Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2017, 18:36   #441
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Tror ikke de sitter i Europa.
Bangkok sist jeg sjekket. Er noen år siden.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2017, 06:38   #442
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Bangkok sist jeg sjekket. Er noen år siden.
Kan stemme det. Med navn som Rudra Singh og Sunit G.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2017, 21:14   #443
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Eurobonus 3.0

Hvordan vil mottak av gullkort påvirke kvalifiseringsperiode og eventuell nedgradering tre måneder etter utløp av kval.periode?
Novair is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2017, 22:34   #444
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Novair View Post
Hvordan vil mottak av gullkort påvirke kvalifiseringsperiode og eventuell nedgradering tre måneder etter utløp av kval.periode?
Mottak påvirker ikke kval.periode. Du beholder i 3 mnd etter utløp egen periode.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2017, 22:58   #445
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Mottak påvirker ikke kval.periode. Du beholder i 3 mnd etter utløp egen periode.
Det vil si at man må være taktisk på når man mottar/gir bort? En med kval.periode til september som mottar i juli vil i så måte kun ha gull i 5 måneder, sammenlignet med eksempelvis kval. til januar?
Novair is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2017, 23:09   #446
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Novair View Post
Det vil si at man må være taktisk på når man mottar/gir bort? En med kval.periode til september som mottar i juli vil i så måte kun ha gull i 5 måneder, sammenlignet med eksempelvis kval. til januar?


Du beholder jo ut inneværende periode, plus neste, så lenge du er minimum 1 måneden inn i perioden. Dog får du ikke de ekstra 3 månedene når du får et "gi bort kort".

Eksempel: min periode starter i juni. I august fikk jeg et gullkort, og det har da varighet ut mai 2019. Så totalt 22 måneder. De 10 resterende måneden denne perioden, plus hele neste periode
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2017, 21:38   #447
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Du beholder jo ut inneværende periode, plus neste, så lenge du er minimum 1 måneden inn i perioden. Dog får du ikke de ekstra 3 månedene når du får et "gi bort kort".

Eksempel: min periode starter i juni. I august fikk jeg et gullkort, og det har da varighet ut mai 2019. Så totalt 22 måneder. De 10 resterende måneden denne perioden, plus hele neste periode
Da gir det betraktelig mer mening.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2017, 20:04   #448
einars
Newcomer
 
Join Date: Mar 2017
Location: Ålesund
Posts: 8
Default Re: Eurobonus 3.0

Noen som vet om Eurobonus 3.0 kommer snart? (Venter på den nye lifetime gold ordningen som jeg kunne tenkt meg å oppnå. Flyr lite nå så er en avveining.)
einars is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2017, 22:59   #449
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by einars View Post
Noen som vet om Eurobonus 3.0 kommer snart? (Venter på den nye lifetime gold ordningen som jeg kunne tenkt meg å oppnå. Flyr lite nå så er en avveining.)
Denne eksisterer jo egentlig allerede delvis i dag, men er ikke en del av det ordinære Eurobonus programmet. Om du har kvalifiseret 10 år på poeng, må være poeng og ikke på antall legs eller andre grunner, og har passert 60 år, får du lifetime gold. Det nye forslaget var vel at du skulle få det etter 10 år som guld, også før fylte 60 år.

Forøvrig holder de godt med på dette, så kort tid etter fylte 60 år, fikk jeg mitt brev om lifetime gold
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2017, 09:59   #450
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Om du har kvalifiseret 10 år på poeng, må være poeng og ikke på antall legs
EB-konsulenten jeg snakket med om dette tidligere i år sa at det også gjaldt antall legs. Noen annet ville og være komplett meningsløst.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 12:41   #451
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
EB-konsulenten jeg snakket med om dette tidligere i år sa at det også gjaldt antall legs. Noen annet ville og være komplett meningsløst.
Da er det meningsløst, da det var svaret jeg fikk av SAS, når jeg spurte i sin tid .

Jeg hadde vært gold i +15 år i det året jeg fylte 60. Skjekket da opp om jeg ville få lifetime gold ved fylte 60, og fikk da svar at nei det ville jeg ikke få, om jeg da ikke kvalifiserte på poeng ett år til. Jeg hadde da 9 år med nok poeng til gold, og en 5-6 år hvor jeg kvaifiserte på andre måter, for eks ved antall legs. De sendte meg hele min poengopptjening fra starten av EB, og hadde markert hvilke år jeg hadde kvalifisert på poeng ( har vel tjent opp ca 1.5 mill basispoeng siden starten), for å vise antall "kvalifiserende" år til lifetime gold. Nå opptjente jeg nok poeng i mitt 60ende år uansett, så fikk min lifetime gold ved fylte 60 ansett.

Kanskje dette er et utrykk for at dette ennå pr i dag ikke er en offisiell del av EB, og at man derfor kan bli vurdert forskjellig avhengig av person eller situasjon?
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 21:44   #452
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Eurobonus 3.0

Den eksisterende Gold for life ordningen for 60+ har alltid vært kun på poeng, legs har ikke telt med. Dog vet jeg ikke hvordan dette er tenkt å fungere med dette nye konseptet når det en gang måtte bli lansert.
view is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2017, 23:32   #453
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by view View Post
Den eksisterende Gold for life ordningen for 60+ har alltid vært kun på poeng, legs har ikke telt med. Dog vet jeg ikke hvordan dette er tenkt å fungere med dette nye konseptet når det en gang måtte bli lansert.
Har flere ganger sett at de har hatt uttalelser om "kvalifisert til gull ti år".
Har aldri sett noe om at det er kun poeng, utenom her på forumene...

Kan absolutt ikke forstå noen logikk i at det skal være kun på poeng.
Som vi vet, koster det mye mindre å fly en t/r oceania på SQ, eller et par turer plus saver til statene, i forhold til 25 t/r innenriks i Norge på ECO.

De burde belønne de beste kundene sine mer, i stedet for mindre. Det er vi som flyr legs som er de virkelige trofaste kundene.

Å ha fått gavegull må naturligvis ikke telle med...
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 00:43   #454
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Da er det meningsløst, da det var svaret jeg fikk av SAS, når jeg spurte i sin tid .

Jeg hadde vært gold i +15 år i det året jeg fylte 60. Skjekket da opp om jeg ville få lifetime gold ved fylte 60, og fikk da svar at nei det ville jeg ikke få, om jeg da ikke kvalifiserte på poeng ett år til.
Ok. Min henvendelse/ referanse gjaldt Lifetime gold hvis oppnådd statusen 10 år på rad generelt, ikke ved fylte 60.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 01:05   #455
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Ok. Min henvendelse/ referanse gjaldt Lifetime gold hvis oppnådd statusen 10 år på rad generelt, ikke ved fylte 60.
Er dette virkelig noe å investere i?

Foruten at denne ordningen kan fjernes med et pennestrøk så har jo SAS allerede sagt at de ønsker selge Eurobonus. Kjøper vil antagelig være ute etter kjøpekraften til medlemmene slik at det blir masse reklame-mas og bortfall av privilegier. Etter noen år vil SAS antagelig finne ut at de burde ha en bonusordning og så starte noe nytt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 04:00   #456
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er dette virkelig noe å investere i?

. Etter noen år vil SAS antagelig finne ut at de burde ha en bonusordning og så starte noe nytt.
Akkurat som Air Canada vel gjør nå.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 09:18   #457
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Foruten at denne ordningen kan fjernes med et pennestrøk så har jo SAS allerede sagt at de ønsker selge Eurobonus.


Nei, det har de ikke.

De har sagt de har vurdert det, men det er ikke det samme.

Hva fremtiden vil bringe vet ikke, men per i dag forsøkes ikke Eurobonus å selges.

Dessuten, etter Air Canada sitt stunt, er det kanskje mindre attraktivt for investorer å kjøpe opp bonusprogrammer
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2017, 21:26   #458
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nei, det har de ikke.

De har sagt de har vurdert det, men det er ikke det samme.

Hva fremtiden vil bringe vet ikke, men per i dag forsøkes ikke Eurobonus å selges.

Dessuten, etter Air Canada sitt stunt, er det kanskje mindre attraktivt for investorer å kjøpe opp bonusprogrammer
Han tenkte kanskje på at SAS nå skiller ut Eurobonus som eget selskap. Og at de kanskje da ønsker investorer inn? Litt usikker på hvordan organiseringen blir, men det kan kanskje du/andre si litt om?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2017, 11:59   #459
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Eurobonus 3.0

Gold for life er ikke noe jeg kommer til å strebe etter å oppnå. For det første er det jo høyst usikkert hva Eurobonus-programmet vil være i fremtiden og ikke minst hva SAS' forhold til det vil være, nå som det er skilt ut. Her er det jo opp til SAS i hvilken grad de vil forplikte seg til å gi fordeler. Man ser jo allerede nå at EB-reform har vært nedprioritert av SAS de siste par årene.

Det andre er at man heller ikke vet hva SAS vil være i fremtiden, eller rettere sagt om SAS i det hele tatt vil være. Surt å ta MR i tre-fire år for å oppnå EBG, bare for å se at SAS går konkurs etterpå.

Kort sagt: Jeg sitter rolig på gjerdet i dette spørsmålet.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2017, 12:14   #460
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
For det første er det jo høyst usikkert hva Eurobonus-programmet vil være i fremtiden og ikke minst hva SAS' forhold til det vil være, nå som det er skilt ut.
Eurobonus er ikke skilt ut, per dags dato. Man kan selvsagt ikke spå fremtiden, men per dags dato er det endel av SAS.

Så akkurat nå ben\veger du deg litt inn i "fake news" territorium
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 12:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.