heter på lokalspråket. Det er dagen familien er samlet og man spiser til det tyter ut av øra.

Eldste guttungen kom seg trygt og i rute fra Seattle med Frontier. Mye folk men lite køer i security, i motsetning til tidligere høytider. Ser ut som TSA har fått kontroll på bemanningskrisen.

12-13 grader ute og i morgen setter vi lokal verdensrekord i antall tørre dager hvis det holder seg. Og det ser det ut til at det gjør...

Glad kalkundag alle sammen!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 14:52   #12
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Tipp topp torsdag

God dag fra Lisboa! Da ble flightene med Lufthansa kansellert. Ombooking foreslått med Lufthansa på lørdag. Vi tar ikke sjansen på at streiken er over da, og telefon kom vi ikke gjennom på.
Så ny bestilling er booket med TAP lørdag i business, direkte flight til en behagelig tid på dagen.
Må bare ordne en natt til i Lisboa.
Ha en fin dag!

Last edited by Concorde98; 24-11-2016 at 16:47.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 17:03   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,480
Default Re: Tipp topp torsdag

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
G'morgen! Her i (veldig) vest er det Den Store Kalundagen, eller Thanksgiving som det heter på lokalspråket. Det er dagen familien er samlet og man spiser til det tyter ut av øra.

Eldste guttungen kom seg trygt og i rute fra Seattle med Frontier. Mye folk men lite køer i security, i motsetning til tidligere høytider. Ser ut som TSA har fått kontroll på bemanningskrisen.

12-13 grader ute og i morgen setter vi lokal verdensrekord i antall tørre dager hvis det holder seg. Og det ser det ut til at det gjør...

Glad kalkundag alle sammen!
Ikke langt nok vest De stoerste problemene paa SEATAC I gaar var aa komme seg til flyplassen, 1 time fra I 5 , men SEATAC er ogsaa den flyplassen som har desidert stoerst vekst I USA (spaadommene om at 15 USD minimums loenn ville drive kundene vekk gikk ikke helt opp).

Her er I det det virkelige veldig vest er det en stille morgen foer Thanksgiving festivitetene starter. Ha en fin dag med eller uten kalkun (vi sniker oss unna Kalkun)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 17:06   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Tipp topp torsdag

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Her er I det det virkelige veldig vest er det en stille morgen foer Thanksgiving festivitetene starter. Ha en fin dag med eller uten kalkun (vi sniker oss unna Kalkun)
Skal dere varme den?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 18:23   #15
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: Tipp topp torsdag

God kveld fra Snillfjord.

Vinteren er på comeback-modus ser det ut til. Det laver ned, ikke så mye men enda uavbrutt, og det skal visst bli enda hvitere ila helgen. Lite takkefest her i gården, men mat har en fått uansett, i form av diverse rester. Vaskemaskinen jobber med å rengjøre et lass juleduker så da er det vel ganske spikret hva helgen går til. Med Åfjord-tur neste uke så får en se til å gjøre litt før en drar bort.

Straks duket for nyhets-maraton før nordmannen og russern skal flytte både bønder, hester, springere m.m rundt på et brett i det store eplet. Ha en fortreffelig en!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 18:48   #16
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Tipp topp torsdag

Fin og rolig Torsdag her i Florida.
Skal på middags besøk hos venner, men blir vel ikke kalkun, selv om den står på menyen.
Kona og jeg foretrakk å slutte med kjøtt, gris og fugl for noen år siden.
Nesten vegetarer men vi spiser litt fisk.
Så idag blir det grønnsaker og potet samt pai, men det gjør ingenting.
Nydelig vær, 27 grader i skyggen, lett bris og blå himmel.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2016, 21:43   #17
Fevangen
Newcomer
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 27
Default Re: Tipp topp torsdag

God kveld fra Bergen! Dagen har blitt feiret med en heidundrende hodepine - lignende har jeg ikke hatt siden jeg slottet Bacardi Razz i russetiden. Men, jobben må gjøres, så det er bare å bite tennene sammen. Mandagens Oslo-shopping ble dyr, men Omega Speedmaster gjør seg jammen godt på håndleddet! I morgen venter full jobbdag, før det skal flys en hel del (8 legs) til lørdag. Vi vurderer en slags TripReport, men vet ikke helt hvilken form den skal ta ennå. Det blir altså BGO - CPH - TXL - CPH - ARN - HEL - ARN - OSL - BGO!


Sent from my iPad using Tapatalk
Fevangen is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tipp topp torsdag EB Flyforum 8 06-12-2018 15:58
Tipp topp torsdag EB Flyforum 16 21-09-2018 08:54
Tipp topp torsdag EB Flyforum 11 09-08-2018 13:49
Tipp topp torsdag EB Flyforum 13 28-06-2018 18:03
Tipp topp torsdag:-) EB Flyforum 23 03-11-2017 07:34


All times are GMT +2. The time now is 06:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.